İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

2013/50204 - Tren Planlama Ve Optimizasyon İle Merkezileştirilmiş Yht Trafik Yönetimi Ve İzleme Sistemlerinin Temini Hizmeti Alınacaktır

İhale No 2013/50204
Sektör Yazılım, Bilişim ve İnternet Hizmetleri
Eğitim, Danışmanlık ve Büro Personeli Hizmetleri
İdare T.C DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ( TCDD GENEL MÜDÜRLÜK )
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Açık İhale
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 2 Mayıs 2013
İhale Tarihi 4 Haziran 2013 14:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

TREN PLANLAMA VE OPTİMİZASYON İLE MERKEZİLEŞTİRİLMİŞ YHT TRAFİK YÖNETİMİ VE İZLEME SİSTEMLERİNİN TEMİNİ HİZMETİ ALINACAKTIR

T.C DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Tren Planlama ve Optimizasyon ile Merkezileştirilmiş YHT Trafik Yönetimi ve İzleme Sistemlerinin temini hizmet alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası : 2013/50204

1-İdarenin

a) Adresi : TCDD İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 06280 GAR ALTINDAĞ/ANKARA
b) Telefon ve faks numarası : 3123090515-4199 - 3123115305
c) Elektronik Posta Adresi : malzeme@tcdd.gov.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu hizmetin

a) Niteliği, türü ve miktarı : İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP’ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer : TCDD Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı
c) Süresi : İşe başlama tarihinden itibaren 36(otuzaltı) aydır


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer : TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Malzeme Dairesi Başkanlığı toplantı salonu zemin kat (oda no:1118)
b) Tarihi ve saati : 04.06.2013 - 14:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğinin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu işin alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri işlere ait listeyi, teklif eki olarak tekliflerine dahil edeceklerdir.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:
Teklif edilen bedelin %10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,
Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar,
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir.
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Toplam cironun teklif edilen bedelin %15’inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin %9’undan az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyim belgeleri:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 25 oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

En az aşağıdaki maddelerin tümünü içeren Ulusal Demiryolu İdaresi’ne ait Trafik Yönetim Sistemi projelerinin temin, montaj ve devreye alma işlemleri benzer iş olarak kabul edilecektir:

- Kontrol Odası
- Otomatik Rota Belirleme
- Gecikme Yönetimi
- Tren Grafikleri
- Üçüncü taraf sistemleri ile entegrasyon
 


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.

Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin değerlendirilmesinde aşağıdaki formül kullanılacaktır.

Aynı zamanda ihale dökümanları arasında " FİYAT DIŞI UNSURLAR VE PUANLAMA TABLOLARI" EK-1, EK-2, EK-3, EK-4, EK-5, EK-6 da ayrıntılı bir şekilde belirtilmiştir.

ND= (80/100) X TD + (20/100) X FD

TD......Teknik Değerlendirme
FD......Finansal Değerlendirme
ND.....Nihai Değerlendirme

Değerlendirme, iki kriter esasına göre yapılacaktır.
- Teknik Değerlendirme (TD)
- Finansal Değerlendirme (FD)

Bu kriterlerden her biri 0 (sıfır) ile 100 (yüz) puan arasında bir değerlendirme skalasında değerlendirilecektir.

Nihai değerlendirme (ND) aşağıdaki şekilde yapılacaktır:


A. Finansal Değerlendirme (FD)

Finansal Değerlendirme Formülasyonu Kısaltmaları:

EDF……En Düşük Fiyat
EDFD….En Düşük Fiyat Değerlendirmesi
FD……...Finansal  Değerlendirme
TF………Teklif Fiyatı

Finansal teklif, en düşük fiyatla orantılı olarak değerlendirilecek (EDF); en düşük teklif değerlendirmesinin 100 puanı olacaktır:

EDFD=100

Herhangi bir diğer finansal değerlendirme, Teklif Fiyatı (TF) ve En Düşük Fiyata (EDF) dayalı olarak değerlendirilecektir.

FD= 100 X (EDF/TF)

B. Teknik Değerlendirme (TD)

TD = (70/100) X KKT + (30/100) X TTD

Teknik Değerlendirme Formülasyonu Kısaltmaları:

KKT............Kurumsal Kapasite ve Tecrübe
TTD............Teknik Teklif Değerlendirme

B.1. Kurumsal Kapasite ve Tecrübe (KKT)

Kurumsal kapasite ve tecrübe değerlendirmesi; önerilen yazılım çözümlerinin Ulusal Demiryolu Sektöründeki işletmeciliğe göre kalite, tecrübe ve verimliliğinin değerlendirilmesidir. Ölçümü; “toplam tutarı” (M1,M2,M3,M5) veya “maksimumu” (M4,M6,M7,M8) olarak hesaplanacaktır.

Kurumsal kapasite ve tecrübe değerlendirmesi, önerilen çözümün kanıtlanmış uygulamasını ifade etmektedir. Farklı çözümlerle uygulamaya konan projeler geçerli kabul edilmeyecektir.

Teklif sahibinin “kurumsal kapasite ve tecrübeleri/deneyimleri” değerlendirmesinde, sadece TCDD’ye sunulan çözüm/çözümlerle aynı olanlar değerlendirmeye alınacaktır. TCDD’ye sunulanla farklı olan çözüm/çözümler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Kurumsal kapasite ve tecrübe değerlendirmesiyle ilgili farklı tip ölçümler uygulanacak olup, bütün kullanılan ölçümler tecrübelere/deneyimlere dayalı olacaktır.

Bazı ülkelerde, Demiryolları İdarecisinin fonksiyonu, Tren İşletme Şirketlerinin fonksiyonundan farklı olması sebebiyle, Optimizasyon Fonksiyonelliği ve Kapasite Yönetim fonksiyonelliği için sadece Ulusal Demiryolu Ana Hat İdaresine ait kurumsal kapasite ve tecrübeler geçerli olarak kabul edilecektir.

Kurumsal kapasite ve tecrübe kriterleri, hizmeti alan Ulusal Demiryolu İdaresi tarafından imzalı ve mühürlü olarak noter tasdikli Türkçe tercümeleri ile beraber teklif dosyasıyla birlikte İdareye teslim edilecektir.

TCDD ihtiyaç duyduğunda kurumsal kapasite ve tecrübelerle/deneyimlerle ilgili olarak söz konusu Ulusal Demiryolu İdaresinden teyid alabilecektir.

B.1.1.  Genel Kalite Değerlendirmesi 

TCDD için önerilen ve teklif sahibi tarafından uygulamaya konulanlarla aynı çözümü/çözümleri olan projelerin kurumsal kapasite ve tecrübesi geçerli olur. Farklı çözümlerle uygulamaya konan projeler/şablonlar geçerli kabul edilmeyecektir.

Kalite değerlendirilmesi için sadece Ulusal Demiryolu İdaresinin Ana Hatta ait olanlar kabul edilecektir. Metro, banliyö, hafif raylı sistemler, iltisak hatları ve yan yollar için yapılan projeler kabul edilmeyecektir.

Genel Kalite Kapsamı ve Ölçümünde sunulacak her bir proje en azından aşağıdaki hususların üçünü kapsayacaktır:

- Tren zaman çizelgesi planlama
- Tren gerçek zamanlı planlama
- Trafik ve gecikmenin izlenmesi (gerçek zamanlı mekan-zaman diyagramları)
- Otomatik güzergah ayarlama
- Ses gönderici ile entegrasyon /dispatcher
- Konvansiyonel sinyalizasyon – CTC ile entegrasyon
- ETCS Seviye 1 ile entegrasyon
- ETCS Seviye 2 ile entegrasyon
- Enerji SCADA ile entegrasyon
- Güvenlik dedektörleri SCADA ile entegrasyon
- GSM-R ile entegrasyon
- Yolcu Bilgilendirme Sistemi ile entegrasyon

İki nokta arasındaki hat uzunluğu ikili, üçlü veya çoklu hat olsa dahi  “tek hat” olarak hesaplanacaktır.

Genel kalite kapsam ve ölçümünde; “toplam tutarı” (M1,M2,M3,M5) veya “maksimumu” (M4) olarak hesaplanacaktır.

M1 : Yüksek Hızlı Tren Hatları (YHT) için,  TCDD’ye teklif edilen çözümü kullanan Ana Hat Kumanda Merkezlerinin toplam sayısı (hızı 250 km/s’ten daha fazla olan hatlar).
M2 : TCDD’ye teklif edilen çözümle yönetilen Yüksek Hızlı Tren Hatlarının (YHT) toplam km uzunluğu.
M3 : TCDD’ye teklif edilen çözümle yönetilen ETCS altında çalışan Yüksek Hızlı Tren Hatlarının (YHT) toplam km uzunluğu.
M4 : Kamuya açıklanmış,  TCDD’ye teklif edilen çözümle birlikte yönetilen Yüksek Hızlı Tren Hatlarındaki (YHT) maksimum % (yüzde) olarak dakiklikliği olan esas alınacaktır.
M5 : Çözümün içinde arayüz ile entegre edilmiş TCDD’ye teklif edilen çözümü kullanan konvansiyonel sinyalizasyon sağlayıcısı adı ve  sayısı ve entegre edilen TCDD’ye teklif edilen çözümü kullanan ETCS sağlayıcı adı ve sayısı toplamı. 

Bu ölçümlerle Genel Kalite Değerlendirmesi (GKD) elde edilecektir. Bir fiyat dışı unsur olarak GKD'nin elde edilmesi için, İdari Şartnamenin bir eki olarak verilen "EK-1 Fiyat Dışı Unsurlar Genel Kalite Değerlendirme ve Ölçümler Şablonu" kullanılacaktır.

B.1.2.  Optimizasyon Verimlilik Değerlendirmesi

OVD........Optimizasyon Verimlilik Değerlendirmesi

TCDD için önerilen ve teklif sahibi tarafından uygulamaya konulanlarla aynı çözümü/çözümleri olan projelerin kurumsal kapasite ve tecrübeleri geçerli olur. Farklı çözümlerle uygulamaya konan projeler/şablonlar geçerli kabul edilmeyecektir.

Optimizasyon Verimlilik Değerlendirmesi için sadece Ulusal Demiryolu İdaresinin Ana Hatta ait olanları kabul edilecektir. Metro, banliyö, hafif raylı sistemler, iltisak hatları ve yan yollar için yapılan projeler kabul edilmeyecektir.

İstekli tarafından idareye önerilen “Tren Personeli ve Araçlar için seçim listeleri oluşturma” ve “optimizasyon” çözümü/çözümleri, istekli tarafından diğer Ulusal Tren Operatör Şirketlerine uygulanmış çözüm/çözümleriyle aynı fonksiyonelliğe sahip kurumsal kapasite ve tecrübe geçerli kabul edilecektir.

M6 : “Konvansiyonel hatlarda yönetilen yolcu treni vagonları ve lokomotifleri”, “ konvansiyonel hatlarda yönetilen yük treni vagonları ve lokomotifleri”, “YHT hatlarında yönetilen YHT setlerinden” oluşan araç filosunun TCDD’ye teklif edilen çözümle yönetilen maksimum sayısı olan esas alınacaktır.
M7 : Tüm ağın içinde, TCDD’ye teklif edilen optimizasyon sisteminin kullanıldığı ağ/ağlar içerisinde en uzun olanı (Konvansiyonel ve Yüksek Hızlı sistem olanlar dâhil) Sunulanların içerisinde sadece en uzun olanı dikkate alınacaktır. Diğerleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

Bu ölçümlerle, Optimizasyon Verimlilik Değerlendirmesi (OVD) elde edilecektir. Bir fiyat dışı unsur olarak OVD'nin elde edilmesi için, İdari Şartnamenin bir eki olarak verilen "EK-2 Fiyat Dışı Unsurlar Optimizasyon Verimlilik Değerlendirme Şablonu" kullanılacaktır.

B.1.3.  Kapasite Yönetim Verimlilik Değerlendirmesi

TCDD için önerilen ve teklif sahibi tarafından uygulamaya konulanlarla aynı çözümü/çözümleri olan projelerin kurumsal kapasite ve tecrübeleri geçerli olur. Farklı çözümlerle uygulamaya konan projeler/şablonlar geçerli kabul edilmeyecektir.

Kapasite Yönetim Verimlilik Değerlendirmesi için sadece Ulusal Demiryolu İdaresinin Ana Hatta ait olanlar kabul edilecektir. Metro, banliyö, hafif raylı sistemler, iltisak hatları ve yan yollar için yapılan projeler kabul edilmeyecektir.

Kapasite Yönetim Verimlilik Değerlendirmesi için sunulan kurumsal kapasite ve tecrübeler, isteklinin Ulusal Demiryolu İdare/Şirketlerine uyguladığı çözümlerle aynı olacaktır. Farklı çözümlerle uygulamaya konan projeler/şablonlar geçerli kabul edilmeyecektir.

Kurumsal kapasite ve tecrübelerin içerisinde aşağıda belirtilen 3 temel fonksiyonu;

- CAD tarzı kullanıcı arayüzü
- Sinyalizasyon Analizi
- Kapasite Analizi – kritik bölüm tespiti dahil

içerdiği durumlarda geçerli kabul edilecektir.

M8 : Tüm ağın içinde, TCDD’ye teklif edilen kapasite yönetim fonksiyonunun kullanıldığı ağ/ağlar içerisinde en uzun olanı (Konvansiyonel ve Yüksek Hızlı sistem olanlar dâhil) Sunulanların içerisinde sadece en uzun olanı dikkate alınacaktır. Diğerleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

Bu ölçümlerle, Kapasite Yönetim Verimlilik Değerlendirmesi (KYVD) elde edilecektir. Bir fiyat dışı unsur olarak KYVD'nin elde edilmesi için, İdari Şartnamenin bir eki olarak verilen "EK-3 Fiyat Dışı Unsurlar Kapasite Yönetim Verimlilik Değerlendirme Şablonu" kullanılacaktır.


B.1.4.  Ölçümlerin Değerlendirilmesi

ÖLÇÜM 0 PUAN 25 PUAN 50 PUAN 75 PUAN 100 PUAN
M1 (adet) 0 1 2 3 >3
M2 (km) <250 250-500 501-1.000 1.001-1.900 >1.900
M3 (km) 0 1-250 251-750 751-1.250 >1.250
M4 (%) <70 70-80 81-90 91-95 >95
M5 (adet) 0 1-2 3-4 5 >5
M6 (adet) <250 250-500 501-750 751-1.000 >1.000
M7 (km) <2.500  2.500-5.000  5.001-7.500  7.501-10.000  >10.000 

M8 (km)

<2.500    2.500-5.000 5.001-7.500   7.501-10.000   >10.000

 

GKD.......Genel Kalite Değerlendirmesi
OVD.......Optimizasyon Verimlilik Değerlendirmesi
KYVD....Kapasite Yönetim Verimlilik Değerlendirmesi
KKT.......Toplam Kurumsal Kapasite ve Tecrübe

Her bir değerlendirme, aşağıdaki formülasyona göre yapılacaktır:

GKD= (M1+M2+M3+M4+M5)/5

OVD=(M6+M7)/2

KYVD=M8


Toplam Kurumsal Kapasite ve Tecrübe hesaplaması (KKT) aşağıdaki formülasyona göre yapılacaktır: 

KKT=(60/100) X GKD + (25/100) X OVD + (15/100) X KYVD

Ölçümlerin değerlendirmesi şablonu, İdari Şartnamenin bir eki olarak "EK-5 Fiyat Dışı Unsurlar Ölçümlerin Değerlendirilmesi Şablonu" ayrıca verilmiştir.

B.1.5. Teklif Değerlendirme Şablonu

Teklif sahibi tüm kurumsal kapasite ve tecrübe/deneyim değerlerini (her ölçümün kilometre sayısı, tren birimleri sayısı…gibi.)  aşağıdaki tabloda gösterecektir. TCDD, bu tabloyu, geçerli kabul edilen kurumsal kapasite ve tecrübe/deneyim şablonlarına göre yeniden dolduracaktır. EK-6 Fiyat Dışı Unsurlar Teklif Değerlendirme Şablonu, İdari Şartnamenin bir eki olarak verilmiştir.

"EK-6 Fiyat Dışı Unsurlar Teklif Değerlendirme Şablonu"

ÖLÇÜM BİRİM EDİNİLEN ÖLÇÜM
M1  ADET  
M2  KM  
M3  KM  
M4  %  
M5  ADET  
M6   ADET  
M7   KM  
M8   KM  


 B.2. Teknik Teklif Değerlendirmesi

TTD..........Teknik Teklif Değerlendirme
Teknik teklif değerlendirmesi, Uyumluluk Matrisi esasına göre yapılacaktır.

Uyumluluk matrisindeki her bir gereksinim, TCDD tarafından aşağıdaki iki kritere göre düzenlenmiştir:

TİP:
“Genel”
“Çözüm”
“Projeye Özel” olarak sınıflandırılmıştır.

ÖNCELİK:
“Yüksek”
“Orta” 
“Düşük” olarak sınıflandırılmıştır.

Tipi, “Genel” olan “Gereksinimlerin” tamamı yüzdeyüz (%100) oranında sağlanacaktır. Genel gereksinimlerden herhangi bir maddeye uyulmaması durumunda, isteklinin tüm teklifi değerlendirme dışında bırakılacak ve ihaleden elenmiş sayılacaktır.

Tipi “Çözüm” olarak tanımlanan gereksinimler, fonksiyonel gereksinim olup, isteklinin idareye önerdiği çözüm tarafından sağlanacak ve geçerli olabilmesi için diğer Ulusal Demiryolu İdarelerinde uygulamış olacaktır. Teklif edilen bu çözüm; TCDD’ nin ihtiyaçları ve TC Kanunlarına gore istekli tarafından uyarlanabilecektir.

Tipi, “Projeye Özel” olan gereksinimler; bu projeye özel olup, istekli tarafından tasarlanması ve uygulanması gerekecektir.

Teknik teklif değerlendirme, tipi “genel” olarak belirlenen gereksinimlerin dışındaki gereksinimler üzerinden yapılacaktır.

Toplamda değerlendirmeye tabi 445 gereksinim vardır:

ÇÖZÜM                                259
     YÜKSEK                           184
     ORTA                                75
PROJEYE ÖZEL                     186
     YÜKSEK                             37
     ORTA                                73
     DÜŞÜK                              76



“ÇÖZÜM” Gereksinimleri için istekli aşağıdakileri tanımlayacaktır:

- İsteklinin teklifinin gereksinimi karşılayıp karşılamadığı,
- Gereksinimleri karşılamak için hazır bir çözüm mü yoksa yeni geliştirilecek bir çözüm mü kullanılacağı,
- Eğer gereksinim hazır bir çözümle karşılanıyorsa istekli bu çözümün hangi Ulusal Demiryolu İdaresinde kullanıldığını belirtecektir.

TCDD ihtiyaç duyduğunda kurumsal kapasite ve tecrübelerle/deneyimlerle ilgili olarak söz konusu Ulusal Demiryolu İdaresinden teyid alabilecektir.


DEĞERLENDİRME:

TTD = 100 / (1 + ( 0,03 X Ndüşük) + ( 0,09 X Norta) + (0,27 X Nyüksek))
 

Ndüşük   :  Düşük düzeydeki bir gereksinime uymama sayısı
Norta      :  Orta düzeydeki bir gereksinime uymama sayısı
Nyüksek :  Yüksek düzeydeki bir gereksinime uymama sayısı
Tüm gereksinimleri karşılayan bir teklif, Teknik Değerlendirmesinden 100 puan alacaktır.

Teknik öneri değerlendirmesi, Uyumluluk Matrisi esasına göre yapılacaktır.  İdari Şartnamenin bir eki olarak verilen  "EK-4 Fiyat Dışı Unsurlar Uyumluluk Matrisi" kullanılacaktır.

DİĞER KISALTMALAR ve TANIMLAR:
CTC  : Merkezi Trafik Kontrolü (Centralized Traffic Control)
SCADA  : Denetim Kontrol ve Veri Toplama (Supervisory Control and Data Acquisition)
YHT  : Hızı 250 km/h’ den fazla olan Yüksek Hızlı Tren ve Hatlarını
ETCS  : Avrupa Tren Kontrol Sistemi (European Train Control System)
CAD  : Bilgisayar Destekli Tasarım/Çizim (Computer-Aided Design / Drawing)
ATP  : Otomatik Tren Koruması (Automatic Train Protection)
ERTMS  : Avrupa Demiryolu Trafiği Yönetim Sistemi (European Rail Traffic Management System)
GSM-R  : Mobil haberleşme için küresel sistem (Demiryolu Global System for Mobile Communications – Railway)
ORER  : Zaman Çizelgesi/Tren Planlama
Ulusal Demiryolu İdaresi : Ulusal demiryolu altyapısı üzerinde yük ve/veya yolcu tren işletmeciliği yapan ve/veya yaptıran ulusal demiryolu otoritesini (metro, hafif raylı sistemler, banliyö işletmeciliği, iltisak hatları ve istasyon yan yolları hariç)

ifade eder.



6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.


7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 500 TRY (Türk Lirası) karşılığı Ankara'da TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Merkez veznesi (oda no:1107) adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Malzeme Dairesi Başkanlığı Merkez Mal ve Hizmet Alım İhale Komisyonu Bürosu(1123 ve adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, götürü bedel üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, ihale üzerine bırakılan istekliyle toplam bedel üzerinden götürü bedel sözleşme imzalanacaktır. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

 

İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol
İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)