İhale No | 244729 |
Sektör | İnşaat, Taahhüt ve Peyzaj Yapım İşleri |
İdare | TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(TKİ) SEYİTÖMER LİNYİTLERİ İŞLETMESİ MÜDÜRLÜĞÜ |
İhale Tipi | Yapım İşleri |
İhale Usulü | Açık İhale |
İhale İli | Kütahya |
İşin İli | Kütahya |
Yayın Tarihi | 4 Şubat 2013 |
İhale Tarihi | 26 Mart 2013 14:00 |
Bu ve benzer
yüzlerce ihale ve doğrudan temine vakit harcamadan, kolayca erişmek için ihale takip
hizmetlerimizden birini satın alabilirsiniz.
Temel
1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
numaralı, KÜTAHYA DOMANİÇ İR:4364 RUHSAT NOLU TERMİK SANTRAL KURMA ŞARTLI RÖDÖVANS İHALESİ
İhale Konusu : KÜTAHYA DOMANİÇ İR:4364 RUHSAT NOLU TERMİK SANTRAL KURMA ŞARTLI RÖDÖVANS İHALESİ
İhale Dosya Numarası :
İhale Tarihi : 26.03.2013
İhale Saati : 14:00
Teslim Yeri : TKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İhale Yeri : TKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İhale Türü : Yapım İşleri
İhale Sorumlusu :
1
(Yönetim Kurulumuzun 07.05.2012 tarih ve 16/193 sayılı kararı ile kabul edilen)
KAPALI TEKLİF USULÜ İHALE İLE
RÖDÖVANS ŞARTNAMESİ
[İR.4364(S:36111)KÜTAHYA-Tunçbilek]
(Derin Sahalar)
İÇİNDEKİLER
MADDE 1 - Konu ve Amaç
MADDE 2 - Kısaltmalar ve Tanımlar
MADDE 3 - İşin Süresi
MADDE 4- İşin Miktarı
MADDE 5 - İhaleye Katılamayacak Olanlar
MADDE 6 - TKİ Tarafından Verilecek Dokümanlar
MADDE 7- TKİ’ ye Ait Varlıkların İşletmeci Tarafından Kullanılması
MADDE 8 - Teminata İlişkin Esaslar
MADDE 9 - İhale Dokümanlarının Açıklanması
MADDE 10 - İhaleye Girebilme Şartları
MADDE 11 - Tekliflerin Hazırlanması
MADDE 12 - İhalenin Tatil Gününe Rastlaması
MADDE 13 - Tekliflerin Geçerlilik Süresi
MADDE 14 - Zam ve İndirim Teklifleri
MADDE 15 - Teklif Verme Şekli, Yeri ve Tarihi
MADDE 16 - Tekliflerin Açılması
MADDE 17 - Tekliflerin Değerlendirilmesi
MADDE 18 - İhalenin İptali
MADDE 19 - İhalenin Onayı
MADDE 20 - Sözleşme Bedeli ve Giderleri
MADDE 21 - Kesin Teminat ve Sözleşmenin Yapılması
MADDE 22 - Rödövans Fiyatı, Ödeme Şekli ve Fiyat Artışı
MADDE 23 - Devlet Hakkı, Vergiler ve Benzeri Yükümlülükler
MADDE 24 - Kontrol ve Denetleme
MADDE 25 - Cezalar
MADDE 26 - Anlaşmazlıkların Çözümü
MADDE 27 - Sair Hususlar
MADDE 28 - Uluslararası İhale 2
MADDE 1. KONU VE AMAÇ
Şartnamenin konusu; Türkiye enerji talebinin yerli kaynaklarımızdan karşılanma oranını
artırmaya yönelik olarak Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu Genel Müdürlüğüne ait, Kütahya
İli Domaniç İlçesi dahilindeki İR:4364 ruhsat no’lu kömür sahasında aşağıda belirtilen
koordinatlar içinde kalan derin sahalardaki rezervin ekonomik bir şekilde üretimi ile elektrik
üretiminde değerlendirilmesini sağlamaktır.
Hukuku TKİ’nin uhdesinde kalmak kaydıyla İR:4364 no’lu ruhsat alanı içerisinde mevki
ve sınırları aşağıda belirtilen maden işletme sahasının;
İş bu şartnamenin eki olan teklif mektubunda belirtilen ve mahiyeti Madde 22’de
açıklanmış bulunan kwh başına rödövans fiyatının (Krş/kwh ) TKİ’ye ödenmesi karşılığında,
bu şartname ve eki sözleşme hükümlerine riayet suretiyle, işletmecinin temin edeceği
makine, teçhizat, tesis ve personelle, Devlet Hakkı dahil bütün masraflar kendisine ait olmak
üzere, ulusal ve/veya uluslararası Tüzel kişilerce maden işletmeciliği ve asgari 300 MW
gücünde bir elektrik santralı kurmak suretiyle üretilecek kömürden elektrik enerjisi üretimi
yapılması işidir.
Ayrıca, sahada ekonomik değeri olan başka bir maden bulunması ve işletmecinin talebi
halinde TKİ’ ye rödövans ödemek suretiyle üretim yapılabilir.
Maden Cinsi ve Ruhsat Alanı : Linyit Kömürü- 13.477,28 Hektar
Ruhsat No ve Tarih :İR 4364 – 02.12.2002
Ruhsat Süresi : 40 yıl (Süre uzatımları TKİ tarafından yapılacaktır)
İşletme Sahası, Mevkii ve Alanı :
İli : Kütahya
İlçesi : Domaniç
1/25000’lik Pafta No: 43 I 22 b3 - 43 I 22 b4 – 43 I 22 c1 - 43 I 22 c2 - 43 I 22 c3 - 43 I 22 c4
43 I 23 a3 - 43 I 23 a4 - 43 I 23 d1 - 43 I 23 d2
Rödövansla işletilecek Maden İşletme sahasının sınır koordinatları:
Y X
710675.001 4402324.996
712911.060 4402069.446
713669.487 4399652.580
712218.644 4398710.651
711569.720 4398384.820
711267.442 4398210.510
710731.421 4398564.922
710410.028 4398655.176
710370.426 4398191.756
710212.665 4398135.806
709927.164 4397779.321
709860.294 4397986.881
709507.444 4398229.749
709205.848 4398414.930
708627.589 4398860.601
708600.245 4399026.056
707941.563 4399511.345
708804.641 4400839.4613
MADDE 2. KISALTMALAR VE TANIMLAR
Bu teklif alma şartname ve sözleşmesinde;
TKİ: Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu Genel Müdürlüğünü,
Maden Ruhsat Alanı : 3213 sayılı Maden Kanunu hükümlerine göre alınmış ruhsatın
alanını,
İstekli: İşletme sahasının rödövans karşılığında işletilmesi için teklif verecek Tüzel kişi
veya ortak girişim grubunu,
İşletmeci: Üzerine ihale yapılan ve sözleşme imzalanan, tüzel kişi veya ortak girişim
grubunu,
İhale Sahası : Şartname, sözleşme ve eki krokide koordinat değerleri belirtilen alanı,
Uygulama Projesi : Maden işletmeciliği ile ilgili her türlü ayrıntının yer aldığı Maden
Kanununda öngörülen işletme projesi formatına uygun projeyi,
Arazi Düzenleme ve Islahı :İşletmecilik faaliyetleri sonucunda bozulmuş olan arazileri,
çevreye uyumlu olarak madencilik sonrası kullanımlara hazır hale getirebilmek için maden
planlama aşamasından itibaren arazinin sağlamlaştırılması, ağaçlandırılması için yapılacak tüm
çalışmaları kapsayan projeyi,
Üretim : Üretilen elektrik enerjisini,
Asgari Enerji Üretim Miktarı: Şartnamenin 4. ve Sözleşmenin 5. maddesinde belirtilen
miktarı,
Yıl: Takvim yılını,
Rödövans Fiyatı: İşletmecinin üreteceği kwh başına elektrik enerjisi için (KDV hariç)
TKİ’ye ödeyeceği (Krş/kwh) fiyatı ifade eder.
MADDE 3. SÖZLEŞMENİN SÜRESİ
Sözleşmenin süresi, santralın işletmeye alındığı tarihten itibaren 30 yıldır. Süre sonunda
sahadaki rezervin tükenmemiş olması durumunda bu süre, İşletmecinin istemesi halinde aynı
sözleşme şartlarında uzatılabilir. Uzatma talep edilmemesi halinde, tarafların mutabık kalacağı
kira bedeli üzerinden santralı üçüncü şahıslara kiralamaya TKİ yetkilidir. (Kira gelirinin
işletmeciye ait olması kaydıyla)
MADDE 4. ÜRETİLECEK ENERJİ MİKTARI
a) Sözleşmenin imzalanmasını takibeden ilk 6(altı) yıl yatırım süresi olarak kabul
edilecektir. İstekli, sahadan sözleşmenin 19. maddesinde belirtilen zorunlu sebepler dışında 7.
yıldan itibaren sözleşme süresince en az yıllık 1.800.000.000(Birmilyarsekizyüzmilyon)Kwh
enerji üzerinden rödövans bedelini ödeyecektir
b) Elektrik Üretimine 7. yıldan önce başlanması diğer bir deyişle (a) bendinde tanınan
6(altı) yıllık yatırım döneminde elektrik üretimi yapılması halinde yatırım dönemindeki
rödövans hesabında isteklinin teklif etmiş olduğu (Krş/kwh) rödövans bedelinin %50 si (yarısı)
tahakkuk ettirilecektir.
c) İsteklinin teklifinde taahhüt ettiği yıllık elektrik enerjisi üretiminden fazla elektrik
üretimi halinde ise, fiili üretim esas alınarak rödövans hesaplanacaktır. Fazla yapılan üretim, bir
sonraki yılın üretimine mahsup edilemez. 4
MADDE 5. İHALEYE KATILAMAYACAK OLANLAR
Aşağıdakiler doğrudan veya dolaylı olarak ihalelere katılamazlar;
a- TKİ’nin;
1. Yönetim Kurulu üyeleri ile ita amirlerinin ortak oldukları tüzel kişiler,
2. İhale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve denetlemekle görevli
olanların ortak oldukları tüzel kişiler,
3. ( 5.a.1) ve (5.a.2) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan
ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenlerin ortak oldukları tüzel
kişiler, (bu şahısların yönetim kurullarında görevli olmadıkları anonim ortaklıklar hariç),
b- 2531 sayılı “ Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler ” hakkındaki
kanun ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak Kamu İhalelerine
katılmaktan yasaklanmış olanlar,
c- Son 3 yılda Kuruma karşı taahhüt etmiş olduğu herhangi bir iş için sözleşmesi
feshedilmiş olanlarla, geçici veya sürekli olarak Kurum ihalelerine katılmaktan yasaklanmış
olanlar,
İhale, bu yasakları saymayarak ihaleye girenin üzerinde kalmışsa bozularak geçici teminatı,
sözleşme yapılmışsa feshedilerek kesin teminatı irat kaydolunur ve hesabı genel hükümlere göre
tasfiye edilir.
MADDE 6. TKİ TARAFINDAN VERİLECEK DOKÜMANLAR
TKİ aşağıda belirtilen dokümanları istekliye verecektir:
- Ruhsat fotokopisi
- İhale sahası ile ilgili haritalar.
- Jeolojik kesitler
- Sondaj stampları
- Saha ile ilgili raporlar ve bilgi notları.
TKİ’ nin Şartname ekinde vereceği dokümanlar bilgi mahiyetinde olup, TKİ’ ye
herhangi bir sorumluluk yüklemez. Esas olan isteklinin sahayı yerinde görüp, şartlarını
inceleyip her türlü etüd ve araştırmayı yaptıktan sonra teklifini hazırlamasıdır.
MADDE 7. TKİ’YE AİT VARLIKLARIN İŞLETMECİ TARAFINDAN KULLANILMASI
Sahada işletmecinin kullanımına tahsis edilebilecek TKİ ye ait herhangi bir varlık
bulunmamaktadır.
MADDE 8 . TEMİNATA İLİŞKİN ESASLAR
a- Geçici ve kesin teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda gösterilmiştir;
1- Tedavüldeki Türk parası.
2- Bankalar tarafından verilen teminat mektupları
3- Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen devlet iç borçlanma senetleri ve bu senetler yerine
düzenlenen belgeler.
4. İlgili mevzuata göre Türkiye’de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların
düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri
kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların
düzenleyecekleri teminat mektupları.
b) Bankalarca verilen teminat mektupları dışındaki teminatların TKİ Genel Müdürlüğü
Muhasebe Dairesi Başkanlığı veznesine yatırılması zorunludur. Bankalarca verilen teminat 5
mektuplarının veya TKİ Muhasebe Dairesi Başkanlığı veznesine yatırılacak teminatın alındı
makbuzlarının üzerinde bu teminatın hangi saha için olduğu, madenin ili ve ruhsat numarası
belirtilecektir.
Her ne surette olursa olsun TKİ’ ce alınan teminatlar haciz edilemez ve üzerine ihtiyati tedbir
konulamaz.
c) Geçici teminat miktarı: İstekli, teklifi ile birlikte en az 3.000.000TL(üçmilyon) tutarında
süresiz geçici teminat verecektir. (Örnek-4)
d) Geçici teminatın iadesi: İhalede en uygun teklifi veren istekli ile, ondan sonraki ikinci en
uygun teklifi veren isteklinin geçici teminatları TKİ Muhasebe Dairesine teslim edilecek,
diğerleri ihale kararının kesinleşmesinden sonra iade edilecektir. İhale üzerinde kalan isteklinin,
gerekli kesin teminatı verip sözleşmeyi imzalaması halinde, kendisinin ve ikinci en uygun teklif
sahibinin geçici teminatı birlikte iade edilecektir.
e) İhale üzerinde kalan isteklinin süresi içinde sözleşme imzalamaması halinde geçici
teminatı irat kaydedilerek, şartname konusu iş, ikinci istekliye teklifi doğrultusunda teklif edilir.
İkinci isteklinin de sözleşmeyi imzalamaması halinde geçici teminatı irat kaydedilir.
MADDE 9. İHALE DOKÜMANINA İLİŞKİN AÇIKLAMA YAPILMASI
İstekliler, tekliflerin hazırlanması aşamasında, ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç
duydukları hususlarla ilgili olarak, ihale tarihinden yirmi gün öncesine kadar yazılı olarak
açıklama talep edebilir. Bu tarihten sonra yapılacak açıklama talepleri değerlendirmeye
alınmayacaktır. Talebin uygun görülmesi halinde TKİ’ce yapılacak yazılı açıklama, ihale
tarihinden en az on gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde ihale dokümanı
alanların tamamına gönderilir veya imza karşılığı elden tebliğ edilir. Açıklamada, sorular ile
TKİ’nin ayrıntılı cevabı yer alır, açıklama talebinde bulunanın kimliği belirtilmez. Açıklamalar,
açıklamanın yapıldığı tarihten sonra dokümanı satın alanlara ihale dokümanının bir parçası
olarak verilir.
MADDE 10. İHALEYE GİREBİLME ŞARTLARI
İhaleye katılacak tüzel kişi veya ortak girişimci tüzel kişilerde aşağıdaki şartlar
aranır.
İsteklilerin:
a) Kanuni ikametgah adresinin olması,
b) Türkiye’de tebligat için adres göstermesi,
c) Tüzel kişiliğin idare merkezinin bulunduğu yer mahkemesinden veya siciline kayıtlı
bulunduğu Ticaret Odasından ihale ilan tarihinden sonra alınmış, tüzel kişiliğin siciline kayıtlı
olduğuna dair belge. (Tüzel Kişilik yabancı ise, bu belgeyi bulunduğu ülkedeki Türk
Konsolosluğuna onaylatması gerekmektedir)
d) İmza sirküleri vermesi,
Tüzel kişiliğin yetkilerini de gösterir Noter tasdikli imza sirküleri. (Tüzel Kişilik yabancı
ise, imza sirkülerini bulunduğu ülkedeki Türk Konsolosluğuna onaylatması gerekmektedir)
e) Ortak girişim grubu olması halinde, ortak girişim grubunu oluşturan tüzel kişilerin her
biri a,b,c,d fıkralarındaki esaslara göre temin edecekleri belgeleri vereceklerdir.
f) İstekliler adına vekaleten iştirak ediliyor ise istekli adına teklifte bulunacak kimselerin
vekaletnameleri ile vekaleten iştirak edenin Noter tasdikli imza sirküleri vermesi, Türkiye’de
şubesi bulunmayan yabancı tüzel kişilerin vekaletnamelerinin bulunduğu ülkedeki Türk
Konsolosluğu’nca onaylanmış olması,
g) İsteklilerin işyerini görüp tetkik ettiklerine dair belge, (Örnek 1) 6
h) Belirtilen miktarda geçici teminat vermesi, Ortak girişim grubu olması halinde teminat
mektuplarının pilot firma veya grubu oluşturan diğer ortakların hepsinin adına veyahut
bölüştürülmüş olarak, ortaklar adına düzenlenmiş olması,
i) İsteklilerin ortak girişim grubu olması halinde, bu şartnameye ekli örneğine uygun
olarak girişim beyannamesi vermesi.(Örnek 2) İhale üzerinde kaldığı takdirde, Noter tasdikli
ortaklık sözleşmesi verilecektir.
j) Teklifin bu şartnamenin 11.Maddesinde yazılı esaslara göre hazırlanması şarttır.
(Örnek 3)
MADDE 11. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI
a- Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak
bu Şartnamede istenilen bütün belgeler bir zarfa veya pakete konulur. Zarfın veya paketin üzerine
isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu
ve ihaleyi yapan İdarenin açık adresi yazılır. Zarfın veya paketin yapıştırılan yeri istekli
tarafından imzalanarak, mühürlenir veya kaşelenir. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir
tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz.
Teklifler, ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar
karşılığında İdareye (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler
kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir. Bu durum bir tutanakla tespit edilir.
Teklifler iadeli taahhütlü olarak posta ile de gönderilebilir. Posta ile gönderilecek tekliflerin
ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar İdareye ulaşması şarttır. Postadaki gecikme
nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir ve bu
teklifler değerlendirmeye alınmaz.
Zeyilname ile teklif verme süresinin uzatılması halinde, İdare ve isteklilerin ilk teklif
verme tarih ve saatine bağlı tüm hak ve yükümlülükleri süre açısından, tespit edilecek yeni teklif
verme tarih ve saatine kadar uzatılmış sayılır.
Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.
b- Teklif Mektubunda;
a) İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi,
b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,
(Virgülden sonra altı hanenin üzerindeki rakamlar dikkate alınmayacaktır.)
c) Kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması,
ç) Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının, Türkiye’de
faaliyet gösteren tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının belirtilmesi,
d) Teklif mektubunun ad, soyadı veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce
imzalanmış olması,
zorunludur.
e- İş ortaklığı olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı
tarafından veya yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanması gerekir.
c- Geçici teminat miktarı: İstekli teklif mektubuyla birlikte 3.000.000TL süresiz geçici teminat
verecektir.(Ortak girişim grubu olması halinde teminat mektuplarının pilot firma veya grubu
oluşturan diğer ortakların hepsinin adına veyahut bölüştürülmüş olarak ortaklar adına
düzenlenmiş olması şarttır.)7
MADDE 12. İHALENİN TATİL GÜNÜNE RASTLAMASI
İhale için belirlenen tarihin hafta sonu, bayram, resmi tatil gününe rastlaması durumunda,
ihale tatili izleyen ilk iş gününde aynı yer ve saatte yapılır. Çalışma saati sonradan değişse bile
ihale ilan edilen saatte yapılır. Teklifler açılmaya başlandıktan sonra çalışma saatine bağlı
kalmaksızın işleme devam olunur.
MADDE 13. TEKLİFLERİN GEÇERLİLİK SÜRESİ
Tekliflerin geçerlilik süresi, ihale üzerinde kalan isteklinin teklifi ile ihalede ikinci gelen
isteklinin teklifi hariç olmak üzere ihale kararının onaylandığı tarihe kadardır. İhale üzerinde
kalan istekli ile ihalede ikinci gelen isteklinin teklifleri 8 inci maddenin (d) ve (e) fıkralarına göre
yapılacak işlemlerin bitmesi ile geçerliğini yitirir.
MADDE 14. ZAM VE İNDİRİM TEKLİFLERİ
Teklifler verildikten sonra teklif edilen kwh başına rödövans fiyatından zam ve
indirim teklifleri kabul edilmez.
MADDE 15. TEKLİF VERME ŞEKLİ, YERİ VE TARİHİ
İstekliler, tekliflerini TKİ Genel Müdürlüğü Hipodrum Caddesi No.12 ANKARA
adresindeki TKİ Genel Müdürlüğü Genel Evrak ve Arşiv Şefliğine kapalı zarfla 26/03/2013 günü
saat 14.00 e kadar sıra numaralı alındılar karşılığında vermiş olacaklardır. Alınan teklifler TKİ
İhale Komisyonu’nda aynı gün ve saatte açılacaktır.
Bütün teklifler şartname, sözleşme ve eklerinde tarif edilen şartlara riayet edilerek
hazırlanacaktır.
Teklifler iadeli taahhütlü olarak da gönderilebilir. Kapalı olarak gönderilmeyen teklifler
geçersiz sayılır. Posta ile gönderilecek tekliflerin müracaat saatine kadar TKİ Genel Müdürlüğü
Genel Evrak ve Arşiv Şefliğine ulaşması şarttır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez.
TKİ’ye teslim edilen teklifler herhangi bir sebeple geri alınamaz. Saat ayarında Türkiye
Radyo Televizyon Kurumu (TRT) İdaresi’nin saat ayarı esastır.
MADDE 16. TEKLİFLERİN AÇILMASI
Teklifler belirtilen yer, gün ve saatte TKİ İhale Komisyonu’nca isteklilerin veya
bunların noter tasdikli vekaletnameye haiz kanuni temsilcilerinden hazır bulunanların, yazılı
ve görsel basının huzurunda açılacaktır.
İhale komisyonunca bu Şartnamede belirtilen ihale saatinde ihaleye başlanır ve bu saate
kadar kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur.
İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. Bu incelemede, zarfın üzerinde
isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu,
ihaleyi yapan İdarenin açık adresi ve zarfın yapıştırılan yerinin istekli tarafından imzalanıp
kaşelenmesi veya mühürlenmesi hususlarına bakılır. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir
tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz.
Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. İsteklilerin
belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup
olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik olan veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne
uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ve teklif bedelleri açıklanarak tutanağa
bağlanır. Düzenlenen bu tutanaklar ihale komisyonunca imzalanır ve ihale komisyon başkanı 8
tarafından onaylanmış bir sureti isteyenlere imza karşılığı verilir. Bu aşamada; hiçbir teklifin
reddine veya kabulüne karar verilmez. Teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz.
Teklifler değerlendirilmek üzere ilk oturum kapatılır. İstekli teklif verdikten sonra teklifinden
geri dönemez.
MADDE 17. TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile
geçici teminatı usulüne uygun olmadığı ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin
değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir.
Sahada kurulacak elektrik santralından üretilecek elektrik enerjisi için kwh başına teklif
edilecek en yüksek rödövans bedeli (krş/kwh) en uygun teklif olarak kabul edilecektir.
Teklifler Örnek 3 deki örneğe göre değerlendirilecektir.
En uygun teklifin birden fazla olması halinde, aynı fiyatı teklif eden isteklilerden, ihale
komisyonunun huzurunda belirlenecek gün ve saatte (bir haftadan fazla olmamak kaydı ile) nihai
tekliflerinin kapalı zarfla verilmesi istenir. Bu teklifler önceki tekliflerinden az olamaz.
Şartname ve sözleşme taslağı hükümlerine uymayan şartlı teklifler değerlendirmeye
alınmayacaktır.
MADDE 18. İHALENİN İPTALİ
İhalenin onayından önceki herhangi bir aşamada, TKİ, verilmiş olan bütün teklifleri
reddederek ihaleyi yetkili kurul kararı ile iptal etmekte serbesttir. İhalenin iptal edilmesi halinde
bu durum bütün isteklilere derhal bildirilir. TKİ bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal
edilmesi nedeni ile herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak TKİ isteklilerden herhangi
birinin talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden isteklilere yazılı
olarak bildirir.
İptal kararının ardından geçici teminatlar iade edilir.
MADDE 19. İHALENİN ONAYI
İhale Komisyonu tarafından alınan ihale kararı, TKİ’nin yetkili kurullarınca onaylanır
veya iptal edilir. Onaylanan ihale kararı, üzerine ihale yapılan tüzel kişinin vekiline, imzası
alınmak sureti ile bildirilir ve/veya iadeli taahhütlü mektupla tebligat adresine postalanır.
Mektubun postaya verilmesini takip eden yedinci gün kararın istekliye tebliğ tarihi sayılacaktır.
MADDE 20. SÖZLEŞME BEDELİ VE GİDERLERİ
Sözleşme bedeli;
30 yıl için taahhüt edilecek toplam kwh x istekli tarafından teklif edilen krş/kwh = sonucu
bulunacak tutardır.
Bu Sözleşmenin akdedilmesi ile ilgili ihale kararı damga vergisi ve Sözleşme damga
vergisi ile noter, harç, vb. her türlü vergi ve giderler, işletmeci tarafından ödenecektir.
MADDE 21. KESİN TEMİNAT VE SÖZLEŞMENİN YAPILMASI
a- Kesin teminat, geçici teminat kadardır. Ayrıca, santral kurma garantisi olarak
7.000.000(Yedimilyon))TL. ek teminat verilecek olup, bu teminatlar her yıl TÜİK tarafından
belirlenen “yıllık üretici fiyat endeksi” (ÜFE) oranında arttırılacaktır.
Kesin teminat mektupları, süresiz ve Ek-5 deki örneğe uygun olacaktır.
b- İstekli, ihale kararının tebliğinden itibaren 30 (otuz) takvim günü içinde sözleşmenin
15. maddesinde belirtilen esaslar dahilinde geçici teminatını kesin teminata çevirip, sözleşmeyi 9
imzalayarak Notere tasdik ettirmek zorundadır. İhalenin ortak girişim grubu üzerine yapılması
halinde, sözleşme akdinden önce noter tasdikli ortaklık sözleşmesi, TKİ’ye verilecektir. Bu
zorunluluğa uyulmadığı taktirde TKİ protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın
ihaleyi iptal etmeye yetkilidir. İhalenin iptali halinde geçici teminat gelir kaydedilir. Bu durumda,
TKİ istekliyi bir yıl ihalelere katılmaktan yasaklar.
c- İhale üzerinde kalan isteklinin, (a) bendinde belirtilen kesin ve ek teminatları
vermemesi ve sözleşme imzalamaması durumunda, TKİ en uygun ikinci teklif sahibi istekli ile
sözleşme imzalayabilir. Bu isteklinin de kesin ve ek teminatı vermemesi ve sözleşme
imzalamaması durumunda geçici teminatı gelir kaydedilir ve teklifçi bir yıl ihalelerden men
edilir.
d- 7.000.000TL.lik ek teminat, işletmecinin kuracağı santralda deneme üretimine
başlamasını belgelemesini müteakip iade edilir.
e- Sözleşmenin imzalanmasını takip eden altı yıl sonunda mücbir sebepler dışında bir
sebeple santral deneme üretimine başlanmaması durumunda, kesin teminat ve 7.000.000TL.lik
ek teminatın irat kaydedilmesinde ve sözleşmenin feshedilmesinde TKİ yetkilidir.
MADDE 22. RÖDÖVANS FİYATI , ÖDEME ŞEKLİ VE FİYAT ARTIŞI
Rödövans fiyatı; işletmecinin üreteceği elektrik enerjisi için, Sözleşmenin 7.yılında (7.
yıl dahil) veya daha önce aşağıdaki esaslar dahilinde hesap edilerek, müteakip yıllarda ödeyeceği
bedeldir.
Rödövans tahakkukunda 1.yıldan kasıt, teklifin verildiği yıldır. Takibeden yıl (yılbaşı
itibariyle) 2. yıl olarak kabul edilecektir.
Rödövans tahakkukuna, elektrik üretimine başlanması gereken 7. yıl veya üretimin erken
başlaması halinde daha önce başlanabilecektir. Elektrik üretimine erken başlanması halinde, 7.
yılın başına kadarki sürede üretilen fiili enerji için, hesaplanan rödövans bedelinin yarısı tahsil
edilmek suretiyle %50 teşvik uygulanacaktır.
1.yıldan sonraki yıllara ait rödövans birim fiyatı; bir önceki yıla ait rödövans birim
fiyatının, TÜİK tarafından belirlenen; yıllık üretici fiyat endeksi (ÜFE), oranında artırılarak
belirlenecektir. Fiyat artış oranı hesabında; her yıl Aralık ayının fiyat artış oranının, bir önceki
yılın Aralık ayının artış oranına göre değişimi esas alınacaktır.
Rödövans miktarına esas rakam, aylık üretilen brüt (kwh) enerji miktarı üzerinden enerji
santralı ana sayacından alınacaktır. Her ayın son günü itibariyle, müteakip ayın 1.gününde TKİ
ve işletmecinin yetkili temsilcileri tarafından bir tutanakla tespit edilecek ve bu miktar üzerinden
hesaplanacak rödövans bedeli yürürlükteki vergi usul kanununun 231. maddesinin 5. fıkrasına
göre fatura edilecek ve fatura bedeli en son, müteakip ayın 20 sinde TKİ’ ye ödenmiş olacaktır.
Santralin işletmeye geçmesinden sonra, yıllık elektrik üretiminin şartnamenin 4.
maddesinde belirtilen miktarın altında olması halinde taahhüt edilen miktarlar üzerinden
rödövans tahakkuk ettirilir.
Eksik üretim yapılan yılı takip eden yılda fazla üretim yapılsa dahi bu fazlalık önceki yıl
yapılmamış olan üretim yerine geçmez.
Enerji üretimi amacı dışında TKİ’ce kömür satışının uygun görülmesi halinde rödövans
bedeli, enerji için teklif edilen Kwh başına rödövans bedeli karşılığı üzerinden hesaplanacaktır.
Mahlut cevherlerin üretim ve satışında ise TKİ’ce tespit edilecek ocakbaşı satış
fiyatlarının % 15 (yüzdeonbeş)i ton başına rödövans olarak tahakkuk ettirilecektir.
Bu rödövans miktarları, sözleşme konusu rödövans bedelleri ile birlikte ek olarak aynı
şartlarla TKİ’ye ödenecektir.
İşletmeci rödövans ödemelerini zamanında yapmadığı takdirde geciktirmiş olduğu
rödövans tutarı için Merkez Bankası’nca kısa vadeli kredilere uygulanan reskont faiz haddi
üzerinden hesaplanacak faiz tutarını ve varsa buna ilişkin fon giderlerini de rödövansla birlikte
TKİ’ye ödemek zorundadır. Bu şartlarda ödemelerin gerçekleşmemesi durumunda TKİ öncelikle 10
işletmeciden alacağına karşılık (talebi olması halinde) karşılıklı anlaşma ile enerji alabilir. Bu
gerçekleşmediği taktirde santral gelirlerine kanuni yollardan tahsil etmeye yetkili olup bu şekilde
de rödövans ödemeleri konusunda sıkıntıların devam etmesi halinde, sözleşmeyi feshederek
santral borçlarının devrini de sağlayacak şekilde ihale yoluyla santrali başkalarına devretmeye
yetkilidir.
MADDE23. DEVLET HAKKI, VERGİLER VE BENZERİ YÜKÜMLÜLÜKLER
Üretilecek kömür ve diğer mahlut madenlerin Maden Yasası Uygulamasından doğan
Devlet Hakkı, buluculuk hakkı, ruhsat teminatı, bu teminatın artırılması halinde teminat farkı,
Belediye Hissesi, yıllık ruhsat harçları, ruhsatın yenilenmesi halinde yenileme harçları,vb gibi
tüm giderler işletmeci tarafından süresi içinde TKİ veznesine yatırılır.
Elektrik enerjisi üretim ve satışına ilişkin işlemlerin KDV dahil her türlü vergi, resim ve
harçları işletmeciye aittir.
MADDE 24. KONTROL VE DENETLEME
TKİ veya görevlendireceği yetkili temsilcileri, işletmecinin sahadaki çalışmalarını
projesine, yürürlükteki Maden Kanunu ve Yönetmeliklere göre yapıp yapmadığını kontrol
etmeye yetkilidir.
TKİ’nin kontrol yapmış olması, işletmecinin üstlenmiş olduğu işi bütünüyle şartname,
sözleşme ve projelerine, teknik kurallarına uygun olarak yapma hususundaki yükümlülüklerini ve
bu konudaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
İşletmeci Sözleşme ve eklerindeki hükümlere aykırı olmamak şartıyla her türlü bilgiyi
TKİ’ye vermekle ve işin her safhasında her türlü kolaylığı göstermekle yükümlüdür.
İşletmeci isteklerini TKİ’ye yazı ile, aynı şekilde TKİ’de istek ve talimatlarını
işletmeciye yazı ile bildirir. Söz üzerine yapılmış işler ve işlemler hakkında taraflar herhangi bir
hak iddiasında bulunamaz.
MADDE 25. CEZALAR
a- TKİ tahakkuk edecek rödövans dahil her türlü alacağını süresi içinde tahsil
edemediği takdirde, vadesinden itibaren 30 günlük süreyi aşmamak üzere Merkez
Bankası’nca kısa vadeli kredilere uygulanan reeskont faiz haddi üzerinden
hesaplanacak faiz tutarını ve varsa buna ilişkin fon giderlerini de işletmeciden tahsil
edecektir. 30 günlük süre içinde tahsil edememesi halinde, Şartnamenin 22. maddesinin son
fıkrasına göre işlem yapılır.
b- Mevcut atıkları, ürettiği kömürü veya mahlut cevheri, kantar ve sevk fişi
düzenlemeden sevk etmesi halinde, İşletmeciden TKİ’nin uğrayacağı zararın 5 ( beş ) katı
ceza kesilecektir.
c- Sözleşmenin 14. maddesinde belirtilen, işletmeciyi temsile yetkili görevli ile mevzuat
gereği işyerinde bulundurulması gereken personeli işyerinde bulundurmak zorundadır.
İşletmeciyi temsile yetkili şahıs veya şahıslar işyerinde bulundurulmadığı her gün için bir aylık
brüt asgari ücret üzerinden ceza tahakkuk ettirilir.
MADDE 26. ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Sözleşmenin yürütümü sırasında ve/veya kesin hesapların çıkarılmasında TKİ ile
işletmeci arasında çıkabilecek anlaşmazlıkların öncelikle taraflar arasında çözümlenmesine
çalışılacak, çözümlenemediği taktirde taraflar dilerse konuyu yargı yoluna götüreceklerdir.11
Anlaşmazlıkların çözümünde T.C. Yasaları geçerli olup ANKARA Mahkeme ve İcra
Daireleri yetkili olacaktır. Sözleşmenin yürürlükte bulunduğu süre içerisinde çıkacak
anlaşmazlıkların çözümlenmemiş olması Sözleşmenin feshini engellemeyecektir.
MADDE 27. SAİR HUSUSLAR
İşletmeci, yer tesliminden itibaren altı ay içerisinde ÇED, GSM, Enerji üretim lisansı, ve
benzeri işin yürütümü için gerekli müracaatları yapmış olacaktır. İşletmecinin bu konulardaki
faaliyetlerinde meydana gelecek mazeretsiz aksamaların müşavir firma tarafından rapor edilmesi
halinde sözleşmenin 26. maddesi hükümleri uygulanacaktır.
Sahadaki faaliyetlerin sona ermesinden sonra, gerek maden sahasında, gerekse santral
sahasında Maden Kanunu ve Çevre mevzuatı ile ilgili tüm yükümlülükler işletmeciye aittir.
Bu şartnamenin ekleri, ekli sözleşme ve sözleşme ekleri bu şartnamenin ayrılmaz
parçasıdır.
MADDE. 28. ULUSLARARASI İHALE
Bu ihale uluslararası bir ihaledir. 4734, 4735 ve 2886 sayılı Kanunlar kapsamında
değildir.
ŞARTNAME EKLERİ :
1.Yer Görme Belgesi (Örnek-1)
2.Ortak girişim grubu Beyannamesi (Örnek-2)
3.Teklif Mektubu Örneği (Örnek-3)
4.Geçici Teminat Mektubu Örneği(Örnek-4)
5.Kesin Teminat Mektubu Örneği(Örnek-5)
6.Sözleşme Tasarısı
7.Saha ile ilgili haritalar, sondaj stampları ve bilgi notlarını içeren CD.TKİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Etüt Proje-Tesis Daire Başkanlığı
İHALE KONUSU
DERİN SAHALAR
ÖZET BİLGİ NOTU1- COĞRAFİK DURUM:
Saha kuzeybatı Anadolu’da Kütahya iline bağlı Tavşanlı ve Domaniç ilçeleri arasında yer
almaktadır. Kütahya--Tavşanlı yolu asfalt olup, tüm yerleşim merkezleri yaz-kış ulaşıma elverişli
stabilize yollar ile bu asfalta bağlıdır. Tunçbilek-Tavşanlı arasındaki mevcut demiryolu nakliye
olanağı sağlamaktadır. Tavşanlı ilçe merkezine ise demiryolu ve karayolu ile ulaşım her zaman
mümkündür.
Genel morfoloji dağınık tepeler ve sırtlar şeklindedir. Sahanın denizden yüksekliği 650 -1000
metreler arasındadır. En önemli yükseltiler kuzeyden güneye doğru: DorukT. (1106), Ocakçı T. (1058), Ada
T. (1020), Karaçam T. (881), Karaçakıl T. ('.983), Bölme T. (833); İmam T. (720), Kale T. (913), Kızıl T. (891),
Palanaya T. (709), Dededüz T. (1044) dir.
Sahanın en önemli akarsuyu Kocasu' (Tavşanlı Çayı) dur. Diğer akarsular; Kırıkdere, Doladere,Aygırlardere,
Balıklardere ve Gurbetdere olup bunlar da Kocasu'ya kavuşurlar.
Sahanın iklimi yazları sıcak ve kurak, kışları soğuk ve yağışlı kara iklimidir.2- HUKUKİ DURUM
Derin sahalar sektörü, ruhsatı TKİ’ye ait İR:4364-S:36111 ruhsat nolu sahamızın kuzey
kısımlarını kapsamaktadır. Sahanın orta kısımları halen faaliyette olan Ömerler A ve B
sektörlerini, güney kısımlar ise bazı yeraltı ve açık ocakları kapsamaktadır.
İR:4364 nolu sahanın kuzeyinde yeralan derin sahalar sektörü bu ihale kapsamında
değerlendirilecek olup, bu sektöre ait saha sınır koordinatları 6 ve 3 derece olarak aşağıda
verilmektedir.
6º DERECE 3º DERECE
Nokta No Y X Nokta No Y X
1 710675.001 4402324.996 1 453600.440 4401334.571
2 712911.060 4402069.446 2 455826.407 4401004.344
3 713669.487 4399652.580 3 456503.421 4398563.779
4 712218.644 4398710.651 4 455022.071 4397671.044
5 711569.720 4398384.820 5 454362.693 4397367.145
6 711267.442 4398210.510 6 454054.791 4397203.066
7 710731.421 4398564.922 7 453530.991 4397575.167
8 710410.028 4398655.176 8 453212.836 4397676.112
9 710370.426 4398191.756 9 453157.758 4397214.330
10 710212.665 4398135.806 10 452998.232 4397163.695
11 709927.164 4397779.321 11 452701.000 4396817.001
12 709860.294 4397986.881 12 452641.118 4397026.657
13 709507.444 4398229.749 13 452296.629 4397281.165
14 709205.848 4398414.930 14 452001.430 4397476.311
15 708627.589 4398860.601 15 451438.467 4397941.029
16 708600.245 4399026.056 16 451416.677 4398107.288
17 707941.563 4399511.345 17 450774.670 4398614.292
18 708804.641 4400839.461 18 451681.617 4399912.644
3- JEOLOJİ:
Sahada en yaşlı birim olarak Paleozoyik yaşlı metamorfik şist ve kristalize kireçtaşları görülmektedir.
Paleozoyik üzerinde diskordans olarak Kretase yaşlı ultrabazik kayaçlar ile radyolalitler bulunmaktadır. Paleosen'de
granit intrüzyonu görülmektedir.
Tüm bu birimler Neojen yaşlı birimlerin temelini oluşturmaktadır. Temel üzerinde diskordans olarak bulunan
Neojen,Miyosen ve Pliyosen ile temsil edilmiştir,
Miyosen;
1- Kumtaşı,Konglomera (m1),2- Marn (m2),
3- Kireçtaşı (m3a),
4- Kum-taşı-Konglomera (m3b) olmak üzere 4 birime ayrılmıştır.
Pliyosen ise;
1- Tüfit (pl3),
2- Kireçtaşı (pl2),
3- Bazalt (V),
4- Kireçtaşı (pl4) olmak üzere 4 birime ayrılmıştır.
Miyosen ile Pliyosen arasında yüzeysel verilerde diskordans görülmemesine karşın sondaj verileri
diskondansın varlığı yönündedir.
Kuvaterner'de ise Alüvyon (AL) ve Yamaç Molozu (ym) görülmektedir. Sahada Miyosen yaşlı linyit
oluşumları mevcuttur, m1 birimi içerisinde görülen merceksel linyit oluşumlarının devamlılıkları yoktur. Marn (m2)
biriminin alt seviyelerde görülen linyit oluşumu önemli yataklar oluşturmuştur. m3 birimleri içerisinde de yer yer
ekonomik olmayan linyit oluşumları görülmektedir.
1- REZERV, KÖMÜR KALİTESİ ve DİĞER ÖZELLİKLER:
Yapılan tüm sondajlar değerlendirilerek hesaplanan rezerv aşağıdaki tabloda belirtilmektedir.
GÖRÜNÜR REZERV
(Ton)
Kimyasal Özellikler
%
Nem
%
Kül
AID Kcal/kg
114.418.000 17.63 40,40 2110
Derin sahalar sektöründe 1967 yılından 2012 yılına kadar MTA, EİEİ, GLİ ve Özel Firmalara
toplam 377 adet sondaj yaptırılmıştır. Sahadaki sondaj verilerine göre, kömür derinliği 412-850 m
aralığında değişmektedir. Kömürlü zon kalınlığı 0.70-45.25 m. arasında olup ortalama Kömür
kalınlığı 7,53 metredir.
Temel
500 / 1 yıl
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
Kurumsal
1000 / 1 yıl
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
- +
- İhale Sonuç İlanları
- İlansız İhale Sonuçları
- Sonuç Alarmları
- KİK Kararları
- Firma ve Rakip Analizleri
- Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
- İhale Öncesi Olası Rakipler
- İdare Analizleri
- Bütçe Tahminleri
- Yüklenicileri
- Yaklaşık Maliyet Analizleri
- Sektör Analizleri
- Sektördeki Öncü Firmalar
- İş Dağılımları
- Pazar Araştırmaları
- Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
- Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
- Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)