İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Dış Tetkik Labratuar Hizmet Alımı

İhale No 2337638
Sektör Sağlık Hizmetleri, Veterinerlik, Sosyal Hizmetler
İdare Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Yaklaşık Maliyet
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 8 Kasım 2021
İhale Tarihi 9 Kasım 2021 17:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

T.C.

ANKARA VALİLİĞİ
İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
PURSAKLAR DEVLET HASTANESİ

2022 YILI DIŞ TETKİK LABORATUVAR HİZMET ALIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ

Konu: Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi’ ne, teknik şartname ekinde adı geçen işe başlama tarihinden itibaren en fazla 12 ay olacak şekilde Mikrobiyoloji ve Biyokimya laboratuvarlarmda çalışılmayan testler ile ilgili puana dayalı sonuç karşılığı dış laboratuvar hizmeti alımı yapılacaktır.

Cinsi

Miktarı

Birimi

Pursaklar Devlet Hastanesi için Laboratuvar dış tetkik Hizmet alımı

383762,5

Puan

 


 

1.    Yükleniciye bu şartnamenin ekinde belirtilen testlerden 383762,5 Puanlık test hizmeti verilecektir. Ekte verilen test listesindeki test sayıları tahmini olup sadece maliyet analizi yapılabilmesi amacıyla verilmiştir.

2.    İhtiyaç duyulması halinde ekli listede yer almasa dahi Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) içinde tanımlı Mikrobiyoloji ve Biyokimya grubu testlerden de istek yapılabilecektir.

3.    Yüklenici, listede belirtilen testlerden kendi bünyesindeki Laboratuvarda yapamadığı testler için hizmeti üreten yurt içindeki veya yurt dışındaki diğer laboıatuvarlardan (Kamu veya özel sektöre ait hastane ve laboıatuvarlardan) hizmet satın alabilecektir. Ancak yüklenici, bu şartnamenin ekinde belirtilen toplam test sayısının en az %51’ini kendi bünyesindeki Laboratuvarda yapmak zorundadır. Yüklenici bu testlere ait cihaz ve test listesini, çalışma yöntemlerini ve alt yapısına dair belgeleri ihale komisyonuna ibraz etmek durumundadır.

4.    Yüklenici başka laboratuvaıdan hizmet alması durumunda, bu laboratuvarlarla olan mutabakat belgelerini ve bu işbirliğinin hangi testleri içerdiğini ihale komisyonuna sunmalıdır.

5.   

           
     
 
 

İhale komisyonu tarafından yapılacak belge incelemeleri ve/veya yerinde inceleme sonucunda teknik şartnameye uygun olmadığı tespit edilen laboratuvardan hizmet satın alınmayacaktır.

6.      Hizmet alımı yapılacak laboratuvar Ankara il sınırları içerisinde olacaktır.

7.      Yüklenici ve yüklenicinin hizmet aldığı laboıatuvarlar ISO 15189 Akreditasyon Belgesine sahip olmalıdır.

8.      Yüklenici, ilgili hastanenin laboratuvarları tarafından kabulü yapılmış ve barkodlanarak kuryeye teslim edilmiş örnekleri çalışacaktır. Sağlık Bilgi Yönetim Sistemi (SBYS) kaydı olmayan çalışmalar kabul edilmeyecektir.

9.      Yüklenici, listedeki testler için numune alımı, transportu, çalışma yöntemi, çalışılan cihazların isimleri, referans aralıkları/karar sınırları ve hangi sürede sonuçların geri bildirileceğini ayrıntılı olarak teklif dosyasında belirtecektir.

10.      Tetkik sonuçlandırma süreleri teklif dosyasında verilecek, daha soma hizmetin gerçekleşmesi aşamasında ise kontrol komisyonuna teslim edilecektir.

11.    Numune transferi ve sonuçların ilgili birimlere gönderilmesi, yüklenicinin sorumluluğu altındadır. Alınan numuneler yüklenicinin kuryesi tarafından sağlık kuruluşu idaresinin de onaylayacağı bir kodlama sistemi ile kodlanacak, hizmet alınan laboratuvara Eııfeksiyöz madde ile Enfeksiyöz tanı ve Klinik örneği taşıma Yönetmeliği’ne uygun olarak taşınacaktır.

12.    Sonuçlar İnternet aracılığı ile doğrudan doğruya hastanenin kullanmakta olduğu mevcut SBYS’ye (LBYS/HBYS) aktarılacaktır. Yüklenici işe başlamadan önce veri alış verişi için hastanenin SBYS’leıi ile entegrasyonu ücretsiz ve sorunsuz olarak sağlamakla yükümlüdür. Hizmet süresi içerisinde SBYS firmasının ve yazılımının değişmesi durumunda yüklenici entegrasyonu ücretsiz olarak sürdürmekle yükümlüdür.

13.    Yükleniciden test sonuçlarıyla ilgili olarak analiz öncesi, analiz sırası ve analiz soması evreler hakkında ayrıntılı bilgi istenebilecektir.

14.      Numune alınması işlemi hastane personeli tarafından yapılacaktır. Numune alma işlemi rutin dışı özellik gösteriyorsa hizmet alınan laboratuvar personeli tarafından hastane numune alma personeline teorik ve uygulamalı olarak eğitim verilecek olup verilen eğitimlerin kaydı tutulacaktır.

15.    Yüklenici, numune almak için gerekli olan sarf malzemeleri (Vakumlu kan alma tüpleri, idrar toplama kapları, güvenlikli kan alma iğneleri ve barkod etiketleri, buz aküleri v.b.) temin edecektir.

16.    Numune transferi sırasında sağlanan ortam sıcaklığı test rehberinde belirtilen sıcaklık değerleri ile uyumlu olmalıdır. Numune transfer koşulları ve transfer sıcaklığının izlenebilirliği ile ilgili işlemler yüklenici tarafından ihale aşamasında ihale komisyonuna bildirilecektir. Hizmetin gerçekleşmesi aşamasında transfer sıcaklığının izlenebilirliği periyodik olarak belgelendirilebilecek ve kontrol komisyonuna teslim edilecektir.

17.    Tetkik sonuçları, yüklenicinin teklif dosyasında yer alan listesinde belirlenen süreler içerisinde teslim edilecektir. Hizmet süresince bu sonuç verme sürelerinin üzerine çıkılmayacaktır. Cihaz arızası, kit temini ve benzeri hallerde gecikme konusunda yüklenici tarafından önceden bilgi verilmesi zorunludur. İlgili birim tarafından gerekli görüldüğünde testlerin sonuçlarının bildirimi için belirlenen sürelerde değişiklik yapılabilir.

18.    Yüklenici tetkik sonuçlarını Tıbbi Laboıatuvarlar Yöııetmeliği’nde belirtilen süreye uygun olarak pdf formatında elektronik ortamda saklamalıdır.

19.    Ay içerisinde yüklenici tarafından yapılan testlerden sonuçları sağlık kuruluşu idaresi tarafından onaylanmış olanlar, hasta protokol numarası, hasta adı soyadı, çalışılan test kodu ve adı, çalışılan test miktarı, testin puanı ve toplam puan belirtilerek ay sonunda bir liste halinde hastanenin kontrol birimine verilecektir. Hak ediş ödemeleri, sağlık kuruluşu SBYS verileri esas alınarak onaylanmış hasta sonuçlarına göre yapılacaktır.

20.    Tetkiki isteyen hekim veya hastane laboıatuvar uzmanları sonucun klinik ile uyumlu olmadığına karar verirse, ilgili laboıatuvar uzmanı yüklenici ile görüşüp tetkikin tekrarını talep edebilir. Bu durumda sağlık kuruluşu idaresi tarafından ikinci bir ücret ödenmez. Sonuçların doğrulanması gerekliyse, hastanenin uygun göreceği bir dış merkezde ücreti yüklenici tarafından ödenmek kaydıyla tetkik tekrar çalıştırılacaktır.

21.    Tetkik sonuçları ve testler ile ilgili olarak, dış laboıatuvar numune kabulü sonrasındaki süreçlerde ortaya çıkabilecek hatalardan yüklenici sorumludur.

22.    Yüklenici acil durumlarda klinik olgularla ilgili danışmak üzere testlerin çalışmasında görevli laboratuvar uzmanlarına 24 saat ulaşmayı sağlayacak telefon numaralarını yazılı olarak ilgili birime verecektir.

23.    Yüklenici tetkik sonuçlarını hasta hakları ilkesine dayanılarak hastanın ve sağlık kuruluşu idaresinin yazılı izni olmadan herhangi bir amaçla kullanamaz.

24.    Çalışılan numuneler, tetkik sonuçları onaylanıp sonuçlar verildikten sonra ilgili mevzuatta herhangi bir hüküm belirtilmemişse en az 15 gün, özellikli testlerde (Bu özellikler kontrol birimince belirlenir) gerekliyse en az 30 gün saklanmalıdır.

25.    Yüklenici tarafından hazırlanacak test rehberlerinin elektronik ortamda yayımlanmasını sağlamak üzere sağlık kuruluşu idaresine elektronik ortamda teslim edecektir. Bu rehberde, laboratuvar grubuna göre yüklenici laboratuvarından ilgili kişilerin iletişim bilgileri yer alacaktır.

26.    Yüklenici, hizmet vereceği Hastane Yöneticisi/Başhekim’in belirleyeceği, sağlık kuruluşundan bir personele numunelerin toplanması, yüklenicinin personeline teslim edilmesi, sonuçların alınması, aktarılması ve sağlık kuruluşu içerisindeki koordinasyonun sağlanması için eğitim verecek ve bilgi, belge aktarımı konusunda destek sağlayacaktır.

Sonuçlarla ilgili olarak ortaya çıkabilecek herhangi bir durumda adli ve hukuki sorumluluk yükleniciye aittir.

r


 

DENETİM KONUSUNDA UYULACAK HUSUSLAR

1.     Hizmet alınan laboıatuvar uluslararası standartlara uygun iç kalite ve dış kalite değerlendirme programlarına tabi olmalı ve bunların rutin kontrol programlarını sağlık kuruluşu idaresine vermelidir. Bu kontroller hizmet alan hastane tarafından her zaman denetlenebilir olmalıdır.

2.     Yüklenici laboratuvarı Sağlık Bakanlığının Sağlıkta Hizmet Kalite Standartlarını kaışılamalıdır. Denetim sırasında bu şartların sağlandığına ilişkin kalite dokümanlarının ibrazı zorunludur.

3.     Hizmet alınan laboratuvar tetkik sonuçlarını sözleşmede belirtilen süre içerisinde internet ortamında ve gerektiğinde yazılı olarak ilgili hastaneye bildirecektir. Her test için iç kalite kontrol çalışmalarının düzenli yapıldığını, listede belirtilen testlerden Türkiye’de veya dünyada dış kalite değerlendirme programı olanlar için bu programlarda yer aldığını belgelemeli ve sözleşme süresince bunu sürdüreceğini taahhüt etmelidir. Hizmet alınan laboratuvarın anlaşma yaptığı laboratuvarlar da uluslararası standartlara uygun iç kalite kontrol uygulamaları ve dış kalite değerlendirme programlarına tabi olmalı ve bunların sonuçlarını yüklenici aracılığıyla sağlık kuruluşu idaresine vermelidir. İç kalite kontrol ve dış kalite değerlendirme çıktılarının kontrolü ve yeterliliği ilgili sağlık kuruluşlarının laboratuvar uzmanları tarafından değerlendirilebilecektir.

4.     Periyodik incelemeler dışında, sağlık kuruluşu idaresi gerek gördüğü zamanlarda ve gerek gördüğü tetkikler için kontrol örnekleri alıp masrafları yükleniciye ait olmak üzere kontrol birimince uygun görülen bir laboratuvara gönderebilir. Kontrollerin yapılabilmesi için gönderilen örneklerin nakliyesi, kontrol ücretleri gibi tüm işlem bedelleri hizmet veren kuruluşa aittir. îdare kontrol örneklerini ve laboratuvar sonucunu alarak laboratuvar sorumlusunun huzurunda kodlayıp, mühürleyip kontrol laboratuvarına gönderilmek üzere firmaya teslim edecektir. Kontrol laboratuvarı sonuçları sağlık kuruluşu idaresinin bildireceği faks veya e-mail adresine gönderecektir. Belgelerin aslı ise posta ile sağlık kuruluşu idaresine ulaştırılacaktır. Kontrol laboratuvarı ile yapılan karşılaştırma sonuçlarında her test için ayrı değerlendirilmek üzere, bilimsel bir açıklaması olmaksızın, arka arkaya en fazla iki kez kabul edilemez sınırlarda sonuç verilmesi durumunda gerekli cezai işlemler yapılacaktır.


 

 

 
 

2022 yılı Ankara Pursaklar Devlet Hastanesi
Mikrobiyoloji ve Biyokimya Laboratuvarı için
Dış Laboratuvarda Çalıştırılacak Testler ve Sayıları

Sıra

No

TEST ADI

Talep

Edilen

Miktar

Birim

Sut Kodu

Sut

Puanı

Toplam

Puan

1 ,

Anti HBc IgM

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri)

100

Test

906.580

15,51

1551

2

l

Anti HAV IgG

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri)

300

Test

906.510

15,51

4653

3

Anti HAV IgM

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri)

150

Test

906.530

15,51

2326,5

4

Anti HBc IgG

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri) >

100

Test

906.560

15,51

1551

5

HBV DNA                                           "

400

Test

908.150

171,50

68600

6

HCV RNA

100

Test

908.170

171,50

17150

7 ,

HBe Ag

(Kemoluminesans veya benzeri)

400

Test

907.420

14,54

5816

8

Anti HBe

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri)

400

Test

906.600

15,51

6204

9 ,

Anti Rubella IgG (Kemoluminesans veya benzeri)

1000

Test

906.820

14,54

14540

10

Anti Rubella IgM (Kemoluminesans veya benzeri)

2000

Test

906.840

14,54

29080

11 /

Anti Toxopİasma IgG (Kemoluminesans veya benzeri)

1000

Test

906.910

14,54

14540

12 V

Anti Toxoplasma IgM (Kemoluminesans veya benzeri)

2000

Test

906.930

14,54

29080

13,

CMV IgG

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri)

1000

Test

906.360

15,51

15510

14

CMV IgM

(Mikropartikül immun assay-MEIA veya benzeri)

2000

Test

906.370

15,51

31020

15,

IgE (total)

100

Test

903.890

16,48

1648

17

Anti nükleer antikor (ANA)

400

Test

906.780

16,48

6592

18

Delta Antijeni

50

Test

907.230

16,48

824

19

Delta Antikoru

50

Test

907.240

9,69

484,5

20 ,,

Kızamık IgG

150

Test

907.710

11,63

1744,5

21).

'

Kızamık IgM

100

Test

907.720

9,69

969

22

Kabakulak IgG

100

Test

907.690

19,77

1977

23 ,

Kabakulak IgM                                   -

100

Test

907.700

19,77

1977

24

VZVIgG

100

Test

908,100

19,77

1977

 


 

 

               
 

25

VZV IgM

100

Test

908.110

19,77

1977

26

Doku Transglutaıuinaz IgA

300

Test

L. 102260

24,81

7443

27

ANTİ DS-DNA

200

Test

906.410

16,48

3296

28

İndiıekt Coombs Testi

200

Test

705.290

12,24

2448

29

Çinko

1500

Test

L. 102040

19,77

29655

30

* / însülin

1500

Test

L.103780

8,98

13470

31

PTH

1000

Test

L.105960

13,57

13570

32

i

Triglobulin

100

Test

L. 107050

16,48

1648

33

ANTİ CCP

300

Test

907.101

24,81

7443

34

Anti tiroglobulin antikor

150

Test

906880

16,56

2484

35

Pıocaltitonin                                             ^

800

Test

L. 106240

49,43

39544

36

IgA

200

Test

907624

4,85

970

 

GENEL TOPLAM

 

 

 

 

383762,5

 

 
 
   
     

^xrî^_ 0&Q-

-r1

 
       

M | CaaA?z

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)