İhale No | 1984436 |
Sektör | Güvenlik, Kamera, Alarm Ürünleri ve Hizmetleri |
İdare | Bursa Kestel Devlet Hastanesi |
İhale Tipi | Mal Alımı |
İhale Usulü | Doğrudan Temin |
İhale İli | Bursa |
İşin İli | Bursa |
Yayın Tarihi | 24 Aralık 2019 |
İhale Tarihi | 26 Aralık 2019 17:00 |
Temel
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
BURSA VALİLİĞİ
İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KESTEL DEVLET HASTANESİ
YANGIN ALGILAMA BAKIM SÖZLEŞMESİ İHALESİ
TEKNİK ŞARTNAMESİ
1-AMAÇ
Bursa Kestel Devlet Hastanesi’nde kullanılan TELETEK MARKA cihaz-makine ya da sistemlerin periyodik bakımı, kontrol, sökme, takma, test etme, yedek parça değişimi ve tamir bakım onarım işlemlerinin 01.01.2020-31.12.2020 tarihleri arasında üretici firmanın bakımı el kitaplarında belirttiği ve önerdiği hususlara uygun bir şekilde yapılması ve verimli bir şekilde çalışmasının sağlanması.
Yangın algılama sisteminin ve bağlı ekipmanların randımanlı olarak faal halde çalışmasının sağlanması, periyodik olarak önleyici bakımların zamanında ve muntazam olarak yapılması, meydana gelen arızaların müdahale edilerek yıpranan veya normal ömrünü dolduran parçaların temini sonrası değiştirilmesi ile diğer aksamlarının kontrol edilmesidir.
2-TANIMLAR
İdare: Bursa Kestel Devlet Hastanesi
Yüklenici: Üzerine ihale yapılan ve sözleşme imzalanan istekli,
Üretici Firma: Bu teknik şartname kapsamındaki cihaz, makine ya da sistemleri üreten firma,
Periyodik Bakım: Cihaz, makine ya da sistemleri verimli çalışması için belli periyotlarla yapılması gerekli kullanım süresi veya zamana bağlı olarak parça değişim ve bakım işleri,
Arıza: Cihaz, makine ya da sistemlerin parçaların veya yazılımlarının bir veya birkaçının olağan şekilde çalışmaması veya fonksiyonlarının yerine getirmemesi durumu,
Tamir, Bakım ve Onarım: Cihaz, makine ya da sistemlerin, çalışmasını önleyecek bir arızası belirlendiğinde bunun giderilmesi için yapılacak sökme, takma, yenileme, düzeltme, ölçme, ayarlama, test etme gibi işçilik veya parça değiştirme işlemi.
Servis (İşçilik) Hizmet: Periyodik bakım ya da arızaların giderilmesi için yapılan hizmetlerin tamamı.
Arıza Tespit Süresi: Arızanın yükleniciye bildirilmesini takiben, yüklenici tarafından arıza yerine ulaşım süresidir
Proforma Fatura: Yüklenicinin değiştirme yaptığı yedek parça ve işçilik ücreti için ödemeye esas teşkil etmeyen ücretlendirme belgesi,
Yangın Algılama Sistemleri Bakım ve Onarım Formu: Her türlü bakım-onarım faaliyetleri teknik servis formuna kaydedilecektir. Bakım bitiminde yüklenici firma teknik personelince doldurulacak olan teknik servis formu İdare tarafından kontrol edilecek ve taraflarca imzalanacaktır. Forma bakım esnasında cihaza yapılan tüm işlemler ayrıntılarıyla yazılacaktır.
Bu form 3 (üç) nüsha halinde tanzim edilecek; bir nüsha yüklenici firmaya yapılacak ödemeye esas teşkil etmesi açısından idareye teslim edilecektir.
Kontrol (Kontrollük): İdare tarafından bu şartnamedeki işlerin kontrolü için görevlendirilmiş bir kişi veya bir komisyon aracılığı ile yapılan kontrol faaliyeti,
Iskonto: Yüklenicinin (Yetkili Servis) parça-işçilik dâhil servis fiyatları üzerinden yapacağı indirim oranını, ifade eder.
3-GENEL HUSUSLAR
Yüklenici, üretici firmanın cihaz, makine ya da sistemlere koyduğu bütün parçanın değiştirme veya tamir ve bakımını yapmak için gerekli teknik donanım ve personeli bulunduracaktır.
Cihaz, makine ya da sistemleri üreten ana üreticinin veya yetkili servisinin tamir-bakım sırasında belirlediği işlemler yapılacaktır.
Firma yapılacak iş konusunda en az iki yıldır faaliyet gösteriyor olmalı ve idareye belgelemelidir.
Yüklenici TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi (TS 13343 Yangın söndürme sistemleri ve donanımları veya TS 4156 Yangın önleme, gruplandırma, ekipman ve sistemler ile buna mukabil belgeler)bulunmalı ve aslını ibraz ederek bir kopyasını fiyat teklifi ile birlikte idareye sunmalıdır.
Garantisi devam eden cihaz, makine ya da sistemlerin garanti kapsamındaki işlemleri yetkili servislerde yapılacaktır. Cihaz, makine ya da sistemler hiçbir şekilde garanti kapsamından çıkmayacak olup sorumluluk yüklenicinindir.
Cihaz, makine ya da sistemlerin bakım ve onarımları sırasında veya sonrasında durumlarının tespiti için gerekli olan bilgi ve belgelerin İdareye ait teknik servise ulaştırılmasından yüklenici sorumludur.
Yüklenici işin bir kısmını veya tamamını alt yükleniciye yaptırmaz ve ihaleyi kazanan firma idarece kabul edilmedikçe bakımı başka firmaya devredemez.
Cihaz, makine ya da sistemlerin fennine uygun tamir bakımı ve onarımı yapılacaktır.
Yüklenici doğal afet (deprem, sel, kar. vb.), terör gibi hallerde hizmetlerin aksamaması için idarenin talebini beklemeden idare ile temas kurarak bakım onarım servis ekiplerini takviye edecek ve hizmetlerini kesintisiz sürdürecektir.
Yüklenici sistemlerin tamir, bakım ve onarımı için gerekli her türlü alet ve avadanlıkları bulundurmak zorundadır.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince yerine getirilmesi gereken yükümlülükleri yükleniciye aittir.
Yüklenici bakım ve arızaların giderilmesi sırasında idarenin uyarı ve talimatları doğrultusunda azami dikkat ve özeni göstererek servis vermekle yükümlüdür.
1. Yüklenici firma sistemde çıkabilecek herhangi bir problemden dolayı sistemin durması ya da sistemin stabil çalışmaması durumunda arızayı net olarak tespit etmelidir. Arıza tespiti için firma imkânları yeterli değil ise firma bunun için kendi adına hizmet alabilir ancak bu hizmet bedelini idareden talep edemez. Yine arıza tespiti için bahsi geçen cihazların taşınmasını vs. gibi durumlar oluşursa bu tip durumlarda tüm nakliye masrafları firmaya aittir. Firma her şartta arızayı net olarak tespit edebilmeli, arıza maliyetini çıkarabilmelidir. Tespit edilen arızanın giderilmesi ancak sistemin halen çalışmaması durumunda aynı arıza için yapılacaktır.
2. Arıza giderme yönetiminden (firmanın önerdiği) de sonuç çıkmaması durumunda sistemin çalışır hale getirilmesi işi parça dâhil firmaya ait olacaktır.
Firma sözleşme imzalanmadan önce bakım yılı için yedek parça temin: temin ve montaj bedellerini içeren fiyat listesini yazılı olarak sunmalı bakım yılı içi fiyatlandırma da bu liste kullanılmalıdır.
3. Firma bünyesinde en az 1 Elektrik Müh., Elektrik-Elektronik Müh. Elektronik Müh. -den herhangi birini veya 1 Elektrik teknikeri ya da teknisyeni çalıştırıyor olmalıdır.
Firma bakımda çalıştıracağı teknik elemanlarının listesini önceden belirtecek, kimlik bilgileri ile birlikte kimlik fotokopilerini sözleşmenin imzalanmasını müteakip İdareye verecektir. Bu elemanların değişmesi halinde durum firma tarafından bir yazı ile İdareye bildirilecektir.
Bakım yapılacak sistemin çalışma prensibi, özelliği ve kullanımı konusunda idarenin en az 1 personelini bilgilendirecek ve eğitecektir.
Firma sözleşme süresince sistemde kullanılan malzemelere ait yedek parçayı üretimi devam ettiği müddetçe temin edebileceğini taahhüt eder. Üretimin durması durumunu ilgili merci belgelemelidir.
4.Bakım ve arıza durumunda ortaya çıkan her türlü çöp ve malzeme atıklarının tahliyesi firmaya aittir.
4.1. Bakım anlaşmalı firmalar arızalı tespit edilen malzemelerin İdare tarafından temini yapılması sırasında her türlü talep için (sarf, yedek veya arızalı parça. Yazılım program vb.)
fiyat vermek zorundadır. Firmalar parçaları temin edebileceklerine dair taahhütte bulunmalıdır. Teklif ile birlikte bakımı onarımda gerekli olabilecek tüm yedek parçaların fiyat listesini. TL cinsinden ihale dosyasına ekleyecektir. Fiyatlar sözleşme bitimine kadar geçerliliğini koruyacaktır. (Yurt dışı endeksli parçalar firmanın gerekçe raporuna göre fiyatları Merkez Bankası döviz kuru üzerinden baz alınacaktır.)
4.2. Yüklenici firma teknik şartname hükümlerini yerine getireceğine dair taahhütnameyi ihale evrakı ile birlikte İdare'ye sunacaktır.
5- PERYODİK BAKIM HİZMETLERİ
-Periyodik bakım süresi yılda 2 kezolacak şekilde ve eşit zaman aralıklarında planlanacaktır.
-Periyodik bakım zamanı İdare tarafından görevlendirilen kontrol teşkilatının onayı ile bakım aralıklarına uyularak belirlenecektir.
-Bakım saatleri idarenin işleyişini engellemeyecek şekilde belirlenecektir.
-Periyodik bakım formları kontrol teşkilatına veya bakım yapılan birini yetkilisine imzalatılarak formun asıl nüshası idareye teslim edilecektir.
- Periyodik bakımda yapılması gereken asgari işlemler aşağıdaki gibidir. Yazılanlar dışında işin fenni ya da cihaz, makine ya da sistemlerin üreticisinin belirlediği işlemler ilave olarak yüklenici tarafından yapılacaktır.
1-Yangın algılama sisteminin saha elemanlarının kontrolü.
2-Kablo bağlantılarının kontrolü.
3-Klemens kontrolü.
4-Yangın sistemi elemanlarının iç/dış bakımlarının ve temizliğinin yapılması.
5- Yangın algılama cihazlarının adres bilgi kontrolü ve hassasiyet seviyesinin testleri
6- Cihazlarının adres bilgi kontrolü ve hassasiyet seviyesinin testleri (duman detektörlerinin spreyle alarma geçirilmesi, butonların basılarak alarma geçirilmesi gibi tüm işlemlerin gerçekleştirilmesi)
7-Klima santralindeki, merdivenlerdeki ve binada bulunan panele bağlı diğer kanal içi detektörlerin kontrolünün ve temizliğinin yapılması
8-Akü bağlantılarının kontrolünün, akü voltajınınölçümlerinin yapılması Tuş takımı ve display kontrolü
9-Panele bağlı kablo tesisatının kontrolü ve testi
ARIZA ONARIM HİZMETLERİ ve YEDEK PARÇA DEĞİŞİMİ
- Arızanın yükleniciye bildiriminden itibaren ilk müdahale süresi 4 saattir. Çok acil durumlarda bu süre beklenmeksizin arızaya müdahale edilecektir.
- Yedek parça gerekmediği durumlarda arıza aynı gün giderilecektir. Yedek parça gereken durumlarda idarenin yedek parça onayından itibaren 2 işgünü içerisinde arıza giderilecektir. Yedek parçanın yurtdışından gelecek olması, üretim ile gelecek olması vb. durumlarda İdare tarafından ayrıca süre verilebilecektir.
- Arıza bildirileri telefon, elektronik posta ya da faks ile yapılacaktır.
- Arıza bakım formları kontrol teşkilatına veya bakım yapılan birim yetkilisine İmzalatılarak, form asıl nüshası İdareye teslim edilecektir.
- Mesai saatleri dışında arıza olması durumunda idarenin görevlendireceği bir personel eşliğinde belirtilen süreler dikkate alınarak müdahale yapılacaktır.
- Arıza halinde, firmaya yazılı olarak bilgi verilmesinin ardından belirlenen süreler içerisinde müdahale etmek ve en geç 72 saat içerisinde arızayı gidermek zorundadır. Ancak yedek parça gereksinimi veya arızanın 72 saat içerisinde giderilemeyeceği idare tarafından kabul edilmesi halinde yetkili birime bilgi verilerek (tutanakla tespit edilecek geçerli sebepler hariç, parçanın yurt dışından gelmesi vs.) yasal zorunluluk olan 30 günü geçmemek üzere geçici önlemler alınarak yurt dışından gelen yedek parça ile onarım sonlandırılacaktır.
- Arıza halinde veya aşınan parçaların değiştirilmesi durumunda çıkan parçalar idareye tutanak veya bakım formu ile teslim edilir.
- Sisteme yapılan ilavelerde sadece yeni parça montajı (yeni mahale dedektör eklenmesi, kanal tip dedektör takılması vs.) yapılacaksa firma ayrıca montaj için bedel istemeyecek olup; sadece kablolama, paneli dâhil yeni sistem kurulumu gibi durumlarda tekrar temin ve montaj bedeli isteyebilecektir.
MUAYENE VE KABUL
Kabul ve faturalandırma işlemleri yılda 2 kez yapılacaktır.
Hak ediş hesaplaması, hak ediş dönemine düşen bakım ücreti ile varsa sözleşme kapsamında kullanılan yedek parçalar dahil edilerek yapılacaktır.
Kabule esas dokümanlar, İdare tarafından tutulan kayıtlar, bakım formları, arıza formları, teslim fişleri ve mevzuat gereğince düzenlenmesi gereken diğer belgelerdir.
GARANTİ
Kullanılan yedek parça ve malzemelerde yetkili servislerde üretici firmaların verdiği teknik garantiler aynen geçerli olacaktır.
Garanti süresi içerisinde değişen yedek parça, malzeme veya işçilikten kaynaklanan arızalar yüklenici tarafından ücretsiz olarak giderilecektir.
Alım konusu hizmet bitse de yüklenicinin taktığı parça ve malzeme veya işçilikten kaynaklanan arızalar için garanti süresince sorumluluğu devam eder.
Yüklenici yedek parçalarda garanti dışında tutma durumunda ayrıntılı rapor düzenleyerek idareye verecektir.
Garanti süresi ve kapsamı esaslarında olmak üzere, Firma tarafından değiştirilen parça en az 2 yıl süre ile garanti edilecek, üretim hatası veya hatalı bakım nedeniyle değiştirilen ve yenilenen parçalar için ayrıca ücret ödenmeyecektir.
UP- TİME
Herhangi bir arıza ve bakım nedeniyle sözleşmede yer alan cihazlardan birinde çalışılmayan sürenin sözleşme süresi boyunca %95 up-time süresini ihlal etmemesi gerekir. Hastanemizde kullanılan cihazlar yer itibariyle kullanım saatleri farklılık gösterebilmektedir. Bunlar; (A,B,C,D olarak sınıflandırılmıştır.) .Bu süreler aşağıda formülize edilmiştir.
Cihaz 365 gün ve 24 saat üzerinden çalışıyorsa; Çalışma süresi(%95 up-time süresi) =365x 24 saat x 0,95 (A)
Cihaz yıllık resmi iş günü üzerinden çalışıyorsa; Çalışma süresi(%95 up-time süresi) =Yıllık resmi iş günü x 8 saat x 0,95 (B)
Cihaz yıllık resmi iş günü üzerinden saat 22:00 ‘ya kadar çalışıyorsa; Çalışma süresi(%95 up-time süresi) = Yıllık resmi iş günü x 14 saat x 0,95 (C)
Cihaz yıllık resmi iş günü üzerinden saat 23:00 ‘ya kadar çalışıyorsa; Çalışma süresi(%95 up-time süresi) = Yıllık resmi iş günü x15 saat x 0,95 (D) olarak hesaplanır.
Ayrıca firma tarafından sözleşme kapsamındaki cihaz için yıllık % 95up-time garantisi verilecektir. Arızalı süre % 5down time (arızada kalma) süresini geçerse aşılan her işgünü için sözleşme süresine 2 (iki) gün eklenecektir.
T.C.
BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KESTEL DEVLET HASTANESİ
TEKLİF MEKTUBU
192252 24.12.2019
Sayın İLGİLİ
İdaremizin ihtiyacı olan cins ve miktarı yazılı (1) kalem 2020 YILI YANGIN ALGILAMA SİSTEMİ BAKIM VE ON ARIMI 12 AYLIK alımı işi 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca alımı yapılacaktır. Bu işin yaklaşık maliyetlerinin hesaplanabilmesi için K.D.V. hariç birim fiyatlarının karşılarına yazılarak 26.12.2019 tarihine kadar bildirilmesini rica ederim. Teklif Verme Şartları
1- Teknik şartnameye uygun olmayan ürünler değerlendirme dışı bırakılacaktır.
2- İşin süresi malın teslim süresi 10 takvim günüdür.
3- Sözleşme Yapılmayacaktır.
4- Nakliye yüklenici firmaya aittir.
5-
![]() |
![]() |
||
Tekliflerin geçerlilik süresi 30 gündür.
Ek: Teknik Şartname |
Temel
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
Kurumsal
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
- +
- İhale Sonuç İlanları
- İlansız İhale Sonuçları
- Sonuç Alarmları
- KİK Kararları
- Firma ve Rakip Analizleri
- Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
- İhale Öncesi Olası Rakipler
- İdare Analizleri
- Bütçe Tahminleri
- Yüklenicileri
- Yaklaşık Maliyet Analizleri
- Sektör Analizleri
- Sektördeki Öncü Firmalar
- İş Dağılımları
- Pazar Araştırmaları
- Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
- Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
- Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)