İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

2025/743346 - Yangın Söndürme Ve Kurtarma Vagonu İçin Yangın Söndürme Sistemi Alımı

İhale No 2025/743346
Sektör Savunma ve Güvenlik Ürünleri ve Hizmetleri
İdare TÜRASAŞ Satın Alma Daire Başkanlığı
Şikayet Bedeli 202.718,00 TL
Yaklaşık Bedel 253.439.417 TL'den fazla
İhale Tipi Mal Alımı
İhale Usulü Açık İhale
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 10 Haziran 2025
İhale Tarihi 9 Temmuz 2025 14:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

YANGIN SÖNDÜRME VE KURTARMA VAGONU İÇİN YANGIN SÖNDÜRME SİSTEMİ SATIN ALINACAKTIR
TÜRKİYE RAYLI SİSTEM ARAÇLARI SANAYİİ ANONİM ŞİRKETİ (TÜRASAŞ) SATIN ALMA DAİRE BAŞKANLIĞI

Yangın Söndürme ve Kurtarma Vagonu İçin Yangın Söndürme Sistemi Alımı
mal alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecek olup, teklifler sadece elektronik ortamda EKAP üzerinden alınacaktır.

İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İKN:2025/743346
1-İdarenin
a) Adı
:TÜRKİYE RAYLI SİSTEM ARAÇLARI SANAYİİ ANONİM ŞİRKETİ (TÜRASAŞ) SATIN ALMA DAİRE BAŞKANLIĞI
b) Adresi
:Oğuzlar Mahallesi Ceyhun Atuf Kansu Caddesi 61/1 Balgat ÇANKAYA/ANKARA
c) Telefon ve faks numarası
:0 312 202 9000 - 0 312 220 9008
ç) İhale dokümanının görülebileceği ve e-imza kullanılarak indirilebileceği internet sayfası
:
https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/

2-İhale konusu mal alımın
a) Adı
:Yangın Söndürme ve Kurtarma Vagonu İçin Yangın Söndürme Sistemi Alımı
b) Niteliği, türü ve miktarı
:
5 Adet
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
c) Yapılacağı/teslim edileceği yer
:- Yerli istekliler için; TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü olarak teslim edilecektir.
- Yabancı istekliler için; (Incoterms 2020'ye göre) CIP/TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü olarak teslim edilecek, gümrükleme işlemleri İdare tarafından yapılarak malzeme teslim alınacak, ancak malzemenin muayene ve kabulü tamamlanıncaya kadar yüklenicinin sorumluluğu devam edecektir. Malzemelerin konteyner haricinde taşıması yapılması durumunda malzemeler güverte altı olarak taşınacaktır.
Malzemelerin sevkiyatlarında nakliyeci veya acentesi tarafından ordino veya herhangi başka bir bedel talep edilmeyecektir. Ordino herhangi bir bedel talep edilmeden ve alınmadan TÜRASAŞ Genel Müdürlüğü veya TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğüne veya yasal temsilcilerine verilecektir. Malzemelerin taşındığı araç/konteyner/ekipman v.b. için depozito talep edilmeyecektir. Araç/konteyner/ekipman v.b. için freetime en az 21 gün olacaktır. Yüklenici tarafından yukarıda belirtilen hususlar garanti edilmiş sayılacak olup aksine bir durum oluşursa idarenin yaptığı masraflar yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilecek veya ödemelerden karşılanmaması halinde yükleniciden ayrıca tahsil edilecektir.
ç) Süresi/teslim tarihi
:a) Sözleşmenin yerli istekli ile imzalanması halinde; Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 120 gün içerisinde 1 adet, takip eden 30 gün içerisinde 2 adet ve sonraki 30 gün içerisinde 2 adet olacak şekilde 5 adet sistem toplam 180 gün içerisinde Türasaş Eskişehir Bölge Müdürlüğüne teslim edilecektir. Bu süre planlama, üretim, temin, nakliye, montaj, test ve devreye alma işlemlerinin hepsini kapsamaktadır.

b) Sözleşmenin yabancı istekli ile imzalanması halinde; Sözleşmenin imzalanmasından sonra, sözleşmenin ödeme maddesine istinaden tesis edilecek akreditifin alındığının yabancı bankaca yükleniciye bildirilmesi tarihinden itibaren malzemelerin teslim süresi yürürlüğe girecek ve işe başlanacaktır. Sözleşme konusu malzemeler, akreditifin açılmasına müteakip 120 gün içerisinde 1 adet, takip eden 30 gün içerisinde 2 adet ve sonraki 30 gün içerisinde 2 adet olacak şekilde 5 adet sistem toplam 180 gün içerisinde Eskişehir Bölge Müdürlüğüne teslim edilecektir.
d) İşe başlama tarihi
:Sözleşme imzalanmasına müteakip işe başlanacaktır.

3-İhalenin
a) İhale (son teklif verme) tarih ve saati
:09.07.2025 - 14:00
b) İhale komisyonunun toplantı yeri (e-tekliflerin açılacağı adres)
:TÜRASAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İHALE KOMİSYONU TOPLANTI SALONU

4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin bilgileri e-teklifleri kapsamında beyan etmeleri gerekmektedir.

4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren bilgiler;

4.1.2.1. Tüzel kişilerde; isteklilerin yönetimindeki görevliler ile ilgisine göre,
ortaklar ve ortaklık oranlarına (halka arz edilen hisseler hariç)/üyelerine/kurucularına ilişkin bilgiler idarece EKAP’tan alınır.

4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.

4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat bilgileri.

4.1.5 İstekliler, ihale konusu alımın alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri kısmını yeterlik bilgileri tablosunda belirteceklerdir.

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilanço bilgileri:

Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;

a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olduğunu,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olduğunu,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olduğunu ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlandığını göstermek üzere yıl sonu bilanço belgelerine ilişkin bilgileri belirtebilirler.

Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerine ilişkin bilgileri sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.2. İş hacmini gösteren belgelere ilişkin bilgiler:

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosuna ait bilgiler,

b) Mal satışları ile ilgili ciro tutarını gösteren belgeler,

Bu bilgilerden birinin sunulması yeterlidir.

Bu bilgilere ilişkin tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden,
mal satışları ile ilgili cironun ise teklif edilen bedelin
% 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağladığını gösteren bilgileri belirten isteklinin yeterlik bilgileri tablosu uygun kabul edilir.

Bu kriterleri önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini ilişkin bilgileri sunabilirler.

4.3. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. Kapasite raporuna ilişkin belgelere ait bilgiler:

Yılda en az 5 adet demiryolu yangın söndürme aracı / karayolu yangın söndürme aracı ve/veya bu araçlara ait yangın söndürme üst yapısı veya demiryolu bakım veya kurtarma aracı yapmış olmak.

4.3.2. İsteklinin teklifi kapsamında sunması gerektiği İdari Şartnamenin 7nci maddesi dışındaki maddeleri ile teknik şartnamede belirtilen aşağıdaki belgeler:
Çok maksatlı baltaya ait katalog
EN 1028-1, EN 1028-2 standartlarına veya NFPAl 901 standartlarına dair belgeler
hava basınçlı köpük sisteminin çalışma prensibi şema ve grafikleri
ihale konusu iş kapsamında kullanacağı Sabit Su Pompası ve Motor Ünitesi, Köpük Karışım Sistemi, Hava Basınçlı Köpük Sistemi, Su-Köpük Monitörü ve Sabit Jeneratör (Genset) setinin teknik dokümanları
İş planı
jeneratör grubuna ait teknik dokümanlar
monitöre ait debi/basınç eğrisi ve ayrıca debi/su atma mesafelerini gösteren diyagram
Nozulun işleyiş tarzına ait resimli izah
Otomatik debi ayarlı nozulun çalışma prensibi ile ilgili doküman
Sabit Su Pompası ve Motor Ünitesi, Köpük Karışım Sistemi, Hava Basınçlı Köpük Sistemi, Su-Köpük Monitörü ve Sabit Jeneratör (Genset) setinin teknik dokümanları
Sisteme ait teknik bilgi içeren broşür
Teknik Şartname Madde Madde Cevap Dokümanı

5. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif

sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.


6.
İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup yerli malı teklif eden istekliye ihalenin

tamamında
% 15 (yüzde on beş)

oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.


7. İhale dokümanı EKAP üzerinden bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların, e-imza kullanarak EKAP üzerinden ihale dokümanını indirmeleri zorunludur.



8. Teklifler, EKAP üzerinden elektronik ortamda hazırlandıktan sonra, e-imza ile imzalanarak, teklife ilişkin e-anahtar ile birlikte ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilecektir.



9. İstekliler tekliflerini,

her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat şeklinde verilecektir. İhale sonucunda, üzerine ihale yapılan istekli ile birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.


10.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.


11. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.



12.
Bu ihalede elektronik eksiltme yapılmayacaktır.


13.
Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (Doksan) takvim günüdür.



14.Konsorsiyum olarak ihaleye teklif
verilemez.

15. Diğer hususlar:
Teklif fiyatı ihale komisyonu tarafından aşırı düşük olarak tespit edilen isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.

Cetvel Adı Miktar Birim
Yangın Söndürme Vagon Sistemi 5 adet

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)