İhale No | 1149754 |
Sektör | Sanayi, Tarım, Maden Makineleri Alımı ve Bakımı |
İdare | Ankara İl Sağlık Müdürlüğü |
İhale Tipi | Hizmet Alımı |
İhale Usulü | Doğrudan Temin |
İhale İli | Ankara |
İşin İli | Ankara |
Yayın Tarihi | 15 Ağustos 2016 |
İhale Tarihi | 17 Ağustos 2016 18:00 |
Temel
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU MADDE-22 DOĞRUDAN TEMİN
ANAHTAR TESLİM/ GÖTÜRÜ BEDEL/BİRİM FİYAT ______ TEKLİF MEKTUBU______________________
SATINALMA KOMİSYONU BAŞKANLIĞINA
________________ (__________________________________ .. /.. /....
Alım adı
Teklif sahibinin adı ve
soyadı/ ticaret unvanı_______________________________________________
Uyruğu_______________________________________________________
TC Kimlik Numarası[1]
(gerçek kişi ise)__________________________________________________
Vergi Kimlik Numarası
Adresi_______________________________________________________
Telefon ve faks
numarası______________________________________________________
1) Yukarıda doğrudan temin alımın dokümanını oluşturan tüm belgeler tarafımızdan okunmuş, anlaşılmış ve kabul edilmiştir. Teklif fiyata dahil olduğu belirtilen tüm masraflar ve teklif geçerlilik süresi de dahil olmak üzere dokümanda yer alan tüm düzenlemeleri dikkate alarak teklif verdiğimizi, dokümanda yer alan yükümlülükleri yerine getirmememiz durumunda uygulanacak yaptırımları kabul ettiğimizi beyan ediyoruz.
2) Alım tarihinde, 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d), (e), (g) ve (i) bentlerinde belirtilen durumlarda olmadığımızı ve olmayacağımızı, anılan maddenin dördüncü fıkrasının (c) ve (d) bentleri hariç, bu hususlara ilişkin olarak durumumuzda değişiklik olması halinde buna ilişkin belgeleri Kanun ve ilgili mevzuat ile dokümanda yer alan düzenlemelere uygun olarak İdarenize sunacağımızı taahhüt ediyoruz.
3) 4734 sayılı Kanunun 4 üncü maddesindeki “yerli istekli” tanımı gereğince yerli/yabancı] istekli durumundayız.
4) (Mülga:07/06/2014-29023 R.G./19. md.) Alım konusu işin [tamamını/ ek cetvelde yer alan kısmını/ ek cetvelde yer alan kısımlarını][2] her bir iş kalemi için teklif ettiğimiz anahtar teslim/ götürü bedel/ birim fiyatlar üzerinden Katma Değer Vergisi hariç [ Teklif edilen toplam bedel para birimi belirtilerek rakam ve yazı ile yazılacaktır.] bedel karşılığında yerine getireceğimizi kabul ve taahhüt ediyoruz.
Adı - SOYADI/Ticaret Unvanı Kaşe ve İmza4
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ASANSÖR BAKIM ONARIM HİZMETİ TEKNİK
ŞARTNAMESİ
MADDE 1. KONU VE KAPSAM
Ankara Î1 Sağlık Müdürlüğü bünyesinde bulunan aşağıda adresi, kapasitesi, durak sayıları, kullanım amacı ve adedi belirtilen asansörlerin bakım/onarımı (parçasız) ve asansörlerin sürekli çalışır durumda olması işidir.
Sıra No: |
Asansörün Bulunduğu Adres: |
Asansör Kapasitesi |
Durak Sayısı |
Kullanım Amacı |
Miktarı |
1 |
Ankara 11 Sağlık Müdürlüğü Bağdat Cad. No:62 Macunköy ANKARA |
500 kg. taşıma kapasiteli |
2 |
Yük Asansörü |
1 Adet y |
2 |
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Bağdat Cad. No:62 Macunköy ANKARA |
1000 kg. (12 kişi) kapasiteli |
5 |
insan Asansörü |
2 Adet |
3 |
Çankaya ilçe Sağlık Müdürlüğü Yüksel Cad. No: 40 Çankaya ANKARA |
450 kg. (6 kişi) kapasiteli |
8 |
insan Asansörü |
1 Adet 4 |
4 |
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Ek Bina Rüzgarlı Cad. Plevne Sokak No:7 Ulus ANKARA |
320 kg. (4kişi) kapasiteli |
9 |
insan Asansörü |
2 Adet / / |
5 |
112 Acil Sağlık Hizmetleri (Desmer) Kazım Özalp Mh. Karaca sk. N:15 Çankaya/ANK |
630 kg. (8 kişi) kapasiteli |
5 |
insan Asansörü |
1 Adet |
6 |
Yenimahalle İlçe Sağlık Müdürlüğü Ragıp Tüzün mh. Serdar sk. No: 129 Yenimahalle/ANK |
320 kg. (4 kişi) kapasiteli |
6 |
insan Asansörü |
1 Adet |
Bu Teknik şartname Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliğinin Madde 10’da belirtilen iş kalemleri çerçevesindedir. (Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği’nde “MADDE 10 —(1) Asansörün, asansörü oluşturan tüm aksam ve parçaların bakımı, asansörü monte eden tarafından hazırlanmış olan bakım kılavuzunda yer alan talimatlara göre yapılır.
(2) Bu Yönetmeliğe göre bakım;
a) Yağlama ve temizlemeyi,
b) Kontrolleri,
c) Kurtarma çalışmalarını,
ç) Ayarlama işlemlerini,
d) Kullanıma veya yıpranmaya bağlı olarak meydana gelebilen bileşen onarımım veya değişimini,
kapsar.
(3) Bu Yönetmeliğe göre bakım;
a) Asansörün yerinin değiştirilmesini,
b) Tahrik ünitesi, askı sistemi, kumanda sistemi, taşıyıcı/kabin, durak kapısı ve/veya asansör güvenlik akşamlarının değişimini,
c) İtfaiye tarafından yapılan kurtarma çalışmalarım,
ç) Asansör kuyusunun dış bölümlerinin temizlenmesini,
d) Taşıyıcı/kabin iç kısmının temizlenmesini,
Adamaz.” denilmektedir.)
MADDE 2. YÜKLENİCİNİN SORUMLULUĞU VE PERİYODİK BAKIM DÜZENİ
2.1. Genel Hükümler ile İlgili Yüklenici Tarafından;
Yüklenici bu şartnamede belirtilen tüm işleri yapmak, diğer tüm aksaklıkları gidermek, asansörlerin kendisinden beklenen tüm fonksiyonları asansör yönetmeliklerine ve diğer tüm standartlara göre yerine getirmesini ve asansörlerin emniyetli çalışmasını temin etmekle yükümlüdür.
2.1.1) Asansörlere sözleşme tarihinden itibaren ayda bir defa bakım hizmeti yapılır, w
2.1.2) Periyodik olarak T.S.E. standartlarına göre tesisin bakımı yapılır. (TS12361, TS12255)
2.1.3) Emniyet kontrollerinin ve ayar işlerinin yapılarak, tesisin işlemesi ve emniyeti bakımından Önemli olan akşamın temizlenmesi sağlanır.
2.1.4) Besleme kaynaklarının işlevleri kontrol edilir.
2.1.5) Tesisin işlemesi için kullanılacak ve/veya kullanılması muhtemel tüm yedek parçaların bakım yılma ait liste fiyatları, fiyat teklifi ile birlikte idareye verilir ve sözleşme süresince geçerli olur. Sözleşme süresi içerisinde yedek parça gerektiren bir arıza durumunda idare, söz konusu yedek parçayı yüklenici firmadan temin edebileceği gibi diğer firmalardan da temin edebilir, tlgili yedek parçanın yüklenici firmadan temin edilmesi durumunda idarenin onayı alındıktan sonra değiştirilmelidir. İlgili yedek parçanın diğer firmalardan temin edilmesi durumunda, yedek parçaların sisteme montajı yüklenici (bu şartname kapsamında bakım yapan) firma tarafından yapılır. Yüklenici bu işlem için idareden ek bir ücret talebinde bulunamaz. Garanti kapsamında olan parçaların alınması, değiştirilmesi vs. tüm hizmetler yüklenici firma tarafından ücretsiz yapılır. ^
2.1.6) Yapılacak bakım onarım kurumun belirlediği personel nezaretinde yapılır. Nezaretçi olmadan yapılan bakımlar yapılmış kabul edilmeyecek, ilgili bakıma ait hakkediş ödemesi de yapılmayacaktır. Nezaretçi personelin tavsiyeleri dikkate alınacaktır. Arıza işleri nitelikli personel tarafından yapılmalıdır. Bakım yetkisi yükleniciye aittir.
2.1.7) İşletme sırasında meydana gelen arızalar, yazılı, sözlü veya telefonla haber verilmesine müteakip 2 saat içerisinde yüklenicinin yetkili elemanları tarafından ilgili asansörün bulunduğu mahale gelinir ve arıza giderilir.
2.1.8) Asansörde revizyon gerektiği durumlarda yüklenici tarafından idareye verilecek revizyon listesi idare tarafından kabul edilinceye kadar asansörün çalışması sakıncalı görüldüğü takdirde güvenlik için asansör işletmeden alınır ve durum İdare Yetkilisine bildirilir.
2.1.9) İdare dilediği asansörü bakım onarım kapsamından çıkarabilir, bakım onarım kapsamından çıkarılan asansör için yüklenici firmaya hiçbir şekilde aylık periyodik bakım onarım kapsamında hakediş yapılamaz.
2.1.10) Yüklenici firma sözleşme kapsamında yapacağı çalışmalarda 6331 sayılı İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kanununa ve bu Kanuna bağlı olarak çıkarılmış ve çıkarılacak olan tüm tüzük, yönetmelik ve genelgelere uygun olarak yapma konusunda tamamen sorumlu olup, sözleşmenin hemen akabinde İş Sağlığı ve Güvenliği taahhütnamesini onaylayıp idareye sunmak zorundadır.
2.1.11) Arıza, parça değiştirilmek suretiyle giderilecekse İdareye yazılı olarak rapor edildikten ve onay alındıktan sonra, parçanın Ankara içinde temininde 24 saat; Ülke içinde temininde ise 72 saat içinde tüm asansörler güvenli çalışır hale getirilir.
2.1.12) Yedek parçanın yurt dışından gelmesi halinde yasal prosedürlerin gereklerine göre ve azami 1 (Bir) ay içinde temin edilir ve tüm asansörler güvenli çalışır hale getirilir.
2.1.13) Asansörlerin muntazam bir şekilde rutin periyodik bakımları yapılır, yüklenici emniyet için gerekli gördüğü her türlü ayarı yapar, tüm sistemlerin toz ve pisliklerden temizlenmesini sağlar, yağlama işlemini uygun yağlar kullanmak suretiyle yapar. Asansörlerin kuyuları her ay temizlenmelidir. Tesisatta kullanılan ve/veya kullanılacak olan her türlü yağ, üstüpü, bez, malzeme ve bilumum alet edevat yüklenici tarafından temin edilir. Yüklenici firma, bunun için ek bir ücret talebinde bulunamaz.
2.1.14) Ekipmanları besleyen şebeke, jeneratör vb. alternatif kaynakların uygunluğunu
1 sağlamalıdır.
2.1.15) Makine dairesinin ve asansör kuyularının daimi aydınlatmasının sağlanması ile makine dairesi ve asansör kuyularının bir başka amaçla kullanılmamasını ve güvenliğini sağlar.
2.1.16) Kabin, kapılar, basamaklar, paletler, el bantları, eşikler vs görünür yüzeylerinin temiz tutulması ve tüm akşamın su, nem ve tozdan özenle korunmasını sağlar.
2.1.17) Asansörün bulunduğu binanın bağlı olduğu ilçe Belediyelerince her yıl yaptırılması zorunlu olan kontroller ve yeşil etiketlendirme İdare adına Yüklenici tarafından yaptırılır. Bu işlem esnasında yatırılması gereken harçlar İdare tarafından ilgili kurum ve/veya kuruluşa yatırılır.
2.1.18) Her asansör için ayrı ayrı “Asansör Bakım Kartları” düzenler, hangi işlerin yapıldığını bu kartlara işler, bakımı yapan sorumlu kişi ve İdarenin belirlediği kişinin imzalamalarına müteakip her ayın sonunda İdare tarafından belirlenen asansör sorumlusuna teslim eder.
2.1.19) Yüklenici tarafından hazırlanan “Arıza Bakım Raporları” ve “Periyodik Bakım Raporları” idare ve yüklenici taraflarınca imza altına alınarak bir nüshası idareye teslim edilir.
2.1.20) Asansörlerle ilgili gerekli emniyet tedbirlerini almaktan, asansörlerin TSE ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Asansör Yönetmelik Hükümlerine, halen yürürlükteki 18.11.2008 tarih ve 27058 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan “Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği” ne ve diğer yönetmeliklere uygun olarak bakım-onarım yapılmasından, arızalara müdahale edilerek giderilmesinden sorumludur.
2.1.21) Söz konusu asansörlerin aylık düzenli bakım ve onarımı işi, özel imal ve bakım talimatlarında ve bu teknik şartnamede belirtildiği şekilde ve TSE 2168 (Asansör bakım kuralları) gereğince periyodik bakımları her asansör için 30 ‘ar günlük periyotlarla ve İdare ile mutabık kalınan bakım onarım programı günlerinde yapılır. İdare ile mutabık kalınarak hazırlanan bakım onarım iş programı madde 2.1.29’da belirtilen gün içerisinde idareye teslim eder.
2.1.22) Yüklenici firma İdarenin asansörden sorumlu en az 3 elemanına sözleşmeyi müteakiben en az 2 (İki) gün süreyle bakım sözleşmesi kapsamındaki asansörlerle ilgili gereken eğitimi İdarenin belirleyeceği bir yerde ücretsiz olarak verir. Eğitim veren ve/veya verecek kişinin (En az beş (5) yıl deneyimli eğitmen) asansör sistemi ve tesisatının eğitimi vermeye yetkili elektrik mühendisi veya makine mühendisi olması gerekir.
2.1.23) Mevcut asansör kuyularındaki, makine dairesindeki, asansör kabin kasaları ve eşiklerindeki, asansör sistemi ve tesisatındaki yapılan, yapılması gereken ve yapılacak tüm bakım ve onarım aşamalarında ihtiyaç duyulacak tadilat, onarım, rötuş, vs. işler firmaca ücretsiz yapılır.
2.1.24) Firmalar; asansörler ve asansörlere ait mekanları, sistemi ayrıntılı bir şekilde inceleyerek, varsa buralarda yapılması zorunlu değişiklikleri tekliflerinde dikkate alır ve buna göre teklif verirler. Firma, makine dairesinin, asansör kuyularının, asansör sistemi ve tesisatının uygun durum ve boyutlarda olmadığı iddiasıyla herhangi bir talepte bulunamaz ve teklif vermekle bu durumu kabul etmiş sayılır.
2.1.25) Firma; herhangi bir mahalde çalışırken, diğer bir imalata zarar ve ziyan vermemek için gerekli her türlü önlemi almak zorundadır. Böylesi bir olayın vukuunda meydana gelen her türlü zarar ve ziyan firma tarafından karşılanır.
2.1.26) İdare; üretim için mahalline getirilmiş bütün malzeme ve donatıyı kontrol etmeye yetkili olup, gerektiğinde değiştirme veya reddetme hakkını saklı tutar. Firma; kullandığı malzemenin veya yaptığı işin her zaman hesabını verebilecek şekilde gerekli kayıtlarını tutmakla yükümlüdür. Firma; malzeme ve donatının herhangi bir şekilde kaybına sebep olursa, bu malzeme ve donatıyı ivedilikle aynı özellik ve kalitede olmak üzere sağlamakla yükümlüdür. Bunun için idareden ayrıca bedel talep edemez.
2.1.27) Yüklenici, bakım ve onarımı yaptığı ve/veya yapacağı asansörler için şantiye olarak İdarenin asansör dairesini malzemelik, ambar olarak düzenleyebilir. Bu konuda İdare ile koordine kurulur ve belirtilen düzenleme ve depolama işi firmaya ait olur.
2.1.28) Yüklenici, Bakım-onarım sırasında veya her türlü arızaya karşı yapılan ve/veya yapılacak müdahale esnasında, İdarenin asansör ile ilgili elemanlarının da iştiraki, nezaret etmesini sağlar. Aksi takdirde yüklenici firma herhangi bir bakım onarım ve arızaya müdahale yapamaz.
2.1.29) Yüklenici firma; sözleşmeyi imzalamasına müteakip 5 iş günü içerisinde ayrıntılı ve açıklamalı periyodik bakım onarım iş programım, periyodik bakım- onarım ve arıza kontrol föylerini, gerekli olan tüm defterleri ve İş Sağlığı ve Güvenliği Taahhütnamesini İdareye verir. Ayrıca, iş bu teknik şartnameye ve diğer yasal talimatlara uygun olarak bir bakım talimatnamesi hazırlar ve herhangi bir arıza durumunda acil ilk müdahale talimatı da hazırlayıp idarenin asansörden sorumlu görevlisine verir.
2.2.30) Yüklenici; İdare tarafından arızaların, sorunların ve isteklerin bildirilebilmesi amacıyla Ankara 'da 24 saat ulaşılabilen bir Çağrı Merkezi bulundurur. Çağrı Merkezinin adres, telefon, faks, e- posta, mobil telefon bilgileri İdareye bildirir ve her asansöre bu bilgileri koyar.
2.1.31) Yüklenici firmanın 95/16 AT Asansör Direktifi Ek XIII (H Modülü) sertifika belgesi , olmalıdır. Yüklenici, bu sertifikayı sözleşmenin imzalanmasına müteakip 10 gün İçinde İdareye teslim eder.
2.1.32) İdareye teknik destek vermek amacıyla servis personellerinin kimliği önceden İdareye bildirilir. Bakım işinde görevli personellerin ilgili şirketi tanımlayan kıyafeti giymek zorundadır. t
2.1.33) Yüklenici; büyük onarımlar ve arızalarda, teknik uygulama sorumlusu ve ekip başı olmak sıfatıyla 1 adet elektrik mühendisini ve/veya 1 adet makine mühendisini bulundurmak zorundadır. Buna dair SGK belgelerini sözleşme ile birlikte idareye teslim eder.
Periyodik bakım düzeninde yapılan kontrollerde ayarlanması gereken, tamir edilmesi gereken ve/veya eksik olan unsurlardan tamamlanması gereken her türlü şeyi yüklenici firma kurumdan herhangi bir ek ücret istemeden İdarenin onayı ile yapar.
A. Makine ve Tahrik Sistemleri ile İlgili Yüklenici;
A. l) Fren ayan, fren disk boşluğu ve fren balatalarının kontrol, ayarlarının yapılması, aksaklıklarının giderilmesi, ayrıca, fren ile kasnak arası ayarları yapar.
A. 2) Motor yatakları, tahrik ve saptırma kasnağı, motor yataklarının temizliğini yapar.
A. 3) Motor fanı, koruma sistemi, motor elektrik bağlantısı, kabloların topraklama sisteminin kontrolünü yapar ve aksaklıkları giderir.
A. 4) Hız regülatörünün, alt ve üst kasnakları, regülatör halatı ve regülatör ağırlığının kontrolünü yapar.
A. 5) Motorda işleyen akşamlarda gürültü ve sarsıntının kontrolünü yapar, aksaklıkları giderir
A. 6) Makine dairesinin genel temizliğinin ve fiziki kontrolünün yapılmasını sağlar. Bu kontrolde;
Makine dairesinin TSE standart ve normlarına uygunluğunun kontrolünü yapar.
Makine dairesinde bulundurulması mecburi olan cihaz, ekipman, alet, edevat, malzeme vs ile uyarı ve ikaz levhaları, işaretlemeler, kullanma ve işletme talimatları, bakımcı firmaya ait irtibat bilgilerinin kontrolünü (Etiket kontrolü) yapar.
Makine dairesinin kapı, menteşe, anahtar, kilit sistemlerinin kontrolünü yapar.
Makine dairesinin içinde veya kapı girişinin etrafında her türlü iç/dış cephe kaplamasının, boya/badanasının kontrolünü yapar.
Makine dairesinin tabii havalandırılmasının kontrolü, havalandırma panjurunun kontrolü ve bakımım yapar.
Makine dairesinin sıcaklığının kontrolünü yapar (Gerektiği durumlarda makine dairesi sıcaklığının çalışma sıcaklığına getirilmesi için soğutulması ve/veya ısıtılmasının temini için yapılacak işleri rapor eder.)
Makine dairesi aydınlatma tesisatının kontrolünü yapar ve arızalı olan yerleri tamir eder.
Makine dairesinin tavanının kontrolünü yapar.
B. Kumanda Tablosu ve Elektrik Akşamla İlgili Yüklenici;
B.l) Kontaktör, role v.b. elektrik malzemelerinin ve bağlantılarının kontrolünü yapar.
B.2) Tablo içerisindeki bağlantı ve klemenslerin kontrolünü yapar.
B.3) Sigorta, trafo, anahtar v.b. elemanların kontrolünü sağlar.
B.4) Tablo gerilimlerinin ve topraklamanın kontrolünü sağlar.
B.5) Elektronik kart malzemelerinin ve bağlantılarının kontrolünü yapar.
B.6) Kumanda tablasının hava ve yumuşak fırça ile temizliğini yapar.
B.7) Topraklama rölesi ve diğer emniyet devresi kontaklarının kontrolünü yapar.
B. 8) Nihai kesicinin kontrolünü yapar.
B. 9) Termik ısı kontrolünün yapılmasını sağlar.
B. 10) Güç tesisatı bağlantılarının kontrolünü yapar.
B. ll) Kablo kanatlarının, kabloların, topraklama kablosunun, klemenslerin kontrolünü yapar.
B. 12) Acil kurtarma güç tertibatının (kata getirme) kontrolünü yapar.
B. 13) Faz kontrol rölesinin kontrolünün yapar. (Şebekedeki faz değişimlerinden meydana gelebilecek her türlü arızadan firma sorumlu olup, bununla ilgili önlemler daha önceden firma tarafından alınır.)
B. 14)Firma en az yılda l(bir) kez olmak üzere sisteme gelen toprak hattını kontrol edecek ve ölçüm sonucu teknik servis raporunda belirtecektir.
C. Raylar ve Kuyu Üniteleriyle İlgili Yüklenici;
C. l) Konsolların cıvata ve somunların kontrolünü yapar.
C.2) Flans bağlantılarının kontrolünü yapar.
C.3) Rayların bağlantılarının kontrolü, temizliğini ve yağlanmasını yapar.
C.4) Ağırlıkların ve ağırlık patenlerinin kontrolünü yapar.
C. 5) Denge zinciri ve/veya halatının, makaralarının kontrolü ve yağlanmasını yapar.
C. 6) Hidrolik tamponların kontrolü, yağ ikmali yapılması, emniyet siviçlerinin kontrolünü yapar.
C. 7) Alt ve üst sınır şalterleri, kuyu içi stop şalterlerinin kontrolünü yapar.
C. 8) Taşıyıcı halatların tespit yerlerinin, gerginliklerinin kontrolünü, temizliğin yapılmasını ve gerginliğinin dengelenmesini, halat liflerinin ipliklenme ve kopuklarının kontrolünü yapar
C. 9) Hız regülatör halatının tespit yerlerinin kontrolünü yapar.
C. 10) Regülatör siviçleri ve kat şalterlerinin kontrolünü yapar.
C. ll) Fleksibıl kablonun kontrolünü yapar.
C. 12) Kat butonyerleri, kat göstergeleri, yön oklarının kontrolünü ve aksaklıklarının giderilmesini sağlar.
C. l3) Kuyu içinin ve dibinin temizliği ile fiziki kontrolünü yapar. Bu kontrolde;
Kuyunun tabii havalandırmasının kontrolünü yapar.
Kuyu aydınlatma tesisatınm (Kablolar, armatürler ve ampulleri, anahtarlar, vs.) kontrolünü
yapar.
Kuyu separatörlerinin (Ayırıcı ve koruyucu kafes tel sistemleri) kontrolünü yapar.
Kuyu dibinde su olup olmadığının kontrolünü, varsa bu suyun uygun bir şekilde boşaltılmasını, tekrar su birikmemesi için gerekli çalışmaları, gerektiğinde elektrikli pompa sistemi kurularak su tahliye işlemlerinin yapılmasını sağlar.
Kuyu içerisinden başka bir tesisat geçirilip geçirilmediğinin kontrolünü yapar.
D. Kabin ile İlgili Yüklenici;
D. I) Butonyerler, aydınlatma, alarm, acil aydınlatma, havalandırma diyafon, telefon vb. sistemlerin kontrolünü yapar.
D. 2) Kabin iskeleti bilumum bağlantı elemanlarının kontrolünü yapar.
D. 3) Emniyet tertibatı ve kontakların kontrolünü yapar.
D. 4) Paraşüt mekanizması ve fren bloklarının kontrolünü yapar.
|