İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

2016/107141 - Tcdd 7. Bölge Müdürlüğünün Mıntıkasında Bulunan Beton Traverslerin Vagonlara Yüklenmesi Ve Hattan çıkan Beton Traverslerin Vagonlardan İndirilmesi Ve İstiflenmesi İşi

İhale No 2016/107141
Sektör Nakliye ve Lojistik Hizmetleri
İdare TCDD Afyonkarahisar 7. Bölge Müdürlüğü
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Açık İhale
İhale İli Afyonkarahisar
İşin İli Afyonkarahisar
Yayın Tarihi 25 Nisan 2016
İhale Tarihi 28 Nisan 2016 14:30

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 ihale doküman için tıklayınız.

 

1.1. İş sahibi İdarenin;

            a)  Adı                                    : TCDD İşletmesi 7. Bölge Müd. AFYONKARAHİSAR 

b)  Adresi                               : Aliçetinkaya Mah. GAR/AFYONKARAHİSAR

c)  Telefon numarası               : 0 272 2137621/301

d)  Faks numarası                   : 0 272 2141943

e)  Elektronik posta adresi      :  www.tcdd.gov.tr (tcddihalekomisyonuafyon@mynet.com)

f)  İlgili personelin adı-soyadı/unvanı: Yıldıray BAŞOL – 7. Bölge Yol Müdürü

1.2. İstekliler, ihaleye ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.

Madde 2- İhale Konusu İşe İlişkin Bilgiler

İhale konusu hizmetin;

a) Adı: TCDD 7. Bölge  Müdürlüğünün mıntıkasında bulunan  beton traverslerin  vagonlara yüklenmesi ve hattan çıkan  beton traverslerin  vagonlardan indirilmesi ve istiflenmesi işidir.

 

b) KİK kayıt no: 2016/107141

 

c) Miktarı ve türü: Çiğiltepe İstasyonunda bulunan 50.000 adet ve Tınaztepe istasyonunda bulunan 59.700 adet olmak üzere, toplamda 109.700 adet B70 beton traversin Hızlı yol yenileme makinesi vagonlarına yüklenmesi ve hattan çıkan 109.700 adet B58 beton traversin Hızlı yol yenileme vagonlarından indirilmesi ve istiflenmesi işidir.

 

d) Yapılacağı yer: Afyon-Karakuyu hattı  Afyon-Sandıklı istasyonları arasında yapılacaktır.

  

e) Diğer bilgiler:

 

Madde 3- İhaleye İlişkin Bilgiler

İhaleye ilişkin bilgiler:

a) İhale usulü: 4734/3-g maddesine istinaden TCDD Mal ve Hizmet Alım Yönetmeliği Madde 15 – Açık İhale

       b)İhalenin yapılacağı  (adres)  : TCDD İşletmesi 7. Bölge Müdürlüğü Aliçetinkaya Mah.           

                                                             GAR/AFYONKARAHİSAR

       c)İhale tarihi                           : 28/04/2016

       d)İhale saati                           : 14/30

            e)İhale komisyonu toplantı yeri: TCDD. İşletmesi 7. Bölge Müdürlüğü Eğitim ve Toplantı  

                                                               Salonu - GAR/AFYONKARAHİSAR

Madde 4- İhale Dokümanının Görülmesi ve Temini

4.1. İhale dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların İdarece onaylı ihale dokümanını satın alması zorunludur.

a) İhale dokümanının görülebileceği yer: TCDD İşletmesi 7. Bölge Müdürlüğü Mal ve Hizmet Alım İhale Komisyonu Başkanlığı Komisyon Bürosu GAR/AFYONKARAHİSAR

b) İhale dokümanının satın alınabileceği yer: TCDD İşletmesi 7. Bölge Müdürlüğü Mali İşler Müdürlüğü Veznesi-AFYONKARAHİSAR

            c) İhale dokümanı satış bedeli (KDV dahil): 100,00 TL

4.2. İhale dokümanı, içeriğindeki belgeleri gösteren bir dizi pusulasıyla birlikte verilir. İstekli, ihale dokümanını oluşturan belgelerin aslına uygunluğunu ve belgelerin tamam olup olmadığını kontrol eder. İdare bu incelemeden sonra isteklinin, ihale dokümanını oluşturan belgelerin tamamını aslına uygun olarak teslim aldığına dair, dizi pusulası üzerine yazılarak imzalanmış beyanını alır.

4.3. İstekli ihale dokümanını satın almakla, ihale dokümanını oluşturan belgelerde yer alan koşul ve kuralları kabul etmiş sayılır.

4.4. İhale dokümanını oluşturan belgelerin Türkçe yanında başka dillerde de hazırlanıp isteklilere satılması halinde, ihale dokümanının anlaşılmasında, yorumlanmasında ve idare ile istekliler arasında oluşacak anlaşmazlıkların çözümünde Türkçe metin esas alınacaktır.

Madde 5- Tekliflerin Sunulacağı Yer

5.1. Tekliflerin sunulacağı yer: TCDD. İşletmesi 7. Bölge Müdürlüğü Mal ve Hizmet Alım İhale Komisyonu Başkanlığı -AFYONKARAHİSAR

5.2. Teklifler ihale tarih ve saatine kadar yukarıda belirtilen yere verilebileceği gibi, iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir. İhale saatine kadar idareye ulaşmayan teklifler değerlendirmeye alınmayacaktır.

5.3. İdareye verilen veya ulaşan teklifler, zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz.

5.4. İhale için tespit olunan tarihin tatil gününe rastlaması halinde ihale, takip eden ilk iş gününde yukarıda belirtilen saatte aynı yerde yapılır ve bu saate kadar verilen teklifler kabul edilir.

5.5. Çalışma saatlerinin sonradan değişmesi halinde de ihale yukarıda belirtilen saatte yapılır.

5.6. Saat ayarlarında, Türkiye Radyo–Televizyon Kurumunun (TRT) ulusal saat ayarı esas alınır.

Madde 6- İhale Dokümanının Kapsamı

6.1. İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır.

a)İdari Şartname,

b)Teknik Şartname

c) Sözleşme Tasarısı,

d)Hizmet İşleri Genel Şartnamesi.

e)

f) Standart formlar

6.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince İdarenin çıkaracağı zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine İdare tarafından yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçasını teşkil eder.

6.3. İsteklinin yukarıda belirtilen dokümanların tümünün içeriğini dikkatli bir şekilde incelemesi gerekir. Teklifin verilmesine ilişkin şartları yerine getirememesi halinde ortaya çıkacak sorumluluk istekliye ait olacaktır. İhale dokümanında öngörülen ve tarif edilen usule uygun olmayan teklifler, değerlendirmeye alınmaz.

 

II- İHALEYE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 7- İhaleye Katılabilmek İçin Gereken Belgeler ve Yeterlik Kriterleri

7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:

a) Tebligat için adres beyanı ve ayrıca irtibat için telefon ve varsa faks numarası ile elektronik posta adresi.

b) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;

1) Gerçek kişi olması halinde, ihaleye ilişkin ilanın yapıldığı yıl içinde alınmış, Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,

2) Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından ihaleye ilişkin ilanın yapıldığı yıl içerisinde alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge.

c) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;

1) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

2) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri.

      d) Bu şartnamenin 10. maddesinin (a), (b),  (c), (d), (e), (g) ve (i) bentlerinde sayılan durumlarda olunmadığına ilişkin yazılı taahhütname,

e) Şekli ve içeriği şartname ekinde belirlenen teklif mektubu.

f) Şekli ve içeriği şartname ekinde belirlenen geçici teminat. (Veya Standart form KİK 024.1/H)

g) Bu Şartnamede belirtilen yeterlik belgeleri.

h) Vekaleten ihaleye katılma halinde, istekli adına katılan kişinin ihaleye katılmaya ilişkin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza beyannamesi.

i) İhale dokümanının satın alındığına dair belge.

j) Gerçek veya tüzel kişi olması durumuna göre, ortağı olduğu şahıs şirketleri ile sermayesinin yarısından fazlasına sahip olduğu sermaye şirketlerine ilişkin beyanname.

k) İsteklinin iş ortaklığı olması halinde, şekli ve içeriği bu şartnamede belirlenen iş ortaklığı beyannamesi (Veya Standart form KİK 022.0/H)

l) İş deneyim belgesi (Veya Standart form KİK 026.1/H)

      m) İş deneyim belgesinin başka bir tüzel kişiye kullandırılmayacağına ilişkin taahhütname

İsteklinin iş ortaklığı olması halinde, (b), (c), (d), (h), (j), (l), (m)  bentlerinde yer alan belgelerin her bir ortak tarafından ayrı ayrı verilmesi zorunludur.

7.2. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin aranacak belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

7.2.1.

İsteklinin son beş yıl içerisinde yurt içinde veya yurt dışında Kamu veya Özel Sektörde sözleşme bedelini tümünü gerçekleştirdiği idarece kusursuz kabul edilen ihale konusu ve benzer işlerle ilgili deneyimini gösteren iş deneyim belgesi getirmesi zorunludur.

          İş deneyimi olarak, istekli tarafından teklif edilen bedelin % 25’i oranında, ihale konusu hizmet veya benzer hizmetlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyim belgesinin ibrazı gereklidir.   

            İş ortaklığında pilot ortağın, istenen iş deneyim tutarının en az % 70’ini, diğer ortakların her birinin ise istenen iş deneyim tutarının en az % 10’unu sağlaması gerekir. Ancak, diğer ortak veya ortakların iş deneyim tutarı toplamı, istenen iş deneyim tutarının % 30’undan az olamaz.

          İhalenin yapıldığı yıldan önceki son beş yıl içinde Kamuda herhangi bir ihale konusu işi üstlenmemiş bulunan firmalardan ise bitirmiş oldukları ihale konusu işlerine ilişkin olarak Özel Sektörden alacakları (Sözleşme, bu sözleşmeyle ilgili olarak düzenlenen fatura veya serbest meslek makbuzu suretleri, varsa Sosyal Sigorta prim ödemelerini gösteren belgeler ile ilgili Sigorta Müdürlüğünden alınan iş yeri bildirgesi) işleri gösteren belgeler istenecektir.

İş deneyim belgelerinin güncellenmesi:

İhale komisyonları, iş deneyim belgelerinde yazılı tutarları; yurt içinde sözleşmenin yapıldığı aydan  (sözleşmenin yapıldığı tarihin içinde bulunduğu ay yayımlanan bir önceki ayın indeksi esas alınır.) itibaren, ihalenin ilk ilan veya davet tarihine (ihale ilk ilan veya davet tarihinin içinde bulunduğu ay yayımlanan, bir önceki ayın indeksi esas alınır.) kadar Türkiye İstatistik Kurumunca yayımlanan aylık ÜFE üzerinden; yabancı para cinsinden iş deneyim belge tutarlarını ise, ihalenin ilk ilan veya davet tarihindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kuru esas alınmak suretiyle güncelleştirir.

İş deneyiminde değerlendirilecek benzer işler;

İhale konusu hizmet veya benzer hizmet; her türlü yükleme, boşaltma veya beton travers tebdili işlerinden biri veya bir kısmı benzeri iş olarak kabul edilecektir.

7.2.1.a.

Yapılacak olan Yol Yenileme çalışmalarında Çiğiltepe İstasyonunda bulunan 50.000 adet ve Tınaztepe İstasyonunda bulunan 59.700  adet toplamda 109.700 adet  B70 beton traverslerin Hızlı Yol Yenileme Makinesi vagonlarına yüklenmesi, Hattan çıkan 109.700 adet eski tip B58 traverslerin Hızlı Yol Yenileme vagonlarından indirilerek istiflenmesi işi kapsamında istekliler teklifleri ile birlikte, ihale konusu hizmetlerin yapılması sırasında kullanacağı en az 2 adet iş makinesini, hizmet başlangıcında hizmetin görüleceği yerde hazır bulunduracağına dair noter tasdikli (Yapı araçları taahhütnamesi) taahhütname vereceklerdir.

 

7.3. Belgelerin sunuluş şekli:

7.3.1- İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır.

7.3.2-Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.

7.3.3- İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale tarihinden önce İdare tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini tekliflerine ekleyebilirler.(İhalede teklifler alındıktan sonra herhangi bir belge, söz konusu ihale karara bağlanmadan ve ihale yetkilisince onaylanmadan “aslı idarece görülmüştür işlemi yapılmayacak ve iade edilmeyecektir.)

Madde 8- İhalenin Yabancı İsteklilere Açıklığı

Bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler bu ihaleye katılamaz.

Madde 9- İhaleye Katılamayacak Olanlar

9.1. Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihaleye katılamazlar:

a)4734 ve 4735 sayılı Kanunlar ile diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan ve organize suçlardan dolayı hükümlü bulunanlar.

b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.

c) İdarenin ihale yetkilisi kişileri veya bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler.

d) İdarenin ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar.

e) (c) ve (d) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri.

f) (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri (bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin %10 undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç)

9.2. İhale konusu hizmetin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler, bu işin ihalesine katılamazlar. Bu yasak, bunların ortaklık ve yönetim ilişkisi olan şirketleri ile bu şirketlerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketleri için de geçerlidir.

9.3. Yukarıdaki yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir. Ayrıca, bu durumun tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri üzerine ihale yapılmışsa teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.

Madde 10- İhale Dışı Bırakılma Nedenleri

Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler, bu durumlarının tespit edilmesi halinde, ihale dışı bırakılacaktır: 

a) İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilan eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan.

b) İflası ilan edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan.

c) Kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olan.

d) Kesinleşmiş vergi borcu olan.

e) İhale tarihinden önceki beş (5) yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen.

f) İhale tarihinden önceki beş (5) yıl içinde, İdareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyetlerde bulunduğu İdare tarafından ispat edilen.

g) İhale tarihi itibariyle, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan.

h) Bu Şartname ile idare tarafından istenen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilen.

i) Bu Şartnamenin 9. maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılan.

j) Bu Şartnamenin 11. maddesinde belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilen.

NOT:

“İhale Dışı Bırakılma Nedenleri”  maddesinin;

Ø  (a),(b) ve (g) bentlerine ait belge, bağlı olunan Ticaret ve/veya Sanayi Odasından “İhale Durum belgesi” adı altında istenecektir.

Ø  (e) bendine ait belge;

-          Gerçek kişiler bakımından gerçek kişiye ait

-          Tüzel kişi istekliler bakımından,

•    Anonim şirketlerde yönetim kurulu üyelerine ait

•    Limited şirketlerde şirket müdürüne, yoksa ortakların tamamına ait,

•    Komandit şirketlerde, komandite ortakların tamamına ve komanditer ortaklardan kendilerine şirket temsil yetkisi verilmiş ortaklara ait,

•    Kolektif şirketlerde, ortakların tamamına ait,

 Adalet Bakanlığı Adli Sicil İstatistik Genel Müdürlüğüne bağlı birimlerden,

Ø  ( c) ve (d) bendine ait belgeler;

SGK ve Vergi Dairesi Kurumlarından ayrı ayrı temin edilecektir.

Madde 11- Yasak Fiil veya Davranışlar

11.1. İhale süresince aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır:

a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.

b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak.

c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek.

d) İhalede; Alternatif teklif verebilme halleri dışında, bir istekli tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten yada vekaleten birden fazla teklif vermek.

e) Bu Şartnamenin 9 uncu maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak.

11.2. Bu yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar hakkında, fiil veya davranışın özelliğine göre, 4734 sayılı Kanunun Dördüncü Kısmında belirtilen hükümler uygulanır. 

Madde 12- Teklif Hazırlama Giderleri

Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İdare, ihalenin seyrine ve sonucuna bakılmaksızın, isteklinin üstlendiği bu masraflardan dolayı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Madde 13- İşin Yapılacağı Yerin Görülmesi;

13.1.İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak; teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. İşyeri ve çevresinin görülmesiyle ilgili bütün masraflar istekliye aittir.

13.2.İstekli, işin yapılacağı yeri ve çevresini gezmekle; işyerinin şekline ve mahiyetine, iklim şartlarına, işinin gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekli çalışmaların ve kullanılacak malzemelerin miktar ve türü ile işyerine ulaşım ve şantiye kurmak için gerekli hususlarda maliyet ve zaman bakımından bilgi edinmiş; teklifini etkileyebilecek riskler, olağanüstü durumlar ve benzeri diğer unsurlara ilişkin gerekli her türlü bilgiyi almış sayılır.

13.3.İdare, isteklilerden işin yapılacağı yerin görülmesiyle ilgili bir talep geldiğinde, bu kişilerin işin yapılacağı binaya ve/veya araziye girmesi için gerekli izni verecektir.

13.4.Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir.

Madde 14- İhale Dokümanında Açıklama Yapılması

14.1.İstekliler, tekliflerin hazırlanması aşamasında, ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duydukları hususlarla ilgili olarak, son teklif verme gününden yedi (7) gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edebilirler. Bu tarihten sonra yapılacak açıklama talepleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

14.2.Açıklama talebinin uygun görülmesi halinde idarece yapılacak açıklama, bu tarihe kadar ihale dokümanını alan tüm isteklilere yazılı olarak mektupla gönderilir veya imza karşılığı elden verilir. İdarenin bu yazılı açıklaması, son teklif verme gününden en az üç  (3) gün önce tüm isteklilerin bilgi sahibi olmalarını sağlayacak şekilde yapılacaktır.

14.3.Açıklamada, sorunun tarifi ve İdarenin ayrıntılı cevapları yer alır; ancak, açıklama talebinde bulunan isteklinin kimliği belirtilmez.

14.4.Yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanını, açıklamanın yapıldığı tarihten sonra alan isteklilere ihale dokümanı içerisinde verilir.

 

Madde 15- İhale Dokümanında Değişiklik Yapılması

15.1.İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Ancak, ilan yapıldıktan veya teklif istenildikten sonra ilanlarda,  şartnamelerde ve eklerinde değişiklik yapılması zorunlu olduğunun idarece tespit edilmesi veya isteklilerce yazılı olarak bildirilmesi hallerinde, zeyilname düzenlenmek suretiyle İdarece, ihale dokümanında değişiklik yapılabilir ve son durum gerekirse yeniden ilan edilir.

15.2.Zeyilname, ihale dokümanı alanların tümüne mektup yoluyla gönderilir veya imza karşılığı elden verilir ve ihale tarihinden en az üç (3) gün önce bilgi sahibi olmaları sağlanır.

15.3.Yapılan değişiklik nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, idare ihale tarihini bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi (20) gün süreyle zeyilname ile erteleyebilir. Erteleme süresince ihale dokümanı satılmasına ve teklif alınmasına devam edilir.

15.4.Zeyilname düzenlenmesi halinde, teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan isteklilere tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verme imkanı tanınacaktır.

Madde 16- İhale Saatinden Önce İhalenin İptal Edilmesinde İdarenin Serbestliği

16.1. İdarenin gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde, ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir.

16.2. Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği isteklilere ilan edilerek duyurulur. Bu aşamaya kadar teklif vermiş olanlara ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ edilir.

16.3. İhalenin iptali halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.

16.4. İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce idareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.

Madde 17- Alt Yükleniciler

İhale konusu hizmetin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

 

III- TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 18-Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi, teklifin dili.

18.1. İstekliler, tekliflerini Türk Lirası (TL) olarak vereceklerdir. Ödemeler sözleşmede belirtildiği şekilde Türk Lirası (TL) olarak yapılacaktır.

18.2. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanlar Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır.

İstekliler tekliflerini, her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatlarının miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat şeklinde vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle her bir iş kalemi için teklif edilen birim fiyatların miktarlarla çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat sözleşme düzenlenecektir.

Madde 19-Kısmi teklif verilmesi  

19.1.İhale konusu işe ilişkin kısmi teklif verilmeyecektir.

Madde 20- Alternatif teklifler

İhale konusu işe ilişkin olarak alternatif teklif verilemeyecektir.

Madde 21-Tekliflerin sunulma şekli

21.1. Teklif Mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak bu Şartname ile istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan idarenin açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak, mühürlenecek veya kaşelenecektir.

21.2. Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir.

21.3. Teklifler iadeli taahhütlü olarak posta ile de gönderilebilir. Posta ile gönderilecek tekliflerin ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir ve değerlendirmeye alınmaz.

21.4. Verilen teklifler, bu Şartname hükümlerine göre zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.

21.5. Zeyilname ile teklif verme süresinin uzatılması halinde, idare ve isteklilerin ilk teklif verme tarihine bağlı tüm hak ve yükümlülükleri süre açısından, yeniden tespit edilen son teklif verme tarihine ve saatine kadar uzatılmış sayılır.

Madde 22- Teklif Mektubunun Şekli ve İçeriği

22.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.

22.2. Teklif Mektubunda;

a)    İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teknik şartnamesinde belirtilmesi halinde, teknik şartnamedeki tüm maddelere ayrı ayrı cevap verilmesi,

b)      Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,

c)      Üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması,

d)     Teklif mektubunun ad, soyad veya  ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması, zorunludur.

Madde 23- Tekliflerin Geçerlilik Süresi

23.1.Tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren en az 120 (YÜZYİRMİ) takvim günü olmalıdır. Belirtilen bu süreden daha kısa süreli teklif mektupları değerlendirmeye alınmayacaktır.

23.2.İhtiyaç duyulması halinde idare, teklif geçerlilik süresi sona ermeden, teklif geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması yönünde isteklilerden talepte bulunabilir. İstekliler, idarenin bu talebini kabul edebilir veya reddedebilir. İdarenin, teklif geçerlilik süresinin uzatılması talebini reddeden isteklilerin geçici teminatı iade edilecektir.

23.3.Talebi kabul eden istekliler, teklif ve sözleşme koşulları değiştirilmeksizin, geçici teminatını kabul edilen yeni teklif geçerlilik süresine ve her bakımdan geçici teminata ilişkin hükümlere uydurmak zorundadır.

23.4.Bu konudaki istek ve cevaplar yazılı olarak yapılır. posta yoluyla gönderilir veya imza karşılığı elden teslim edilir.

Madde 24- Teklif Fiyatına Dahil Olan Masraflar

24.1. İstekliler, sözleşmenin uygulanması sırasında ilgili mevzuat gereğince ödenecek vergi, resim, harç ve benzeri giderlerini teklif fiyatına dahil edeceklerdir.

1)      Sözleşme bedelinin %05,69’u oranındaki karar pulu tutarı ve %09,48’i oranındaki damga vergisi, resim, harç ve benzeri giderler ile çalışan her bir personelin (2701 No’lu Genel Emre istinaden üçüncü şahısların demiryolu hattı üzerinde veya yakınında yapacakları çalışmalarda uyulması gereken kurallar eğitimi; Bölgemiz Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yüklenici tarafından çalıştırılacak elemanlara 2 gün olarak verilecektir. Eğitim bedeli iaşe konaklama hariç kişi başı günlük 75,00 TL (KDV hariç) dir. Bu bedel yüklenici tarafından karşılanacaktır. Eğitimden sonra katılımcılara sertifika verilecek verilen sertifika 2 yıl süreyle geçerli olacak sertifikasız eleman çalıştırılmayacak, eğitim verilmeden işe başlanılmayacaktır.) yükleme, boşaltma ve istifleme giderleri, çalışacak personel giderleri, makine, alet, edevata ait tüm masraf ve giderler yükleniciye aittir. Hizmetin yerine getirilmesine ilişkin bütün masraflar yükleniciye ait olup sözleşme fiyatına dahildir.

24.2.(24.1) nci maddede yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilecektir.

24.3.Ancak sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde idarece yükleniciye ayrıca ödenir.

 

Madde 25- Geçici Teminat

25.1.İstekliler teklif ettikleri bedelin % 3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin % 3’ünden az oranda geçici teminat veren isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılacaktır.

25.2. Geçici teminat olarak sunulan banka ve özel finans kurumlarına ait teminat mektupları teklif geçerlilik süresinden itibaren en az Otuz (30) gün fazla olacaktır.

25.3. Kabul edilebilir bir geçici teminat ile birlikte verilmeyen teklifler idare tarafından, istenilen katılma şartlarının sağlanamadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılacaktır.

Madde 26- Teminat Olarak Kabul Edilecek Değerler

26.1. Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır;

a) Tedavüldeki Türk Parası.

            b) Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen teminat mektupları.

c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.

26.2. (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.

26.3. İlgili mevzuatına göre Türkiye¢de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.   

26.4. Teminat mektubu verilmesi halinde,  bu mektubun kapsam ve şeklinin, ihale dokümanı ekinde yer alan formdaki esaslara veya 4734 sayılı kanun kapsamında Kamu İhale Kurumunca düzenlenen geçici teminat mektubu formundaki esaslara uygun olması gerekmektedir. Bu esaslara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.

26.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.

26.6. Her ne surette olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 27- Geçici Teminatın Teslim Yeri

27.1. Teminat mektupları, teklif zarfının içinde ihale komisyonuna sunulur.

27.2.Teminat mektupları dışındaki teminatların TCDD. 7. Bölge Afyonkarahisar Mali İşler Müdürlüğüne yatırılması ve makbuzlarının teklif zarfının içinde sunulması gerekir.

Madde 28- Geçici Teminatın İadesi

28.1. İhale üzerinde kalan istekliye ait geçici teminat mektubu kesin teminatın verilip sözleşme imzalandıktan hemen sonra iade edilir.

28.2. Diğer isteklilerin teminatları ise ihale kararının onaylanmasından sonra iade edilir.

28.3. Geçici teminatın iadesi, istekliye veya yetkili temsilcisine imza karşılığı elden teslim edilmek suretiyle yapılır.

 

IV-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 29-Tekliflerin alınması ve açılması

29.1. Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar İdareye verilir. İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. Şartnamenin 21.1. maddesine uygun olmayan zarflar bir tutanak ile belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır.

29.2. İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ile teklif fiyatları açıklanır. Bu işlemlere ilişkin hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.

Madde 30-Tekliflerin değerlendirilmesi

30.1. Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı bu Şartnamenin 29. maddesine göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. Ancak teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerin eksik olması veya belgelerde önemsiz bilgi eksikliği bulunması halinde, idarece belirlenen sürede isteklilerden bu eksik belge veya bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede eksik belge veya bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır.

30.2. Belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan tekliflerin ayrıntılı değerlendirilmesi yapılır. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı tespit edilir.

İsteklilerce teklif edilen fiyatları gösteren teklif mektubu ve eki cetvelde aritmetik hata bulunması halinde isteklilerce teklif edilen birim fiyatlar esas alınmak kaydıyla aritmetik hatalar ihale komisyonu tarafından re’sen düzeltilir.

30.3. Birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edildiği ve bunların da ekonomik açıdan en avantajlı teklif olduğu anlaşıldığı takdirde dikkate alınacak fiyat dışı unsur, İş deneyim belgesinin maddi değerinin büyüklüğüne göre değerlendirilerek ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlenerek ihale sonuçlandırılacaktır.

30.4. En son aşamada, yapılan değerlendirme sonucunda, ihalede ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli tespit edilir. Bu istekli ile teklif fiyatı üzerinde son görüşmeler yapıldıktan sonra ihale bu istekli üzerinde bırakılır.

30.5. İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek, ihale yetkilisinin onayına sunar. Kararlarda isteklilerin adları veya ticaret unvanları, teklif edilen bedeller, ihalenin tarihi ve hangi istekli üzerine hangi gerekçelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise nedenleri belirtilir.

30.6. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç otuz (30) gün içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

30.7. İhale; kararın onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.

30.8. İhale sonucu, üzerinde ihale kalmayan isteklilere, tebligat adreslerine mektupla postalanmak veya imzası alınmak suretiyle bildirilir.

30.9. Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde İdare serbesttir.

Madde 31- Sözleşmeye davet         

İhale üzerinde kalan istekliye, tebliğ tarihini izleyen on beş (15) gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu, isteklinin imzası alınmak suretiyle İdarede tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adresine postalanmak suretiyle bildirilir. İadeli taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun teslim edildiği tarih, tebliğ tarihi sayılır. Teslimin gerçekleştirilememesi halinde tebligat, öncelikle Kanunun 65 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde sayılan diğer yöntemlere göre, bu yöntemlere göre de yapılamaması halinde ise 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre gerçekleştirilir. İdarece uygun görülmesi halinde, bu süreye on iki (12) gün ilave edilebilir.

Madde 32-Kesin teminat

İhale üzerinde kalan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6 oranında kesin teminat alınır.

Madde 33-Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu

33.1.İhale üzerinde kalan istekli, ihale tarihi itibariyle bu Şartnamenin 10. maddesinin (a),(b),(c),(d),(e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeleri ve kesin teminatı şartnamenin 31. maddesindeki süre içinde vererek sözleşmeyi imzalamak zorundadır.  Sözleşme imzalandıktan hemen sonra geçici teminat iade edilecektir.

33.2.Bu zorunluluklara uyulmadığı taktirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı gelir kaydedilir.

33.3.Ayrıca üzerine ihale yapıldığı halde mücbir sebep halleri dışında usulüne göre sözleşme yapmayan istekli, 4734 sayılı Kanunun 58. maddesi uyarınca bir yıl süreyle anılan Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanır.

Madde 34- İhalenin sözleşmeye bağlanması

34.1. İdare tarafından ihale dokümanında yer alan şartlara uygun olarak hazırlanan sözleşme ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır.

34.2.Sözleşmenin yapılmasına ait ilgili mevzuatı gereğince ödenecek vergi (KDV hariç) resim ve harçlar ile diğer sözleşme giderleri yükleniciye aittir.

34.3. İhale dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmenin noter onayına sunulması zorunlu değildir.

 

V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 35- Ödeme Yeri ve Şartları

35.1. İhale konusu hizmete ilişkin ödeme TCDD. 7. Bölge Afyonkarahisar Mali İşler Müdürlüğünce yapılacaktır.

35.2. Hakedişin düzenlenmesi, tahakkuku, yapılacak kesintiler ve ödenmesine ilişkin hükümler sözleşme tasarısında yer almaktadır.

35.3. Yüklenici hizmet işi için sözleşmede belirtilen ödenekleri yılı içinde iş programına uygun şekilde harcamak zorundadır.

35.4. Yüklenici, sözleşme bedelini aşmamak şartıyla iş programına nazaran daha fazla iş yaptığı takdirde, fazla işin bedeli ödenek imkanları dahilinde ödenir.

Madde 36- Avans Verilmesi ve Şartları

Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans ödenmeyecektir.

Madde 37- Fiyat Farkı Ödenmesi ve Hesaplanma Şartları

37.1. Yükleniciye fiyat farkı verilmeyecektir.

Madde 38- İşe Başlama ve İş Bitirme Tarihi

38.1.

38.2. İşin Süresi: Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 5 (beş) gün içerisinde teslimi yapılacak ve yer tesliminden itibaren 140 (Yüzkırk) takvim günü içerisinde iş tamamlanacaktır. TCDD’den kaynaklanan gecikmeler işin süresine ilave edilecektir.

Madde 39- Süre Uzatımı Verilebilecek Haller ve Şartları

39.1. Mücbir sebepler            

            a) Doğal afetler,

            b) Kanuni grev,

            c) Genel salgın hastalık,

            d) Kısmi veya genel seferberlik ilanı,

            e) Gerektiğinde idare tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

39.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilebilmesi ve süre uzatımı verilebilmesi için mücbir sebebi oluşturacak durumun;

a) Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması,

d) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi (20) gün içinde yüklenicinin idareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

e) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,

Zorunludur.

39.3. Ayrıca İdarenin, sözleşmede ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan, sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yerine getirmemesi (yer teslimi, projelerin ve iş programının onaylanması, ödenek yetersizliği gibi) ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması halinde; durum idarece incelenerek, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, gecikilen işin bir kısmına veya tamamına ait süre uzatılabilir.

Madde 40- Sözleşme Kapsamında Yaptırılabilecek İlave İşler, İş Eksilişi ve İşin Tasfiyesi

40.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle bir iş artışının zorunlu olması halinde, artışa konu olan işin;

a) Sözleşmeye esas iş tanımı içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,

Şartlarıyla, sözleşme bedelinin %20'sine kadar oran dahilinde, sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave işi aynı yükleniciye yaptırmaya idare yetkilidir.

40.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak bu durumda, yüklenicinin işin tamamını ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

40.3. İşin Eksilişi: Sözleşme bedelinin altında işin tamamlanacağının anlaşılması halinde, gerçekleşen iş kadar yükleniciye ödeme yapılır ve sözleşme gerçekleşen miktar/iş üzerinden kapatılır.

40.4.Sözleşme kapsamında gerçekleşecek iş artışları ve iş eksilişlerinde, idare ile yüklenicinin yükümlülükleri hususunda Hizmet İşleri Genel Şartnamesi ve işin sözleşmesinin ilgili hükümleri uygulanır.

41- Cezalar ve Kesintiler

41.1 Cezalar ve sözleşmenin feshi: İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir:

 

a)- Mücbir sebep hallerinden dolayı verilebilecek süre uzatımı halleri hariç, mal/iş zamanında teslim edilmediği takdirde, İdare tarafından, geçen her takvim günü için yükleniciye yapılacak ödemelerden geç teslim edilen hizmet bedeli üzerinden %03 (bindeüç) oranında gecikme cezası kesilecektir. Bu gecikme sözleşmede belirtilen teslim süresinin 1/3’ünü aşamaz. Ancak Yüklenicinin talebi üzerine İdarece uygun görülmesi halinde 1/3’lük cezalı süreye ek olarak cezalı süre verilebilir.

 

b)- Kesilecek toplam ceza tutarı hiçbir şekilde ihale bedelini aşamaz.

 

c)- Gecikme cezası yükleniciye ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın ödemelerden kesilir. Bu cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

 

d)- Yukarıda belirtilen sürelere rağmen işin teslim edilmemesi halinde, İdarece 20 gün süreli gecikme ihtarı verilecek olup, bu ihtara rağmen aynı durumun devam etmesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilerek sözleşmenin fesih hükümleri yürürlüğe konulacaktır.

e) Yeni Tip B70 Beton Traverslerin taşınıp  Hızlı yol yenileme vagonlarına yüklenmesi ile istiflenmesi durumunda oluşabilecek kırılma, çatlama v.b durumlarda yüklenici firma sorumlu olacaktır. Tutanak tutulup oluşan zarar yüklenici firmanın hak edişinden kesilecektir.

 

Madde 42- Teslim Alma, Teslim Etme, Muayene, Kabul Şekil ve Şartları

Sözleşme konusu hizmetin denetim ve kabul işlemleri, sözleşme tasarısında ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde belirtilen hükümlere göre gerçekleştirilecektir. Sözleşme konusu hizmet işinde, işe ait sözleşmede belirtilen kısımlar için, yine sözleşme taslağında ve Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan esas ve usuller çerçevesinde kısmi kabul yapılacaktır

 

Madde 43- Anlaşmazlıkların Çözümü

43.1. Sözleşmenin imzalanarak yürürlüğe girmesine kadar olan süreçte doğacak ihtilaflar İdare hakları saklı kalmak üzere İdari Yargıda dava konusu edilebilecektir.

43.2. Sözleşmenin uygulanmasından doğacak ihtilaflarda ise işin sözleşmesinde yer alan bu konuya ilişkin hükümler uygulanacaktır.

 

Madde 44- Diğer Hususlar:

44.1. Bu ihale ile ilgili olarak İdare, ceza ve ihalelerden yasaklama hükümleri hariç 4734 ve 4735 sayılı Kanunlara tabi değildir.

44.2.Ortak Girişim

1. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi iş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir.

2.İş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verecek istekliler, iş ortaklığı yaptıklarına dair pilot ortağın da belirtildiği, ekte örneği bulunan iş ortaklığı beyannamesini teklifleriyle beraber sunacaklardır.

3.İhalenin iş ortaklığı üzerinde kalması halinde, iş ortaklığından sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli ortaklık sözleşmesini vermesi istenecektir.

4.İş ortaklığı anlaşmasında (iş ortaklığı beyannamesi) ve sözleşmesinde iş ortaklığını oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin taahhüdün yerine getirilmesinde müştereken ve müteselsilen sorumlu oldukları belirtilecektir.

5.İş ortaklığında pilot ortak en çok hisseye sahip ortak olmalıdır. Ortakların hisse oranları, ortaklık anlaşmasında (iş ortaklığı beyannamesi) ve ortaklık sözleşmesinde gösterilir.

6- Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez.

7-

Vagonların yükleme-boşaltma yerine getirilmesi, manevra işleri TCDD tarafından yapılacaktır.

8- Yüklenici SGK’ya bildirdiği sigortalılara ilişkin aylık sigorta primleri bildirgeleri ile aylık sosyal güvenlik sigorta primi bordrolarının SGK tarafından onaylatacak bir örneğini idareye verecektir.

9- Hak ediş ödemeleri sırasında yüklenici sigortalılara ilişkin primlerin SGK’ya ödenmiş olduğuna dair makbuz ve vb. ödeme belgeleri ile SGK’ya borcu olmadığına dair belgeyi TCDD’ye verecektir.

 

İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol
İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)