KANTİNLERE TOPLU MAL ALIM İHALELERİ DANA ETİ (KUŞBAŞI), DANA ETİ (KIYMALIK), TAVUK BUT (SPESİAL) ,TAVUK GÖĞÜS ( FİLETO, BONFİLE), TAVUK BAGET ALIMINA AİT İDARİ ŞARTNAME
I - İHALENİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 1- İş sahibi idareye ilişkin bilgiler
1.1. İş sahibi idarenin:
a) Adı : KONYA İl Jandarma Komutanlığı Kantin Başkanlığı
b) Adresi : Karatay/KONYA
c) Telefon numarası : 0 332 235 90 10/8461
d) Faks numarası : 0 332 237 38 19
1.2. İstekliler, ihaleye ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.
Madde 2- İhale konusu işe ilişkin bilgiler
İhale konusu malın;
a) Adı:
Sıra
No Mal Kaleminin Adı ve Kısa Açıklaması Miktarı Birimi
1 DANA ETİ KUŞBAŞI (SİNİRSİZ) 17.000 Kg.
2 DANA ETİ KIYMALIK (MARİNASYONSUZ) 8.000 Kg.
3 TAVUK, BUT(SPESİAL KALÇALI) 2.000 Kg.
4 TAVUK GÖĞÜS (BONFİLE, FİLETO DERİSİZ) 6.500 Kg.
5 TAVUK, BAGET 4.500 Kg.
6 PİŞMİŞ DONDURULMUŞ TAVUK DÖNER 2.500 Kg.
7 PİŞMİŞ DONDURULMUŞ ET DÖNER 2.500 Kg.
TOPLAM:
DANA ETİ ÜRÜNLERİNE AİT ÖZEL ŞARTLAR(MARET, TORKU, NAMET, PINAR MARKALARINDAN)
1. İhaleye katılacak üretici veya istekli tarafından teklif edilecek ürünlerin üretimi yapacak firma veya firmaların TS EN ISO 9001 veya TS EN ISO 22000 (HACEP) belgelerine sahip olmaları gerekmektedir.
2. 1’inci maddede belirtilen belgelerin tamamı TÜRKAK tarafından akredite edilmiş bir firma tarafından onaylanmış olmalıdır.
3. İhaleye katılacak üretici veya istekli tarafından teklif edilecek ürünlerin üretimi yapacak firma veya firmaların;
a. Çiğ Kırmızı Et Ürünleri üreten firma Gıda Sicil Belgesi,
b. Çalışma İzin Belgesi ve Parça Et Üretim İzin Belgesine,
c. Kesim gerçekleştirilen mezbaha ise Kombina Mezbaha İzin Belgesi,
d. Gayrı Sıhhi Müessese İşyeri Açma ve Çalışma İzni ve Gıda Üretim İzin Belgesine sahip olması gerekir.
*( Kırmızı Et ve Et Ürünleri Üretim Tesislerinin Çalışma ve Denetleme Usül ve Esaslarına Dair Yönetmelik No : 25691 R.G.: 5.1.2005 )
4. Gıda ile temasta bulunan ambalaj malzemeleri için üretici firmanın “Gıda İle Temasta Bulunan Ambalaj Üretim Sertifikası” bulunmalıdır.
*( 5179 Sayılı Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun - MADDE 4 )
5. Vakumlu veya MAP birim ambalaj ağırlığı minimum 1 /maksimum 3 kg olmalı ve nakliye ambalajına maksimum 25 adet birim ambalaj konabilir.
6. Ambalaj ve koli üzerindeki etiketler “Türk Gıda Kodeksi Gıda Maddelerinin Etiketleme ve Beslenme Yönünden Etiketleme Kuralları Tebliğine -2002/58 “uygun olmalıdır.
7. Karton koliler temiz olmalı, tozlu, çamurlu veya ürün sularıyla kirlenmiş olmamalıdır. Ürünler tek kullanımlık karton kolilerde teslim edilmelidir.
8. Dondurulmuş etlerin kesim tarihleri ile teslim tarihleri arasındaki süre en fazla 90 gün olmalıdır.
9. Kuşbaşı ürünü, kullanım kolaylığı ve firenin engellemesi açısından blok olarak dondurulmuş olmayacak, kuşbaşı’lar adet bazında dondurulmuş olacak, ürünler çözündürmeye gerek kalmadan paket içinden istenildiği kadar alınıp kullanılabilecek özellikte olacak, ayrıca hayvanın arka beşli set denilen bölgesinden hazırlanacaktır.
10. Et yağ oranı kıymalık ette %15-%25 arası, kuşbaşılık ette %5-%8 oranları arasında dana etlerinden olacaktır.
11. Teslim edilecek rostoluk, kesilen hayvanın nuar kısmından olacak şekilde teslim edilecektir.
12. İlgili ürünlerin üretim proseslerinde kullanılan suyun içilebilir nitelikte olması gereklidir. Dolayısıyla da “İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmeliğe “ uygun olmalıdır. İstekte bulunulduğu takdirde 4 ayda bir su analiz raporları tedarikçi firma tarafından sağlanacaktır.
* (Kırmızı Et ve Et Ürünleri Üretim Tesislerinin Çalışma ve Denetleme Usül ve Esaslarına Dair Yönetmelik Madde 6.ı No : 25691 R.G.: 5.1.2005 )
13. Etlerde yabancı madde bulunmayacaktır. Etler frigofrik araçlarla teslim edilmelidir. Taze ürün sevklerinde kullanılan araçların iç sıcaklıklarının 4 C’yi, donuk ürün sevklerinde kullanılan araçların iç sıcaklıklarının -18 C ‘yi geçmemesi gereklidir. Teslimat anında taze etlerin merkez sıcaklığı maksimum +4 C, donuk ürünlerin merkez sıcaklığı ise minimum -12 C olmak kaydıyla –12 C ile –18 C arasında olmalıdır.
*( Kırmızı Et ve Et Ürünleri Üretim Tesislerinin Çalışma ve Denetleme Usül ve Esaslarına Dair Yönetmelik – Soğutma ve Soğuk Muhafaza Kısmı - No : 25691 R.G.: 5.1.2005 )
14. Etlere hiçbir şekilde toprak, pislik, çöp, zehirli madde ve artıkları bulaşmış olmayacaktır.
15. Taze Çiğ Kırmızı Etler, 15’inci ayını geçmemiş, iyi besili yerli erkek danalardan elde edilmiş olacaktır.
16. Taze Çiğ Kırmızı Etler kaşektik (zayıf, kemik oranı yüksek) sığırlardan elde edilmiş olmayacak ve etlerde ikterus (sarılık) bulunmayacaktır.
17. Ürünlerin mikrobiyolojik özellikleri 05.12.2012 tarih ve 28488 sayılı resmi gazetede yayınlanan Türk gıda kodeksi Et ve Et ürünleri Tebliği 2012/74’ ve Milli Savunma Bakanlığı Teknik Hizmetler Dairesi Başkanlığının Şartname Nu:TEK.H.06-79C sayılı Dondurulmuş Kemiksiz Lop Sığır eti Teknik Şartnamesine uygun olmalı ve istendiği zaman ( 3 ayda birden sık olmamak kaydıyla) ANCAK GEREKLİ GÖRÜLDÜĞÜ TAKDİRDE AYIPLI OLDUĞU DEĞERLENDİRİLEN ÜRÜN TESPİTİNDE DE AYRICA BU İŞLEM YAPILABİLECEKTİR. Tedarikçi firma teslim edilen ürünlere ait mikrobiyolojik, kimyasal ve toksikolojik analizleri resmi bir laboratuar’a yaptırmalı ve sonuçlarını idare istediği zaman paylaşmalıdır.
18. Ürünlerde bulunması gereken antibiyotik kalıntı miktarı doku örneklerinden alınan 2 (iki) mm zon pozitif1-2 (bir-iki) mm zon şüpheli daha altı zon oluşumu negatif olarak değerlendirilir. Antibiyotik kontroller (antibiyotik disklerinin verdiği zon) 5-10 (beş-on) mm arasında olmalıdır.Antibiyotik kontrol disklerinin standart zon çapı 6 (Altı) mm dir.
*( Milli Savunma Bakanlığı Teknik Hizmetler Dairesi Başkanlığının Şartname Nu:TEK.H.06-79C sayılı Dondurulmuş Kemiksiz Lop Sığır eti Teknik Şartnamesi EK-A Etlerde Mikrobiyal İhtibitörlerin aranması Değerlendirme bölümü)
19. Tedarikçi firmada ilgili ürünlere ait izlenebilirlik sistemi kurulmuş, aktif olarak çalışıyor olmalıdır. Ürün etiketi üzerindeki parti-seri numarasından hareketle geri izlenebilirlik yapılabilmeli ve gerektiği zaman denetlenebilmelidir. Proses ile ilgili kayıtlar en az 5 yıl saklanmalıdır.
*( Kırmızı Et ve Et Ürünleri Üretim Tesislerinin Çalışma ve Denetleme Usül ve Esaslarına Dair Yönetmelik - Madde 24 – No : 25691 R.G.: 5.1.2005)
20. Tedarikçi firma ambalajlarının geri dönüşümü için bir başka firma ile anlaşmış ve ilgili sözleşmeyi kayıt altına almış olmalıdır.
*(Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği R.G. No: 26562, 24.06.2007)
21. Ürünlerde bulaşanlar, pestisit kalıntıları ve veteriner ilaçları tolerans düzeyleri “Çiğ Kanatlı Eti ve Hazırlanmış Kanatlı Eti Karışımları Tebliği-2006/29)”ne uygun olmalıdır. İstekte bulunulduğu takdirde, 4 ayda birden sık olmamak koşuluyla su analiz raporları tedarikçi firma tarafından sağlanacaktır.
22. Kesimin yapıldığı mezbahada sorumlu yönetici ve muayene veteriner hekimi bulunmak zorundadır ve Muayene Veteriner Hekiminin Çalışma İzin Belgesi ile yapılacak sözleşmeler kayıt altına alınmış olmalıdır.
* Kırmızı Et ve Et Ürünleri Üretim Tesislerinin Çalışma ve Denetleme Usül ve Esaslarına Dair Yönetmelik (No : 25691 R.G.: 5.1.2005
23. Gelen etlerde uygulanan duyusal analizler sonucunda olumsuzluklar tespit edilirse, etler iade edilecek ve iade edilen miktar kadar et 24 saat içerisinde tekrar getirilecektir. Siparişlerin firma tarafından zamanında getirilmemesi durumunda alıcı firma kırmızı eti farklı bir firmadan tedarik etme ve arada fiyat farkı oluşursa fiyat farkını firmaya fatura etme hakkına sahiptir.
24. Tüm tüketim noktalarının dolap ve soğutucu, ihtiyaçları halinde kıyma makinesi temini yüklenici firma tarafından karşılanacaktır. Soğutucular piyasa bilinirliği olan, yaygın servis ağına sahip, markalardan temin edilecek, soğutucularda oluşacak arızalara yüklenici firma tarafından anında müdahale edilerek, arızanın giderilmesi veya dolap değişimi sağlanacaktır.
25. Alımı yapılacak tüm et ve ürünleri Milli Savunma Bakanlığı Teknik Hizmetler Dairesi Başkanlığının Şartname Nu:TEK.H.06-79C sayılı Dondurulmuş Kemiksiz Lop Sığır eti Teknik Şartnamesi ve 05.12.2012 tarihli 28488 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Türk Gıda kodeksi Et ve Et ürünleri Tebliği 2012/74’ de yazılı tüm istenen nitelikleri taşıyacaktır.
26. İdarece gerek görüldüğü takdirde numune alınıp laboratuara tahlil için gönderilecek ve ücreti yüklenici firma tarafından karşılanacaktır.
TAVUK ETİ ÜRÜNLERİNE AİT ÖZEL ŞARTLAR(KESKİNOĞLU,BEY PİLİÇ,BANVİT,ŞEN PİLİÇ MARKALARINDAN)
27. İhaleye katılacak üretici veya istekli tarafından teklif edilecek ürünlerin üretimi yapacak firma veya firmaların TS EN ISO 9001 veya TS EN ISO 22000 (HACEP) belgelerine sahip olmaları gerekmektedir.
28. 1’inci maddede belirtilen belgelerin tamamı TÜRKAK tarafından akredite edilmiş bir firma tarafından onaylanmış olmalıdır.
29. Kesim sağlık koşullarına uygun ruhsatlı tesislerde yapılmış olmalı ve bu tesis ”Kanatlı Hayvan Eti ve Et Ürünleri Üretim Tesislerinin Çalışma ve Denetleme Usül ve Esaslarına Dair Yönetmeliği”ne uygun olmalıdır.
*(Dolayısıyla ilgili kesimhanenin “İşyeri Açma-Çalışma Ruhsatı”, “Çalışma İzin Belgesi”,”Gıda Sicil Sertifikası” ve ilgili ürünlere ait “Üretim İzin Belgeleri” olmalıdır.(No: 25694 R.G.8.1.2005)
30. Sağlık koşullarına uygun kesilmiş 5 veya 6 haftalık tavuklar olmalı, tüm gövde tavuk etlerinin özellikleri TS 2409 standartında belirtilen “haşlamalık piliç gövde eti” tanımına uygun olmalıdır.
*(TS 2409 ve TSK Tavuk Gövde Eti Teknik Şartnamesi )
31. Tavuklar kaşektik olmamalı, etleri parçalanmış, kanlanmış, kir ve çöp bulaşmış, morarmış, bozulmuş veya kokmuş olmamalıdır.
*(TS 2409 ve TSK Tavuk Gövde Eti Teknik Şartnamesi )
32. Öd kesesi alınırken etine bulaşmış olmamalıdır.
33. Tavukların derisi körpe, yumuşak olmalı gövde üzerinde tüy ve tüy dipleri kalmamalıdır.
34. Tavuklar; piyasa tabiri ile tavuk but kalçalı ( spesiyal ), tavuk göğüs (bonfile,fileto derisiz), tavuk but (baget) olarak istenilen cinslere ve çeşit özelliklerine göre teslim edilecektir.
35. Tavuklar etleri ambalajlanmış olarak ağzı kolay açılamayacak, açıldığı takdirde yeniden kapanmayacak şekilde kapatılmış olmalıdır.
36. Ambalaj ve koli üzerindeki etiketler “Türk Gıda Kodeksi Gıda Maddelerinin Etiketleme ve Beslenme Yönünden Etiketleme Kuralları Tebliğine -2002/58 “uygun olmalıdır.
37. Ürünler frigofrik araçlarla teslim edilmelidir. İç sıcaklıklarının -18 C ‘yi geçmemesi gereklidir ve araç içi sıcaklığı “sıcaklık kayıt edici” cihazlarla kayıt edilebilir ve geri izlenebilir olmalıdır. Teslimat anında ise donuk ürünlerin merkez sıcaklığı ise maksimum -12 C olmalıdır.
*( Kanatlı Hayvan Eti ve Et Ürünleri Üretim Tesisleri Çalışma ve Denetleme Usülü ve Esaslarına Dair Yönetmelik R.G.No : 25694 Tarih : 8.1.2005 )
38. Ürünlerdeki mikrobiyolojik özellikler 05.12.2012 tarihli 28488 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Türk Gıda kodeksi Et ve Et ürünleri Tebliği 2012/74’’ne uygun olmalı ve istendiği zaman ( 3 ayda birden sık olmamak kaydıyla) ANCAK GEREKLİ GÖRÜLDÜĞÜ TAKDİRDE AYIPLI OLDUĞU DEĞERLENDİRİLEN ÜRÜN TESPİTİNDE DE AYRICA BU İŞLEM YAPILABİLECEKTİR. tedarikçi firma teslim edilen ürünlere ait mikrobiyolojik, kimyasal ve toksikolojik analizleri resmi bir laboratuvar’a yaptırmalı ve sonuçlarını idare istediği zaman paylaşmalıdır
39. Dondurulmuş ürünler 0-4 C’de çözdürüldüğünde 24 saat sonunda su salma oranı toplam ağırlığın %3’ünü geçmemelidir.
40. Tedarikçi firmada ilgili ürünlere ait izlenebilirlik sistemi kurulmuş, aktif olarak çalışıyor olmalıdır. Ürün etiketi üzerindeki parti-seri numarasından hareketle geri izlenebilirlik yapılabilmeli ve gerektiği zaman denetlenebilmelidir. Proses ile ilgili kayıtlar en az 5 yıl saklanmalıdır.(Kanatlı Hayvan Eti ve Et Ürünleri Üretim Tesisleri Çalışma ve Denetleme Usulü ve Esaslarına Dair Yönetmelik R.G.No : 25694 Tarih : 8.1.2005 )
41. Gıda ile temasta bulunan ambalaj malzemeleri için “Gıda İle Temasta Bulunan Ambalaj Üretim Sertifikası” bulunmalı ve numarası ambalaj üzerinde olmalıdır. Tedarikçi firma ambalajlarının geri dönüşümü için bir başka firma ile anlaşmış ve ilgili sözleşmeyi kayıt altına almış olmalıdır. Ayrıca ambalaj üzerinde geri dönüşüm işareti de bulunmalıdır.
*( Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği R.G. No: 26562, 24.06.2007)
42. Karton koliler temiz olmalı, tozlu, çamurlu veya tavuk sularıyla kirlenmiş olmamalıdır. Ürünler tek kullanımlık karton kolilerde teslim edilmelidir.
43. İlgili ürünlerin üretim proseslerinde kullanılan suyun içilebilir nitelikte olması gereklidir dolayısıyla da “İnsani Tüketim Amaçlı Sular Hakkında Yönetmeliğe “ uygun olmalıdır. İstekte bulunulduğu takdirde 3 ayda bir su analiz raporları tedarikçi firma tarafından sağlanacaktır.
*(Kanatlı Hayvan Eti ve Et Ürünleri Üretim Tesisleri Çalışma ve Denetleme Usülü ve Esaslarına Dair Yönetmelik R.G.N : 25694 Tarih : 8.1.2005 )
44. Ürünlerde bulaşanlar, pesti sit kalıntıları ve veteriner ilaçları tolerans düzeyleri “Çiğ Kanatlı Eti ve Hazırlanmış Kanatlı Eti Karışımları Tebliği-2006/29)’ne uygun olmalıdır. İstekte bulunulduğu takdirde, 3 aydan sık olmamak şartıyla su analiz raporları tedarikçi firma tarafından sağlanacaktır.
45. İlgili ürün tedarikinde bulunan firmanın ürünleri Resmi Veterinerler tarafından “Kalıntı İzleme Programı “ çerçevesinde izlenebiliyor olmalıdır.
46. Siparişlerin firma tarafından getirilmemesi durumunda alıcı tavuğu farklı bir firmadan tedarik etme ve arada fiyat farkı oluşursa fiyat farkını firmaya fatura etme hakkına sahiptir.
47. Tüm tüketim noktalarının dolap ve soğutucu ile et kıyma makinesi temini yüklenici firma tarafından karşılanacaktır. Soğutucular piyasa bilinirliği olan, yaygın servis ağına sahip, markalardan temin edilecek, soğutucularda oluşacak arızalara yüklenici firma tarafından anında müdahale edilerek, arızanın giderilmesi veya dolap değişimi sağlanacaktır.
48. İdarece gerek görüldüğü takdirde numune alınıp laboratuara tahlil için gönderilecek ve ücreti yüklenici firma tarafından karşılanacaktır.
b) Teslim edileceği yer: Konya İl Jandarma Komutanlığına bağlı aşağıdaki birlikler
Teslim Yeri / Yerleri:
1) KARATAY İLÇE J.K.LIĞI (Merkez)
a. İsmil J.Krk.K.lığı
b. Kızören J.Krk.K.lığı
c. Yarma J.Krk.K.lığı
2) MERAM İLÇE J.K.LIĞI (Merkez)
a. Hatunsaray J.Krk.K.lığı
b. Kızılören J.Krk.K.lığı
3) AKÖREN İLÇE J.K.LIĞI
4) ALTINEKİN İLÇE J.K.LIĞI
5) BEYŞEHİR İLÇE J.K.LIĞI (Merkez)
a. Doğanbey J.Krk.K.lığı
b. Üzümlü J.Krk.K.lığı
6) BOZKIR İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Üçpınar J.Krk.K.lığı
b. Sarıoğlan J.Krk.K.lığı
7) CİHANBEYLİ İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Gölyazı J.Krk.K.lığı
b. Yeniceoba J.Krk.K.lığı
8) ÇELTİK İLÇE J.K.LIĞI
9) ÇUMRA İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. İçeriçumra J.Krk.K.lığı
10) DERBENT İLÇE J.K.LIĞI
11) DEREBUCAK İLÇE J.K.LIĞI
12) DOĞANHİSAR İLÇE J.K.LIĞI
13) EMİRGAZİ İLÇE J.K.LIĞI
14) EREĞLİ C.EVİ J.BL.K.LIĞI(Merkez)
a. Çakmak J.Krk.K.lığı
b. Zengen J.Krk.K.lığı
15) GÜNEYSINIR İLÇE J.K.LIĞI
16) HADİM İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Bademli J.Krk.K.lığı
17) HÜYÜK İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Kireli J.Krk.K.lığı
18) ILGIN İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Çiğil J.Krk.K.lığı
19) KADINHANI İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
20) KULU İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Kozanlı J.Krk.K.lığı
b. Tavşançalı J.Krk.K.lığı
21) SARAYÖNÜ İLÇE J.K.LIĞI
a. Çeşmelisebil J.Krk.K.lığı
22) SEYDİŞEHİR İLÇE J.K.LIĞI
23) TAŞKENT İLÇE J.K.LIĞI
24) TUZLUKÇU İLÇE J.K.LIĞI
25) YUNAK İLÇE J.K.LIĞI(Merkez)
a. Sülüklü J.Krk.K.lığı
Madde 3- İhaleye ilişkin bilgiler
a) İhale usulü: Yapılacak ihale, Askeri Kantin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülecektir.
b) Bu İhale 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümlerine tabii bir ihale değildir. Ancak ihale işlemleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun objektif ilkelerinden azami faydalanarak yürütülecektir.
c) İhalenin birinci aşamasında ilk teklifler yazılı teklif mektuplarının “kapalı teklif usulü” ile ihale sonuçlandırılacaktır.
d) İhalenin yapılacağı adres: KONYA İl Jandarma Komutanlığı Kantin Başkanlığı KARATAY/KONYA
e) İhale tarihi: 05 Ocak 2018
f) İhale saati: 10:00
Madde 4- İhale dokümanının görülmesi ve temini
İhale dokümanı aşağıda belirtilen adreslerden belge karşılığı bedelsiz olarak alınabilir. İhale dokümanının alındığına dair idareden belge alınması zorunludur. Alınan bu belge teklif ve yeterlilik dokümanları ile birlikte ihale komisyonuna verilecektir.
Madde 5- Tekliflerin sunulacağı yer, son teklif verme tarih ve saati
5.1. Tekliflerin sunulacağı yer, son teklif verme tarih ve saati;
a) Tekliflerin sunulacağı yer: Konya İl Jandarma Komutanlığı Kantin Başkanlığı KARATAY/KONYA
b) Son teklif verme tarihi (İhale tarihi) : 05 Ocak 2017
c) Son teklif verme saati (İhale saati) : 09:30
5.2. Teklifler ihale (son teklif verme) tarih ve saatine kadar yukarıda belirtilen yere verileceğinden posta ile gönderilen teklifler dikkate alınmayacaktır.
5.3. İdareye verilen veya ulaşan teklifler, bu Şartnamenin 14 üncü maddesine göre zeyil name düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz.
Madde 6- İhale dokümanının kapsamı
6.1 İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:
a) İdari Şartname
b) İhtiyaç Listesi
c) Sözleşme Tasarısı
d) Teklif Mektubu Örneği
6.2. İsteklinin yukarıda belirtilen dokümanların tümünün içeriğini dikkatli bir şekilde incelemesi gerekir. Teklifin verilmesine ilişkin şartları yerine getirememesi halinde ortaya çıkacak sorumluluk teklif verene ait olacaktır. İhale dokümanında öngörülen ve tarif edilen usule uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.
II- İHALEYE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 7- İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlilik kriterleri
7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
a) Tebligat için adres beyanı ve ayrıca irtibat için telefon ve varsa faks numarası ile elektronik posta adresi,
b) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;
(1) Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına veya ilgili Meslek Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
(2) Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge,
c) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
1) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
2) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
d) Üretici firmalara ait Gıda üretim sicil belgesi.
e) Şekli ve içeriği Şartnamede yer alan teklif mektubu (kapalı zarf içerisinde),
f) Vekâleten ihaleye katılma halinde, istekli adına katılan kişinin ihaleye katılmaya ilişkin noter tasdikli vekâletnamesi ile noter tasdikli imza beyannamesi,
g) İhaleye katılacak üretici veya istekli tarafından teklif edilecek ürünlerin üretimi yapacak firma veya firmaların;
a) Çiğ Kırmızı Et Ürünleri üreten firma Gıda Sicil Belgesi,
b) Çalışma İzin Belgesi ve Parça Et Üretim İzin Belgesine,
c) Kesim gerçekleştirilen mezbaha ise Kombina Mezbaha İzin Belgesi,
d) Gayrı Sıhhi Müessese İşyeri Açma ve Çalışma İzni ve Gıda Üretim İzin Belgesine sahip olması gerekir.
e) Tavuk ürünleri ile ilgili kesimhanenin “İşyeri Açma-Çalışma Ruhsatı” “Çalışma İzin Belgesi”,”Gıda Sicil Sertifikası” ve ilgili ürünlere ait “Üretim İzin Belgeleri
h) İhaleye katılacak üretici veya istekli tarafından teklif edilecek tavuk ve kırmızı etlerine ait ürünlerin üretimi yapacak firma veya firmaların TS EN ISO 9001 veya TS EN ISO 22000 (HACEP) belgelerine sahip olmaları gerekmektedir.
i) Teklif edilecek tutarın %3 (yüzde üç)’den az olmayacak şekilde kendi belirleyecekleri miktarda geçicici teminat verilecektir. Teminat olarak kabul edilecek değerler tedavüldeki Türk parası(Mal Müdürlüklerine yatırılması ve makbuzlarının teklif zarfı içine konulması gerekmektedir),bankalar tarafından verilen teminat mektupları(en az 30 günlük olması şartı aranacaktır.)
7.1.1. İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu fotokopi örneklerini vermek zorundadır.
7.1.2. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihaleden önce idarenin yetkili personel tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşülen ve aslı kendilerine iade edilen belgelerin suretlerini de tekliflerine ekleyebilirler
7.2. Belgelerin sunuluş şekli:
7.2.1-İhaleye katılabilme şartı olarak bu Şartnamenin 7.1 inci maddesi ile istenilen bütün yeterlik belgeleri bir zarfa konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, belgelerin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan idarenin açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak mühürlenir veya kaşelenir.
7.2.2- Yeterlik başvuruları ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye teslim edilir. Bu saatten sonra verilen yeterlik başvuruları kabul edilmez ve açılmaksızın istekliye iade edilir.
Madde 8- İhaleye katılamayacak olanlar
Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihaleye katılamazlar;
a) 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan ve organize suçlardan dolayı hükümlü bulunanlar.
b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.
c) Daha önce uhdesinde ihale kalan ancak sözleşme hükümlerine uymadığı için ve sözleşmesi fesh edilenler
d) Geçmiş yıllardaki ihalelerde idare ile sorunlu olan ve idarece ihaleye girmesi uygun bulunmayanlar.
e) İhale dokümanını almayanlar.
Madde 9- İhale dışı bırakılma nedenleri
Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler, bu durumlarının tespit edilmesi halinde, ihale dışı bırakılacaktır;
a) İflas eden, tasfiye halinde olan, isleri mahkeme tarafından yürütülen, iflâs anlaşması ilân eden, islerini askıya alan
b) İflası ilân edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karsı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan
c) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen.
d) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, idareye yaptığı isler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyetlerde bulunduğu idare tarafından ispat edilen.
e) İhale tarihi itibariyle, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan.
f) Bu maddede belirtilen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilen.
g) Şartnamenin 8 inci maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılan.
h) Şartnamenin 10 uncu maddesinde belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulunduğu tespit edilen.
Madde 10- Yasak fiil veya davranışlar
İhale süresince aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır:
a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikâp, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.
b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak.
c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek.
d) Kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten yada vekâleten birden fazla teklif vermek.
e) Şartnamenin 8 inci maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak.
Madde 11- Teklif hazırlama giderleri
Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İdare, ihalenin seyrine ve sonucuna bakılmaksızın, isteklinin üstlendiği bu masraflardan dolayı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Madde 12- İhale dokümanında değişiklik yapılması
12.1. İhale duyurusu yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Ancak, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin idarece tespit edilmesi veya isteklilerce yazılı olarak bildirilmesi halinde ihale dokümanında değişiklik yapılabilir.
12.2. Yapılan değişiklik, ihale dokümanı alanların tümüne gönderilir veya imza karşılığı elden verilir ve ihale tarihinden önce bilgi sahibi olmaları sağlanır.
Madde 13- İhale saatinden önce ihalenin iptal edilmesinde idarenin serbestliği
13.1. İdarenin gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde, ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir.
13.2. İhalenin iptali halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.
13.3. İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce idareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.
III. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 14- Teklifin dili
Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanlar Türkçe olacaktır.
Madde 15- Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi.
Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi tedavülde bulunan Türk Lirasıdır.
Madde 16- Tekliflerin sunulma şekli
16.1. Teklif Mektubu da dâhil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak bu şartname ile istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan idarenin açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak, mühürlenecek veya kaşelenecektir.
16.2. Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir.
16.3. Posta ile gönderilecek teklifler değerlendirmeye alınmaz.
16.4. Verilen teklifler, bu Şartname hükümlerine göre zeyil name düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.
Madde 17- Teklif mektubunun şekli ve içeriği
17.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur. Örnek teklif mektubu dışında başka tip veya şekildeki teklif mektupları geçersizdir.
17.2. Teklif Mektubunda;
a) “İhale dokümanı ve eklerini tamamen okudum aynen kabul ediyorum” ibaresinin bulunması,
b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,
c) Üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması,
d) Teklif mektubunun ad, soyadı veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması, zorunludur.
17.3. İlk teklifler öncelikle yazılı olarak kapalı zarf içinde Noter tastikli imza sirküleri ve ihale yeterlilik belgeleri ile birlikte komisyona verilecektir.
17.4. Verilecek teklifler alınacak 7 (Yedi ) kalem malın birim fiyatları şeklinde verilecek ancak en uygun teklifin belirlenmesi işin tamamına ait toplam tutar üzerinden yapılacaktır..
Madde 18- Tekliflerin geçerlilik süresi
Tekliflerin geçerlilik süresi, Sözleşmede aksine bir hüküm bulunmadığı sürece Sözleşmenin yapılmasından itibaren 1 (Bir) yıldır. Bu süre tekliflerde yer alan % oranları kapsar. Birim fiyat olarak verilen tekliflerin süresi Sözleşmede tasarısında bu konuda yer alan hükümlere tabiidir.
IV- TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 19- Tekliflerin alınması ve açılması
19.1. İhale komisyonunca, tekliflerin alınması ve açılmasında aşağıda yer alan usul uygulanır;
19.2 İhale komisyonunca bu Şartnamede belirtilen ihale saatine kadar kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır.
19.3. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. Bu incelemede, zarfın üzerinde isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi ise ait olduğu, ihaleyi yapan idarenin açık adresi ve zarfın yapıştırılan yerinin istekli tarafından imzalanıp, mühürlenmesi veya kaşelenmesi hususlarına bakılır. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz.
19.4. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve belgelerin usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. Başvuru zarfları açılan adaylar açıklanır; bu işlemlere ilişkin hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır.
19.5. Bu tutanakların ihale komisyon başkanı tarafından onaylanmış bir sureti isteyenlere imza karşılığı verilir.
19.6. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Başvurular ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.
19.7. Yeterlilik değerlendirmesinin yapılmasını müteakip, yeterlilik alan isteklilerden öncelikle ihale konusu olan ise yönelik ilk yazılı teklifler alınacak ve teklifler tutanağa geçirilerek tüm isteklilere duyurulacaktır.
19.8. İlk yazılı tekliflerden sonra komisyon evrakları inceler.
Madde 20- Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde idarenin Serbestliği
İhale komisyonunun kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez.
Madde 21- İhalenin karara bağlanması
21.1. Bu Şartname hükümlerine göre yapılan değerlendirme sonucu,
a) Fiyat,
b) Tüketicinin tercihleri,
c) Ürün kalitesi için yapılacak analiz ve test sonuçları,
d) İsteklinin dağıtım ağı ve teknik yeterliliği,
e) İhale konusu ürünlere ait AQAP 110, AQAP 120, TS-ISO 9001, TS-IS0 9002,
ISO 9001, ISO 9002 veya daha başka kalite belgelerine sahip olmaları,
f) Varsa, daha önce ihale almış isteklilerin ihale yükümlülüklerini yerine getirmeleri konusunda idarenin değerlendirmeleri, gibi unsurlar göz önüne alınarak en uygun teklifi veren istekli belirlenecektir.
g) En düşük fiyat en uygun fiyat değildir. Ancak teklif edilen fiyatların idarenin belirlediği yaklaşık maliyette dikkate alınarak belirlenir.
21.2. İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek birlik yetkilisinin onayına sunar.
Madde 22- İhale kararının onaylanması
22.1. Birlik veya kurum yetkilisi ihale kararını onaylar veya iptal eder.
22.2. İhale; kararın birlik veya kurum yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılacaktır.
Madde 23- Kesinleşen ihale kararının bildirilmesi
23.1. İhale sonucu, ihale kararının birlik veya kurum yetkilisi tarafından onaylandıktan sonra, ihale üzerinde bırakılan dâhil, teklifleri geçerli sayılan tüm isteklilere posta veya faks yolu ile bildirilir. İhalenin üzerinde kaldığı bildirilen istekli için bu bildirim Sözleşmeye davet niteliği taşır.
23.2. İhale kararının birlik veya kurum yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere aynı şekilde bildirim yapılır.
V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
Madde 24- Ödeme yeri ve şartları
24.1. İhale konusu alıma ilişkin olarak yükleniciye yapılacak her tür ödeme mal teslimini takip eden 21 (Yirmibir)-30(Otuz) gün içerisinde Kantin Başkanlığının kasa biriminden yapılacaktır.
24.2. Ödemeler firma yetkilisi yada yasal temsilcisine tahsilât makbuzu karşılığında veya idare tarafından belirlenen banka aracılığıyla yapılacaktır.
24.2. Ödemeye ilişkin diğer koşullar Sözleşme tasarısında belirtilmiştir.
24.3 Sözleşme yapılmadan önce geçici teminat iade edilerek ihale kararının tebliğini müteakip 3 (üç) iş günü içerisinde sözleşmenin yapılabilmesi için % 6 oranında kati teminat 31.12.2018 tarihine miadlı olacak şekilde) Kantin Başkanlığına Teslim edilecektir. Teminat olarak kabul edilecek değerler tedavüldeki Türk parası (Mal Müdürlüklerine yatırılması alınacak makbuzlarının Kantin Başkanlığına verilmesi, bankalar tarafından verilen teminat mektupları (tekliflerin geçerlilik süresi olan 1 yıllık süreyi kapsayacak şekilde verilecektir.)gerekmektedir. Kantin Başkanlığı sözleşme süresince teminat mektubunu muhafaza edecek sözleşmenin tamamlanmasını müteakip ilgili yükleniciye teslim edecektir.
Madde 25- İşe başlama ve bitirme tarihi
25.1. Sözleşmenin imzalanmasını müteakip idare tarafından yüklenicinin kendisine veya tebligat için gösterdiği adrese yapılacak işe başlama talimatının tebliğinden itibaren mal teslim edilecek/ işe başlanacaktır.
25.2 Yüklenici, kantin kurulu başkanlığınca belirtilen noktalara belirlenen zamanlarda kendi araçları ile malların dağıtımını sağlamayı taahhüt etmektedir. Telefonla veya yazılı olarak verilen siparişler en geç 2(İKİ) gün içerisinde alıcıya tam olarak sipariş miktarında teslim edilecektir.
25.3. İşin süresi 11 (Onbir) ( 1 ŞUBAT 2018 – 31 ARALIK 2018 ) aydır.
25.4. İdare tarafından bedelen beslenme sistemi veya şekli değiştiği anda malzeme alımı durdurularak tek taraflı sözleşme iptal edilecektir.
Madde 26- Gecikme halinde alınacak cezalar
26.1. Yüklenici sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmediği, geç getirdiği, istenilen miktardan az getirdiği ve getirilen ürünlerin evsafa aykırı olduğu takdirde idare herhangi ılk seferinde yazılı olarak ikaz edilir söz konusu aykırı eylemlerin devamı halinde birincisinde 6.000,00 (Altıbin) TL, ikincisinde 8.000,00 (Sekizbin) TL ceza uygulanır. Sözleşmede işin feshi konulu maddede yer aldığı gibi işlem uygulanır. Aynı durumun devam etmesi halinde ayrıca bir bildirime gerek kalmaksızın sözleşme tek taraflı olarak feshedilir ve kati teminat hazineye irad kaydettirilir.
Madde 27- Teslim alma, teslim etme, muayene, kabul şekil ve şartları
27.1. Yüklenicinin teslim programı, teslim etme şekil ve şartları ile muayene şartları sözleşme tasarısında belirtilmiştir.
Madde 28- Güvenlik
28.1. Yüklenicilerin hizmetlerini yürütmekle görevlendirdikleri personelin uymakla yükümlü olduğu diğer kurallar Sözleşme tasarısında belirtilmiştir.
VI- DİĞER HUSUSLAR
Madde 29. Özel Şartlar
29.1. Satıcı firma hiçbir şekilde sözleşmeyi fesh etmeye, bir başka firmaya taşeronluk yaptırmaya veya devretmeye yetkisi olmayıp, aksine hareket edenler hakkında gerekli yasal işlemlerin yapılması için adli makamlara müracaatı kantin kurulu başkanlığı saklı tutacaktır.
29.2. Malzemelerin teklif günü kabul edilen numunelere uygun olmaması veya evsafının bozuk veya eksik olması halinde, bu mallar firma tarafından en geç iki gün içerisinde evsafına uygun mallarla değiştirilecek veya firma tarafından geri alınacaktır. Bunlara uyulmadığı takdirde sözleşme ayrıca ihtara gerek kalmadan alıcı tarafından tek taraflı olarak feshedilebilir. Bu fesih dolayısıyla satıcı herhangi bir tazminat talebinde bulunamaz.
29.3. Tedarik edilen malzemelerin Muayenesi esnasında yüklenici firma tarafından yetkilendirilecek bir personelin yetki belgesi ile hazır bulunacaktır.
29.4. Öngörülmeyen durumlarda dağıtım yeri ile Erbaş ve Er mevcudunda değişiklik olabileceğinden tedarik edilecek malzeme miktarlarında artış / azalış olabilecektir. Alım miktarlarındaki değişiklik idareyi hiçbir suretle bağlamayacaktır, yüklenici bu artış / azalış halinde herhangi bir hak talebinde bulunmayacaktır.
|