İhale No | 1144393 |
Sektör | Enerji Satın Alımları |
İdare | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı |
İhale Tipi | Mal Alımı |
İhale Usulü | Doğrudan Temin |
İhale İli | Eskişehir |
İşin İli | Eskişehir |
Yayın Tarihi | 5 Ağustos 2016 |
İhale Tarihi | 8 Ağustos 2016 18:00 |
Temel
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
T.C.
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
REKTÖRLÜĞÜ
Sayı :95050738-840/ 01/08/2016
Konu : Yaklaşık Maliyet
Sayın,
Üniversitemiz Rektörlüğünce 01.01.2017-31.12.2017 tarihleri arası (12 Ay) 21.084.965,00 KWH elektrik enerjisi alımı ihalesine çıkılması planlandığından ekte yer alan Teknik Şartnamenin incelenerek söz konusu ihalenin yaklaşık maliyetine esas olmak üzere salt aktif enerji, perakende satış hizmeti, kayıp, sayaç okuma, iletim, dağıtım, enerji fonu, TRT Payı, elektrik Tüketim vergisi, kesme-bağlama, sayaç sökme takma, sayaç bakım bedelleri ve her türlü taşıma giderleri dahil olmak üzere yaklaşık bedelinin 08.08.2016 tarihine kadar tarafımıza bildirilmesi hususunda gereğini rica ederim.
Necmettin BAŞKUT
İdari ve Mali İşler Daire Bşk.
İşin Adı |
Birimi |
Miktarı |
Birim Fiyatı |
Tutarı |
Elektrik Enerjisi |
KWH |
21.084.965,00 |
|
|
Eki : Teknik şartname
Meşelik Kampüsü ESKİŞEHİR
Telefon: (222)2393750-5505-5506 Faks: (222)2290056 e-posta: Elektronik ağ: www.ogu.edu.tr
TEKNİK ŞARTNAME
( Sözleşme Tasarısı ve İdari Şartnamesi’nin ekidir.)
1. MADDE – TARAFLAR VE KISALTMALAR
A; İDARE; Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğü
B; YÜKLENİCİ; Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğü İçin Serbest Piyasadan Elektrik Enerjisi Alımı İşi İhalesini Kazanan Firma
C; EPDK; Enerji Piyasası Denetleme Kurumu
D;TEDAŞ; Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü veya bağlı ortaklıklarını veya kanunla bu kurumun yerine ikame edilen veya görevlendirilen kurum veya kuruluşları veya bu konuda faaliyet göstermek üzere lisans almış kamu veya özel sektör kuruluşlarından bu anlaşma ile ilgili olanlar
E;TEİAŞ; Türkiye Elektrik İletim A.Ş.
F; TETAŞ; Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt A.Ş.
G; PMUM; Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezi
2.MADDE – AMAÇ VE KAPSAM
Bu şartname Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğü’nün Ek listede elektrik tesisat numaraları belirtilen abonelikler için ve 6. maddede belirtilen iş süresi için toplam yaklaşık 21.084.965,00 kWh(%10 arttırılmış 2015 yılı tüketimleri)elektrik enerjisini serbest piyasadan teminde tedarikçisini seçmekte kullanılacak teknik yöntem ile kurallar ve seçilen tedarikçinin yükümlülüklerini içermektedir.
YÜKLENİCİ, bu hizmet ve projeleri, sözleşme, şartname ve şartname eki sayılan esaslara uygun olarak ve sözleşmede belirtilen süreler içinde yapmayı kabul ve taahhüt etmiştir.
3.MADDE – YORUM KURALLARI
Bu şartnamede yer alan kavram ve kısaltmaların yorumlanmasında, şartnamede aksi belirtilmedikçe, Elektrik Piyasası Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve İlgili Yönetmelikleri ile E.P.D.K.’nın ilgili mevzuatı esas alınacaktır.
4.MADDE – GENEL ESASLAR
4.1. YÜKLENİCİ; tüketici hakları, sözleşme kapsamındaki ticari seçenekler ve muhtemel riskler hakkında anlaşma imzalanmadan önce yazılı olarak İDARE’yi bilgilendirecektir. Bu bilgilendirmenin yapılmaması durumunda doğabilecek her türlü menfi durum ve zarar YÜKLENİCİ tarafından karşılanır.
4.2. Tüketim bildirimleri, YÜKLENİCİ tarafından bu şartnameye göre düzenlenecektir. Tüketim bildirimlerinde Elektrik Piyasası Tarifeler Yönetmeliği ve Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hazırlanan fiyatlandırma yöntemine göre asgari olarak aşağıdaki bilgiler yer alır;
a) Müşterinin adı-soyadı veya unvanı, adresi, müşteri veya abone numarası, abone grubu,
b) Sayaç veya sayaçlara ait marka, tip ve seri numarası, çarpan, varsa akım ve/veya gerilim trafo oranları,
c) Tüketime esas ilk ve son endeksler ile okuma tarihleri,
d) Tüketilen elektrik enerjisi miktarı,
e) Tüketimin fiyatlandırılmasına esas enerji ve kapasite bilgileri,
f) Elektrik enerjisi birim fiyatları ve tüketim bedeli,
g) Vergi, yasal kesinti ve borçlar,
h)Son ödeme tarihi ve ödeme merkezleri
i) Değiştirilen sayaç var ise aynı döneme ait tüketim değerleri,
j)Müşteri hizmetleri merkezinin telefon ve faks numaraları ile internet adresi,
k)Günlük enerji tüketim ortalaması,
l)Varsa geçmiş dönemlere ilişkin borç
4.3. İhale sonuçlandıktan sonra sözleşme imzalanmasını müteakip Piyasa Mali Uzlaştırma Merkezi (PMUM)’un verdiği tarihe kadar olan süre hazırlık süresi olarak değerlendirilecektir. Anlaşma sonrası aboneliklerin PMUM’ne kaydı “Tam Tedarik Anlaşması” olarak yapılacak ve PMUM’ne karşı sorumlu taraf yüklenici olacaktır. İDARE, PMUM’ne kayıt işlemleri esnasında ihtiyaç duyulabilecek her türlü evrakı temin etmekle mükelleftir.
4.4. Hukuki gerekçeler nedeniyle YÜKLENİCİ’nin faaliyetine geçici olarak ara verilmesi veya faaliyetinin son bulması halinde, İDARE’nin yeni bir tedarikçi ile ikili anlaşma yapıncaya kadar elektrik enerjisi ve/veya kapasite temini ( arz güvenliğinin sağlanabilmesi ) için YÜKLENİCİ, İDARE’nin bulunduğu bölgedeki dağıtım lisansı sahibi tüzel kişi ile son kaynak anlaşmalarının yapılması hakkında gerekli yasal işlemleri yürütecektir.
4.5. Bakım zamanında ve/veya santrallerden birinin herhangi bir sebepten dolayı çalışamaz hale gelmesi durumunda ve her ne şart ve nam altında olursa olsun, YÜKLENİCİ’den kaynaklanan nedenler ile YÜKLENİCİ tarafından karşılanmayan enerji miktarı İDARE’ye sözleşmedeki indirimli fiyattan YÜKLENİCİ tarafından temin edilecektir. TEDAŞ veya kanun ile bu kurumun yerine ikame edilecek kurumlar veya Görevli Şirket tarafından fatura edildiğinde İDARE’nin uğrayacağı zarar YÜKLENİCİ tarafından karşılanacaktır.
4.6. Sayacın arızalanması veya ölçme hassasiyetinden şüphe edilmesi halinde, TEDAŞ, TEİAŞ, TETAŞ, YÜKLENİCİ veya İDARE tarafından sayacın kontrolü talep edilebilir. Bu talep, YÜKLENİCİ tarafından 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu hükümleri çerçevesinde bila bedel karşılanır ve sayaçta mevcut yönetmelikler çerçevesinde kusur tespit edilmesi durumunda yeni sayacın temini İDARE’nin yükümlülüğündedir.
4.7. Sayacın tüketimi kaydetmemesinin veya doğru kaydetmemesinin taraflarca tespiti halinde, dağıtımdaki lisans sahibinin ilgili mevzuata göre belirleyeceği hesaplama şekline göre düzenleyeceği tutanak belge ve raporlar dikkate alınarak enerji tüketimi tahakkuka bağlanır. Faturalamadan, sayacın hatalı okunmasından kaynaklanacak hataların tespitinde, İDARE’nin bağlı olduğu dağıtım lisansı sahibinin ilgili mevzuat gereği belirleyeceği usule göre işlem yapılır.
İş teslimi yapılmadan önce, YÜKLENİCİ, İDARE ve işletme sorumlusu gözetiminde, akım trafoları ve çarpanları tespit edilip, yüklenici tarafından tutanak altına alınacak ve İDARE’ye teslim edilecektir. İleride bu hususta ortaya çıkabilecek problemlerde (yanlış çarpan veya akım/gerilim trafo oranları vb.) her türlü sorumluluk YÜKLENİCİ’ye ait olacaktır. Bu yanlışlıklardan kaynaklanan hiçbir bedel İDARE’den talep edilemeyecektir.
4.8. Sayaçlar Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun 22/03/2003 tarih ve 25056 sayılı resmi gazetede yayınlanan “Elektrik Piyasasında Kullanılacak Sayaçlar Hakkında Tebliğ”de belirtilen standartlarda İDARE tarafından oluşturulacaktır. Sayaç standartlarındaki değişikliklerin EPDK tarafından çıkarılacak tebliğlerde yayınlanması halinde yapılan değişikliklere uyacağını İDARE kabul ve beyan eder. Mevcut sayaçların ilgili yönetmelik ve düzenlemelere uygun hale getirilmesi zorunluluğunun çıkması halinde, her türlü projelendirme, yer değişikliği, montaj ve devreye alma işini YÜKLENİCİ yürütecek, gerekli her türlü yasal vergi, harç ve benzeri giderler ile malzeme tedarikini İDARE sağlayacaktır.
4.9. Sayaç okuma usulleri ve her türlü itirazlarda TEDAŞ uygulamaları geçerliğini koruyacaktır. İşin ifası sırasında alınması gereken ilgili belgeleri ihaleyi kazanan YÜKLENİCİ temin edecek, sonrasında yer teslimi yapılarak süre başlatılacaktır. İDARE, mevcut kanun ve yönetmelikler çerçevesinde zorunlu kalmadıkça, sayaçların uzaktan okunması için gerekli tesisatı kurmakla mükellef değildir. YÜKLENİCİ, tüm sayaçların uzaktan okunabilir yapılması İDARE’ye şart koşamaz ya da mevcut uzaktan okunabilir sayaçlarda, uzaktan okuma sisteminde meydana gelecek problemlerin giderilmesi konusunda İDARE’yi sorumlu tutamaz. YÜKLENİCİ, İDARE’nin onayı olmadan, sayaçların uzaktan okunması ile alakalı yaptığı bir işlem için, İDARE’den ücret talep edemez. Ancak, YÜKLENİCİ, İDARE’den hiçbir ücret talep etmeksizin, mevcut uzaktan okunabilen sayaçlardaki, uzaktan okuma sistemi ile alakalı problemleri giderebilir veya uzaktan okunabilen sayaç tesis edebilir.
4.10. YÜKLENİCİ, elektrik tüketim değerlerinde veya gün içi dağılımlarında değişiklikler olması durumunda İDARE’den fiyat değişikliği veya herhangi bir nam altında ilave ücret, hak talep edemez.
İDARE, sözleşme süresi içinde, yeni eklenen veya iptal edilen birimler dolayısıyla mevcut toplam sözleşme gücünde %20’nin altında bir artış olursa, YÜKLENİCİ’ye bildirmekle yükümlü değildir. Ancak toplamda %20’nin üzerinde oluşacak güç artışlarında, İDARE, YÜKLENİCİ’ye bu durumu bildirmekle mükelleftir.
4.11. Sayaçlar aylık dönemler itibariyle okunarak ödeme bildirimleri yapılacaktır.
5.MADDE – İŞE BAŞLAMA SÜRECİ
1 Ocak 2016’tir.
6. MADDE – SÖZLEŞME SÜRESİ
İşe başlama tarihinden itibaren 12 (oniki) aydır. İşin bitiş tarihi 31 Aralık 2017'tir.
YÜKLENİCİ, şartnamede belirtilen enerji miktarının %90’ı sözleşme süresi içinde tüketildiğinde, bu durumu İDARE’ye yazılı olarak bildirmek zorundadır.
7.MADDE – FATURAYA İTİRAZ
Ödeme bildirimine ilişkin hatalar; hatalı sayaç okunması, yanlış tarife veya yanlış çarpım faktörü uygulanması, tüketim miktarı ve/veya bedelinin hatalı hesaplanması ya da mükerrer ödeme bildirimi düzenlenmesi gibi hususları kapsar.
İDARE, hatalı bildirimlere karşı, Elektrik Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği uyarınca itiraz edebilir. İtirazın yapılmış olması ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldırmamakla birlikte, itiraza konu tüketim bedeli ile abonenin bir önceki tüketim döneminde ödemiş olduğu tüketim bedeli arasındaki farkın yüzde otuzdan (%30) fazla olması durumunda, İDARE, bir önceki dönemde ödemiş olduğu tüketim bedeli kadar tutarı son ödeme tarihinden önce yatırabilir. Bu durumda İDARE’ye gecikme cezası uygulanmaz.
İtiraz, Tedarikçi tarafından başvuru tarihini izleyen en geç 10 (on) iş günü içerisinde incelenerek sonuçlandırılır. İnceleme sonuçları İDARE’ye yazılı olarak bildirilir. İnceleme sonucuna göre itirazın haklı bulunması halinde, itiraza konu tüketim bedeline dair fazla olarak tahsil edilen bedel İDARE’ye 3 (üç) iş günü içerisinde iade edilir veya İDARE’nin onay vermesi halinde bir sonraki tüketim dönemine ait bedelden mahsup edilir. İtirazın haksız bulunması durumunda, ortaya çıkan fark, bir sonraki fatura döneminde ödenir.
Uyuşmazlığın devamı halinde, konu ile ilgili mevzuatlar dahilinde işlem yapılır.
8.MADDE – KUSURSUZLUK İMKANSIZLIK (MÜCBİR SEBEPLER)
Taraflar, diğer tarafın faaliyetlerini geçici veya daimi olarak durdurması, yangın, deprem, sel gibi doğal afetler, iş yerindeki grev ve elektrik piyasası mevzuatında ve PMUM tarafından mücbir sebep olarak kabul edilen durumlarda elektrik piyasası mevzuatında öngörüldüğü şekilde karşı tarafa bildirmek suretiyle mücbir sebep hükümlerinden yararlanabilir.
Taraflar, mücbir sebep hallerinde, derhal diğer tarafa söz konusu mücbir sebep halinin başlangıç tarihini, mahiyetini ve tahmini süresini ihbar edecektir.
Bu bildirimi yapmış olmak, bildirimi yapan tarafın bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz.
Mücbir sebep ortadan kalktığı ve sistemin normale döndüğü taraflarca saptandığında sözleşme uygulanmaya devam eder.
Tedarikçi her ne nam altında olursa olsun Mücbir Sebeplerden dolayı tazminat talebinde bulunmayacaktır.
9.MADDE – TEKNİK İDARİ KONULARDA BAŞVURULACAK KURUMLAR
Elektrik bağlanmaması veya kesilmesi, sayaçların okunması, arızalanması ve her türlü elektrik kesintilerinde İDARE bilgi almak ve gereğinin yapılması için;
a)EPDK
b)TEDAŞ veya Görevli Şirket İşletme Başmühendisliğine
c)TEDAŞ Müessese Müdürlüğüne veya Görevli Şirkete
d)Tedarikçi Şirkete başvurabilir.
10.MADDE – GİZLİLİK
Bu şartname kapsamında İDARE Tüketim Birimlerine verilen ve İDARE Tüketim Birimlerinden alınan tüm bilgiler özel ve gizlidir; bu Şartnameye yönelik uygulamalar dışında herhangi bir amaç için kullanılamaz; Tarafların yazılı onayı olmadan çoğaltılamaz ve üçüncü şahıslara verilemez. Sözleşme sona erse dahi, tarafların gizlilik yükümlülüğü 5 (beş) yıl daha devam eder.
11. MADDE – SORUMLULUK VE CEZA ŞARTLARI
İhaleyi kazanan YÜKLENİCİ, şartnamede belirtilen hususları uygulamakla yükümlüdür. Şartnamede belirtilmeyen hususlarda Enerji Mevzuat ve Kanunları, E.P.D.K.’nun ilgili yönetmelikleri ve tebliğleri, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve İlgili Yönetmelikleri geçerlidir.
Trafo merkezi veya sayaçlar üzerinde yapılacak her türlü işlem için İDARE’ye önceden bilgi verilecek ve işlemler işletme sorumlusu ve İDARE’nin görevlendireceği personel gözetiminde gerçekleştirilecektir.
Temel
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
Kurumsal
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
- +
- İhale Sonuç İlanları
- İlansız İhale Sonuçları
- Sonuç Alarmları
- KİK Kararları
- Firma ve Rakip Analizleri
- Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
- İhale Öncesi Olası Rakipler
- İdare Analizleri
- Bütçe Tahminleri
- Yüklenicileri
- Yaklaşık Maliyet Analizleri
- Sektör Analizleri
- Sektördeki Öncü Firmalar
- İş Dağılımları
- Pazar Araştırmaları
- Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
- Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
- Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)