İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Temizlik Hizmeti Alımı.

İhale No 89189
Sektör İşçilik Personel ve Temizlik Hizmetleri
İdare MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Ankara Bölge Komutanlığı
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 26 Aralık 2011
İhale Tarihi 29 Aralık 2011 11:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN İHALE İLANI
İŞİN ADI : 36 PERSONEL İLE 16(ONALTI) TAKVİM GÜNÜ YAPILACAK HASTANE TEMİZLİK HİZMETİ ALIMI
İLAN TÜRÜ ve USULÜ: DOĞRUDAN TEMİN - Doğrudan Temin Alımları
İDARE ADI: SAĞLIK HİZMETLERİ ANKARA BÖLGE KOMUTANLIĞI
ADRESİ:   ASKER HASTAHANESİ İÇERİSİ ETİMESGUT/ANKARA
TELEFON VE FAX NUMARASI:  +903122491011/3871-3872-3873 - +903122446440
ELEKTRONİK POSTA ADRESİ:        
MALIN NİTELİĞİ VE TÜRÜ:  36 PERSONEL İLE 16(ONALTI) TAKVİM GÜNÜ YAPILACAK HASTANE TEMİZLİK HİZMETİ ALIMI
MİKTARI: 1 Kalem
MALIN TESLİM YERİ: BEYTEPE ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ/ANKARA
MALIN TESLİM TARİHİ/TARİHLERİ:  SÖZLEŞME YAPILDIKTAN SONRA İŞE BAŞLAMA TARİHİNDEN İTİBAREN 16(ONALTI) GÜNDÜR.
İhalenin YAPILACAĞI YER: TSK ANKARA SAĞLIK HİZMETLERİ BÖLGE KOMUTANLIĞI İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI ETİMESGUT/ANKARA
İhalenin TARİH VE SAATİ:  29/12/2011-11:00
SARTNAME NO: GATA TEKS- 2009-1 HAZİRAN 2009
İHALE İLANI METNİ
GENEL HUSUSLAR :
1. Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliği hizmet binasının Temizlik, Hijyen ve Dezenfeksiyon Hizmetlerinin yapılması maksadıyla ilgi (a) emir ile temizlik hizmeti satın alınacaktır. İlgi (b) ile 2012 yılına ait Hastane temizlik hizmeti alımı için hazırlanan açık ihale dosyası için ilgi (c) ile hazırlanan zeyilname nedeniyle ihalenin ileri tarihe ertelenmesi ve sözleşmenin Ocak 2012’de yürürlüğe gireceği değerlendirildiğinden hastane temizlik hizmetlerinin aksamaması için 16 (onaltı) günlük hizmet alımı yapılacaktır.
2. Hizmet alımı için 4734 sayılı Kamu İhale Yasasının 22/d maddesi doğrudan temin usulü ile yapılacaktır. Alım konusu hizmet için yaklaşık maliyet hesabı ve sözleşme yapılarak, ilan yapılmaksızın doğrudan temin usulü ile satın alınacaktır.
3. Hizmet alımının gerçekleşmesine müteakip Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliği bünyesinde oluşturulan Kontrol teşkilatı tarafından hizmetin yürütülmesi sağlanacak, hizmet alımları Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından muayenesi yapılacaktır.
4. Hizmet alımına müteakip Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliği Kontrol Teşkilatı Başkanlığı tarafından hakediş belgesi düzenlenecektir. Ankara Sağ.Hiz.Blg.K.lığı Büt.Mly.Ş.Md.lüğünce tahakkuka bağlanmasına müteakip bedeli Hv.Loj.K.lığı Saymanlık Md.lüğünce (06352) 2012 mali yılı bütçesinin 03.5.1.08 mevcut ödenekten Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usullere uygun olarak ödenecektir.
BEYTEPE ASKER HASTANESİ TEMİZLİK HİZMET ALIMI İDARİ ŞARTNAMESİ
I- DOĞRUDAN TEMİNİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 1- İdareye ilişkin bilgiler
1.1. İdarenin;
a) Adı: TSK ANKARA SAĞLIK HİZMETLERİ BÖLGE KOMUTANLIĞI
b) Adresi: ETİMESGUT/ANKARA
c) Telefon numarası: 0 312 249 10 11-38 55/ 0312 249 10 11 -38 56
ç) Faks numarası: 0 312 244 64 40
d) İlgili personelinin adı, soyadı ve unvanı: Hv.İkm.Yb.Murat SÜRER Lojistik Şube Müdürü
1.2. İstekliler, doğrudan temine ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.
Madde 2- Doğrudan temin konusu işe ilişkin bilgiler
2.1. İhale konusu hizmetin;
a) Adı: Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliğinin Hastane Temizlik Hizmeti Alımı
b) Miktarı ve türü: 36 (otuzaltı) işçi ile 16 ( onaltı) Takvim Günü Süreli (16.780 m2 alan temizliği)
c) Yapılacağı yer Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliği Beytepe/ ANKARA
Madde 3- Bildirim ve tebligat esasları
3.1. Bildirim ve tebligat, iadeli taahhütlü posta yoluyla veya imza karşılığı elden yapılır. Ancak, doğrudan temin dokümanının satın alındığına ilişkin formda ve/veya teklif mektubunda elektronik posta adresinin ve/veya faks numarasının belirtilmesi ve bu adrese veya faks numarasına yapılacak bildirimlerin kabul edileceğinin taahhüt edilmesi kaydıyla, İdare tarafından elektronik posta yoluyla veya faksla bildirim de yapılabilir.
3.2. İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatta mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün, yabancı isteklilerde ise ondokuzuncu gün tebliğ tarihi sayılır. Tebligatın bu tarihten önce muhataba ulaşması halinde ise fiili tebliğ tarihi esas alınır.
3.3. Elektronik posta yoluyla veya faks ile yapılan bildirimlerde, bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan bildirimlerin aynı gün İdare tarafından teyit edilmesi zorunludur. Aksi takdirde bildirim yapılmamış sayılır. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilmesi için tebligatın iadeli taahhütlü mektupla bildirime çıkarılmış olması yeterlidir. Elektronik posta yoluyla veya faks ile yapılan bildirimler, bildirim tarihi ve içeriğini de kapsayacak şekilde ayrıca belgelenir.
3.4. Elektronik posta yoluyla yapılacak bildirimler, İdarenin resmi elektronik posta adresi kullanılarak yapılır.
3.5. İdare tarafından ortak girişimlere yapılacak bildirim ve tebligat, yukarıdaki esaslara göre pilot/koordinatör ortağa yapılır.
II- DOĞRUDAN TEMİNE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 4- Doğrudan temine katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri
4.1. İsteklilerin doğrudan temine katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
a. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
(1) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
(2) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
b. Bu Şartname ekinde yer alan standart forma uygun teklif mektubu,
c. Vekaleten doğrudan temine katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş, doğrudan temine katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi,
4.2. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler
4.2.1. Makina ve diğer ekipmana ilişkin belgeler:
(1) Makine, teçhizat ve ekipman için kendi malı olma şartının aranmaması esastır. Bu makinelerin azami beş yaşında olması gerekir.)
(2) Adayın veya isteklinin kendi malı olan makine, teçhizat ve diğer ekipman; ruhsat, demirbaş veya amortisman defterinde kayıtlı olduğuna dair noter tespit tutanağı ya da yeminli mali müşavir raporu veya serbest muhasebeci mali müşavir raporu ile tevsik edilir.
(3) Geçici ithalle getirilmiş veya finansal kiralama yoluyla edinilmiş makine ve ekipman, kira sözleşmesinin sunulması ve ihalenin ilk ilan veya davet tarihine kadar olan kiralarının ödendiğinin belgelenmesi şartı ile adayın veya isteklinin kendi malı sayılır.
(4) İş ortaklığında makine, teçhizat ve ekipman ortaklardan biri, birkaçı veya tamamı tarafından sağlanabilir.
4.2.1.1. TEMİZLİK HİZMETLERİNDE KULLANILACAK MAKİNE VE EKİPMAN LİSTESİ
S.NO KULLANILACAK MAKİNELERİN CİNSİ MİKTARI
1. YER YIKAMA EMME MAKİNESİ 2 Adet
2. CİLALAMA VE PARLATMA MAKİNESİ 2 Adet
3. SANAYİ TİP KURU VAKUM 2 Adet
4. SANAYİ TİPİ BÜYÜK VAKUM ISLAK-KURU 2 Adet
5. KÜÇÜK YER YIK.EMME MAK. (KARYOLA ALTI) 2 Adet
6. YÜKSEK DEVİRLİ CİLA MAKİNESİ 1 Adet
7. BUHAR MAKİNESİ 1 Adet
8 YÜKSEK ÇALIŞMA PLATFORMU 1 Adet
KULLANILACAK TEMİZLİK EKİPMANLAR
S.NO KULLANILACAK TEMİZLİK EKİPMANLARININ CİNSİ MİKTARI
1 TAŞINABİLİR ÇÖP KONTEYNIRI 5
2 ÇİFT KOVALI PASPAS ARABASI 25
3 TOZ BEZİ 25
4 YER BEZİ 25
5 TUVALET FIRÇASI 5
6 LAVOBO FIRÇASI 5
7 FRAŞLI SÜPÜRGE 5
8 DIŞ ALAN SÜPÜRGESİ 5
9 ELDİVEN ÇOK AMAÇLI 32
10 NEMLİ MOP TAKIMI 5
11 ISLAK MOP TAKIMI 5
12 STATİK MOP 5
13 CAM PELUŞU 5
14 YER KAZIMA ALETİ 5
15 YER KAZIMA JİLETİ 5
16 CAM KAZIMA ALETİ 5
17 CAM JİLETİ 5
18 PARLATMA PEDİ 2
19 RULO YEŞİL PED 15
20 ÇEK ÇEK 15
21 CAM LASTİĞİ 5
22 PLASTİK KOVA 5
23 DOZAJLAMA ÜNİTESİ 1
4.2.1.2. Makineler teknik şartnamede belirtilen özellikleri asgari taşıyacak nitelikte olacaktır.
4.3. Belgelerin sunuluş şekli:
4.3.1. İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesinin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca “aslının aynıdır” şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri de kabul edilecektir.
4.3.2. Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.
4.3.3. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine doğrudan temin tarihinden önce İdare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini tekliflerine ekleyebilirler.
4.4. Tekliflerin dili:
4.4.1. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer doküman Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır. Tercümelerin yapılması ve tercümelerin tasdiki işleminde ilgili maddedeki düzenlemeler esas alınacaktır.
Madde 5- Doğrudan temine katılamayacak olanlar
5.1. 4734 sayılı Kanunun 11 inci maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtilenler ile 4734 sayılı Kanunun 53 üncü maddesinin (b) bendinin (8) numaralı alt bendi gereğince alınacak Bakanlar Kurulu Kararları ile belirlenen yabancı ülkelerin isteklileri doğrudan veya dolaylı ya da alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde doğrudan temine katılamazlar.
Madde 6- Teklif hazırlama giderleri
6.1. Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İstekli, teklifini hazırlamak için yapmış olduğu hiçbir masrafı idareden isteyemez.
Madde 7- İşin yapılacağı yerin görülmesi
7.1. İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. ve çevresinin görülmesiyle ilgili bütün masraflar istekliye aittir.
7.2. İstekli, işin yapılacağı yeri ve çevresini gezmekle; işyerinin şekline ve mahiyetine, iklim şartlarına, işinin gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekli çalışmaların ve kullanılacak malzemelerin miktar ve türü ile işyerine ulaşım ve şantiye kurmak için gerekli hususlarda maliyet ve zaman bakımından bilgi edinmiş; teklifini etkileyebilecek riskler, olağanüstü durumlar ve benzeri diğer unsurlara ilişkin gerekli her türlü bilgiyi almış sayılır.
7.3. İstekli veya temsilcilerinin işin yapılacağı yeri görmek istemesi halinde, işin gerçekleştirileceği binaya ve/veya araziye girilmesi için gerekli izinler İdare tarafından verilecektir.
7.4. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir.
Madde 8- Doğrudan teminin iptal edilmesi
8.1. İdare tarafından gerekli görülen veya doğrudan temin dokümanında yer alan belgelerde doğrudan teminin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edildiği hallerde, doğrudan temin tarihinden önce doğrudan temin alımı iptal edilebilir.
8.2. Doğrudan teminin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.
8.3. Doğrudan teminin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.
Madde- 9. Konsorsiyum
9.1. Konsorsiyumlar doğrudan temine teklif veremez.
Madde 10- Alt yükleniciler
10.1. Doğrudan temin konusu hizmetin tamamı veya bir kısmı, alt yüklenicilere yaptırılamaz.
III- TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 11- Teklif ve sözleşme türü:
11.1. İstekliler tekliflerini, götürü bedel üzerinden vereceklerdir. doğrudan temin sonucu, doğrudan temin üzerinde bırakılan istekli ile toplam bedel üzerinden götürü bedel sözleşme imzalanacaktır.
Madde 12 - Kısmi teklif verilmesi:
12.1. Bu doğrudan teminde işin tamamı için teklif verilecektir.
Madde 13- Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi
13.1. İsteklinin teklifini gösteren fiyatlar ve bunların tutarları Türk Lirası (TL) parası ile belirtilecektir. Sözleşme konusu işin ödemelerinde de bu para birimi kullanılacaktır.
Madde 14- Teklif mektubunun şekli ve içeriği
14.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.
14.2. Teklif Mektubunda;
a) Doğrudan temin dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi,
b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,
c) Kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması,
ç) Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının, Türkiye’de faaliyet gösteren tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının belirtilmesi,
d) Teklif mektubunun ad, soyadı veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması, zorunludur.
14.3. İş ortaklığı olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı tarafından veya yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanması gerekir.
Madde 15- Teklif fiyata dahil olan giderler
15.1. Sözleşmenin uygulanması sırasında, ilgili mevzuat gereğince yapılacak ulaşım, sigorta vergi, resim ve harç vs. giderleri isteklilerce teklif edilecek fiyata dahil edilecektir.
15.2. 15.1. maddesinde yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilir. Yüklenici, bu artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz.
15.3. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.
15.3.1. İşin süresi ve personel sayısı dikkate alınarak ilgili mevzuatına göre hesaplanacak işçilik ücreti:
15.3.1.1. Normal işçilik ücreti:
a. İşletme Müdürü : 1 kişi asgari ücretin % 200 fazlası
b. Hausekeeper (Bina Sorumlusu) : 1 kişi asgari ücretin %150 fazlası
c. Ekip Şefi (Kat Sorumlusu) : 2 kişi asgari ücretin % 100 fazlası
ç. Temizlik İşçisi : 32 kişi asgari ücret
15.3.1.1.2 Hafta Sonu ve Resmi/Dini Tatil Günleri İşçilik Ücreti:
a. İşletme Müdürü : 1 Kişi asgari ücretin % 200 fazlası (1 Gün)
b. Ekip Şefi (Kat Sorumlusu) : 1 Kişi asgari ücretin % 100 fazlası (1 Gün)
c. Temizlik İşçisi : 16 Kişi asgari ücret (1 Gün)
15.3.1.2. Ayrıca 24 saat esasına göre mesaisi olan hastanemizde hafta sonu mesaisi; İşletme müdürü, bir ekip şefi (kat sorumlusu) olmak üzere 2 (iki) vasıflı personel (Koordinasyonu sağlamak amacı ile) ve 16 (on altı) temizlik işçisi olmak üzere 18 kişi çalışmak suretiyle ifa edilecektir.
15.3.1.3. İhale konusu işte temizlik işçisi olarak çalıştırılacak 32 (otuziki) işçi için asgari ücret üzerinden ödeme yapılacaktır.
15.3.2.Yemek, yol ve giyecek giderleri:
a. Yol ve yemek bedeli aylık 14 gün üzerinden verilecek, nakdi olarak ödenecek ve ücret bordrolarında gösterilecektir.
Bir (1) Kişiye Ait Yol, Yemek ve Giyecek Bedelleri:
Yol Bedeli (1 Aylık) : 7,00 TL. Günlük ( 7,00 TL Günlük x 14 Gün=98,00 TL. )
Yemek Bedeli (1 Aylık) : 9,66 TL. Günlük (9,66 TL. Günlük x 14 Gün = 135,24 TL. Aylık) BÜRÜT
15.3.3. Malzeme giderleri:
15.3.3.1. Makine ve ekipman amortismanı ile malzeme giderleri teklif fiyata dahildir.
15.3.3.2. Temizlik hizmetlerinde kullanılacak makine parkı listesi:
Sıra No. Cinsi Miktarı
1 Yer Yıkama Emme makinesi 4 Adet
Sert zemin temizleme makinesi en az 50 lt. (elli) su kapasitesine sahip olacaktır. En az 2000 (ikibin) m2/h’lik temizleme kapasitesine sahip olmalıdır. Çalışma genişliği 75 (yetmişbeş) (artı/eksi 5) (beş) cm olacaktır. Fırça basıncı en az 45-90 kg (kırkbeş-doksan) olacaktır. En az 20 (yirmi) metrelik elektrik kablosuna sahip olacaktır. Makine 220 (ikiyüzyirmi) (artı/eksi %10) (yüzde on) V., 50 Hz şebeke cereyanıyla çalışacaktır.
2 Cilalama ve Parlatma makinesi 4 Adet
Çalışma genişliği 42-53 (kırkiki ve elliüç) (artı/eksi 2) cm (iki) olacaktır. Fırça devri en az 165-1200 (yüzaltmışbeş ve binikiyüz) d/d olacaktır. Motor gücü en az 1600-2000 Watt (binaltıyüz ve ikibin) olacaktır. Kablo uzunluğu en az 10 (on) metre olacaktır. Cihaz, 220 (ikiyüzyirmi) V. (artı/eksi %10) (yüzde on) 50 (elli) Hz. şehir şebeke cereyanıyla çalışacaktır.
3 Sanayi Tip Kuru Vakum 4 Adet
Elektrik süpürgesinin gücü en az 1150 W (binyüzelli) olacaktır. Elektrik süpürgesinin emme gücü (basıncı) en az 25 (yirmibeş) Kpa.toz kapasitesi en az 12 lt. olacaktır. Gövde çarpmalara ve sürünmelere karşı dayanıklı fiber olacaktır. Kablo uzunluğu en az 10 mt. (on) olacaktır.
4 Sanayi Tipi Büyük Vakum Islak Kuru 4 Adet
Islak kuru elektrik süpürgesinin gücü en az 1000x2 motorlu olacaktır. 2000/V Emme gücü en az 25 (yirmibeş) Kpa, Tank kapasitesi en az 44 (kırkdört) lt. olacaktır. Kablo uzunluğu en az 10 (on) m. Olacaktır.
5 Küçük Yer Yıkama Emme Makinesi 6 Adet
Temizleme kapasitesi en az 300 (üçyüz) m2/saat olacaktır. Çalışma genişliği en az 35 (otuzbeş) cm. Tank kapasitesi en az 18 (onsekiz) Lt. ve ileri geri emiş yapabilme kapasitesine sahip olacaktır.
6 Yüksek Devirli Cila Makinası 2 Adet
Motor gücü en az 1300 (binüçyüz) Watt olacaktır. Hızı en az 1500 (binbeşyüz) dakika/devir olacaktır. Ağırlığı 39 kg. (otuzdokuz kilogram) olacaktır. Ebatlar 87x52x113 cm. ± 2 cm. olacaktır. Cihaz, 220 (ikiyüzyirmi) V. +- %10 (artı/eksi yüzde on) 50 (elli) Hz.(Hertz) Şehir Şebeke cereyanıyla çalışacaktır. Kablo uzunluğu en az 15 (onbeş) metre olacaktır.
7 Halı Yıkama Makinesi 2 Adet
Halı yıkama makinesinin temiz su kapasitesi en az 30 (otuz) Lt., kirli su kapasitesi en az 35 (otuzbeş) Lt. olacaktır. Halı yıkama makinesinin çalışma genişliği en az 30 (otuz) (artı/eksi 2) cm. olacaktır. Halı yıkama makinesinin motor gücü en az 1150 W (binyüzelli) olacaktır. Makinenin pompa püskürtme basıncı en az 4 bar (dört), su çıkışı en az 2,5 (ikibuçuk) lt./dak. Olacaktır.
7 Buhar Makinası 2 Adet
Çalışma gerilimi en az 200 wolt (ikiyüzyirmi) olacaktır. Isıtıcı gücü 2250 (ikibin ikiyüz elli) Watt olacaktır. Tank kapasitesi en az 2.2 (iki nokta iki) litre olacaktır. Buhar debisi ayarlanabilir durumda olacaktır. Buhar basıncı en az 3.2 (üç nokta iki) bar olacaktır. Kazan ısısı en az 145 (yüzkırkbeş) derece olacaktır. Ağırlığı 7.5 (yedi nokta beş) +- 1 (artı/eksi bir) kilogram olacaktır. Kablo uzunluğu en az 15 (onbeş) metre olacaktır.
8. Yüksek Çalışma Platformu :1 Adet
Asgari çalışma yüksekliği 10 (on) metre olacaktır. Asgari yük kaldırma kapasitesi 65 (altmışbeş) kilogram olacaktır.
İsteklinin kendi malı olan araçlar; fatura yada demirbaş veya amortisman defterine kayıtlı olduğuna dair noter tespit tutanağı ile veya yeminli mali müşavir yada serbest muhasebeci mali müşavir raporu ile tevsik edilecektir.
15.3.3.3. Temizlik Ekipmanları ve Sarf Malzemeleri:
1. Taşınabilir Çöp Konteynırı 5 Adet
Kapasitesi en az 240 lt. (ikiyüzkırk litre) olacaktır. İki tekerlekli, kapaklı, polietilen malzemeden ve en az 14 (ondört)Kğ. olacaktır
2. Çift Kovalı Paspas Arabası 25 Adet
Dört tekerlekli iki kovalı plastik sıkma presli olacaktır
3. Toz Bezi 25 Adet
Sarı (dezenfekte yapılacak yüzeyler için), yeşil (bürolar için), mavi (lavabolar için) olacaktır. Boyutları en az 40x40 (kırk çarpı kırk) cm. olacaktır. İyi su toplama özelliği olacaktır
4. Yer Bezi 25 Adet
Trafiğin yoğun olduğu ve yoğun kirlilik olan alanlarda kullanılmak içindir. En az 50x70 (elli çarpı yetmiş) cm ebadında olacaktır. İyi su tutma özelliğine sahip olacaktır.
5. Tuvalet Fırçası 5 Adet
Yıkama ve fırçalamaya uygun sertlikte ve dayanıklı olacaktır.
6. Lavabo Fırçası 5 Adet
Yıkama ve fırçalamaya uygun sertlikte ve dayanıklı olacaktır.
7. Faraşlı Süpürge 5 Adet
Ayakta çalışmaya uygun olmalı, faraş ve süpürge birbirine montaj edilebilmeli ve en az yer kaplamalı olacaktır.
8. Dış Alan Süpürgesi 5 Adet
Gürgen yuvarlak saplı ve sert plastik fırçalı olmalıdır. Dış mekan kullanımlarında dayanıklı olacaktır.
9. Eldiven (çok amaçlı) 32Adet
İş kazalarına engel olacak fakat çalışmaya engel olmayacak nitelikte olacaktır.
10. Nemli Mop 5 Adet
En az 50x10 (elli çarpı on) cm ebadında olmalıdır. Sap ve aparatı birlikte olacaktır.
11. Islak Mop 5 Adet
Püskül uzunluğu en az 25 (yirmibeş) cm. olacaktır. Sap ve aparatı birlikte olacaktır.
12. Statik Mop 5 Adet
En az 50x10 (elli çarpı on) cm ebadında olacaktır. Sap ve aparatı birlikte olmalıdır.
13. Cam Peluşu 5 Adet
Camı ıslatma ve kirini almak maksadıyla kullanılacaktır
14. Yer Kazıma Aleti 5 Adet
Zeminlere dökülmüş olan her türlü kalıntıyı kazıyarak çıkarmada kullanılacaktır. Kolayca kavrama ve güç uygulamaya uygun olacaktır. Kullanıcı için tehlike oluşturmayacaktır
15. Yer Kazıma Jileti 5 Adet
Yer kazıma aletinin yedek ucudur. Yer kazıma işleminde kullanılacaktır
16. Cam Kazıma Aleti 5 Ade
Camlardaki kalıntıları kazımada kullanılacaktır. Kolayca kavrama ve güç uygulamaya uygun olacaktır. Kullanıcı için tehlike oluşturmayacaktır
17. Cam Jileti 5 Adet
Cam kazıma aletinin yedek ucudur. Cam kazıma işinde kullanılacaktır.
18. Parlatma Pedi 2 Adet
Kullanılacak kombine döşeme bakım makinelerine uyumlu olacak ve zeminlerin parlatılmasında kullanılacaktır.
19. Rulo Yeşil Ped 15 Adet
Çizilmeyen sert yüzeylerin kaba kalıntılarının çıkarılmasında kullanılacaktır.
20. Çek Çek 15 Adet
Yerdeki suyu çekmek için kullanılacaktır. En az 40 (kırk) cm boyunda ve saplı olacaktır
21. Cam Lastiği 5 Adet
Camdaki su ve deterjanı çekmek için kullanılacaktır.
22. Plastik Kova 5 Adet
Temizlik işlerinde kullanmak içindir.
23. Dozajlama Ünitesi 1 Adet
Konsantre haldeki bir kimyasal ürünü kullanım talimatına uygun miktarda suyla seyreltilmesinde kullanılır.
15.3.3.4. Yukarıda yazılı makine ve ekipmanlar isteklilerce teklif edilecek fiyata dahil edilecektir. Ancak yukarıda yazılı olan makine ve ekipman listesinde belirtilen ve Vergi Usul Kanunu genel tebliğlerine göre amortismana tabi malzemeler için yapılacak amortisman giderleri sözleşme ve genel giderler kapsamında değerlendirilecektir.
15.4. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir.
15.5. İhale konusu işte çalışacak personel sayısının 36 kişi olup ilgili sigorta müdürlüğünden alınacak yazı ile tespit edilerek yaklaşık maliyet hesabında dikkate alınmış olan iş kazaları ile meslek hastalıkları sigortası prim oranları % 1,5 tir.
Madde 16- Teminat olarak kabul edilecek değerler
16.1. Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır:
a) Tedavüldeki Türk Parası.
b) Bankalar tarafından verilen teminat mektupları.
c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.
16.2. 16.1. maddesinin (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.
16.3. İlgili mevzuatına göre Türkiye’de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.
16.4. Teminat mektubu verilmesi halinde, bu mektubun kapsam ve şeklinin, Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen esaslara ve standart formlara uygun olması gerekir. Bu esaslara ve standart formlara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.
16.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.
16.6. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
IV-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 17- Tekliflerin alınması ve açılması
17.1. Teklifler, Yetkilendirilmiş Alım Heyetine (Ankara Sağlık Hizmet Bölge Komutanlığı/Etimesgut-ANKARA) verilecektir.
Madde 18- Bütün tekliflerin reddedilmesi ve doğrudan teminin iptal edilmesi
18.1. Yetkilendirilmiş Alım Heyeti kararı üzerine İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek doğrudan temini iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez.
Madde 19- Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi
19.1. Bu Doğrudan teminde ekonomik açıdan en avantajlı teklif, Teklif Edilen Fiyatların En Düşük Olanıdır.
19.2. Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin birden fazla istekli tarafından verilmiş olması halinde;.
Birden fazla istekli tarafından teklif edilen fiyatın en düşük fiyat olması ve bu fiyatlarında birbirine eşit olması durumunda Yetkilendirilmiş Alım Heyeti tarafından teklifi aynı olan isteklilerden tekrar teklif vermesi istenir. Bu işlem tek en düşük fiyat sağlanana kadar devam edilir.
Madde 20- Doğrudan teminin karara bağlanması
20.1. Yapılan değerlendirme sonucunda Yetkilendirilmiş Alım Heyeti tarafından doğrudan temin, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli üzerinde bırakılır.
20.2. Yetkilendirilmiş Alım Heyeti yapacağı değerlendirme sonucunda gerekçeli bir karar alarak ihale yetkilisinin onayına sunar.
Madde 21- Sözleşmeye davet
21.1. Doğrudan temin üzerinde kalan istekli doğrudan temin tarihini izleyen on gün içinde yasal yükümlülüklerini yerine getirerek sözleşmeyi imzalaması zorunludur.
Madde 22- Kesin teminat
22.1. İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, doğrudan temin bedelinin % 6’sı oranında kesin teminat alınır.
22.2. Doğrudan temin üzerinde bırakılan isteklinin ortak girişim olması halinde toplam kesin teminat miktarı, ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir.
Madde 23- Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu
23.1. Doğrudan temin üzerinde bırakılan istekli, doğrudan temin tarihini izleyen on gün içinde, kesin teminatı verip diğer yasal yükümlülüklerini yerine getirerek sözleşmeyi imzalamak zorundadır.
Madde 24- Doğrudan teminin sözleşmeye bağlanması
24.1. İdare tarafından Doğrudan temin dokümanında yer alan şartlara uygun olarak hazırlanan sözleşme, ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır ve sözleşmenin İdarece onaylı bir örneği yükleniciye verilir. Yüklenici tarafından sözleşmenin birden fazla nüsha olarak düzenlenmesi talep edilirse, talep edilen sayı kadar sözleşme nüshası düzenlenir.
24.2. İdare ile yüklenici arasında yapılacak bu sözleşme notere tescil ettirilmeyecektir .
24.3. Sözleşmenin imzalanmasına ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile diğer sözleşme giderleri yükleniciye aittir.
V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 25- Ödeme yeri ve şartları
25.1. Doğrudan temin konusu hizmete ilişkin ödeme Hava Lojistik Komutanlığı Saymanlık Müdürlüğünce yapılacaktır
25.2. Hakedişin düzenlenmesi, tahakkuku, yapılacak kesintiler ve ödenmesine ilişkin hükümler sözleşme tasarısında belirtilmiştir.
25.3. Yüklenici, iş için sözleşmede belirtilen ödenekleri yılı içinde iş programına uygun şekilde harcamak zorundadır.
25.4. Yüklenici, sözleşme bedelini aşmamak şartıyla iş programına nazaran daha fazla iş yaptığı takdirde, fazla işin bedeli ödenek imkanları dahilinde ödenir.
Madde 26- Avans verilmesi, şartları ve miktarı
26.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında Avans verilmeyecektir.
Madde 27- Fiyat farkı
27.1. Fiyat farkı hesaplanacaktır.
31.12.2002 tarih ve 24980 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bakanlar Kurulunun 2002/5037 sayılı (Hizmet Alımlarına İlişkin Fiyat Farkı Hesabında Uygulanacak Esaslar ) kararının 8’inci maddesini düzelten ve 07.05.2004 tarih ve 25455 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 28.04.2004 tarih ve 2004/7221 sayılı Bakanlar Kurulu kararının 3’üncü maddesine göre fiyat farkı verilecektir.
Madde 28- İşe başlama ve iş bitirme tarihi
28.1. Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren en geç3 (üç) gün içinde işe başlanır.
28.2. Yüklenici ile İdare yetkilisi/yetkilileri arasında düzenlenen yer teslim tutanağının imzalanmasıyla yükleniciye yer teslimi yapılmış olur.
28.3. İşin süresi 16 (Onaltı) gündür.
Madde 29- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları
29.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır:
29.1.1 Mücbir sebepler:
a) Doğal afetler,
b) Kanuni grev,
c) Genel salgın hastalık,
d) Kısmi veya genel seferberlik ilanı,
e) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.
29.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;
a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,
b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,
c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,
ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,
d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi zorunludur.
29.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilebilecek haller:
29.2.1. İdarenin, sözleşmede ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan, sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın yerine getirmemesi (yer teslimi, projelerin ve iş programının onaylanması, ödenek yetersizliği gibi) ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.
Madde 30- Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
30.1. Bu Doğrudan teminde 4735 sayılı Kanunun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. Doğrudan temin konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.
Madde 31- Cezalar ve sözleşmenin feshi
31.1. Süre uzatımı verilebilecek haller hariç, İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:
Aşağıda belirtilen hususların tespit edilmesi durumunda sözleşme bedelinin % 0,04’i oranında ceza kesilecektir.
a. Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı, birimleri gezerek temizlik hizmetinin yeterli yapılıp yapılmadığını denetleyecektir. Genel Temizliğin tamamının yetersiz olduğunun tespit edilmesi durumlarda,
b. Beytepe Asker Hastanesinde yönetici personel dâhil toplam 36 temizlik işçisi çalıştırılacaktır. Günlük çalışmaya; gelmeyen personelin tespit edilmesi durumunda gelmeyen kişi başına,
c. Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığına zamanında veya hiç bildirmeden personel çalıştırdığının ve işten personel çıkardığının tespit edilmesi durumunda,
ç. Yüklenici, temizlik elemanlarına işe başlamadan önce yapılacak işle ilgili oryantasyon eğitimi verecektir. Bu eğitim her işe yeni başlayan personel için tekrarlanacaktır. Bu hususun uygulanmadığının tespiti halinde.
d. Makine parkında belirtilen sayıda makinelerin faal durumda bulundurulmaması, eksik makine bulundurulması tespit edilmesi halinde,
e.Tıbbi atık toplama ekibinin, tıbbi atıkları, Tıbbi Atık Yönergesine uygun olarak toplanmaması durumunda,
31.1.2. Yukarıda 51.1.1. maddesinde belirtilen bu aykırılıkların ardı ardına veya aralıklı olarak 5(beş) kez gerçekleşmesi durumunda, yukarıda öngörülen cezalar uygulanmakla birlikte 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşmenin feshedilecektir.
31.1.3. Aşağıda belirtilen hususların tespit edilmesi durumunda sözleşme bedelinin % 0,01’i oranında ceza kesilecektir.
a. Haftalık Temizlik Kontrol Formunda belirtilen maddeler için hizmetin yapılmadığı (-) işaret ile belirlemişse her bir madde için, (Formlarda muhakkak yüklenici firmanın ilgili birim sorumlusunun imzası bulunacaktır. Yüklenicinin birim sorumlusunun imzadan imtina ettiği takdirde bu durum kontrol formunun altına yazı ile yazılacak ve form bu şekilde değerlendirmeye alınacaktır.)
b. Günlük çalışmaya; belirtilen saatler içinde izinsiz geç gelen veya erken giden personelin tespit edilmesi durumunda kişi başına,
31.1.4. İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarının, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin
% 30’unu geçemez.
31.2. (Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir.
Madde 32- Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar
32.1. Sözleşme konusu hizmetin denetim, muayene ve kabul işlemleri, sözleşme tasarısında ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde belirtilen hükümlere göre gerçekleştirilecektir.
32.2. Bu işte kısmi kabul yapılamaz.
Madde 33- Anlaşmazlıkların çözüm şekli
33.1. Sözleşmenin imzalanarak yürürlüğe girmesine kadar olan süreçte doğacak ihtilaflar, 4734 sayılı Kanunun 54 üncü ve devam eden maddelerinde yer alan inceleme talebinde bulunulmasına ilişkin kurallar saklı kalmak üzere idari yargıda dava konusu edilebilecektir.
33.2. Sözleşmenin uygulanmasından doğacak ihtilaflar da ise işin sözleşmesinde yer alan konuya ilişkin hükümler uygulanacaktır.
VI- DİĞER HUSUSLAR
Madde 34 - Diğer hususlar
34.1. Teknik şartnamede belirtilen süre, şekil ve şartlarda işlerin yapılıp yapılmadığını kontrole; Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliği Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığı, yetkili ve sorumludur. Mesai saatleri dahilinde Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığınca, mesai saatleri haricinde ise nöbetçi amirliğince eksik yapılan hususlara ait tutanak tanzim edilecek, nöbetçi amirliğince tanzim edilen tutanaklar ilk mesai başlangıcında Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığına teslim edilecektir.
Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığı personeli haricinde eksik hususları tespit eden hastanede görevli her bir personel, durumu Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığına bildirerek işlem yapılmasını sağlatabilecektir.
34.2. Personelin Çalışma Saatleri :
34.2.1. Hafta içi 36 hafta sonu 18 personel çalıştırılacaktır. Hafta içi ve hafta sonu mesaisi 08.00-17.00 saatleri arasındadır.
34.2.2. Mesai saatleri dışında ise hafta içi 2, hafta sonu 1 personel çalıştırılacaktır.
34.3. Yüklenici iş esnasında meydana gelebilecek hasar ve zararı tazmin ile mükelleftir. Yapılan hata nedeniyle demirbaş eşya ve tesis zarar görmüşse; beklemeye tahammülü olmayan durumda derhal, normal şartlarda ise en geç 24 saat içerisinde yüklenici tarafından yaptırılacaktır. Yüklenici tarafından hasar gören tesis veya eşya onarılmaz veya yerine yenisi temin edilmez veya yenilenmezse idare masrafları yükleniciye ait olmak üzere gerekli işlemi yapar ve masrafları yüklenicinin aylık istihkakından keser. Özellik taşıyan malzeme ve tesisattaki hasar ve zararlar idarenin göstereceği veya muvafakat edeceği bir firmaya ve bedeli yüklenici tarafından ödenmek üzere yaptırılacak, yaptırılmadığı takdirde de yine bu masraflar ilk aylık istihkakından kesilecektir. İşin yapılması sırasında üçüncü şahıslara verilebilecek zararlardan yüklenici sorumludur.
34.4. Yapılan temizlik hizmetinin kontrollerinde tespit edilen kusurlar (temizlenmemiş bölgeler, iyi temizlenmemiş bölgeler vb.) bir tutanak ile tespit edilecek ve bu
tutanak kusurlu görülen bölgenin yüklenici birim sorumlusuna (Tem. Şefi) imzalattırılacaktır. Tespit edilen kusurların aynı gün içinde giderilmesi sağlanacak, düzeltilmesi gün içinde mümkün olmayan kusurlarda ise hastane idaresinin belirleyeceği süre içinde bitirilecektir.
34.5. İdari hizmet personelinin görevli olacağı hastane alanları aşağıdaki çizelgeye göre yürütülecektir.
I. TEMİZLİK ALANI ADET ALAN (M2) İŞÇİ SAYISI
1 Çalışma odası 55 1240 4
2 Tuvaletler - Banyolar 48 780 2
3 Asansör 3 124
4 Soğuk Hava - Tıbbi Atık Deposu 3 146 2
5 Hasta Odaları 53 930 4
6 Pencereler 220 2360 3
7 Koridor ve merdiven 11 2160 3
8 Kütüphane, toplantı salonu ve Yemek Salonu 7 480 2
9 Hst.Binası Klima Santrali 5 590
10 Poliklinik/ Klinik 30 1080 4
11 Mutfak ve yemekhane - Kat Ofisi 6 984 3
12 Amaliyathane - Yoğun Bakım 6 1282 3
13 Diğer Büro vb. kullanım alanları 68 3650 3
14 Radyoloji - Laboratuar - Acil 30 974 3
TOPLAM TEMİZLİK ALANI VE İŞÇİ SAYISI 16780 36
34.6. Temizliğin Nasıl Yapılacağı ve Temizlik Standartları:
34.6.1. Yüklenici, Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığına onaylattığı günlük,haftalık ve aylık çalışma programını titizlikle yürütecektir. Özel durumlarda Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığının bilgisi dahilinde Enfeksiyon Komitesinin talimatı uygulanacaktır
34.6.2. Yüklenici; sözleşme süresince hijyenik olarak klinik ve genel mekanların temizlik hizmetini şartnamede belirtilen hususlar doğrultusunda yerine getirecektir. Tüm tıbbi ve teknik cihazların temizlik ve dezenfeksiyonu ilgili personelinin sorumluluğunda ve gözetiminde yüklenici firma elemanı tarafından yapılır.
34.6.3. Temizlik, hizmetlerinin kontrolü “Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığı” tarafından yapılacaktır. Ayrıca; Baştabip, Baştabip Yardımcısı, Hastane İdare Amiri, Başhemşire de yapılan hizmeti denetleyebilir. Ancak Hizmet İşleri Kabul ve Kontrol Teşkilatı personeli haricinde tespit edilen hususlar mutlaka Hizmet İşleri Kabul ve Kontrol Teşkilatı Başkanlığına bildirilerek tutanağın tanzimi, gerekli düzeltici tedbirler alınması ile cezai işlemlerin uygulanması sağlanacaktır.
34.6.4. Yüklenici; Makina ve ekipmanlardan (ameliyathanede kullanılacak demirbaş ve ekipmanları buraya özel olacak ve bu alan dışında kullanılmayacaktır) temizlik, dezenfeksiyon dahil bu malzemeler ile yerine getirecek, her zaman bu ekipmanı sağlam, temiz ve eksiksiz olarak idare bünyesinde bulunduracaktır.
34.6.5. Yüklenici; Poliklinik muayene odalarının kontrol temizliğini hasta durumuna göre yapacaktır. Genel mekân temizliği poliklinik muayene mesai saatleri sonunda yapılacağından sabah kontrol, bakım ve genel temizliği en geç saat 09.00'a kadar bitmiş olacaktır.
34.6.6. Yüklenici; Periyodik olarak genel mekân ve birimlerde bazı özel araç gereç kullanımı gerektiren zemin cilalarının sökülüp, yenilenmesi gibi temizlik işlemlerini de yerine getirmekle yükümlüdür.
34.6.7. Yüklenici; Periyodik olarak genel mekân ve birimlerde yapılacak cila sökme ve atma işlem programlarını işlemin yapılacağı ayın ilk haftası Hizmet İşleri Kabul ve kontrol Teşkilatı Başkanlığına teslim edecektir.
34.6.8. Yüklenici; Koridorlar, bekleme üniteleri ve tuvaletlerin dışındaki alanlarda, Komutanlığın günlük çalışma programını aksatmamak için geniş kapsamlı temizlik işlemlerini akşam ve hafta sonlarında çalışmayı sağlayacak bir program dahilinde yürütecektir.
34.6.9. Yüklenici; İdare binaları içinde girişe kapalı ve tehlikeli alanlara yetkili bir kişi refakatinde girecek ve bu tür alanların temizliğinin sürekli bir plan dahilinde yapılmasından sorumlu olacaktır.
34.6.10. Yüklenici; Baştabipliğin Radyoloji Bölümü tarafından üretilen ve Türkiye Atom Enerji Kurumu’na (TAEK) teslim etmesi gereken atıkları dışında kalan her türlü atığının toplanması ve geçici depolanmasından sorumludur.
Bu atıklar;
-Evsel Nitelikli Atıklar
- İnfekte Atıklar
- Bakım-onarım atıkları (küçük)
34.6.12. Yüklenici; Baştabiplik binaları genel temizliği içinde yer alan cam temizleme işleminin düzenli bir program dâhilinde yapılmasını sağlayacaktır.
34.6.13. Dezenfeksiyon gereken alanlarda ihtiyaç duyuldukça dezenfeksiyon işlemi uygulanacaktır.
34.6.14. Yüklenici firma iş kanunu, işçi sağlığı ve iş güvenliği tüzüğü hükümlerine göre işçilerin sağlığını korumak üzere her türlü sağlık tedbirlerini alacak ve tehlikeli şartlar altında çalışmasına meydan verilmeyecektir.
34.6.15. Temizlik hizmetlerinin şartnameye uygun olarak yapılıp yapılmadığı, Temizlik İşleri Kabul ve Kontrol Teşkilatı Başkanlığı tarafından denetlenecektir.
34.6.16. Temizlik ve dezenfeksiyon esnasında mutlaka eldiven giyilecektir.
34.7. Tıbbi Atıkların Toplanması:
34.7.1. Tıbbi ve diğer atıklar için idare torba temin edecek. İnfekte atıklar kırmızı, evsel atıklar siyah, yiyecek ve bahçe atıkları için mavi çöp torbası kullanılacaktır.
34.7.2. Toplanan poşetlerin doluluk oranın hacminin 2/3 ünü geçmemesi ve atıkların kesinlikle sıkıştırılmaması sağlanacaktır. Toplama işleminden sonra her bir torba yine aynı özelliklere sahip diğer bir torbanın içine konarak kesin sızdırmazlık sağlanacaktır.
34.7.3. Tıbbi atık torbalarına klinik isimleri, atıkları toplayan temizlik şirketi elemanı tarafından suyla çıkmayan, kalın uçlu, siyah asetat kalemi ile mutlaka yazılacaktır. Ayrıca, torbanın üzerinde teslim edildiği tarih ve saat belirtilip, teslim eden görevlinin imzası bulunacaktır. Yüklenici tarafından atıkların teslim edildiğine dair tutulan belgeler haftalık olarak her hafta başı Enfeksiyon Kontrol Komitesine teslim edilecektir.
34.7.4. Tıbbi atıklar yönetmeliğe uygun şekilde kapalı, tekerlekli, paslanmaz nitelikte, turuncu renkte ve üzerinde uluslar arası tıbbi atık işareti ve ”Dikkat Tıbbi Atık” yazısını bulunan bu iş için dizayn edilmiş çöp konteynırı ile servislerden toplanıp idarenin göstereceği çöp toplama ve depolama yerine nakledilecektir.
34.7.5. Tıbbi atık taşıyıcısı personelin bu konuda özel bir eğitimden geçirilmiş olması gerekmektedir. Tıbbi atık eğitim şefi tarafından eleman değişikliği söz konusu olduğunda işe başlamadan mutlaka oryantasyon eğitimi verilecektir. Bu husus Enfeksiyon Kontrol Komitesince kontrol edilecek olup eğitim notları Enfeksiyon Kontrol Komitesinin onayından geçecektir.
34.7.6. Temizlik şirketi tıbbi atık taşımakla görevlendireceği her eleman işe başlamadan hepatit aşısı yaptıracak ve bunu belgeleyecektir. Tıbbi atık taşımakla görevlendirilecek personelin işe başlamadan önce, işe uygunluğu hastane Enfeksiyon Kontrol Komitesi tarafından kontrol edilip onaylanacaktır.
34.7.7. Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliğinde tıbbi atık üreten birimler aşağıda belirtilmiştir:
*Yoğun bakım
*Poliklinikler
*Laboratuarlar
*Ameliyathane
*Hasta Odaları
*İntaniye Servisi
*Diş kısmı
Enfeksiyon Kontrol Komitesi gerekli gördüğü birimleri bu listeye ekleyebilir/çıkarabilir. Tıbbi atık toplama planı ile ilgili her türlü değişikliği yapabilir.
34.7.8. Tıbbi Atık Sorumlusu her gün saat 15.30’da ünitelerden tıbbi atıkları toplar ve tıbbi atık aldığına dair ilgili belgeye imzasını atar.
34.7.9. Çöp torba hacimleri emniyetle taşınabilecek ağırlıkta olacak, ağzı sıkıca kapatılacak, evsel nitelikli atıklar ile tıbbi atıklar aynı araçta taşınmayacak, atık taşıma araçları haftada en az bir kez dezenfekte edilecektir.
34.7.10. Tıbbi atık taşınan taşıma araçlarında hiçbir durumda evsel atıklar taşınmayacaktır.
34.7.11. Tıbbi atıkların ve evsel katı atıkların geçici olarak toplandıkları alanların temizlenmesi temizlik şirketi tarafından gerçekleştirilecektir.
34.7.12. Yüklenici tarafından belediye araçlarına iletilene kadar idarenin tıbbî atık deposunda saklanacaktır. Diğer patolojik ve infekte atıklar Tıbbi Atıkların İmhası Hakkında Yönetmelik hükümlerince Yüklenici tarafından tıbbi atıklar, tıbbî atık toplama yerinde biriktirilecek bilahare belediyeye teslim edilecektir.
34.7.13. Yüklenici; infekte atıkların belirlenen rutin iş planı içinde, tıbbî atık toplama muhafazasını ve belediye teslimini yapacaktır. Bu alanın düzenli ve temiz olmasından yüklenici sorumludur. Oluşabilecek aksaklıkların giderilmesi firmanın sorumluluğundadır.
34.7.14. Yüklenici; Atık malzemeleri her zaman temiz malzemelerden ayrı tutacak, uygun şekilde torbalara koyarak ağzı kapalı, güvenli ve hijyenik bir şekilde transferini sağlanacaktır.
34.8. Temizliğin Yapılması İle İlgili Diğer Hususlar:
34.8.1. Hafta sonu temizliğinde: hastanedeki doğal granit, granit seramik, pvc kaplama, vinily kaplama, kompakt laminant ve perfore kaplamaların silinip cilalanması, madeni aksamın ovulup parlatılması, kapıların, dolapların, masa ve koltuk ayaklarının silinip temizlenmemsi, koğuşların süpürülmesi ve hafta içi temizliği yapılamayan tedavi bölümlerinin yer ve alet temizliği şeklinde olacaktır.
34.8.4. Firma, çöp toplama ve biriktirme yerinin temiz ve tertipli bulundurulmasından sorumludur.
34.9. PERSONEL İŞLEMLERİ:
34.9.1. İşe alınacak personelden istenecek belgeler
34.9.1.1. Nüfus cüzdanı sureti
34.9.1.2. İkametgâh ilmuhaberi
34.9.1.3. Bulaşıcı hastalığı olmadığına dair sağlık belgesi
34.9.1.4. Adli sicil belgesi
34.9.1.5. Banka Hesap Numarası (Banka Firma Tarafından Belirlenecektir.)
34.9.1.6. Öğrenim belgesi
34.9.1.7. Hepatit aşısı resmi belgesi (ilgili sağlık kurumlarından alınmış olacaktır.
Firma bu belgeleri sigorta belgesi ve personel hakkında taahhütnameye ekleyerek idareye verecektir. İşçi işe başladığı gün idareye verecektir. Çalıştırılan işçi sayısı günlük olarak idareye verilecektir.
34.9.2. Yüklenici, çalıştıracağı personeli büyük bir titizlikle seçecek, her çalışanın beyan ettiği ikamet adresinde ikamet edip etmediğini bizzat kontrol edecektir. Bu husus, Emniyet Müdürlükleri/Jandarma nezdinde özel olarak Gözetim-Denetim-Kontrol Bilgi Taramasını yaptırarak sonucunu yazılı olarak Baştabipliğe bildirecektir. Yüklenici; işe alınacak ve işten çıkarılacak olan personeli Baştabipliğe (Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığına) yazılı olarak bildirecek ve işten ayrılan personelin hastaneye giriş çıkışını engelleyecek tedbirleri alacaktır.
34.9.3. Yüklenici; çalıştırdığı personelin el, yüz, tırnak, vücut ve kıyafetlerinin temizliklerini günlük olarak kontrol edecektir.
34.9.4. Yüklenici; Erkek elemanlar saç-sakal uzatmayacak, günlük olarak işe başlamadan önce sakal tıraşı olacaklardır. Bayan personelin genel görünümleri ve saç bakımlarına dikkat edecektir.
34.9.5. Yüklenici, Temizlik hizmetlerinde istihdam ettiği personelinin, Gözetim-Denetim-Kontrol ve bunlarla sınırlı olmamak üzere Baştabipliğin tüm yayınlanmış talimatına uymasını ve İdari Şartnameler ile Sözleşme hükümlerine tam riayet etmelerini sağlayacaktır.
34.9.6. Yüklenici, temizlik hizmetlerinin ifası için ehil ve vasıflı işçi ve personel sağlayacak ve nitelik ve nicelik olarak, sözleşme ile ihale şartnamelerinden doğan yükümlülüklerini ifa etmeye her yönden yeterli personeli istihdam edecek, eğitecek, idame ve idare edecektir.
34.9.7. Yüklenicinin temizlik hizmetlerinde istihdam ettiği işçi ve personel, sadece temizlik hizmetlerini yapacak, bunların dışında başka bir işle iştigal etmeyeceklerdir.
34.9.8. Yüklenicin, Temizlik hizmetlerinde istihdam ettiği işçi ve personel, genel kullanıma açık yerler ile bürolarda oturmayacak ve istirahat etmeyeceklerdir.
34.9.9. Yüklenici sözleşmenin imzalanmasını müteakip ve işe başlamadan 3 (üç) gün önce, çalıştıracağı her personel için aşağıdaki bilgileri ihtiva eden Temizlik Hizmetleri Personeli Listesini ve ilgili belgeleri Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliği Hrk.İsth.Ks.Amirliğine teslim edecek ve Hrk.İsth.Ks. Amirliğince görevli olduğu sürede kullanılmak üzere Giriş Kartlarını hazırlatacaktır.
1 Ad Soyadı
2 Adres
3 Kimlik Fotokopisi (Nüfus Cüzdanı)
4 Uyruğu
5 Cinsiyet +Fotoğraf
6 Yaş
7 İş Özgeçmişi ve İş Sicili
8 Alacağı Brüt Ücret
9 Savcılık Sabıkasızlık Belgesi
10 Akciğer Röntgen Grafisi
11 Taşıyıcı,Hepatit Olmadığını Gösterir Belge
12 Sigorta Kartı
13 SSK Giriş Bildirgesi
34.9.10. Temizlik hizmetlerinde çalıştırılan her personel, Beytepe Asker Hastanesi Baştabipliğinde bulunduğu süre içerisinde kendilerine verilen yaka kartlarını sürekli olarak takacaktır.
34.9.11. Sakat ve eski hükümlü işçiler konusunda yasaların koyduğu zorunluluklara uyulacaktır.
34.9.12. Yüklenici firma çalıştıracağı tüm personele enfeksiyondan korunma yöntemlerini öğretecektir.
34.9.13. İşçilerin görev mahallinde, koridorlarda, merdivenlerde, merdiven boşluklarında oturmaları yemek yemeleri sigara çay v.b. içmeleri yüksek sesle konuşmaları kesinlikle yasaktır.
54.9.14. Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığınca yürürlükteki İş Kanununa göre personele verilmesi gereken ücretli izin haklarının kullanılmasına ilişkin olarak sözleşmenin uygulanması aşamasında yürürlükteki İş Kanunun ilgili maddelerinde belirtilen hükümlere uyulup uyulmadığını kontrol edilecektir.
34.10. YASAL SORUMLULUKLAR
34.10. 1. Yüklenici; işyeri işletme talimatlarına ve sözleşme hükümlerine uyacak ve bunları eksiksiz olarak uygulayacaktır.
34.10. 2. Yüklenici; Temizlik hizmetlerinde çalıştırdığı işçilerden dolayı yasaların kendine yüklemiş olduğu mükellefiyetleri eksiksiz olarak yerine getirecektir.
34.10. 3. Yüklenici; Yürürlükteki İş Kanunu, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğünde öngörülen iş ve çalışma şartları ile ilgili tedbirleri alacaktır.
34.10. 4. Yürürlükteki Sosyal Sigortalar mevzuatı her türlü işçi ve işveren hakkındaki haklardan dolayı işçi alınması veya işçi haklarının ödenmesi, çıkarılması gibi tüm sorumluluklar yüklenici firmaya ait olup idare bu konularda sorumluluk taşımayacaktır.
34.10. 5. Yüklenici; Sosyal Sigortalar Kurumu, Vergi Dairesi, Belediye ve diğer makamlara yapılması gereken beyan ve müracaatlarla ilgili olarak, her türlü kusurlu ve hatalı işlemden dolayı ortaya çıkabilecek her türlü sorumluluğu üstlenecektir.
34.10. 6. İdare, Yüklenici yasal sorumluluklarını yerine getirip getirmediğini her zaman kontrol edebilir. Yüklenici yasal konulardaki her türlü belgeyi İdareye vermek zorundadır.
34.10. 7. Temizlik hizmetlerinin ifası için, yüklenici tarafından istihdam edilecek işçilerin ve personelin ücretleri yüklenici tarafından ödenecek ve bu işçilerin ve personelin özlük hakları ile ilgili Sosyal Sigortalar Kurumu, Bölge Çalışma Müdürlükleri, Vergi Daireleri ve sair ilgili resmi mercilere karşı her türlü prim, vergi ve benzeri ödemelerden yüklenici sorumlu olacaktır. Yüklenici bu hususta ilgili mevzuat hükümlerini tam ve eksiksiz uygulamakla yükümlü olup, işçi ve personelinin ücret bordrosu suretlerini ve bordrolarda yazılı sigorta primlerinin ödendiğine dair Sosyal Sigortalar Kurumundan alacağı makbuzların fotokopilerini ve İdarenin bu hususta kendisinden talep edebileceği sair belgelerin kopyalarını Maliye Bütçe Şube Müdürlüğü’ne verecektir. Yüklenici işe başlama tarihinden başlayarak 15 (on beş) gün içinde işyeri Bölge Çalışma Müdürlüğü ve Sosyal Sigortalar Kurumuna bildirimde bulunarak yasa, yönetmelik ve tüzüklerin gereklerini uygulayacak ve bu husustaki ilgili belgelerin birer kopyasını İdareye teslim edecektir.
34.11. Yüklenicinin Güvenlik ile İlgili Yükümlülükleri;
34.11.1. Yüklenici, Temizlik hizmetlerinin ifası için kullandığı kendisine ait her türlü teçhizat ve eşyanın iyi şekilde muhafazasından kendisi sorumlu olacaktır. İdare, söz konusu teçhizat ve eşyanın kaybolması veya hasar görmesi halinde, tazmininden sorumlu olmayacaktır.
34.11.2. Yüklenici; Kendisine tahsis edilen alanlarda mevcut sabit tesisatın dışında ilave seyyar yanıcı ve patlayıcı maddeler bulundurulmayacak, enerji tasarrufuna uyularak elektrik ocakları vb. malzemeler kullanılmayacaktır.
34.12. Personelin Denetlenmesi,
34.12.1. Yüklenici tarafından çalıştırılan tüm personelin sirkülâsyonundaki her türlü değişiklik idarenin onayı ile ve yazılı olarak yapılacaktır.
34.12.2. Yönetmelik ve prosedürlerin koruyucu elbise ve malzeme kullanmayı gerektirdiği yerlerde temizlik personelinin koruyucu elbise ve malzeme kullanımlarını sağlayacaktır.
34.12.3. Yüklenici personeli, idarenin yiyecek yenmesini yasakladığı yerlerde gıda maddesi tüketmeyecektir. Ayrıca Hastane içerisinde kesinlikle sigara içilmeyecektir.
34.12.4. Yüklenici; işe alacağı yeni personel için Enfeksiyon Kontrol Komitesinin yapacağı tetkiklere izin verecektir.
34.12.5. Yüklenici; hastalık, yıllık izin gibi uzun bir aradan sonra işbaşı yapacak personelin bulaşıcı hastalık taşımadığı, çalışmasında tıbbi bir sakıncanın olmadığını İdareye yazılı olarak bildirilecek, bildirimin aksi durumlarda yüklenici sorumlu olacaktır.
34.12.6. Yüklenici; çalışan her bir personeli için Sağlık Takip Kartı oluşturacak, en az üç ayda bir gerekli kontroller yapılarak durumlarını sağlık kartlarına işleyecektir. Tüm bölümlerde çalışan personelin hepatit aşılarını tamamlamış olmasını sağlayacaktır.
34.12.7. Yüklenici; firma çalışanları hakkında Enfeksiyon Kontrol Komitesinin ikazlarını dikkate almakla yükümlüdür.
34.12.8. Baştabiplik her zaman yüklenici tarafından kullanılan ürünleri ve teçhizatı muayene etme ve yüklenici tarafından temin edilen hizmetleri denetleme hakkına sahiptir. Yüklenici, Baştabiplikçe ya da tayin ettiği yetkili tarafından talep edilen günde ve talep edildiği şekilde hastanede ve diğer birimlerde denetlemeye hazır olacaktır. Günlük temizlik, firmanın görevlendirdiği sorumlularca takip edilecek, klinik sorumlu hemşirelerince veya birim sorumlularınca kontrol edilerek Baştabiplikçe oluşturulan değerlendirme formuna işaretlenecektir.
34.13. Kaza Raporları
Yüklenici, meydana gelen iş kazaları ile ilgili SSK ve Bölge çalışma müdürlüklerine yasal süresince verilmesi gereken raporların bir kopyasını mutlaka 48 saat içinde idareye verecek, kaza ile ilgili sonuçları bildirecektir.
Yüklenici; hizmetlerle ilgili olarak vuku bulan ve kişiye, mala ya da cana zarar verebilecek ya da ölüm veya yaralanmaya yol açabilecek her türlü kazaya ilişkin olarak, Baştabiplik tarafından talep edilecek detayları içeren raporları idareye sunacaktır. Ayrıca, söz konusu kazalar telefonla ya da başka şekilde derhal idareye, ya da tayin edilecek yetkiliye rapor edilecektir.
34.14. Eğitim:
34.14.1. Yüklenici; hastanede hizmet ifa etmelerine izin verilmeden önce tüm çalışanlara branşları ile ilgili eğitim vermek zorundadır. Klinik; temizlikte, dezenfeksiyon ekibinde, tıbbi atıkta çalışacak personelin eğitim materyalini daha önce idareye sunulacak, gerekirse hastanenin ek isteklerine göre eğitim verilecektir. Yüklenici; Personel Eğitim Programının bir kopyasını idarenin onayına sunacaktır. Yangından korunma yöntemleri ve yangın tatbikatları da eğitim gereklerinin bir parçasını teşkil edecektir.
34.14.2. Oryantasyon eğitimi hariç verilen eğitimler Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığının belirleyeceği yer ve saatte mesai saatleri dahilinde yapılacaktır.
34.15. Personel Güvenliği
Yüklenici, güvenilirliğin Baştabiplik için birinci şart olduğunun bilincinde olarak personel seçimi yapacak ve personelinin hiç kimseye, hastalardan herhangi birinin kimliği, tıbbi durumu ya da hastaya uygulanan tedavi hakkında bilgi vermemesini sağlayacak ve bundan sorumlu olacaktır.
34.16. Bulaşıcı hastalıklarla ilgili birimlerde çalışan temizlik şirket elemanları için koruyucu aşı yüklenici tarafından, yapılacaktır. Tüm şirket elemanlarının portör muayeneleri de yaptırılacaktır.
34.17. İdare tarafından firma yetkilisine faturasını firmanın ödemesi kaydıyla, dahili ve harici hatta bulunan telefon ve hastanenin uygun bir yerinde boş bir oda tahsis edilecektir.
34.18. Temizliği biten bölümlerde elektriklerin, suların açık bırakılmaması için yeterli kontrol ve takip, firma tarafından görevlendirilen yetkili tarafından yapılacaktır.
34.19. Temizlik çalışmaları sırasında hastane personeli tarafından açıkta unutulmuş kalem, para, kıymetli evrak vb. eşya derhal mesai saati içinde ilgili bölüm sorumlusu, mesai saati dışında Nöbetçi Amirliğe tutulacak bir tutanakla teslim edilecektir.
34.20. Her gün olmak üzere firma sorumlusu, temizlik hizmetlerinin yerinde ve istenilen kalitede yapıldığını belgeleyen hizmet ifa formunu kliniklerde bölüm şefleri, diğer bölümlerde ilgili sorumlulara imzalattıktan sonra, bu formu hastane idare amirine (tatil günlerinde nöbetçi amirine) ibraz edecektir. Bu formların bir nüshası firma yetkililerinde bulunacaktır.
34.21. GATA K.lığının Haziran 2009 Tarih ve GATA TETKS-2009 Numaralı Hastane temizlik Hizmetleri Teknik Şartnamesine ilave idari hususlar:
34.21.1. Koridor penceresinde bulunan kumaş ve tül perdeler, idarenin görevli personeli nezaretinde yerlerinden çıkarılarak yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş perdeler tekrar yerine takılacaktır. Perdelerin yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.1.17.)
34.21.2. Muayene sedyesinin örtüsü, idarenin görevli personeli nezaretinde yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş örtü tekrar yerine konulacaktır. Örtünün yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.2.4.)
34.21.3. Hasta yataklarının nevresim takımı, idarenin görevli personeli nezaretinde toplanarak yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş nevresim takımı yerine serilecektir. Nevresim takımının yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.4.11.)
34.21.4. Kumaş perde ve tüller, idarenin görevli personeli nezaretinde yerlerinden çıkarılarak yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş perdeler tekrar yerine takılacaktır. Perdelerin yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.5.8.)
34.21.5. Ameliyathanede kullanılmış tekstil malzemeleri, idarenin görevli personeli nezaretinde yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş malzemeler tekrar yerine konulacaktır. Malzemelerin yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.6.18.)
34.21.6. Masa örtüleri, idarenin görevli personeli nezaretinde yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş örtü tekrar yerine konulacaktır. Örtünün yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.7.13.)
34.21.7. Pencerede bulunan kumaş ve tül perdeler, idarenin görevli personeli nezaretinde yerlerinden çıkarılarak yıkanmak üzere Beytepe Asker Hastanesi çamaşırhanesine teslim edilecek, yıkanmış ve ütülenmiş perdeler tekrar yerine takılacaktır. Perdelerin yıkanması ve ütülenmesinden idare sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.4.7.15.)
34.21.8. Cam, plastik, kağıt, pil atıklar, idarenin görevli personeli nezaretinde toplanarak Hizmet İşleri Kontrol ve Kabul Teşkilatı Başkanlığınca yükleniciye bizzat yerinde gösterilen geri dönüşüm kutularına atılacaktır. Geri dönüşümlü atıkların son işlemi, idare tarafından yapılacaktır. (T.Ş. Md.2.2.4.7.17.)
34.21.9. Temizlik hizmetinde kullanılacak temizlik sarf malzemeleri ( Çöp toplama poşetleri, tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu dâhil) idare tarafından temin edilecektir. (T.Ş. Md.2.2.5.)
34.21.10. Temizlik hizmetinde kullanılacak temizlik makina ve gereçleri, mülkiyeti yüklenicide kalmak şartıyla yüklenici tarafından temin edilecektir. Temizlik makinalarının bakım ve onarımı yüklenici tarafından sağlanacaktır. Temizlik makinalarının yüklenici temizlik işçileri tarafından emniyetli olarak kullanılmasından yüklenici sorumludur. (T.Ş. Md.2.2.6.)
34.21.11. Temizlik hizmetinin yerine getirilmesi için gereken elektrik buhar, su, basınçlı hava ihtiyacı idare tarafından karşılanacak olup kira, elektrik, su ve doğalgaz bedeli alınmayacaktır. Ancak yüklenici idarenin tasarruf ile ilgili alacağı tedbirlere uyacaktır.(T.Ş. Md.2.2.10.)
34.21.12. Numune alma ile ilgili diğer hususlar bulunmamaktadır. T.Ş. Md.3.3.)
34.21.13. Denetim ve muayene ile ilgili diğer hususlar bulunmamaktadır. (T.Ş. Md.4.3.)

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)