İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Kırıkkale Gar Sahasında Bulunan Otoparkın Zemininin Asfaltlanması Ve Manisa Tipi İhata Yapılması

İhale No 1112863
Sektör İnşaat, Taahhüt ve Peyzaj Yapım İşleri
İdare TCDD Ankara 2. Bölge Müdürlüğü
İhale Tipi Yapım İşleri
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 3 Haziran 2016
İhale Tarihi 6 Haziran 2016 10:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

ihale doküman için tıklayınız . 

 

 

KIRIKKALE GAR SAHASINDA BULUNAN OTOPARKIN ZEMİNİNİN ASFALTLANMASI VE MANİSA TİPİ İHATA YAPILMASI ÖZEL TEKNİK ŞARTNAME

 

           YAPILACAK İŞLER:

 

            1-)OTOPARK ALANININ ASFALTLANMASI

 

            2-)MANİSA TİPİ İHATA YAPILMASI

 

 

           1-) OTOPARK ALANININ ASFALTLANMASI

 

            Gar sahasında bulunan otopark alanı 7 cm kalınlığında binder tabakası yapılacaktır.

 

          Asfalt betonuna gerekli kaba agrega, ince agrega, mineral filler, bitümlü malzeme, gradasyon  limitleri, işyeri karışım formüllerinin esasları, inşa metodu, kullanılacak araç ve gereçler, laboratuar test ve deneyleri, gerekli diğer tüm özel ve genel şartlar aşağıdaki tariflere uygun olarak eksiksiz bir şekilde uygulanacaktır.

 

            ASFALT BETONUNA GEREKLİ MİNERAL MALZEMELER:

 

            MİNERAL  AGREGA :

 

Kaba agrega, ince agrega ve mineral filler olmak üzere üç ayrı dane grubuna ayrılacak ve bu dane gruplarının düzgün bir derecelenme verecek şekilde belli oranlarda karıştırılmasından oluşacaktır. Kaba agrega, ince agrega ve mineral filler ilgili esaslara uygun olarak hazırlanacak, ana gradasyon limitlerinden birine uyacak şekilde belli oranlarda harmanlama yapılarak kullanılacaktır.

 

            MİNERAL AGREGA İLE İLGİLİ GENEL ÖZELLİKLER:

     

Kaba agrega, ince agrega ve mineral fillerden oluşan karışıma esas mineral agrega aşağıdaki genel ve özel fiziki özelliklere haiz olacaktır.

 

Agrega kırmataş, kırılmış çakıl veya bunların karışımından ibaret olacaktır. Karışım içindeki kırmataş veya kırma çakıl temiz, sert, sağlam ve dayanıklı tanelerden ibaret olacak, bütün malzemede kil toprakları, bitkisel maddeler ve diğer zararlı maddeler bulunmayacaktır.

 

Ana gradasyon limitleri içerisinde karışıma girecek mineral agregalara uygulanacak laboratuar deneyleri ile bu deneylerin sonucu elde edilecek fiziki bulgular Karayolu teknik Şartnamesinde Kısım 407 de belirtilen minimum ve maksimum değerler uygun olacaktır

Sıcak karışıma esas asfalt betonu binder tabakası mineral agrega ana gradasyon limitleri olarak Karayolları Genel Müdürlüğü şartnamesi kısım 407 de ilgili tablolar kullanılacaktır.

    

 Sıcak karışıma esas asfalt betonu aşınma tabakası mineral agrega ana gradasyon limitleri olarak Karayolları Genel Müdürlüğü şartnamesi Kısım 407 de ilgili tablolar kullanılacaktır.

    

            KARIŞIMDA KULLANILACAK BİTÜMLÜ MALZEME:

 

TS 1081 EN 12591-“Bitümler ve bitümlü bağlayıcılar- kaplama sınıfı bitümler özellikler” şart ve tariflerini tümüyle kapsayacak özellikte olup ,ince film ve bununla ilgili deneylerin yapılması mecburidir.İşyeri karışım formülü ile kullanılacak bitümlü bağlayıcı 60/70 penetrasyonlu bitüm Müteahhit Firma tarafından temin edilecektir.    

 

           

            ASTAR OLARAK BİTÜMLÜ MALZEME

 

            T.S.E TS 1083 ile belirlenen tüm şartlara uyan MC-30,bitümlü, yapıştırıcı malzeme Müteahhit Firma tarafından temin edilecektir.

 

            İŞYERİ KARIŞIM FORMÜLÜ:

 

Asfalt betonunda kullanılacak her türlü mineral agrega ve bitümlü malzemenin gerektirdiği tüm deneyler işyeri karışım formülü yapılmadan önce tamamlanacaktır. İdare tarafından yükleniciye binder ve aşınma tabakaları için işyeri karışım formülü Karayolları Genel Müdürlüğü veya Bölge Müdürlükleri’nden alınacak ve İdare’ye bildirdikten sonra kesinleşerek asfalt betonu imalinde esas alınacaktır. Asfalt betonu yapımında kullanılacak mineral agrega karışımının granülometrisi binder tabakası ve aşınma tabakası için Karayolları Genel Müdürlüğü Karayolu Teknik Şartnamesi Kısım 407’de verilen gradasyon sınıflarından birine uygun olacaktır. Kullanılacak granülometri sınırları içindeki agrega karışımı, kabadan inceye doğru muntazam bir dereceleme gösterilecek ve herhangi bir elekte alt seyretmeyecektir. Asfalt betonu imalinde işyeri karışım formülü esas alınacak ve işyeri karışım formülünde verilen soğuk beslemedeki agrega oranlarına aynen uyulacaktır.

 

            İNŞAAT METODU:

 

Asfalt betonu inşaatında aşağıdaki her bölümde tarif edilen gereklilikler eksiksiz yerine getirilecektir.

 

Hava sıcaklığına bağlı olarak asfalt betonu karışımının plent altında vasıta üzerindeki sıcaklığı aşağıdaki limitler arasında olacaktır.

 

HAVA SICAKLIĞI                                  KARIŞIMIN SICAKLIĞI

+  5 – 15 C arası için                                                     155 C

+ 15 – 35 C arası için                                                    145 C

           35 C yukarısı için                                               140 C

 

            YOLUN HAZIRLANMASI:

 

Yol bitümlü kaplama ise:

 

Yüzeyde hiçbir yumuşak nokta bulunmayacaktır. Ufak – büyük çukurlar usulüne uygun sıcak karışımla onarılacak, tümseklikler mutlaka giderilecektir. Yol yüzeyinde mevcut enine ve boyuna çatlaklar usülüne uygun doldurulup onarılacaktır. Yol yüzeyindeki gevşek noktalar sökülecek, serbest malzemeler temizlenerek dışarı atılacaktır. Yol yapısı tüm şartnamelerle tarif edilen özelliklere uygun hale getirilecektir.

Yol granüler, plent miks temel ise:

 

Bütünüyle mevcut yerindeki boykesit ve enkesit dikkate alınarak inşa edilecek, bombe ve dever şartnamelere uygun olacaktr. Üst yapı kalınlıkları tatbik edilmiş olacaktır. Satıhta gevşek ve serbest malzeme olmayacaktır. Yolun boyuna ve enine kesitlerini kontrolünde 5 m içinde 2 cm den fazla tümsek veya çukurlar bulunmayacaktır. Yol üst yapısı (alt temel ve temel) şartnamelerle istenen yoğunluk ve sıkışmışlık şartına tam olarak uyacaktır. Satıhta kil, organik madde, nebati toprak bulunmayacak, mevcutlar kazınacaktır. Yukarıdaki şartlara uymayan temeller üzerine asfalt betonu inşa edilmeyecektir.

 

Yol çimentolu karışım ise:

 

Yol tümüyle mevcut yerindeki boykesit ve enkesit dikkate alınarak inşa edilecek bomba ve dever  şartnamelerle tarif edilen ölçüler içerisinde olacaktır.Yolun boyuna ve enine kesitlerinin kontrolünde 5 mt içinde 1 cm den fazla tümsek veya çukurlar bulunmayacaktır. Satıhta gevşek ve serbest malzeme olmayacaktır. Satıhta kil, nebati toprak ve diğer yabancı maddeler varsa kazınarak atılacaktır. Satıhta kırılmalar çatlaklar ,ayrılmalar, usulüne uygun olarak onarılacaktır.

 

İşyeri formülüne göre karıştırma;

 

İdare verilmediği takdirde Kara Yolları Genel Müdürlüğü 14. Bölge müdürlüğünden alınarak İdareye sunulan işyeri karışım formülüne uyan mineral agrega ve bitümlü malzeme plentte karıştırılacaktır. Mineral agrega, bitümlü malzeme karışımı homojen olacaktır, hiçbir karışmamış malzeme bulunmayacaktır. Plentte karışıma girecek mineral agrega 145-165 C arasında, bitümlü malzeme 145-165 C arasında ısıtılacaktır. Isıtma ve karıştırma süresince mineral agreganın ve bitümlü malzemenin öz yapısını da hiçbir değişiklik olmayacaktır.

 

      

 

            Bitümlü astar malzemesinin uygulanması:

 

Granül, temel, kireç ve çimento karışımı temeller üzerine bitümlü astar malzemesi uygulanacaktır. Bitümlü astar malzemesi uygulanmadan önce yol yüzeyi döner mekanik süpürge ile en az iki kere süpürülecektir. Döner mekanik süpürgenin temizleyemediği yerler el süpürgesi ile temizlenecektir. Yol yüzeyindeki gevşek noktalar ve serbest malzeme bulunmayacak kil, toz hayvan pisliği ve benzeri maddeler kazınarak, süpürülerek atılacaktır. Yol yüzeyinin temizlenmesi serme genişliğinden yarım metre fazla yapılacaktır. Bitümlü astar malzeme distribütörle yol yüzeyine püskürtülecektir. Püskürtme birim alana eşit düşecek miktarda uygulanacaktır. Bitümlü astar malzeme tatbik edilecek granül temellerde üst yüzeyden derinliğe 0,5 ile 2,5 cm lik kısmın rutubeti %2 den fazla olmayacaktır. Bitümlü astar malzemesi temelin cinsine göre deney yolu ile bulunacak miktar esas alınarak m2 ye 0,5-2,5 lt arasında uygulanacaktır. Bitümlü astar malzemesi +5 C° altında hiçbir suret ve şekilde tatbik edilmeyecektir. Astar malzemesi distribütörle püskürtülürken sıcaklığı 10 -50 C° olacaktır.Astar malzeme gün ışığında tatbik edilecektir.Astar malzeme püskürtülürken sonra kür etmesi için en az 24 saat bekletilecektir.

 

            Bitümlü yapıştırıcı malzemenin uygulanması:

 

Asfalt betonu serilip ister sıkılacağı yüzey eski bir kaplama ister taze bir kaplama veya astarlı olsun minimum miktarda bitümlü yapıştırıcı malzeme uygulanacaktır. Bitümlü yapıştırıcı uygulanmadan önce yol yüzeyi serme genişliğinde yarım metre fazla olacak genişlikte en az bir defa el veya döner mekanik süpürge ile süpürülecektir. Yapıştırıcı bir defa el veya döner mekanik süpürge ile süpürülecektir. Yapıştırıcı hangi araç ve gereçle tatbik edilirse edilsin birim alana isabet eden miktar m2 ye 0,150 -0,500 lt değerleri arasında olacaktır.Fazla püskürtme yapılırken meydana gelebilecek akmalar ve damlamalar olursa bunlar kazılarak atılacaktır.Satıhta toz, gevşek ve serbest maddeler olmayacak kil, hayvan pisliği gibi zararlı maddeler mutlaka kazılarak atılacaktır. Bitümlü yapıştırıcı malzeme serimden en az bir saat önce uygulanmış olacaktır. Yapıştırıcı malzeme Müteahhit firma tarafından temin edilecektir.

           

Karışımın İşyerine Nakli:

 

Asfalt betonu karışımın naklinde kullanılan araçlar temiz, muhafazalı damper şasesi düz ve madeni olacaktır.

Karışımın nakli yapılmadan önce araçların damper şaseleri yapışmayı önleyecek ince bir yağla yağlanacaktır. Kullanılacak yağlama maddesi karışımı ayrıştırmayacağı gibi herhangi bir fiziksel ve kimyasal etkisinde olmayacaktır. Karışım naklinde kullanılan araçlar brandalı örtü tertibatına haiz olacaktır.

 

Karışımın Serilmesi:

 

Karışımın plentten iş yerine nakli süresince sıcaklık kaybı 10 C° den fazla olmayacaktır. Serme yapılacak yol yüzeyi her türlü yabancı maddelerden arıtılmış olacaktır. Serme işlemi aşağıdaki usullerden hangisi ile yapılıyorsa işlemin bütün işlemine uygulanacaktır.

 

            Elle Serme:

 

Elle serme, sericinin dar serme genişliğine ayarlandığında serilmeyen yerler, yama ve onarımı gerektiren yerler, derz ve dolgular, açık alan kenar şeritleri vb. diğer yerler yapılacaktır. Elle sermede karışım sıcaklık şartlarına aynen uyulacaktır. Elle sermede, serme işlemi en çok on dakikada bitirilecek şekilde karışım miktarı ayarlanarak yapılacaktır. Karışımın elle serilmesi, plan profil ve en kesitlere uygun olacaktır.Elle sermede kürek, gelberi ve düzeltme tahtası tırmık kullanılacaktır.Karışımın el ile yapılmasında, karışımın ayrışmaya uğraması önlenecektir.Karışımın yüzey düzgünlüğü düzeltme tahtası kullanılarak kontrol edilecektir.

 

                                                                

Mekanik Kumandalı Serici (Finişer) ile Serme:

 

Serme süresince sericinin hızı sabit olacaktır. Serme süresince her iki metrede bir serme kalınlığı kontrol edilecektir. Serme kalınlığının az veya fazla olması halinde ayarlama elle yapılacaktır. Kontrol Mühendisi veya Şantiye Şefi yolun durumuna mekanik kumandalı sericin kullanılıp kullanılmamasına karar verecektir. Asfalt kalınlığı İnşaat Başmühendisliği teknik personellerinin kontrolünde idarenin istediği şekilde olacaktır.

 

Otomatik duyarga kumandalı serici(Finişer) ile serme:

 

 Otomatik duyarga kumandalı serici ile serme sıkıştırma, gerilip yürüyen referans veye duyargalı pabuç vasıtasıyla yolun mevcut boykesit ve en kesitlerine uyacak şekilde yapılacaktır. Birden fazla tabaka serilmesi halinde boyuna ek yerleri çakışmayacak ve şaşırtmalı olacaktır

  Son tabakada boyuna ek yeri yol eksenine oturacaktır. Yatay kurblarda serim işlemine kurbun içinde (en düşük kotundan) başlanacak, diğer şeritler kurbun dışına doğru (yüksek kota doğru) devam edecektir.

Gerekli çelik sistemi müteahhit tarafından tanzim edilecektir. Müteahhit tarafından kurulan gerili çelik tel sistemi idare tarafından uygun görüldüğü takdirde serme işlemine başlanacaktır

 Karışım serilmesi ile ilgili diğer tüm hususlar Karayolları Genel müdürlüğü  bitümlü kaplamalar fenni şartnamesinde belirtilen hususlara müteahhit aynen uymak mecburiyetindedir.

 

            KARIŞIMIN SIKIŞTIRILMASI

 

Karışımın yolda serilir serilmez silindiraja geçilecektir. Silindiraja başlandığında karışım sıcaklığı 130 C nin altında olmayacaktır. Silindiraja şartnamelerdeki sıkıştırma şartları yerine getirilene kadar devam edilecektir. Silindiraj sonunda yolüzerinde taş kırılmaları, kaynamaları,çatlamaları, yırtılmalar olmayacaktır.Sıcak karışımın silindirajı süresinde 8 saatlik serme kapasitesi 600 tona kadar sermelerde en az iki adet silindir kullanılacaktır. 600 tondan fazla sermelerde her 400 ton için bir silindir ilave edilecektir. Silindirlerin statik ağırlığı  8-12  ton arasında olacaktır. Üç silindir kullanıldığında silindirlerden biri kendisinden  yürür lastik tekerlekli olacaktır. Silindiraj esnasında silindirlerin çizgesel baskı kuvveti 50 kg/ cm den az olmayacaktır.

 

Karışımın silindirajı aşağıda tarif edilen üç safhada tamamlanacaktır.

 

 

 

İlk silindiraj:

     

Sıcak karışımın elle, greyderle, serici ile serilmesini takiben beklemeksizin ilk silindiraj yapılacaktır. İlk silindiraj yapılacak ve bir noktadan en az iki geçiş olacak şekilde uygulanacaktır.

 

Ara silindiraj:

 

İlk silindirajı takiben yapılacaktır. Bir noktadan en az iki geçiş olacak şekilde uygulanacaktır. Demir tekerlekli silindir kullanılabilecektir.

 

Son silindiraj:

 

            Demir tekerlekli silindirlerle yapılacaktır. Bir noktadan en az iki geçiş olacak şekilde uygulanacaktır. İlk silindirajdan yarım saat sonra yapılacaktır.İki silindir kullanıldığında ilk silindirajla ara silindir birlikte uygulanacaktır.

                                                     

Silindirajla uygulanacak sıra:

 

Karışım serildikten sonra aşağıda tarif edilen sıra takip edilerek silindirleme  yapılacaktır.

 

Birinci şerit serildikten sonra takip edilecek sıra,

   

Varsa önce enine ek yeri silindirlenecek.

   

Serilen şeridin yüksek kenarının yola tespit silindirajı yapılacaktır.

 

Serilen şeridin düşük kenarından silindirlenmeye  başlanacak ve her geçişte bir evvelki ize en az 50 cm bindirme yapılarak kenara doğru uygulanacaktır.

 

İkinci şerit serildikten sonra takip edilecek sıra:

    

Varsa önce enine ek yeri silindirlenecek

Boyuna ek yeri silindirlenecek

Serilen şeridin düşük kenarından başlanarak her geçişte bir önceki ize en az 50 cm bindirme yapılarak yüksek kenara kadar silindiraja devam edilecek.

 

 

SİLİNDİRAJDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR:

 

    Şeritlerin kenarlarını silindirlenmesinde tekerin en az 10 cm dışarı taşması temin edilecektir. Silindirlemede ani duruş ve kalkış yapılmayacaktır. Silindirleme süresinde silindirler taze karışım üzerinde bekletilmelerine müsaade edilmeyecektir. Silindirleme süresince silindirler zikzak hareketler yaptırılmayacaktır. Silindirlemede silindirlerin hareket aktaran tekeri serme yönünde olacaktır. Silindirin tekerlekleri karışımın yapışmasını önlemek için yeter miktarda su ile ısıtılacaktır. Sudan başka bir sıvı kullanılmayacaktır.

 

Silindirle sıkıştırılmayan yerler en az 10 kg ağırlığındaki el tokmaklarıyla veya kompaktörlerle sıkıştırılacaktır.

 

SİLİNDİRAJIN KONTROLÜ:

 

 Silindirajın sonunda yol kaplaması şartnamedeki serme ve sıkıştırma değerlerine aynen uyacaktır. Serilen 10 cm kalınlığındaki asfaltın şartnameye uygun sıkıştırılmış kalınlığı 8 cm olacaktır.

 

EK YERLERİN YAPILMASI :

 

Boyuna ve enine ek yerleri silindirajdan sonra belli olmayacak şekilde inşa edilecektir. Günlük çalışma sonunda tek şerit halinde serilmiş kısım bırakılmayacaktır. İkinci şerit serilmeden önce birinci şeritin boyuna ve enine kenarları kontrol edilecek, kenarları dik olması temin edilecektir.Boyuna ve enine kenarlardan 3 m içinde 2,5 cm den fazla bir doğru çizgiye göre dalgalanmalara müsaade edilmeyecektir.

İkinci şerit serilirken birinci şeride yapılacak bindirme 5 cm den fazla olmayacaktır. Bindirme sonucu fazla karışım yeni şeridin üzerine usulüne gelberi ile çekilmelidir. Gerektiğinde boyuna ve enine ek yerlerinin daha iyi yapılması için yan satıh ısıtma tertibatı sericiye takılarak birleşme yüzeyi ısıtılacaktır. Ek yerlerinin yapılmasında kalifiye işçi kullanılarak ve yerlerinin geçirimsiz, düzgün ve pürüzsüz olması temin edilecektir.

 

YÜZEYİN DÜZGÜNLÜĞÜ:

 

Karışım serilip sıkıştıktan sonra yol, plan, profil ve en kesitlere aynen uyacaktır.Yol yüzeyinde renk farkı, çatlamalar, çökmeler, tümsekler ve teker izleri bulunmayacaktır. Yüzey düzgünlüğü kontrolü Karayolları Genel Müdürlüğü Bitümlü Kaplamalar Fenni Şartnamesi hükümlerine uygun olarak yapılacaktır.

                                                               

YOLUN TRAFİĞE AÇILMASI:

 

Serme ve sıkıştırma süresince yolun serme yapılan kısmı trafiğe kapalı tutulacaktır. Son silindirajdan sonra serilen tabaka normal çevre sıcaklığına düşene kadar üzerinden yaya ve araç trafiği geçirilmeyecektir. Normal sıcaklığa ulaşıldığından yol/saha trafiğe açılacaktır.

 

Asfalt betonu kaplama yapılacak   mahalleler idare tarafından tespit edilerek müteahhide gerekli yer teslimi yapılacaktır. Kaplamaya başlamadan evvel yolların süpürülmesi, kaplama yapılacak satıhların tamamen temizlenmesi ve pisliklerin tamamen atılması işi müteahhitlikçe yapılacaktır.

 

Kullanılacak agrega karışım oranları Karayolları Genel Müdürlüğü Bitümlü Kaplamalar Fenni Şartnamesindeki şekliyle uygulanacaktır.

 

İdarece gerek görüldüğü takdirde  Müteahhit, karışım oranlarıını ve malzemelerin fenni şartname hükümlerine uygun olup olmadığının Karayolları laboratuarlarında kontrol ettirebilecektir.

 

Yol platform sathının temizlenmesi, granülometrisine göre mıcır, kum filler ve bitümden oluşan sıcak karışımın plentte karıştırılması ve sıcak malzemenin kaplama yapılacak yola finişerle serilmesi, astarlama nakliye her türlü malzeme ve işçilik dahil yerine dökülmesi müteahhide aittir.

    

Asfalt betonu kaplama ton hesabı ile serileceği için günlük inşaat süresince her iki tarafta tonaj cetveli ve ataşman defteri tutacaktır ve serim işine başlamadan önce her kamyon İdare yetkilisinin nezaretinde İdarenin gösterdiği kantarda tartılacak, daha sonra serime geçilecektir. Tartıya girmeyen kamyonlar tonaj hesabına dahil edilmeyecektir. Kantar, ücretsiz olarak İdarece gösterilecektir.

 

Karışım imali, yolda serme işi silindiraj işleri kontrol mühendisinin daimi kontrolü altında yapılacaktır. Meyili fazla olan kısımlarda asfalt serme işi el ile silindiraj ise müteharrik el silindiri ile yapılacaktır.

     

Kaplama yapımı mümkün mertebe kesiksiz olacak, günlük ek yerleri 15 cm boyunda kesilecek birleşme satıhları bitümle tıla edilecektir. Tıla edildikten sonra yeni kaplamanın serilmesine başlanacaktır. Ayrıca kaplamanın bordür taşlarına isabet eden birleşme yerlerinin de bitümle tıla edilmesi gerekir.

      

İkmal edilen asfalt betonu kaplaması tamamen soğuyup sertleşmedikçe trafiğe açılmayacaktır. Trafik ikazı için lüzumlu işaret levhalarının trafik kurallarına göre yerleştirilmesi ve yaptırılması müteahhide ait olup bunlar için ayrıca bir bedel ödenmez.

 

Silindiraj işine yol alınmasında ise evvela banket kenarında başlanacak, kurbta ise deverin düşük tarafından başlanacaktır. Silindirin tekerlek izi de serme ek çizgisi yok oluncaya kadar silindire devam edilecektir.

      

Ölçü usulleri plent ve mikserden kamyona yüklenen asfalt betonu asfalt karışım plentte tartılacağı gibi asfalt şantiyesindeki kantarda tartılarak oradaki kantardan kamyon şoförüne imzalı fiş verilecek ve bu fiş verme yerindeki kontrole verilecek kamyon boşaltılacaktır. Her akşam fişler dip koçanları mutabakatı temin edildikten sonra ataşman defterine işlenecek ve her iki tarafça imza edildikten sonra dip koçanları İnşaat Başmühendisliği tarafından muhafaza edilerek katı hesaba eklenecektir.

      

Bu hususi ve fenni şartnamede belirtilmeyen diğer hususlar Yapım İşleri Genel Şartnamesine ve Karayolları Teknik Şartnamesi hükümlerine tabidir

                                                                                                                                                

Müteahhit yeni asfalt betonu yapılacak yerlerde (sıkıştırılmış stabilizenin üzerine, adi kaldırım üzerine veya mevcut aşınmış asfalt üzerine ) mutlaka yolun etüdü yapılacak yüzeysel sularının kolayca kanalizasyona verilmesi için yolda eğimlerinin nivo ile verilmesi, asfalt yapıldıktan sonrada nivo ile kontrol edilmesi gerekmektedir. Müteahhit buna uymaya mecburdur. Bu kontrollerin yapılabilmesi için şantiyeden çalışır durumda nivo ve diğer yardımcı aletleri hazır bulunduracaktır.

    

Asfalt betonu altında pik kazan ızgara ve diğer kapakların kaldırılmasına müteahhit azami dikkat edecektir. Aksi takdirde asfalt altında kalan kapak ve ızgaralardan müteahhit sorumludur.

           

Freze ile yapılan kazıma işlerinde kazımadan çıkan malzeme idarenin göstereceği yere nakledilecek olup, kazıma sahası temizlendikten sonra asfalt kaplama yapılacaktır.

      

Asfalt kaplama yapılan yollardan idarenin istediği miktarda karot numuneleri ilgili yüklenici tarafından alınacak ve bu karot numuneleri karayolları veya yetki belgeli özel ve kamu kurumları tarafından deneyleri yapılarak idareye teslim edilecektir.

 

Yapılan imalatların kontrolü ve ölçülmesi için her türlü ölçme aleti müteahhit firma tarafından sağlanacak ve idareye teslim edilecektir

          

 

           2-)MANİSA TİPİ İHATA YAPILMASI

 

            Teknik Şartname ekinde bulunan projesine göre idarenin göstereceği alana 50 mt uzunluğunda Manisa tipi yapılacaktır.

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)