İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Siemens Cihaz Bakım Onarım

İhale No 1153042
Sektör Tıbbı Cihazlar ve Bakımı
İdare Bursa Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Bursa
İşin İli Bursa
Yayın Tarihi 19 Ağustos 2016
İhale Tarihi 23 Ağustos 2016 12:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

* u,.

 

Tarih : 19/08/2016

 

teklif isteme formu

 

'•*.[ hm** v

 

Teklif No :

 

Siparişi Veren

: BURSA İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ Sağlık Bilimleri Üniversitesi Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Yetkili Adı Soyadı

: Erdinç ADIYAMAN (Satmalma Memuru )

Telefon

: 0(224) 294 42 71

Faks

: 0(224) 366 63 93 - 0(224) 294 44 76 sevketyilmazsatinalma@gmail.com

Tedarikçi Firma

 

Firma Tel & Faks & E Posta

 

Yetkili Adı Soyadı

 

 

Sayın............................................................

Hastanemizin ihtiyacı olan aşağıdaki ürünlerle ilgili fiyat ve teslim şartları ile ilgili teklifinizi göndermenizi rica ederim.

Sıra

Marka

Model

Malzemenin Adı

Miktar

Birim

Birim

Fiyat

Toplam

Fiyat

Teslim

Tarihi

1

 

SHÎMADZU MARKA BRANSİST SAFİRE MODEL ANJİYO CİHAZI

1

ADET

 

 

 

TOPLAM FİYAT :

 

 

 

TEKLİFİN GEÇERLİLİK SÜRESİ

 

ÖDEME ŞEKLİ (VADE)

: Faturaların Kurumumuza Giriş Tarihine Göre 6 No'lu Saymanlık tarafından sırayla ödeme yapılacaktır.

NAKLİYE

: Üretici Firmaya Aittir.

AMBALAJ ŞEKLİ

: Üretici Firmaya Aittir.

SEVK ADRESİ

: Mimar Sinan Mah. Emniyet Cad. Yıldırım/BURSA

DİĞER İSTEKLER / ŞARTLAR

: Teklifler 23/08/2016 tarihi, saat 12:00:00 kadar verilmiş olmalıdır. SON TEKLİF SAATİNDEN SONRA VERİLEN TEKLİFLER DİKKATE ALINMAYACAKTIR!

MAL TESLİM TARİHİ

 

NOT

 

LÜTFEN KDV HARİÇ FİYATLARINIZI BELİRTİNİZ!

 

TEKLİFLERİNİZİ BU FORM ÜZERİNDE DÜZENLEYEREK TESLİM EDİNİZ! AYRI BİR FORM

 

DÜZENLEMEYİNİZ!

 

Teklif İsteyen Görevli (İsim,îmza,Kaşe)

Tedarikçi Firma Onayı (İsim,İmza,Kaşe)

Erdinç ADIYAMAN Satmalına Memuru

 

Teklifin Değerlendirilmesi (Bu bölüm Satınalma Servisi tarafından doldurulacaktır)

Uygun Uygun Değil

 

F.23.002.0I

T.C

SAĞLIK BAKANLIĞI

SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ BURSA YÜKSEK İHTİSAS SAĞLIK UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

BAĞLI KETSEL-GÜRSU POLİKLİNİKLERİ DÖRTÇELİK RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HASTANESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ BURSA YÜKSEK İHTİSAS SAĞLIK UYGULAMA ve ARAŞTIRMA MERKEZİ

KVC EK BİNASI,NİLÜFER EK BİNA TIBBİ CİHAZLAR BAKIM VE ONARIM HİZMET ALIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ

1.       İŞİN TANIMI:

Hastanemizde bulunan cihazların ayarlarının ve periyodik bakımlarının yapılması, tüm işlerlik testlerinin ve fonksiyonlarının kontrolü ve arızalann tespiti ve giderilmesi için sözleşme başlangıç tarihinden _31.12.2016 tarihleri arasında bakım onarım hizmeti verilmesi işidir.

SHİMADZU

BRANSİST SAFİRE

ANJİO CİHAZI

1 ADET

1 DÖNEM

 

Bakım Yapılacak Tıbbi Cihazların Periyodik Bakım İçerikleri

Shimadzu marka Bransist Safire Model Anjio Cihazları

Arızalı olsun yada olmasın ; sözleşme süresi içinde 1 dönem cihazın genel bakımları yapılacaktır

Her bir bakımda öncelikli olarak,

 

İmaj sistem kontrolleri

 

Error Log kontrolleri

 

C-kolu fonksiyon kontrolü

 

Masa kontrolleri

 

Kullanıcı arabirimleri (User Interface) kontrolleri

 

X-Ray Jeneratörü kontrolü

V

Tüp Soğutma Ünitesi Kontrolü

•/

Dedektör kontrolü

 

Dedektör Soğutma Ünitesi kontrolü

Monitor Kontrolleri yapılacaktır.

 

PARÇA HARİÇ BAKIM-ONARIM TEKNİK ŞARTNAMESİ

1-                                Yüklenici  mukavele süresince periyodik koruyucu bakım ziyaretlerinde bulunacaktır. Söz konusu ziyaretler çalışma saatleri esnasında İdare ve Yüklenici arasında anlaşmaya varılacak olan bir zaman tarifesine uygun olarak yapılacaktır. Bakım hizmetleri mesai günleri esnasında, yani Pazartesi’den Cuma’ya kadar saat 08:00 ile 17:00 arasında tatbik edilecektir. (Bu mukavelede normal çalışma saatleri diye anılmaktadır.) Cumartesi, Pazar, bayram ve resmi tatil günleri iş günü olarak dikkate alınmayacaktır.

2-                     Teklif  verecek Firma, sözleşme konusu cihazın Bakım-onarım ve ayarları esnasında kullanılacak ve cihazın üreticisi tarafından hazırlanmış Servis Manüelinde belirtilen tüm ölçüm ve test cihazlarına sahip olacaktır ve gerektiğinde İdare’ye ibraz edecektir.

3-                                 Koruyucu  ve düzeltici bakımda periyodik ayarlama ve testler Üretici firmanın spesifikasyonuna uygun olarak ifa edilecektir. Yüklenici her servis ziyaretinden sonra müşteriye, yapılan işleri ve tedarik edilmiş olan herhangi bir yedek parçayı belirten bir servis raporu ibraz edecektir. İdare yetkilisine de imzalatılacak bu raporun bir nüshası idareye

verilecektir. İdarenin cihaz mahalline sözleşme süresince 1 cihaz için 1 adet bakım yapılacaktır.


 

5-                             Herhangi    bir zamanda cihazın teşhis ve tedavi amaçlı fonksiyonlarının nitelik ve nicelik olarak, Üreticinin belirlediği normların altına düşmesi durumları "arıza" olarak kabul edilecektir. Yüklenici bu anzalara müdahale etmekle yükümlüdür.

6-                                Yüklenici, İdare yetkilisinin sözleşmede yazılı olan tebligat adresi, Telefonu veya Fax’ına Yüklenicinin mesai saatleri içerisinde (Pazartesi-Cuma 08:00-17:00 arası; Resmi tatiller ve dini bayramlar hariç) yapmış olduğu bildirimi takiben en geç l(bir) iş günü içerisinde müdahale edecek; Parça değişiminin gerekmediği durumlarda 2(iki) iş günü içerisinde anzayı giderecektir. Arızanın giderilmesi için yedek parça gerekmesi durumunda ise yüklenici; İdare’ye teklif gönderecektir. İdare’nin teklifi kabul ettiğini belirten sipariş yazısının yükleniciye ulaşmasını ve proforma faturadaki hususları yerine getirmesini müteakip teklif şartlarında belirtilen teslim süresi içerisinde malzeme teslim edilecektir. Teslim süresi, resmi kurumlarca ithalatı kısıtlı ya da özel izne tabi yedek parçalar gerektiği durumlarda yüklenicinin bu durumu belgelendirmesi ile idare tarafından uzatılacaktır.

7-                     İdare,   sözleşme süresi boyunca Sistem'in Yüklenici personeli dışında bir diğer Yüklenici veya şahısa bakım ve onaranını yaptırmayacak, aksi takdirde, cihazda oluşabilecek maddi ve manevi tüm hasarlardan Yüklenicinin herhangi bir sorumluluğu bulunmayacaktır.

8-                     Doğal    felaketler, yangın, sel vesaire mücbir sebepler ve elektrik ve su kesintileri veya montaj değişiklikleri veyahut cihazların yanlış kullanılması dolayısıyla Yüklenicinin kontrolü dışında meydana gelebilecek maddi ve manevi hasarlardan Yüklenici sorumlu değildir. Böyle bir hasar durumunda, hasar tespiti Yüklenici yetkilisi tarafından yapılacak ve bu konu ile ilgili tüm masrafların İdare tarafından ödenmesi kaydı ile Yüklenici arızanın giderilmesine çalışacaktır. Bu süre içerisinde, Cihaz'm çalışır halde bulundurulamamasından Yüklenici sorumlu tutulmayacaktır.

9-                                 Değişecek  yedek parçalar, cihazın orijinal şekil ve görüntüsünü bozmayacak ya da yapısını değiştirmeyecektir.

10-                               Yüklenici  her türlü can ve mal güvenliği tedbirlerini almak zorundadır.

11-                                 Kullanılan parçalar yeni ve orijinal parça olmalıdır. Yüklenici yedek parçalan ilgili cihazın üretici firmasından temin ettiğini ve üretici tarafından kalite kontrolünün yapılmış olduğunu belgeleyecektir.

12-                                      Değiştirilen  parçalar, hasta ve kullanıcı emniyetini tehlikeye sokmayacaktır. Bu değişimlerde cihazın, hastanın, kullanıcının ve çevre emniyetini tehlikeye düşürecek teknikler ve yedek parçalar kullanılmayacaktır.

13-                     İdare,  üretici kaynaklı olmayan herhangi bir aksesuar, yedek parça, ek üniteyi yüklenicinin onayı olmadan bu sözleşme kapsamındaki sistemlere takamaz ve takılmasını isteyemez. Bu kapsamda yüklenicinin bilgi ve onayı olmadan sisteme yukarıda belirtilen şekilde takılan aksesuar, yedek parça ve ek ünite sisteme veya idarenin herhangi bir mülküne zarar verdiği takdirde yüklenicinin hiçbir sorumluluğu olmadığı gibi sistemde oluşan arızanın giderilmesi bu sözleşme kapsamı dışında ayrı bir ücret karşılığında değerlendirilecektir.

14-                                Yüklenici  mevcut sistemlerdeki bakım hizmetlerine yönelik veya sistemin çalışma ömrünün uzatılması amacı ile elinden gelen çabayı gösterecek, bu çalışmalarda en gelişmiş teknoloji ile en kaliteli materyal ve en yüksek kalite kontrol parametreleri kullanarak gerçekleştirmek için çaba sarf edecektir.

15-                                 Yüklenici firma; ilgili cihazlarda mevcutsa üretici firmanın gönderdiği tüm yazılım güncellemeleri (update) ve modifikasyonlarını ücretsiz olarak sisteme uygulamakla yükümlüdür.

16-                                Yüklenici, sistemde oluşabilecek anzalara uzaktan bilgisayar erişimi ile de müdahale edebilecek teknik alt yapıya sahip olduğunu idareye taahhüt edecektir. İdare, Uzaktan Erişim Hizmetleri için gerekli altyapı şartlarını sağlamakla yükümlüdür. Buna göre İdare’nin eğer mevcut bir internet çıkışı var ise sistemlerin bulunduğu yere çekilecek netvvork hattını statik IP'li olarak sağlamalıdır. İnternet çıkışı bulunmuyor ise İdare, ttnet’in sunduğu statik EP’ye sahip olan en düşük hızlı ADSL bağlantı biçimini (minimum 1024/256 Kbps) temin edecektir. İdare, uzaktan bilgisayar erişim altyapısının sürekli çalışır

r

olmasını sağlayacaktır.

17-                                                                                                            4(dört)>a^dSsi)^^||^g^)âkımları müteakip eşit miktar^aj (biri.adet bakım onarım faturası kesilecektir.

Kazını - ,                                                                                .. .

Klinik Muh.BirirryĞorüjnlusu                                                       Maattil

iV~                      • <$W

/)                                                                         <-7

18-                       Firma,  ilgili cihazların markasına ait 12426 kapsamlı TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi (2015 yılı için geçerli) ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığının Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik Belgesini (2015 yılı için geçerli) ihale dosyasında sunmalıdır.

19-                  İlgili   cihazın marka ve modeline göre ana üreticiden temsilcilik veya yetkili servis olduklarını gösteren belgeyi ihale dosyasında sunmalıdır.

20-                      Firma;  cihazların tamamına teklif verecek, kısmi teklifler kabul edilmeyecektir.

21-                     Firma   sözleşmenin imzalanması aşamasında, sözleşme konusu cihazın üreticisi firma tarafından sözleşme konusu adı geçen her cihazla ilgili düzenlenmiş eğitim sertifikasına sahip personeli olduğunu SSK iş giriş belgesi ile birlikte İdare’ye sunacaktır. Sözleşmede sunulacak eğitim sertifikaları asıl veya noter tasdikli sureti olacaktır. Yüklenici taahhütlerini hiçbir şekilde başka bir firmaya veya kişiye devredemez.

2.                                                        ŞARTNAMENİN KAPSAMI

2.1.    Bakım hizmeti, düzenli koruyucu bakım, tam bakım, kalibrasyon, arıza giderimi(onarım, gerekiyorsa kurumca firmadan veya piyasadan temin edilen parça değiştirme işlemlerini kapsamaktadır.

2.2.                      Firma,  bakım-onarım hizmetini başka bir firmaya devredemez.

3.                           GENEL   ONARIM VE PERİYODİK BAKIM KAPSAMI:

3.1.                     Firma   teknik elemanları sözleşme süresi içerisinde, normal mesai saatleri içerisinde (hafta içi 09.00,17.00 arası) üreticinin test prosedürlerine uygun olarak cihazların genel bakımını yapacaktır. Arıza gibi acil durumlar dışında Resmi tatil günlerinde, cumartesi-Pazar günleri gelinmeyecektir. Mesai saatleri dışında oluşacak arızalarda hastane takdir hakkını kullanıp firmayı sonraki günün mesai başlangıcında çağırabilir. Bunu yazılı ya da sözlü bildirim ile yapabilir. Firma sonraki iş gününün ilk 2 saatinde arızaya müdahale etmez ise vaktinde gelmemiş sayılır ve durum tutanakla kayıt altına alınarak firmaya cezai işlem uygulanması istenir.

3.2.                        Firma, sistemin bakım ve kalibrasyonu için gerekebilecek her türlü aleti kendisi temin edecektir. Kalibrator cihazlarının en son yapılan kalibrasyon zamanı gösteren cihazlara ait sertifika fotokopisini Hastane teknik servisine teslim edecektir.

3.3.                      Firma   öncelikle arızalı parçanın onarımı yoluna gidecek. Eğer parçasının onarımı mümkün değilse kurumdan yenisini almasını talep edecektir.

3.4.    Yüklenici firma cihazların arıza durumunda yada periyodik bakımda değişmesi gereken parçaların listesini ve orijinal teknik şartnamesini hastane idaresine firmaların açık adres yada kaşesini taşıyan servis bakım belgeleriyle birlikte verecek, arızalı parçalar kurum onayı alındıktan sonra değiştirilecektir.

3.5.                       Bakım   sırasında değiştirilmesi gereken parçaların yerine orijinal parçalar kullanılacaktır, Değişmesi gereken parça ve sarf malzemeler idare tarafından tedarik edilecek, değiştirilen yedek parçaların arızalı olanlarının tamamı hastane teknik servisine tutanakla teslim edilecektir.

3.6.                        Bakım  ve kontrollerden sonra firma teknisyeni tarafından düzenlenerek imzalanmış üç nüsha ŞERVİS FORMU ile birlikte ekinde bir suret Test prosedürlerine Uygun TÜRKÇE yazılmış "KORUYUCU BAKIM FORMU” (CHECK - LİST ) şeklinde Hastane teknik sorumlusuna teslim edecektir. Servis formunun; ikinci sureti hastane teknik komisyonuna yada teknik servis sorumlusuna teslim edilecektir, üçüncü nüsha firmanın kendisinde kalacak ilk nüsha hak ediş talebi yapılırken faturayla birlikte idareye (muayene kabul birimine) sunulacaktır. Sonradan doldurularak gönderilen servis formları kabul edilmeyecektir.

3.7.                                 Yüklenici fîrrn,^,^ek^,ip|;yle|^^kıma ya da arızaya geldiğinde hastane teknik servisi bilgisi dahilinde cihazlara

müdahale edecektir*.’zı m ÖKS UZ     Jifreıatti

îühP! ‘

3.8.     Yüklenici firma yıl içerisinde yapacağı bakımları, kurum tarafından belirlenen yıllık bakım planı tarihlerine uyacak

ve belirtilen tarihten 3 (üç) iş günü öncesi kurum teknik servis sorumlusuna gelineceği yönde bilgi vereceklerdir.

3.9.                            Hastane    idaresi tarafından temin edilen parça ve sarf malzemeler idarenin belirleyeceği tarihte firma tarafından cihaza ücretsiz takılacaktır.

3.10.                     Cihaz  arızasmın bildirimini takiben, firma 24 (yirmidört) saat içerisinde arızaya müdahale edecek, yedek parça ihtiyacı olmaması halinde ise en geç 2 (iki) iş günü içerisinde arızayı giderecektir.;

3.11.0narım belirtilen süre içerisinde tamamlanmadığı takdirde, idari şartnamede belirtilen cezai müeyyide uygulanacaktır.

3.12.   Yüklenici Firma, kurumun yedek parça teminini tamamlamasını takip eden en geç 2(iki) iş günü içinde parçalan değiştirecektir, belirtilen süre içerisinde değiştirilmediği takdirde, idari şartnamede belirtilen ceza uygulanacaktır

3.13.                        Arızalı    cihazlar kurum dışına çıkarılmayacak, yerinde tamir edilmesi için gerekli yer kurum tarafından sağlanacaktır. Ancak her türlü alet firma tarafından temin edilecektir.

3.14   Bakım anlaşması kapsamında olan cihazların ilgili hastaneler (Sağlık Bilimleri Üniversitesi Bursa Yüksek İhtisas Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi ve bağlı Ketsel-Gürsu Poliklinikleri Dörtçelik Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi,Yüksek İhtisas Eğt.ve Araştırma Hastanesi Kvc Ek Binası, Nilüfer Ek Bina) arasında yer değişikliğinde, demontaj ve montaj işlemleri yüklenici firma gözetiminde yapılacak, artı bir servis ücreti talebinde bulunulmayacaktır.

3.15   İdarenin bilgisi dahilinde herhangi bir sebeple bakım yapılmayan cihazlar için ücret ödenmeyecektir.

3.16. Firma, cihaz için biyomedikal personeline eğitim verecektir. Eğitim hastane içerisinde cihaz üzerinde yapılacaktır. Eğitim ilk bakım sonrasında yapılacaktır. Eğitim cihaza ilk teknik müdahale ve cihazın temel işleyişi hakkında bilgi vermek amacıyla hastaneye bakıma gelen firma personeli tarafından yapılacaktır. Firma eğitime katılan personele temel kullanıcı ve temel servis eğitimi sertifikası düzenlemekle yükümlüdür.

4.                            TEKLİF DOSYASINDA İSTENEN BELGELER:

4.1Bakım-onarım yapılacak firmasının, teklif verdiği cihazların cins marka ve modelini kapsayan, İTS 1İ426 standardı “Yetkili Servisler-Tıbbi cihazlar İçin Kurallar” kriterlerine sahip, TSE tarafından verilen "TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi” ve Cihazların Üretici firması tarafından verilmiş ilgili cihazlar ait özel bakım-onarım yetki belgesini sunmalıdır.

4.2.                       Üretici firmalar için, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı "Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesini” sunmalıdır.

4.3.                        İhaleye girecek olan firmalar teklifleri ile birlikte üretici firmadan alman tek yetki belgesinin adlını verecektir.

4.4.                    Firma   teknik servis hizmetinde çalıştıracağı teknik personel isim, unvan listesi ve eğitim dokümanında sunacak ve aynı zamanda ihale sonucuna göre hastane teknik servisine bakım ve arızada görevlendireceği personelin isim, unvan listesi, diploma veya eğitim sertifikaların fotokopilerini) verecektir.

4.5.                             Firmalar   teklif verdikleri cihazların her periyodik bakım döneminde yapacakları işlemlerle ilgili, üretici, firmanın Cihaz manüel’i Test prosedürlerine Uygun Türkçe yazılmış “KORUYUCU BAKIM FORMU” (CHECK- LİST) nu ve yıllık bakım programını teklif dosyasında bulunduracaklardır, gerektiğinde ihale komisyonu örnek bakım form” larını Hastane Teknik Servisine incelettirecektir.

4.6.                                               Bakım-onarım     hizmetini yapacak olan teknik servis elemanlarının bakım onarım yapacakları cihazlar kapsayan yeterli teknik eğitimi aldıklarını ve yetkilendirildiklerine dair belge ve eğitim sertifikalarını sunacaklardır

4.7.                        Bakım  anlaşma^ç'î^^^^^^^iPtespit edilen malzemelerin hastane tarafından temini yapılması sırasında her türlü talep için (sarf' yfede^VİŞ^^fifelı parça, yaz!fiyat vermek /.orandadır. Firmalar parçalan


 

temin edebileceklerine dair taahhütte bulunmalıdır. Teklif ile birlikte bakım onarımmda gerekli olabilecek tüm yedek parçaların fiyat listesini, TL cinsinden ihale dosyasına ekleyecektir. Fiyatlar, sözleşme bitimine kadar geçerliliğini koruyacaktır.(Yurtdışı endeksli parçalar firmanın gerekçe raporlarına göre, fiyatları merkez bankacı döviz kuru üzerinden baz alınacaktır.)


 

 

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)