İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

2025/106239 - Tsı Şartlarına Uygun Sggmrs Tipi (90') Konteyner Vagonu Şasisi Alımı (150 Adet)

İhale No 2025/106239
Sektör Araç ve Yedek Parça Satış ve Bakımı
İdare TÜRASAŞ Satın Alma Daire Başkanlığı
Şikayet Bedeli 202.718,00 TL
Yaklaşık Bedel 253.439.417 TL'den fazla
İhale Tipi Mal Alımı
İhale Usulü Açık İhale
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 31 Ocak 2025
İhale Tarihi 28 Şubat 2025 14:30

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

KONTEYNER VAGONU ŞASİSİ SATIN ALINACAKTIR

TÜRKİYE RAYLI SİSTEM ARAÇLARI SANAYİİ ANONİM ŞİRKETİ (TÜRASAŞ) SATIN ALMA DAİRE BAŞKANLIĞI

TSI Şartlarına Uygun SGGMRS Tipi (90') Konteyner Vagonu Şasisi Alımı (150 adet) mal alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecek olup, teklifler sadece elektronik ortamda EKAP üzerinden alınacaktır.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İKN : 2025/106239
1-İdarenin
a) Adı : TÜRKİYE RAYLI SİSTEM ARAÇLARI SANAYİİ ANONİM ŞİRKETİ (TÜRASAŞ) SATIN ALMA DAİRE BAŞKANLIĞI
b) Adresi : Oğuzlar Mahallesi Ceyhun Atuf Kansu Caddesi 61/1 Balgat ÇANKAYA/ANKARA
c) Telefon ve faks numarası : 0 312 202 9000 - 0 312 202 9008
ç) İhale dokümanının görülebileceği ve e-imza kullanılarak indirilebileceği internet sayfası : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu mal alımın

a) Adı : TSI Şartlarına Uygun SGGMRS Tipi (90') Konteyner Vagonu Şasisi Alımı (150 adet)
b) Niteliği, türü ve miktarı : 150 Adet
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
c) Yapılacağı/teslim edileceği yer : -Yerli istekliler için: TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü olarak teslim edilecektir. -Yabancı istekliler için: (Incoterms 2020’ye göre) CIP/TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü/TÜRKİYE olarak teslim edilecek, gümrükleme işlemleri İdare tarafından yapılarak malzeme teslim alınacak, ancak malzemenin muayene ve kabulü tamamlanıncaya kadar yüklenicinin sorumluluğu devam edecektir. Malzemelerin konteyner haricinde taşıması yapılması durumunda malzemeler güverte altı olarak taşınacaktır. Malzemelerin sevkiyatlarında nakliyeci veya acentesi tarafından ordino veya herhangi başka bir bedel talep edilmeyecektir. Ordino herhangi bir bedel talep edilmeden ve alınmadan TÜRASAŞ Genel Müdürlüğü veya TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğüne veya yasal temsilcilerine verilecektir. Malzemelerin taşındığı araç/konteyner/ekipman v.b. için depozito talep edilmeyecektir. Araç/konteyner/ekipman v.b. için freetime en az 21 gün olacaktır. Yüklenici tarafından yukarıda belirtilen hususlar garanti edilmiş sayılacak olup aksine bir durum oluşursa idarenin yaptığı masraflar yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilecek veya ödemelerden karşılanmaması halinde yükleniciden ayrıca tahsil edilecektir.
ç) Süresi/teslim tarihi : a) Sözleşmenin yerli istekli ile imzalanması halinde; Sözleşmenin imza tarihinden itibaren malzemenin teslim süresi yürürlüğe girecek ve işe başlanacaktır. Sözleşmeye müteakip 3 ay içinde 1 adet prototip şasi teslimi ve onayı, prototip onayına müteakip aylık 30’ar adetlik partiler halinde olmak üzere 5 partide (prototip onayı dahil) toplam 8 ayda teslim edilecektir. Şasilerin teslimat adresi TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü’dür. b) Sözleşmenin yabancı istekli ile imzalanması halinde; Sözleşmenin imzalanmasından sonra, sözleşmenin ödeme maddesine istinaden tesis edilecek akreditifin alındığının yabancı bankaca yükleniciye bildirilmesi tarihinden itibaren malzemenin teslim süresi yürürlüğe girecek ve işe başlanacaktır. Akreditifin açılmasına müteakip 3 ay içinde 1 adet prototip şasi teslimi ve onayı, prototip onayına müteakip aylık 30’ar adetlik partiler halinde olmak üzere 5 partide (prototip onayı dahil) toplam 8 ayda teslim edilecektir. Şasilerin teslimat adresi TÜRASAŞ Sivas Bölge Müdürlüğü’dür.
d) İşe başlama tarihi : Sözleşme imzalanmasına müteakip işe başlanacaktır.


3-İhalenin

a) İhale (son teklif verme) tarih ve saati : 28.02.2025 - 14:30
b) İhale komisyonunun toplantı yeri (e-tekliflerin açılacağı adres) : TÜRASAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İHALE KOMİSYONU TOPLANTI SALONU


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin bilgileri e-teklifleri kapsamında beyan etmeleri gerekmektedir.
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren bilgiler;
4.1.2.1. Tüzel kişilerde; isteklilerin yönetimindeki görevliler ile ilgisine göre, ortaklar ve ortaklık oranlarına (halka arz edilen hisseler hariç)/üyelerine/kurucularına ilişkin bilgiler idarece EKAP’tan alınır.
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat bilgileri.
4.1.5 İstekliler, ihale konusu alımın alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri kısmını yeterlik bilgileri tablosunda belirteceklerdir.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belgeye ilişkin bilgiler,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilanço bilgileri:
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olduğunu,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olduğunu,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olduğunu ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlandığını göstermek üzere yıl sonu bilanço belgelerine ilişkin bilgileri belirtebilirler.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerine ilişkin bilgileri sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosuna ilişkin bilgileri belirtmeyenler, iki önceki yıla ait belgelerdeki bilgileri sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgelerine ilişkin bilgileri ile üç önceki yıla ilişkin belgelerindeki bilgileri sunabilirler.
4.2.2. İş hacmini gösteren belgelere ilişkin bilgiler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosuna ait bilgiler,
b) Mal satışları ile ilgili ciro tutarını gösteren belgeler,
Bu bilgilerden birinin sunulması yeterlidir.
Bu bilgilere ilişkin tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden, mal satışları ile ilgili cironun ise teklif edilen bedelin % 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağladığını gösteren bilgileri belirten isteklinin yeterlik bilgileri tablosu uygun kabul edilir.
Bu kriterleri önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini ilişkin bilgileri sunabilirler.
Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosuna ilişkin bilgileri sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosununa ilişkin bilgileri sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tablolarına ilişkin bilgiler sunulabilir.
4.3. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgelere ilişkin bilgiler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 15 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belge, teknolojik ürün deneyim belgesi veya üretim kapasite raporunu sunacaktır.
Üretim kapasite raporu düzenlemesi :

Üretim Kapasite Miktarı: Yılda 2.640 ton ihale konusu ürünleri üretme imkanına sahip olduğunu gösteren kapasite raporu.

4.3.2. Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgelere ilişkin bilgiler:
a) İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgelere ilişkin bilgiler,
b) Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgelere ilişkin bilgiler,
c) Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerde belirtilen serbest bölge faliyet belgesine ilişkin bilgiler.
İsteklilerin yukarıda sayılan bilgilerden, kendi durumuna uygun bilgi veya bilgileri belirten isteklilerin yeterlik bilgileri tablosu uygun kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgelerdeki bilgiler ile tevsik edilir.
İmalatçı Belgesi
Kapasite raporu
Sanayi Sicil Belgesi
Üretici veya İmalatçı Olduğunu Gösteren Belge
Yerli Malı Belgesi veya Teknolojik Ürün Deneyim Belgesi
Yetkili Satıcı Belgesi
Yetkili Temsilci Belgesi
4.3.3.
4.3.3.1. Standarda ilişkin belgelere ait bilgiler:
TS EN 15085-2
TS EN 15085-2 (Personel)
4.3.4. İsteklinin teklifi kapsamında sunması gerektiği İdari Şartnamenin 7nci maddesi dışındaki maddeleri ile teknik şartnamede belirtilen aşağıdaki belgeler:
Teknik Şartname Madde Madde Cevap Dokümanı
Teknik Şartnamelerde İstenen Bilgiler/Belgeler
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

Yük vagonları için şasi, boji, kaynaklı alt komponent imalatı  veya yük vagonu imalatı yapmış olmak veya 3./4./5. sınıf karayolu aracı için gövde/dorse imalatı yapmış olmak benzer iş olarak kabul edilecektir.


5. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup yerli malı teklif eden istekliye ihalenin tamamında % 15 (yüzde on beş) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.

7. İhale dokümanı EKAP üzerinden bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların, e-imza kullanarak EKAP üzerinden ihale dokümanını indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, EKAP üzerinden elektronik ortamda hazırlandıktan sonra, e-imza ile imzalanarak, teklife ilişkin e-anahtar ile birlikte ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilecektir.

9. İstekliler tekliflerini, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat şeklinde verilecektir. İhale sonucunda, üzerine ihale yapılan istekli ile birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.


10. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

11. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

12. Bu ihalede elektronik eksiltme yapılmayacaktır.

13. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (Doksan) takvim günüdür.

14.Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

15. Diğer hususlar:
Teklif fiyatı ihale komisyonu tarafından aşırı düşük olarak tespit edilen isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.

Cetvel Adı Miktar Birim
TSI Şartlarına Uygun SGGMRS Tipi (90') Konteyner Vagonu Şasisi 150 adet
İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol
İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)