İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Su Arıtma Sistemlerinin Periyodik Bakım Onarım Hizmet Alımı

İhale No 1484819
Sektör Sanayi, Tarım, Maden Makineleri Alımı ve Bakımı
İdare Mudanya Devlet Hastanesi
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Bursa
İşin İli Bursa
Yayın Tarihi 23 Kasım 2017
İhale Tarihi 24 Kasım 2017 17:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

 

TEKLİF İSTEME FORMU

Tarih : 23/11/2017

 

 

Teklif No :

 

Siparişi Veren

 

MUDANYA DEVLET HASTANESİ

Yetkili Adı Soyadı

 

Türkan ALPERTURK (Satmalına Memuru )

Telefon

 

0224 280 17 37 - 36

Faks - Email

 

0224 280 16 95 - mudanyahastane@gmail.com

Tedarikçi Firma

 

 

Firma Tel & Faks & E Posta

 

 

Yetkili Adı Soyadı

 

 

 

Sayın...........................................................................................................................................................

Hastanemizin ihtiyacı olan aşağıdaki ürünlerle ilgili fiyat ve teslim şartları ile ilgili teklifinizi göndermenizi rica ederim.

Sıra

Marka

Model

Malzemenin Adı

Miktar

Birim

Birim

Fiyat

Toplam

Fiyat

Teslim

Tarihi

1

 

SU ARITMA SİSTEMLERİNİN PERİYODİK BAKIM ONARIM HİZMET ALIMI

8

BAKIM

 

 

 

TOPLAM FİYAT :

 

 

 

TEKLİFİN GEÇERLİLİK SÜRESİ

 

ÖDEME ŞEKLİ (VADE)

: Faturaların Kurumumuza Giriş Tarihine Göre Bursa Kamu Hastaneler Birliği Döner Sermaye Muhasebe Birimi tarafından sırayla ödeme yapılacaktır.

NAKLİYE

: Üretici Firmaya Aittir.

AMBALAJ ŞEKLİ

: üretici Firmaya Aittir.

SEVK ADRESİ

: Aydınpınar Mevki Sarı Cd. No: 1/2 Mudanya/BURSA

DİĞER İSTEKLER / ŞARTLAR

: Teklifler 24/11/2017 tarihi, saat 17:00:00 kadar verilmiş olmalıdır. SON TEKLİF SAATİNDEN SONRA VERİLEN TEKLİFLER DİKKATE ALINMAYACAKTIR!

MAL TESLİM TARİHİ

 

NOT

 

LÜTFEN KDV HARİÇ FİYATLARINIZI BELİRTİNİZ!

 

TEKLİFLERİNİZİ BU FORM ÜZERİNDE DÜZENLEYEREK TESLİM EDİNİZ! AYRI BİR FORM

DÜZENLEMEYİNİZ!

 

Teklif isteyen Görevli (isim,imza,Kaşe)

Tedarikçi Firma Onayı (İsim,İmza,Kaşe)

ı

Türkan ALPERTURK Satmalına Memuru

 

Teklifin Değerlendirilmesi (Bu bölü

m Satmalına Servisi tarafından doldurulacaktır)

Uygun Uygun Değil

     

 

F.23.002.01

MUDANYA DEVLET HASTANESİ SU ARITMA SİSTEMLERİNİN BAKIM VE ONARIMI ÖZEL TEKNİK ŞARTNAMESİ

KONU-KAPSAM:

Söz konusu iş, Mudanya Devlet Hastanesinde (Aşağıda “idare” olarak anılacaktır) bulunan ve ekte listelenen sterilizasyon ve merkezi su arıtma sistemi cihazlarının yedek parça hariç koruyucu bakımı ve meydana gelebilecek arızaların giderilmesi sağlanması konularında anlaşmaya varılan firma (aşağıda “yüklenici” olarak anılacaktır) tarafından karşılanması ve Sistemin 24 saat boyunca sürekli çalışır durumda olması işidir. Teklif verenler; tüm açıklama, belge, proje ve dokümanları, dikkatle tetkik etmelidir. Teklifin verilmiş olması; teklif verenlerin her türlü inceleme ve araştırmayı yapmış olduğunu, işi yaparken karşılaşabileceği her türlü durumu göz önüne aldığını, yapılacak işin kalitesi ve miktarı hakkında tam bilgi sahibi olduğunu ifade eder.

BAKIM SÜRESİ:

Sözleşme imzalanma tarihinden itibaren sözleşme bitimine kadar 24 ay süresince geçerli olacaktır.

BAKIMIN YAPILACAĞI DÖNEMLER :

Sterilizasyon ve merkezi su arıtma sistemi cihazlarında meydana gelebilecek arızalan önlemek ve performansını arttırmak, arıza olasılığını azaltmak, sistemlerin ömrünü uzatmak, etkin çalışmasını sağlamak amacıyla yüklenici tarafından sterilizasyon ve merkezi su arıtma sistemi cihazlarının yapısına uygun olarak, Elli beş ton ve on ton şebeke ve yumuşatılı su depoları yılda iki kez solisyonlarla temizlenerek bakteriyel ölçüm işi yapılacak, temizleyici, koruyucu, düzeltici ve güncelleyici nitelikte ve gerektiğinde idarenin onayını alarak parça değiştirmeyi de kapsayan her türlü girişim ve onarım yüklenici tarafından zaruri haller dışında sözleşme süresince 3’er aylık periyodlarla yılda 4 (dört) kere olmak üzere toplamda 8 (sekiz) defa yapılacaktır. Firma sistemlerin her türlü sorumluluğunu alarak, yaptığı her bakım için 3 (üç) nüsha rapor tutacak ve bu raporun 1 nüshası idarece yetkili kılınan teknik birim sorumlusuna bir nüshası faturayla beraber muhasebeye teslim edilecektir.

ARIZALARIN BİLDİRİLMESİ:

Arıza oluşması durumunda idare durumu derhal e-mail, telefon, fax, vb. yollarla günün 24 saatinde firmaya bildirimde bulunabilir. Bildirim tarih ve saatleri hakkında kurum kayıtları esas alınacaktır. Yüklenici, idarenin arıza bildirimlerini rahatlıkla yapılabilmesi için, e-mail, çağrı merkezi, telefon ve faks numaraları gibi bilgileri yazı ile Mudanya Devlet Hastanesi teknik hizmetler birimine bildirecektir.

ARIZA HALİNDE MÜDAHALE SÜRESİ:

Arıza halinde, firmaya bildirimde bulunulmasının ardından 4 Saat, içerisinde müdahale etmek ve en geç 24 saat içerisinde arızayı gidermek zorundadır. Ancak yedek parça gereksinimi veya arızanın 24 saat içerisinde giderilmeyeceği idare tarafından kabul edilmesi halinde -tutanakla tespit edilecek- yetkili birime bilgi verilerek, sonradan gelen yedek parça ile onarım sonlandırılacaktır. Eğer parça temini yurt dışından yapılacaksa en çok 4-6 hafta içerisinde arıza giderilecektir.

BAKIM YAPILACAK CİHAZ ve DONANIMLAR

Metin Kutusu: AÛUALİNE MARKAReverse Osmosis Su Arıtma Sistemi (Sterilizasyon ünitesi)

2

Yumuşatma Su Arıtma Sistemi (Merkezi Su Arıtma ünitesi)

AOUALİNE MARKA

3

ELLİ BEŞ TON ŞEBEKE SUYU DEPOSU

 

4

ON TON STERİL YUMUŞAK SU DEPOSU

 

 

GENEL İSTEK VE KURALLAR:

1.            Birinci bakım, sözleşme imzalandıktan sonraki ilk 20 gün içinde yapılacaktır.

2.            Onarım işlemi sırasında değiştirilen yedek parçalar cihazların asıl şeklini ve görüntüsünü bozmayacak ya da yapısını değiştirmeyecektir.

3.   Sistemin çalışır duruma getirilmesine karşın, değiştirilen parçaların yeterli uygunlukta olmaması sebebiyle zaman içinde oluşacak olan hasarların sorumluluğu yükleniciye ait olacaktır. Değiştirilen parçalar en az 1 yıl garantili olacaktır.

4.   Bakım onarım hizmeti sonunda cihazların fonksiyon kaybı olmayacak veya onarım öncesinde var olan işlevler iptal edilmemiş olacaktır. Bu çalışma sırasında cihazda oluşacak herhangi bir yeni arızadan yüklenici sorumludur. Bu yeni arıza ile ilgili her türlü gider yüklenici tarafından karşılanacaktır. Oluşan bu arızadan dolayı cihaz kullanılamaz hale gelirse yüklenici yeni ve en az aynı özellikte bir cihazı/demirbaşların hastaneye ücretsiz sağlayacaktır.

5.   Sisteme ait cihazlarda kullanılan yazılımlarda meydana gelen hataların düzeltilmesi için öncelikle asıl yazılım yüklenecek, bunun mümkün olmaması durumunda idarenin onayı ile üst sürüm yazılım yüklenecektir. Yüklemeler sonunda sistemde eksik fonksiyon kalmayacaktır. Lisanslama işlemlerinin sorumluluğu yükleniciye aittir. (Yazılım şifreleri ve kodları hastane idaresine verilecektir.)

6.   Sistem cihazlarında hasta, sistem ve kullanıcı güvenliği ile ilgili koruma ve uyarı devreleri devre dışı bırakılmayacaktır. Bu kuralın göz önünde bulundurulmaması sonucu ortaya çıkabilecek zarar, kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.

7.   Bakım ve/veya onarım işlemleri sırasında meydana gelebilecek zarar, kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır. Bakım sözleşmesi süresince meydana gelebilecek arızalar için yedek parça hariç herhangi bir servis ücreti talep edilmez. Bakım sırasında yükleniciden kaynaklanan yedek parça arızalan yüklenici tarafından karşılanır.

8.   Ünite ve parça değişiminden sonra Yüklenici değiştirilen (eski) ünite ve parçaları hastane idaresine iade edecektir.

9.   Bakım ve onarım sonrasında fonksiyon kayıplarının tespit edilmesi halinde bakım ve onarım işlemi bitmemiş sayılacaktır.

10.                   Yüklenici  her bir cihaz için üzerinde cihazın adı, marka model, seri no ve kullanıldığı birimin bilgilerinin yazılı olduğu cihaz bilgi kartı açacak ve bu karta cihaza yapılan periyodik bakımlar ve sair müdahaleler, tarih, saat ve kısa açıklama ile not edilecektir. Düzenlenen bu formun;

a)    Bir nüshası cihaz/demirbaş bakım ve onarım biriminde(idarece yetkili kılınan teknisyen)

b)    Bir nüshası fatura ile birlikte satınalma biriminde

c)     Bir nüshası yüklenicide kalacaktır.

11.             Bakım   ve onarım sırasında ihtiyaç duyulan cihaza ait yedek parçalar idare tarafından; bunun dışında kalan sarf malzemeler Yüklenici tarafından temin edilecektir. Bakım sırasında ihtiyaç duyulan malzemeler (takımlar, ölçü aletleri, ölçü cihazları v.b.) ise Yüklenici tarafından temin edilecektir.

12.                   Yüklenici  bakım ve arızanın onanırımdan sonra gerekli kalibrasyon, deney, muayene ve kalite kontrol belge ve etiketleri idareye en geç 7 takvim günü içinde teslim edecektir.

13.                    Yüklenici  Firma tarafından yerinde detaylı inceleme yapılarak, sözleşme başlangıcında sistemi oluşturan tüm malzemelerin fiyatlarından oluşan bir listeyi, idareye teslim edecek ve sözleşme süresince değiştirilmesi gereken yedek parça fiyatlandırmaları bu liste fiyatları üzerinden yapılacaktır. Fiyatlar sözleşme bitimine kadar geçerliliğini koruyacaktır. (Yurtdışı endeksli parçaların fiyatları firmanın gerekçe raporlarına göre, merkez bankası döviz kuru baz alınarak hesaplanacaktır.)

14.              Firma,  tamiri mümkün olmayan donanım (veya ekipman) aynısından bulunamaması durumunda; önerilecek cihazların yapılandırması ve özellikleri orijinal katalogları ile birlikte idareye yazılı olarak bildirilecek ve onay alınacaktır. Aksi taktirde farklı donanım (veya ekipman) değişimi mümkün olmayacaktır.

15.            Firma   sistem ile ilgili olarak yapacağı her müdahale için, mutlaka servis formu düzenleyecektir. Servis formu üzerinde; arızanın ne olduğu, yapılan bütün işlemler, arızaya müdahale tarih ve saati ile arızanın giderilme tarih ve saati, değiştirilen bütün donanım parçaları bilgileri mutlaka yer alacaktır. Bu bilgiler detaylı ve okunaklı bir şekilde yazılacaktır. Firmanın is sahibi yetkilisine imzalatmadığı belgeler geçerli olmayacaktır.

16.                  Arızanın   nevine bağlı olarak; cihazın yüklenici merkezine gönderilmesi gerektiğinde, bu durumda kesin karar Hastane idaresinin olup, Cihazın en geç 2 (iki) gün içerisinde sevk edilmesi gerekir. Cihazın sevkiyatı ile ilgili her türlü masraf, sigorta ve sorumluluk Yükleniciye aittir.

17.Servis ve periyodik bakımın amacı küçük çaptaki sorunları daha ciddi boyutlara ulaşmadan teşhis etmek ve ortadan kaldırmaktır. Periyodik ve koruyucu bakımlar hastane idaresinin belirleyeceği tarih ve gün ve saatlerde yapılacaktır.

18.                            Hastane    İdaresi tarafından yapılması gerekli günlük ve haftalık rutin bakımlardan Yüklenici sorumlu değildir. Ancak; gereken bu bakımlar her bir cihaz/demirbaş için ayrı ayrı idareye bildirilecektir.

19.          İki   periyodik bakım arasında bakımı yapılan cihazların/demirbaşların tekrar arızalanması durumunda ilgili firma gereken bakımı tekrarlayacak ve bu bakımla ilgili ücret talep etmeyecektir. Ancak bakım anlaşması dahilinde olmayan sistemin ilave gereksinim ihtiyacı tespit durumlarda ve parça değiştirilmesi gereken durumlarda servis formu düzenlenecek, değişmesi gereken parçalar idare veya idare tarafından yetkili kılınan kişiye bildirilecektir.

20.            Bu   hizmet kapsamında yapılması öngörülen hizmetler, üretici firmanın kalifiye, sertifikalı personeli veya tayin edilmiş yetkili servisi ve yetkili servis sertifikalı ve eğitimli personeli tarafından yapılmalıdır.

21.                              Yüklenici  bünyesinde Biyomedikal Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği veya Makine Mühendisliği konusunda öğrenim görmüş en az 1 (bir) teknik personel bulundurmalıdır.

22.                    Teklif  veren firmalar bakım onarım işini üstlenmeleri durumunda idarenin temin ettiği, aşağıda belirtilen ve yukarıdaki cihazlara uygun sarf malzemelerini, idarece yetkili kılınan hastane teknik personeli nezaretinde, değişim periyodlarına uygun zamanlardaki değişimini yapar. Olağan dışı gelişebilecek haller için, yüklenici; değişim konularındaki detay ve yöntemleri Mudanya Devlet Hastanesi Teknik biriminden en az iki kişiye, uygulamalı olarak göstermeli ve bu işlemle ilgili eğitim belgesi düzenlemelidir.

A- Reverse Osmosis Su Arıtma Sistemi Periyodik Bakım ve Onarım (Sterilizasyon ünitesi) Aqualine Marka

a.         40x40 Membran

b.       20” 1/3 Mikron Çift Origli Sedifilt Filtre

c.        20” 10 Mikron Çift Origli Sedifilt Filtre

d.        Coconut Bazlı Aktif Karbon Mineral

e.        30 inç spun filtre

B- Yumuşatma Su Arıtma Sistemi Periyodik Bakım ve Onarım (Merkezi Su Arıtma ünitesi) Aqualine Marka

a.        Katyonik Reçine Minerali

b.       Coconut Bazlı Aktif Karbon Minerali

BAKIM İŞLEMLERİ

PERİYODİK BAKIM:

Aşağıda belirtilen konularda gerekli kontroller yapılarak, sistem sürekli çalışır vaziyette tutulacak, bir hata veya yetersizlik varsa bu yetersizliği ve olması gereken değerleri gerekçeleriyle birlikte yüklenici, idareye dilekçe ile bildirmek zorundadır.

1.    Aşağıda belirtilen maddelerle ilgili eksiklikler veya arızalar tespit edilirse bu eksiklikler ve arızalar giderilerek sistem çalışır vaziyette getirilecektir.

2.    Bakım, onarım, test, kontrol ve ayar işlemleri cihazın teknik dokümanlarına ve üretici ayarlarına uygun olarak yapılacaktır.

3.    Cihazların ölçümleme, ayarlamaları; doğru çalıştığını gösterecek şekilde uygun test ve ölçüm cihazları ile performans ölçümleri firma tarafından ücretsiz yapılarak, raporlanacaktır.

4. Bakım kapsamında yapılacak temel işlemler;

a.       Bakım Sırasında imalatçının işletme ve bakım talimatını inceleyip özel talimatı varsa uygulayınız.

b.       Sistemin fonksiyonel kontrol kısımlarının genel temizliği,

c.        Sistemin test edilmesi ve gerekli görüldüğü takdirde sistemdeki elektronik parametrelerin, mekanik parçaların ve optik parçaların ayarlarının yapılması,

d.       Süreli (Ömürlü)aşınmış parçaların süreleri zarfında yenilenmesi,

e.       Cihazın görsel, işitsel ve teknik incelemesi uygun test donanımları ile yapılarak doğru bir şekilde çalışır olduğu kontrol edilecektir.

f.         Cihazın gerekli görülen bölümlerinin temizliği yapılacaktır.

g.       Cihazın gerekli görülen bölümlerinin yağlanmasının ve kaçaklarının giderilmesi yapılacaktır.

h.       Cihazın çalışması için gerekli yerleşimi yapılacaktır.

5,Yapılan bakım ve/veya onarım işlemi sonucunda cihazların tüm fonksiyonlarını yerine getirir, çalışır durumda ilgili birim sorumlusu veya idareye teslim edilecektir.

. Elli beş ton ve on ton su depoları altı aylık periyotlarla solisyon kullanılarak dezenfekte edilecektir.

7    . Dezenfekte işleminden sonar bakteriyel ölçümü yapılarak idareye sonuçlar yüklenici onaylı verilecektir.

8   . Su depolarının bakımı altı aylık periyotlarla toplamda dört kez yapılacaktır.

9   . Su depoları bakımında Sağlık Bakanlığı yönetmeliklerine uygun yapılacaktır.

10  . Su depose temizliğinde kullanılacak solisyonlar yükleniciye ait olup ek bir ücret talep edemez.

ARIZALARIN TAMİRİ:

1.  Söz konusu sistem içinde meydana gelebilecek arızalara, firmanın yetkili kıldığı elemanlarca müdahale edilecek ve arızalı cihaz veya sistem tam çalışır hale getirilecektir.

2.   Sistemin bakım, onarım, arıza giderimi ve yedek parça değişimi işinde kullanılan alet ve edevat tamamen firma tarafından temin edilecektir.

3.  Cihazların arıza yapması durumunda arızanın kısa sürede giderilmesi için firma gerekli yedek parçaları kendi bünyesinde bulunduracaktır.

4.   Firma, tamiri mümkün olmayan donanım (veya ekipman) aynısından bulunamaması durumunda; önerilecek cihazların yapılandırması ve özellikleri orijinal katalogları ile birlikte idareye yazılı olarak bildirilecek ve onay alınacaktır. Aksi taktirde farklı donanım (veya ekipman) değişimi mümkün olmayacaktır.

5.   Firma sistem ile ilgili olarak yapacağı her müdahale için, mutlaka servis formu düzenleyecektir. Servis formu üzerinde; arızanın ne olduğu, yapılan bütün işlemler, arızaya müdahale tarih ve saati ile arızanın giderilme tarih ve saati, değiştirilen bütün donanım parçaları bilgileri mutlaka yer alacaktır. Bu bilgiler detaylı ve okunaklı bir şekilde yazılacaktır. Firmanın is sahibi yetkilisine imzalatmadığı belgeler geçerli olmayacaktır.

FİRMANIN SORUMLU OLMAYACAĞI KONULAR:

Deprem, yangın, sel gibi mücbir sebeplerden dolayı meydana gelecek arızalardan firma sorumlu olmayacaktır.

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ:

Firma; iş mahallinde, iş güvenliği tedbirlerini almak zorundadır. Yüklenici hiçbir ihtar ve ikaza gerek kalmadan gerekli emniyet tedbirlerini zamanında alma ve kazalardan korunma yöntemlerini işçilerine öğretmekle yükümlüdür. Bu itibarla hizmetin ifasında, gerek ihmal, dikkatsizlik ve tedbirsizlikten ve gerekse ehliyetsiz işçiler çalıştırmaktan veya herhangi bir sebeple vuku bulabilecek kazalardan yüklenici sorumludur.

YÜKLENİCİ FİRMADAN İSTENEN BELGELER

1.    24 saat ulaşılabilir telefon, faks, mail, vb. iletişim adresi.

2.     Yüklenici Firma, teknik şartnameye uyacağına dair taahhütnameyi (teknik şartname uygunluk belgesi) idareye verecektir.

3.    Yapılacak iş konusunda en az 2 yıldır faaliyet gösterildiğine dair belge(iş deneyim belgesi).

4.    Yüklenici firmanın; marka, model cihazlar ile ilgili Yetkili servislik belgesi,

5.    TSE hizmet yeri yeterlilik belgesi

6.    Yedek parça bedellerini içeren fiyat listesi (Sözleşme süresince geçerli olacak).

7.    Yedek parça taahhütnamesi,

8.    Genel İstek ve kurallar bölümü 22. Maddesinde belirtilen sarf malzemelere ait fiyat teklifi

9.     Yüklenici, hizmet vereceği teknik personelinin isim listesini ve cihazlarla ilgili eğitim sertifikalarını teklifiyle sunacaktır. Teklif esnasında çalışanın firmada çalıştığına dair ispat SGK dokümanları ile belgelenmelidir.

SÖZLEŞMEYLE VERİLECEK MALZEMELER

20” ÇİFT ORİNGLİ 5 MİKRON FİLTRE 48 ADET 20” ÇİFT ORİNGLİ 1/3 MİKRON FİLTRE 48 ADET

40*40 MEBRAN FİLTRE                               8 ADET

Antrasit minerali                                       140 İt

Coconut bazlı aktif karbon minerali            400 İt

FilterAG MİNERALİ                                 56 İt

Birm minerali                                           56 İt

Malzemeler sözleşmeye dahildir, ayriyeten ücret talep edilemez.

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)