İhale No | 2016/400895 |
Sektör | Laboratuvar, Ölçüm, Optik Cihazları ve Bakımı |
İdare | Gözlem Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ |
Şikayet Bedeli | 152.021,00 TL |
Yaklaşık Bedel | 33.791.911 ile 253.439.417 TL arası |
İhale Tipi | Mal Alımı |
İhale Usulü | Açık İhale |
İhale İli | Ankara |
İşin İli | Ankara |
Yayın Tarihi | 12 Ekim 2016 |
İhale Tarihi | 10 Kasım 2016 14:30 |
Temel
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ GÖZLEM SİSTEMLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İstanbul 3. Havalimanı İçin Havaalanı Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonu (H-OMGİ) Alımı alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:
İhale Kayıt Numarası | : | 2016/400895 |
1-İdarenin | ||
a) Adresi | : | Karargahtepe Mahallesi Kütükçü Alibey Caddesi No: 4 06120 KALABA KEÇİÖREN/ANKARA |
b) Telefon ve faks numarası | : | 3123022135 - 3123617493 |
c) Elektronik Posta Adresi | : | ahmetsahan@mgm.gov.tr |
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa) | : | https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/ |
2-İhale konusu malın
a) Niteliği, türü ve miktarı | : | İstanbul 3. Havalimanı İçin Havaalanı Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonu (H-OMGİ) Alımı Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir. |
b) Teslim yeri | : | Sistemlerin tamamı sözleşme tarihinden itibaren 6 (altı) ay içerisinde Genel Müdürlük ambarına teslim edilecektir. Sevkiyatı yapılarak Genel Müdürlük ambarına giren sistemin muayene ve geçici kabule hazır hale getirilmesi, malzemelerin Genel Müdürlük ambarından yükleniciye teslim tutanağı ile teslim tarihinden itibaren, 2 (iki) ayı geçmeyecektir. |
c) Teslim tarihi | : | Sistemlerin tamamı sözleşme tarihinden itibaren 6 (altı) ay içerisinde Genel Müdürlük ambarına teslim edilecektir. Sevkiyatı yapılarak Genel Müdürlük ambarına giren sistemlerin geçici kabule hazır hale getirilmesi, malzemelerin Genel Müdürlük ambarından yükleniciye teslim tutanağı ile teslim tarihinden itibaren, sistem başına 2 (İki) ayı geçmeyecektir |
3- İhalenin
a) Yapılacağı yer | : | Meteoroloji Genel Müdürlüğünün Kütükçü Alibey Caddesi No:4 KALABA / ANKARA |
b) Tarihi ve saati | : | 10.11.2016 - 14:30 |
4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odası belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu alımın tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge, standart forma uygun belge,
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler |
Teklif edilen bedelin % 10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi kredisini veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu, Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir. |
4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri: |
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini, b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar. Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde; a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması, b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması, c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur. Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. |
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler: |
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu, b) Taahhüt altında devam eden mal satışlarının gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen mal satışlarının parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar, Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir. Bu belgelerdeki tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlere ilişkin mal satışlarının parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. |
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler: |
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 25 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belge, teknolojik ürün deneyim belgesi veya üretim kapasite raporunu sunacaktır. Üretim kapasite raporu düzenlemesi : İş Deneyim Belgesi sunulmaması halinde kapasite raporuna ilişkin belgeler sunulacaktır. İhale konusu malın kapasitesi en az 1 Adet/Yıl şeklinde olacaktır. |
4.3.2. Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgeler: |
a) İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler, b) Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler, c) Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi. İsteklilerin yukarıda sayılan belgelerden, kendi durumuna uygun belge veya belgeleri sunması yeterli kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgeler ile tevsik edilir. 1. İstekli adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi, |
4.3.3. Satış sonrası servis, bakım ve onarıma ilişkin belgeler: |
1- Sağlanan bütün aletler ve test cihazları için, teknik özellikleri, işletme, kurma, bakım, muhtemel arızalar ve giderilmesini (blok ve devre şemaları, test noktalarını da içeren) izah eden teknik dokümanlar sağlanacaktır. 2- Sistemin işletilmesi ile ilgili yapılması gereken her türlü bakım işlemlerini içeren bir tablo periyotlarına göre (günlük, haftalık, aylık, yıllık), hazırlanarak kurulum bittikten sonra İdare’ye teslim edilecektir. 3- Algılayıcıların test, temizlik, koruyucu bakım ve kalibresi için gerekli olan alet, yazılım ve cihazlara ait doküman ve belgeler kurulum bittikten sonra İdare’ye teslim edilecektir. 4- Teklif edilen sisteme ait teknik dokümanlarda bulunan devre şemaları üzerinde test noktaları ve bu noktalardaki voltaj değerleri ile dalga şekilleri bulunacak, cihazlardaki kartlarda da aynı özellikler olacaktır. 5- Sisteme ait işletme, bakım ve onarım el kitapları; iki takım ingilizce ve iki takım Türkçe olmak üzere muayene ve kabul aşamasında idareye teslim edilecektir. 6- Sistemde başlangıçta hangi sunucunun aktif, hangisinin beklemede kalacağı, geçişlerin nasıl yapılacağı, konfigürasyonlar ve bunlarla ilgili kontrol komutları İstekli tarafından ayrıntılı olarak açıklanacaktır. Bu konuyla ilgili ayrıntılı dokümanları (grafikler, tasarımlar, konfigürasyonlar, kontrol komutları vb.) muayene ve kabul aşamasında İdareye verilecektir. 7- Kurulacak bilgisayar sistemleri Windows tabanlı ise Windows tabanlı sunucu ve görüntüleme bilgisayarlarına anti-virüs programı kurulacak ve H-OMGİ yazılımları ile uyum içerisinde çalışması sağlanacaktır. Kurulacak anti-virüs programı lisanslı olacak ve Yüklenici anti-virüs programının orijinal CD'lerini, lisanslarını ve kurulum aşamalarını detaylı şekilde anlatan dokümanları ile birlikte muayene ve kabul aşamasında İdareye teslim edecektir. 8- H-OMGİ kurulum (installation) CD ve programları, kurulum aşamalarını detaylı şekilde anlatan dokümanları ile birlikte verecektir. 9- Meteoroloji Ofisi donanımları(kabinet, sunucu üniteleri, görüntüleme üniteleri, yazılım, veri tabanı vb.) muayene ve kabul tarihinden itibaren kırk sekiz (48) ay olacaktır. Garanti süresinin bitimine kadar her türlü arıza, bakım, onarım, ayar ve kalibrasyon ile her türlü yazılım ve donanım güncellemesi, Yüklenici’nin sorumluluğunda olacak ve Teknik Şartnamenin 16 ıncı maddesindeki şartlara uyulacaktır. |
4.3.4. |
4.3.4.1. Kaliteye ilişkin belgeler: |
Kalite yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir. İş ortaklıklarında, ortaklardan birinin istenilen belgeyi sunması yeterlidir. |
4.3.4.2. Standarda ilişkin belgeler: |
İstekli, ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerine sahip olacak ve bunları teklifine ekleyecektir. İsteklinin teklif ettiği sensörler WMO tavsiyelerine uygun olacak ve teklif ettiği sensörler ile diğer donanımların uluslararası standartlara uygunluk belgelerini de teklifine ekleyecektir. (IEC, VDE, CE, EEC, EN, FCC vb.) |
4.3.5. Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman: |
1- İstekli, Teknik Şartnameye cevabı, biri asıl İngilizce ve biri istekli tarafından onaylanmış Türkçe olarak basılı toplam iki nüsha, aynı zamanda her ikisini dijital olarak teslim edecektir. 2- İstekli, teklif ettiği sistemin teknik bilgilerini içeren orijinal katalog ve dokümanları Türkçe veya İngilizce olarak verecektir (Örneğin; İspanyolca, Almanca, Fransızca vb. dillerdeki orijinal kataloglar Türkçe veya İngilizce tercümesi ile birlikte istekli tarafından onaylanarak sunulacaktır). Teknik kataloglar üzerinde sonradan, elle veya başka bir şekilde yapılan düzeltmeler kabul edilmeyecek, böyle bir durum söz konusu olduğu takdirde teklif değerlendirmeye alınmayacaktır. 3- İstekli, Teknik Şartnamenin her maddesini tek tek ve Teknik Şartname düzenine uygun olarak cevaplandıracak, verdiği cevaplarla teknik kataloglar arasında bir çelişki olmayacaktır. Teknik Şartnameye verilen cevaplar açık ve anlaşılır olacak, istekliye bilgi vermek amacıyla yazılmış olanlar dışındaki, istekli yükümlülüğünü ve teknik gereklilikleri tanımlayan maddeler, "Tamam", "Anlaşıldı" gibi cevaplarla geçiştirilmeyecek, eğer bir maddeye verilen cevaba referans, çizim veya ayrıntı için bir doküman işaret edilecekse, dokümanın tam ismi ve bahsi geçen konunun sayfa numaraları madde sonunda verilecektir (2.8.....Daha fazla bilgi için Bkz: Teknik Bakım El Kitabı Sayfa 2-4 gibi). 4- DCU kendisine bağlı bütün sensörlerin teknik özelliklerini destekleyecek özellikte olacaktır. DCU farklı sensörler için farklı örnekleme aralıklarının programlanabilmesini desteklemelidir. İstekli, teklif ettiği DCU özelliklerini içeren dokümanları teklifine ekleyecektir. DCU en az Teknik Şartnamenin 5. maddesinde belirtilen özellikleri içerecektir. 5- Sunucu üniteleri, sunucu mimarisinde olacaktır. İstekli, teklif ettiği sunucu özelliklerini içeren dokümanı teklifine ekleyecektir. Sunucu üniteleri, asgari Teknik Şartnamenin 6.1 maddesinde belirtilenözelliklere sahip olacaktır. 6- İstekli teklif ettiği sunucular için en az Teknik Şartnamenin 6.2 maddesinde belirtilen teknik özellikleri sağlayan kabinet teklif edecektir. İstekli, teklif ettiği kabinet özelliklerini içeren dokümanları teklifine ekleyecektir. 7- Görüntüleme ünitelerinin kasaları hem yatay hem de dikey olarak kullanılabilecektir. İstekli, teklif ettiği görüntüleme ünitelerinin özelliklerini içeren dokümanı teklifine ekleyecektir. Görüntüleme üniteleri en az Teknik Şartnamenin 7.1 maddesinde belirtilenteknik özelliklere sahip olacaktır. 8- İstekli, İdari şartnamede belirtilemeyen fakat teknik şartnamede istenen belgeleri ilgili maddesinde belirtilen şekilde verecektir. |
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler: |
4.4.1.
Yurtiçinde veya yurtdışında, kamu veya özel sektöre yapılan; en az 1 adet CAT III Standardındaki Havaalanına, meteorolojik hizmetlerin verilmesi için ihtiyaç duyulan meteorolojik parametrelerin otomatik olarak ölçülmesi, görüntülenmesi, raporlanması, iletilmesi ve arşivlenmesi için gerekli donanım ve yazılımı içeren sistemin kurulması işi benzer iş olarak kabul edilecektir. |
5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.
6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup yerli malı teklif eden istekliye ihalenin tamamında % 15 (on beş) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.
7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 200 TRY (Türk Lirası) karşılığı Orman ve Su İşleri Bakanlığı Merkez Saymanlık Müdürlüğüne doküman bedelinin ödenmesi karşılığında alınacak makbuz karşılığı Meteoroloji Genel Müdürlüğü Gözlem Sistemleri Dairesi Başkanlığı Tesis Şube Müdürlüğün'den satın alınacaktır. adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.
8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Meteoroloji Genel Müdürlüğü İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı Muamelat Şube Müdürlüğü Gelen Evrak Servisi adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.
9. İstekliler tekliflerini, mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.
10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.
11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.
12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.
Cetvel Adı | Miktar | Birim |
---|---|---|
İstanbul 3. Havalimanı İçin Havaalanı Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonu (H-OMGİ) Alımı | 1 | adet |
Temel
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
Kurumsal
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
- +
- İhale Sonuç İlanları
- İlansız İhale Sonuçları
- Sonuç Alarmları
- KİK Kararları
- Firma ve Rakip Analizleri
- Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
- İhale Öncesi Olası Rakipler
- İdare Analizleri
- Bütçe Tahminleri
- Yüklenicileri
- Yaklaşık Maliyet Analizleri
- Sektör Analizleri
- Sektördeki Öncü Firmalar
- İş Dağılımları
- Pazar Araştırmaları
- Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
- Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
- Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)