İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Danışmanlık Hizmeti

İhale No 1682035
Sektör Eğitim, Danışmanlık ve Büro Personeli Hizmetleri
İdare KEPEZ DEVLET HASTANESİ
İhale Tipi Danışmanlık Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Antalya
İşin İli Antalya
Yayın Tarihi 13 Ağustos 2018
İhale Tarihi 16 Ağustos 2018 10:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

 

TEHLİKELİ MADDE GÜVENLİK DANIŞMANLIĞI TEKNİK ŞARTNAMESİ

 

Jf

İ ti)

 

i*

v.âafink bskanLfcı

 

 

KEPEZ DEVLET HASTANESİ

 

 

 

 

1.       İŞİN KONUSU VE TANIMI

Bu Şartname Kepez devlet hastanesi tarafından Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı işinde uygulanacak hüküm ve şartları ihtiva etmektedir.

2.      TANIMLAR İdare : KEPEZ DEVLET HASTANESİ

Yüklenici: Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Kuruluşu

TMGD : Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanı

TMGDK : Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Kuruluşu

TMBF : Tehlikeli Madde Faaliyet Belgesi

TMGDS : Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanı Sertifikası

ADR : Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması Tebliğ : Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Hakkında Tebliğ Bakanlık : Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı

Müdürlük : Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürlüğü

3.       AMAÇ VE KAPSAM

Tehlikeli maddeleri; işletmelerimizdeki görevlerimizden kaynaklanan faaliyetler ve işlemleri, insan sağlığına, 'diğer canlı varlıklara ve çevreye zarar vermeden, güvenli bir şekilde yapmak için, tehlikeli madde güvenlik danışmanlığı kuruluşu (TMGDK) yükümlülükleri ile bu kuruluştan temin edilecek hizmetin detaylarını belirlemektedir.

: KEPEZ DEVLET HASTANESİ ile bağlı tüm birimler bu hizmetin kapsamı dâhilindedir.

4.1.      KEPEZ DEVLET Hastanesi ve bağlı hizmet kapsamındaki tüm tesislerde tehlikeli madde güvenliği sistem kurulumu, farkındalık eğitimi, göreve özgü eğitim ve emniyet eğitimi hizmeti tehlikeli madde güvenlik danışmanlığı hizmeti işinin kapsamındadır.

4.2.      KEPEZ DEVLET Hastanesi ve bağlı hizmet kapsamındaki tüm tesislerin ADR Sınıf 6.2 Klinik Atıkları, ürün kabul, depo, üretim alanları ve diğer tüm alanlar ile tehlikeli maddeler, tehlikeli atıkların sınıflandırılması, ambalajlama hükümleri, tank ve tank konteyner hükümleri, muafiyetlerin belirlenmesi, karışık yükleme yasakları, ambalajların etiketlenmesi, araçlara levha ve turuncu plaka zorunluluklarının belirlenmesi, tehlikeli maddelerin depolama koşulları, araçlara taşıma esnasında gerekli tüm evrakların belirlenmesi ve diğer zorunluluklar sağlanacaktır.

4.3.      Hizmet alınan nakliye, lojistik firmaları ve taşeron firmaların taşıma araçlarının firmamızı ilgilendiren taşımalarında, ADR'ye uygunluğu kontrol edilecektir.

(4.4 Mevzuatta tanımlanan yükümlü tarafların belirlenerek İdare bünyesinde çalışan kişilere genel farkındalık eğitimi verilecektir.

4.5y İdarede tarafından uygun görülen yer ve zamanda hizmet kapsamındaki çalışanlara farkındalık eğitimi, göreve yönelik eğitim ve emniyet eğitimi verilecektir.

4.6.      İşleyişin sürekliliğinin ve süreçlerin devamlılığının sağlanabilmesi için;

4.6.1.     Faaliyet belgesi bulunan tesislerin faaliyetlerini ADR Yönetmeliğine uygun olarak ifa etmesine yönelik süreçler hazırlanacaktır, yıllık aksiyon planları hazırlanacaktır.

4.6.2.    Faaliyet Belgelerinin geçerlilik sürelerini takip edilecek, mevzuat hakkında güncel bilgi paylaşımında bulunulacak, tüm süreçlerin takibi yapılacaktır.

4.6.3.   Mevzuatta yer alan ilgili tüm dokümanların uygun şekilde arşivlenmesi sağlanacaktır.

4.6.4.        Varsa muafiyetlerden faydalanarak sorumluluklarının azaltılması sağlanacaktır; yönetmelik, tebliğ vs. ile ADR kapsamında uygulanan muafiyetlerin                                   Mliı^stanesi faaliyetlerine uygunluğu incelenecek, muafiyet kapsamına girebilecek iş süreçlerini yönetime raporlanacak ve varsa ise muafiyetlerden yararlanılması sağlanacaktır.

4.6.5.   Tehlikeli madde taşımacılığı mevzuatı takip edilecek ve gerekli bilgilendirmeler İdareye yapılacaktır.

4.7.      İdaredeki tesislerin başındaki çalışanın sorumluluğu altında, yapılan işin gereklilikleri kapsamında en uygun araç ve faaliyetleri belirleyip kullanımını sağlayacaktır, en güvenli yolla bu faaliyetlerin yönetimini kolaylaştıracaktır.

4.8.      Tehlikeli maddelerin karayollarında taşınmasında uluslararası anlaşma ve sözleşme (ADR) hükümlerine uyulduğunu izleyecektir.

4.9.      Tehlikeli maddelerin ADR hükümlerine göre taşınması hususunda İdareye öneriler sunacaktır.

4.10.  İdarenin tehlikeli maddelerin taşınması ile ilgili yıllık faaliyet raporunu, yılsonu itibariyle ilk üç ay içerisinde müdürlüğün yayınladığı formata uygun şekilde hazırlamak ve İdarenin onayını aldıktan sonra T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TMKT Genel Müdürlüğü'ne ibraz edecektir.

4.11.  Taşınacak tehlikeli maddelerin tespiti yapılacaktır ve bu maddelere ilişkin ADR'deki zorunluluklar ile uygunluk prosedürler belirlenecektir.

4.12.  İdarenin faaliyet konusu olan tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanacağı taşıma araçları satın alınırken (yükleniciler dâhil) rehberlik edilecektir.

4.13.  Tehlikeli maddelerin taşınması, yüklenmesi ve boşaltımında kullanılan teçhizatın kontrolüyle ilgili prosedürler belirlenecektir.


 


 

4.14.  Ulusal ve uluslararası mevzuat ve bunlarda yapılan değişiklikler hakkında, İdare çalışanlarına göreve yönelik eğitim verilecektir veya almalarını sağlanacaktır ve bu eğitimin kayıtları İdare ile paylaşılarak muhafaza edilecektir.

4.15.  Tehlikeli maddelerin taşınması, yüklenmesi veya boşaltılması sırasında bir kaza veya güvenliği etkileyecek muhtemel bir olay meydana gelmesi durumunda uygulanacak acil durum prosedürleri belirlenecektir, çalışanlara bunlarla ilgili tatbikatlar periyodik olarak yaptırılacaktır ve bunların kayıtları tutulacaktır.

4.16.  Kazaların veya ciddi ihlallerin tekrar oluşmasını önleyecek tedbirlerin alınması sağlanacaktır.

4.17.  Tehlikeli maddelerin taşınması, doldurulması veya boşaltılmasında yer alan çalışanların, operasyonel prosedürler ve talimatlar hakkında bilgiye sahip olmaları sağlanacaktır.

4.18.  Tehlikeli malların taşınması, yüklenmesi veya boşaltılmasında muhtemel risklere karşı hazırlıklı olmak için, ilgili personelin farkındalığını artırmaya yönelik önlemler alınacaktır.

4.19.  Tehlikeli maddenin sınıfına göre, taşıma sırasında taşıtta bulunması gereken doküman ve güvenlik teçhizatlarının taşıma aracında bulundurulmasına yönelik talimatlar oluşturulacaktır.

4.20.  ADR Bölüm 1.10.3.2'de belirtilen işletme güvenlik planını hazırlanacak ve planın uygulanması sağlanacaktır.

4.21.  Faaliyetler konusunda eğitim, denetim ve kontrol dâhil yaptığı her türlü iş kayıt altına alınacaktır, bu kayıtlar 5 yıl süreyle saklanacaktır ve talep edilmesi halinde İdareyle paylaşıldıktan sonra T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TMKT Genel Müdürlüğü'ne ibraz edilecektir.

4.22.  İşletmede görevi ile ilgili yapılacak denetlemelerde; denetlenen kişi ve işlerle ilgili tarih ve saat belirterek kayıt tutulacaktır.

4.23.  Taşıma aracına yüklenen yükün ADR hükümlerine uygun olarak; paketlenmesi, etiketlenmesi, işaretlenmesi ve yüklenmesiyle ilgili iş ve işlemlere ilişkin prosedürler belirlenecektir.

4.24.  İşletmede taşıma, yükleme veya boşaltma sırasında meydana gelen bir kazanın cana, mala ve çevreye zarar vermesi durumunda; kaza hakkında bilgi toplanacak, İdareye bir kaza raporu verilecektir.

4.25.  Tehlikeli madde taşımasında kullanılan firma araçlarının ADR kapsamında uygunluk belgelerinin alımı için organizasyon yapılacaktır ve takip edilecektir, belgelendirme ve yenileme süreçleri takip ve kontrol edilecektir.

4.26.  Belirlenecek tüm prosedürler tesiste uygulanan Yönetim Sistemleri prosedürlerine uygun olarak hazırlanacaktır.

4.27.Sözleşme imzalandıktan sonra u-net otomasyon sistemi üzerinden yüklenici çalışanlarından bir Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanını İdareye atanacaktır ve İdare yetkilisinin sistem üzerinden onay vermesi sağlanacaktır. İdarenin yetkili tanımlaması yapılmamış ise bu konuda gerekli dilekçe ve belgeler ile yetkilinin en yakın T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Bölge Müdürlüğüne başvuru yapılarak tanımlama yapılması için gerekli tüm iş ve işlemler firma tarafından sağlanacaktır.

4.28.  Yüklenici  İdareye bağlı tesisleri ilk ziyaretinde öncelikle tesis sorumlusu yada görevlendirdiği yetkili ile görüşecektir ve İdare künyesi oluşturulacaktır. Genel anlamda bir saha kontrolü yapılacak, İdarenin aldığı-ürettiği-gönderdiği tüm ürünlerin malzeme güvenlik bilgi formları (MSDS), tesis sorumlusundan talep edilecektir. MSDS temin ve yönetim sürecinde iletişim elektronik posta yoluyla sağlanabilir. Elektronik posta yoluyla temin edilemeyen MSDS'ler için liste yine mail ortamında İdare tesis sorumlusuna gönderilecektir ve onay alınacaktır. Eksik MSDS'lerin temin edilmesi için ilgilerle görüşülecek ve takip edilerek temin edilmesi sağlanacaktır.

4.29.  Hizmet kapsamındaki tesisler için ikiz klasör oluşturulacaktır. Bu klasörde mevzuata uygun olarak bakanlığın talep ettiği tüm dokümanlar yer alacaktır. Ayrıca her ziyarette rapor tutulacaktır. Tesis sorumlusuna ikiz klasörlerden biri raporda belirtilmek suretiyle imza karşılığı teslim edilecektir ve dosya 5 yıl boyunca saklanacaktır.

4.30.  İdareye    bağlı tesise/tesislere ait Tehlikeli Madde Faaliyet Belgeleri kontrol edilecektir ve doğruluğu teyit edilecektir. Hata var ise gerekli başvuru belgeleri düzenlenerek İdare yetkilisinin en yakın T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Bölge Müdürlüğüne başvuru yapması ve belgenin düzeltilmesi için gerekli tüm iş ve işlemler firma tarafından sağlanacaktır.

4.31.  İdareye bağlı hizmet kapsamındaki tesiste/tesislerde ayrıntılı kontrol yapılacaktır, gerekli görülen tüm bölgeler fotoğraflanacaktır. Yapılan kontroller doğrultusunda ayrıntılı saha raporu İdareyle paylaşılacaktır.

4.32.  İdare tarafından yükleniciye verilen MSDS'ler doğrultusunda hazırlanan tehlikeli maddeye özel oluşturulmuş güvenlik ve kontrol formları (UN dökümleri) ve gerekli tüm prosedürler ilk ziyarette teslim edilen sistem dosyasına eklenerek tesis sorumlusuna teslim edilecektir. Eksik ya da güncel olmayan MSDS'ler tekrar talep edilecek ve yükleniciye teslim edildikçe UN dökümleri güncellenecek ve sistem dosyasına eklenecektir. UN dökümlerinin güncellenmesi firmanın tedarikçi ya da ürün-hammadde değişikliklerinde de uygulanacaktır.

4.33.  2015 Yılından itibaren yapılmış olan resmi "Atık beyanları" İdareden teslim alınarak gönderilen atıklar için her taşımada araçta bulunması gereken "Taşıma evrakı" sistemi hazırlanacaktır ve Excel dosyası olarak İdareye teslim edilecektir. Atıkların UATF kodlarına karşılık gelen, ADR'ye tabi ürünler için UN numaraları tespit edilecektir, gerekli ambalaj ve etiket işlemleri raporlanacak ve işlemler takip edilecektir.

4.34.  ADR genel farkındalık ve bilinçlendirme eğitimi idarenin uygun gördüğü tarihlerde planlanacaktır. Gerekli birimlerden idarenin belirlemiş olduğu personel katılacaktır ve eğitim sonunda sınav yapılarak kayıt altına alınacaktır. Bu ADR'nin genel bilgilerini içeren bir eğitimdir ve hizmet süresi içinde mutlaka düzenlenecektir. İdarenin uygun gördüğü tarihlerde ve talebi doğrultusunda TMGD' nı eğitimleri vermekle ve tekrarlamakla yükümlüdür.

4.35.  İdarenin   tehlikeli madde taşıması yaptığı kendi araçları için, K belgesi kullanım süreleri, SRC-5 belgesi bulunan şoförler ve kullanım süreleri takip edilecek ve yenilenmesi konusunda tüm süreçlerde destek verilecektir.

4.36.  Tüm TMFB kullanım süreleri takip edilecek ve yenilenmesi konusunda tüm süreçlerde destek verilecektir.

4.37.  İdarenin   araçları için denetimlerde görevlilere sunulmak üzere özel "Araç dosyası" hazırlanacak ve birer kopyası alınarak şoförlere teslim edilecektir.

4.38.  Tehlikeli  madde taşınan araçlarda; TMFB, TMGDS, Taşıma evrakı (her taşımada değişecek), yazılı talimatlar (renkli olmak zorunda), src-5 belge fotokopileri, tehlikeli madde ve tehlikeli atık mali sorumluluk sigorta poliçesi, araç taşıt ve k belgesi, muafiyet tablosu, izin ile taşıma yapılıyor ise gerekli izin belgeleri, adr araç uygunluk belgesi (tankerli taşımalarda) gibi ve araçta bulunması zorunlu yangın tüpü ve teçhizatlar için gerekli tüm uyarı ve talimatlar oluşturularak firma tarafından idareye sunulacaktır.

4.39.  Tüm MSDS'ler güncellendikten ve eksikler giderildikten sonra gelen-giden-üretilen ürünler için gerekli etiketleme-işaretleme bilgilerini içeren "Piktogramlı takip çizelgesi" hazırlanacaktır. Araç ve ambalajlara, plaka ve tehlike işaretleri, gerekli ambalaj uygunluğu sağlanarak ve muhtemel tüm muafiyetler takip edilecektir.

4.40.  Tüm ürün MSDS'leri güncellendikten sonra her taşımada araca teslim edilecek olan "Taşıma evrakı" genel sistemi oluşturulacak ve İdareye Excel formatında teslim edilecektir.

4.41.  "ADR  göreve özgü ve emniyet eğitimi" idarenin uygun gördüğü tarihte planlanacaktır. İlgili ve gerekli birimlerden belirlenmiş işçi personelin (mavi yaka) katılacağı ve sonunda sınav yapılarak kayıt altına alınacak bu eğitim ADR'nin genel bilgilerini ve İdarede bulunan ürünlere özel bilgileri içerecektir. Hizmet süresi içinde düzenlenecektir. Ayrıca hizmet süresi içinde görev tanımı yapılan özel personele bire bir eğitim verilecek ve tehlikeli madde alımında ve gönderiminde aktif rol almaları sağlanacaktır.

4.42.  İdarenin   aldığı (boşaltan), ambalajlı sattığı ya da atık olarak çıkardığı (yükleyen), paketlediği (ambalajlayan), tankla sattığı (dolduran) ve kendi araçlarıyla gönderdiği (taşıyan) tehlikeli maddelerin miktarları ton/m3 olarak bir takvim yılı için raporlanarak Bakanlığın otomasyon sistemine yüklenecek ve İdare yetkilisine onaylatılacaktır.

4.43.  Tesislere  yapılacak tüm ziyaretlerde (eğitim verilen ziyaretler hariç) sahada 3.göz kontrolleri yapılacaktır. Yapılan kontroller bilgi olarak raporlanacaktır, ayrıntılı saha raporu resimli olarak oluşturulacak ve son durumu içeren "Ayrıntılı firma saha raporu" tesis sorumlusu ve İdare yönetimiyle paylaşılacaktır. Bu çalışma ile İdare yetkililerinin işleyiş hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olması sağlanacaktır.

4.44.  Tehlikeli  malzeme alımında "Boşaltım" işlemine refakat edecek personelden gerekli sayıda çalışan belirlenecektir ve görev tanımları yapılacaktır.

4.45.  Tehlikeli  madde "Boşaltım" işlemine refakat edecek personelin görev tanımları yapıldıktan sonra en çok 3 çalışanın katılacağı özel eğitimler düzenlenecektir.

4.46.  Tehlikeli  madde "Boşaltım" işlemine refakat edecek personel gerekli eğitime katıldıktan sonra her tehlikeli madde için özel olarak düzenlenecek "Kontrol formlarını" her tehlikeli madde alımında doldurarak bir kopyasının İdarenin tesis sorumlusuna teslim etmesi sağlanacaktır.

4.47.  İdare ve tesis sorumluları, tüm faaliyet kollarında oluşabilecek "Cezalar" konusunda bilgilendirilecektir ve cezalar güncel haliyle sistem dosyasında yer alacaktır.

4.48.  İdare, tedarikçi ya da üreticilerine ADR kuralları ile ilgili yerinde denetim yapmak isterse; denetim TMGD eşliğinde, denetim yapılacak firmada gerçekleştirilecek ve eksikliklerin tamamı raporlanarak İdareye sunulacaktır.

4.49.  ADR hakkında olabilecek Bakanlık veya yetkili bölge müdürlüğü denetiminde, idarenin talebi ile TMGD' ı nın denetim yerinde bulunması zorunludur.

4.50.  Tehlikeli madde taşıyan araçlarda bulunması gereken sertifikalı ve ADR zorunluluklarına uygun genel ve kişisel koruyucu donanım ile yangın söndürme cihazlarının nasıl olması gerektiği konusunda İdareye destek olunacaktır.

4.51.  Yüklenici tesiste ticari sır mahiyetindeki bilgileri saklı tutmakla sorumludur.

4.52.  İdarenin, tehlikeli madde taşımacılığında kullanılması zorunlu kılınan ADR onaylı veya ADR sertifikalı araç, tank, ünite ve ambalaj gibi gereksinimleri konusunda destek olunacaktır.

4.53.  ADR belgelendirme işlemleri, lojistik firma tedariki, patlamadan korunma dokümanı hazırlanması, su arıtma sistemleri, yönetim sistemleri, güvenlik bilgi formu hazırlanması, risk analizleri, iş güvenliği hizmetleri, ortam ölçümleri hizmetleri, tesisat kontrolleri, kaldırma- iletme donanım hizmetleri, yangın-ilkyardım eğitimleri ve benzeri konularda İdareye destek olunacaktır.

4.54.  Tehlikeli madde taşımacılığına ilişkin ulusal ve uluslararası mevzuatta yapılan değişiklik ve güncellemeler takip edilecektir, her iki yılda bir güncellenen ADR ve düzenli periyotlarla güncellenen ulusal mevzuatın İdareyi ilgilendiren başlıklarına dair rehberlik ve bilgilendirme yapılacaktır.

4.55.  Aylık saha ziyaretlerinde tehlikeli madde kaynaklı tehlikeler ve muhtemel riskler göz önünde bulundurularak TMGD' nı tarafından tesisler kontrol edilecek olup aylık raporlar idareye sunulacaktır.

4.56.  TMGD' nı tarafından tesiste uygunsuzluk tespit edildiğinde, tespit tarihi itibari ile aynı gün içerisinde uygunsuzluğa ilişkin raporu tesis yetkilisine/sorumlusuna yazılı iletecektir ve giderilmesi için talepte bulunacaktır. Raporlanarak bildirilmeyen uygunsuzluklardan dolayı, tesise yetkili Bakanlık tarafından verilecek tüm idari ve mali cezalardan yüklenici sorumlu olacaktır.

4.57.  Yüklenicinin, bıı şartname içeriğindeki ilgili yükümlülükleri, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar.

5. İDARENİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

5.1.     Hizmet alınacak TMGDK'ler ile yapılacak anlaşmayı www.türkiye.gov.tr adresi üzerinden bildirilecek ve yapılan bu anlaşmanın veya iş akdinin fesih edilmesi durumunda ise 30 (otuz) gün içerisinde TMGDK ile yeni bir anlaşma yapılacaktır.

5.2.    TMGD'nin işi gereği ihtiyacı olan tüm bilgiler verilecektir ve ihtiyacı olan araç ve gereç sağlanacaktır.

5.3.     TMGD'nin tavsiye ve görüşleri doğrultusunda, tehlikeli madde taşımacılığı en emniyetli şekilde yapılacaktır.

5.4.     TMGD'nin yükümlülüklerini tam anlamıyla yerine getirebilmesi için gerekli destek verilecektir.

5.5.   TMGD tarafından hazırlanan yıllık raporlar 5 yıl süre ile saklanacaktır ve istendiğinde yetkili kişilere verilecektir.

5.6.   TMGD'nin iletişim bilgileri, işletmede bulunan tüm çalışanlara yazılı olarak bildirilecektir ve çalışanlar tarafından kolay erişilebilir yerlerde ilan edilecektir.

5.7.     İşletmede birden fazla TMGD istihdam edilmesi halinde danışmanların görev, yetki ve sorumluluklarının paylaşımı yazılı olarak belirlenecektir ve çalışanlara yazılı olarak ilan

edilecektir.

5.8.   İdarenin talebi üzerine kaza raporları sunulacaktır.

5.9.  TMGD faaliyetlerinin u-net otomasyon sistemine girilmesi sağlanacaktır.

' 5.10.TMGD tarafından u-net otomasyon sistemine girilen tespit ve tavsiyeler İdareye ayrıca yazılı olarak bildirilecektir.

5.11.  TMGD tarafından, işletmede yürütülen faaliyetlere ilişkin tespit ve önerilerinin işlendiği u-net otomasyon sistemi üzerinde, TMGD ile İdarenin temsile ve ilzama yetkilisi tarafından birlikte veya ayrı ayrı onaylanacaktır.

5.12.  UN dökümlerinin güncellenmesi firmanın tedarikçi ya da ürün-hammadde değişikliklerinde uygulanacaktır.

5.13.  İdare "tehlikeli madde güvenlik danışmanlığı" çalışmalarına katılmak üzere her bir tesis için sorumlu/yetkili belirleyecektir. Tesis yetkisili/sorumlusu proje kapsamında yapılacak çalışmalardaki tüm bilgileri verme konusunda gerekli yetki ve sorumlulukta olacaktır.

5.14.  İdare denetim sırasında tehlikeli madde güvenlik danışmanının tesis veya faaliyet alanına girmesini denetim için gerekli personel ve her türlü donanımı sağlayacaktır.

6.  YÜKLENİCİNİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

6.1.     TMGDK,    Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Kuruluşlarının Yetkilendirilmesi Hakkında Yönergenin 9 uncu maddesinde belirtilen usul ve esaslara uyulması,

6.2.     TMGDK,    Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Kuruluşlarının Yetkilendirilmesi Hakkında Yönergenin 10 uncu maddesinde belirtilen görev ve yükümlülükleri sağlaması,

6.3.     TMGDK,    Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Kuruluşlarının Yetkilendirilmesi Hakkında Yönergenin 8.maddesine göre yetkilendirmenin iptali durumunda sağlık tesisine 30 (otuz) gün içinde bildirilmesi,

6.4.     Tehlikeli maddelerin taşınmasında uluslararası anlaşma ve sözleşme (ADR/RID/IMGD Kod) ve konu ile ilgili mevzuat hükümlerine uyulduğunu izlemek,

6.5.     Tehlikeli maddelerin ADR/RID/IMGD Kod hükümlerine göre taşınması hususunda sağlık tesisine

öneriler sunmak,

6.6.Sağlık tesisinin tehlikeli maddelerin taşınması ile ilgili yıllık faaliyet raporunu İdarenin belirlediği formata uygun olarak, yılsonu itibariyle ilk üç ay içerisinde hazırlamak ve talep edildiğinde (www.türkiye.gov.tr)adresi üzerinden İdareye gönderilmesi ve sunulması.

6.7.     Taşınacak tehlikeli maddelerin tespiti yapılarak, bu maddeye ilişkin ADR/RID/IMDG Kod'daki zorunluluklar ile uygunluk prosedürlerini belirlemek.

6.8.Sağlık tesislerinin faaliyet konusu olan tehlikeli maddelerin taşınmasında kullanacağı taşıma araçları satın alınırken rehberlik etmek.

6.9.    Tehlikeli   maddelerin taşınması, yüklenmesi ve boşaltımında kullanılan teçhizatın kontrolüyle ilgili prosedürleri belirlemek.

6.10. Ulusal ve uluslararası mevzuat ve bunlarda yapılan değişiklikler dâhil olmak üzere, Sağlık tesisi çalışanlarının görev alanına uygun eğitim almalarını ve bu eğitimin kayıtlarının tutulmasını sağlamak.

6.11. Tehlikeli   maddelerin taşınması, yüklenmesi veya boşaltılması sırasında bir kaza veya güvenliği etkileyecek bir olay meydana gelmesi durumunda uygulanacak acil durum prosedürlerini belirlenmesi, çalışanlara bunlarla ilgili tatbikatların periyodik olarak yapılmasını ve kayıtlarının

tutulmasını sağlamak.

6.12. Kazaların veya ciddi ihlallerin tekrar oluşmasını önleyecek tedbirlerin alınmasını sağlamak.

6.13. Tehlikeli   maddelerin taşınması, doldurulması veya boşaltılmasında yer alan çalışanların, operasyonel prosedürler ve talimatlar hakkında bilgiye sahip olmalarını sağlamak.

6.14. Tehlikeli   malların taşınması, yüklenmesi veya boşaltılmasında muhtemel risklere karşı hazırlıklı olmak için, ilgili personelin farkındalığını artırmaya yönelik önlemler almak.

6.15. Tehlikeli   maddenin sınıfına göre taşıma sırasında taşıtta bulunması gereken doküman ve güvenlik teçhizatlarının taşıma aracında bulundurulmasına yönelik talimatları oluşturmak.

6.16. ADR/RID    Bölüm 1.10.3.2'de belirtilen işletme güvenlik planını hazırlayarak planın uygulanmasını sağlamak.

6.17. Faaliyetler konusunda eğitim, denetim ve kontrol dâhil yaptığı her türlü işi tarih ve saat belirterek kayıt altına almak, bu kayıtları 5 yıl süreyle saklamak ve talep edilmesi halinde İdareye ibraz edilmek üzere bünyesinde bulunması ve danışmanlık hizmet verilen sağlık tesisine sunmak.

6.18. Danışmanlık hizmet verilen sağlık tesisinde konusuyla ilgili bir tehlikenin söz konusu olduğu durumlarda tehlike giderilene kadar yapılan işin durdurulmasını sağlamak, tehlikenin giderildiği durumda da işi kendi onayı ile başlatmak ve tehlike giderilene kadar geçen süreçteki her türlü aşamayı danışmanlık hizmet verilen sağlık tesisine ve yetkili mercilere

yazılı olarak bildirmek.

6.19. Taşıma aracına yüklenen yükün ADR/RID/IMDG Kod hükümlerine uygun olarak; paketlenmesi, etiketlenmesi, işaretlenmesi ve yüklenmesiyle ilgili iş ve işlemlere ilişkin prosedürleri oluşturmak.

6.20. Sağlık tesisinde; taşıma, yükleme veya boşaltma sırasında meydana gelen bir kazanın cana, mala ve çevreye zarar vermesi durumunda; kaza hakkında bilgi toplanması ve danışmanlık hizmet verilen sağlık tesisi yönetimine bir kaza raporu hazırlamak. Hazırlanan bu raporu, bir ay içerisinde sağlık tesisine veya İdareye (www.türkiye.gov.tr) adresi üzerinden göndermek. Bu rapor uluslararası veya ulusal mevzuat kapsamında sağlık tesisi yönetimi tarafından yazılması gereken raporun yerine geçmez.

6.21. Sağlık tesisleri ile ilgili öğrenilen ticari sır mahiyetindeki bilgileri saklı tutulmasının sağlamak.

6.22. Görevlendirilecek    TMGD personelinin ayda en az 1( bir) tam gün, 08:00-17:00 saatleri arasında sağlık tesisinde çalışmasını sağlamak. Ayrıca çalıştığı gün haricinde ihtiyaç olması ve İdarenin talep etmesi halinde TMGD personelini gün içerisinde tesise göndermek.

6.23. Yüklenici,  sağlık tesislerinde görevlendirdiği TMGD ayrılması durumunda gerekli olan iş ve işlemleri zamanında ve eksiksiz yapmalıdır.

6.24. Yüklenici sorumluluğu olan konularda üzerine düşeni yapmaması veya gecikmesinden dolayı gerekli belgelerin belirlenen süre içerisinde hazırlanarak ilgili makamlara sunulmaması

durumunda sağlık tesisleri hakkında uygulanacak yasal, idari ve maddi yaptırımlardan yüklenici sorumlu olacaktır.

6.25.  Yüklenici bilgisi dâhilinde olup da sağlık tesisine bildirilmemiş bilgi eksikliğinden dolayı ortaya çıkabilecek teknik sorunlardan idari ve yasal soruşturmalardan, cezalardan yüklenici sorumlu

olacaktır

6.26.                             İdarenin işlem hacmi, faaliyet alanı sayısı, kaza yoğunluğu veya kaza riskinin artması gibi durumları dikkate alarak, gerektiğinde İdare TMGDK'den hizmet alması gereken TMGD sayısını arttırmasını isteyebilir. Bu tür durumlarda danışman sayısı arttırılacaktır. Fazla danışmanlar için ayrıca ücret ödenmeyecektir.

6.27.                   İdare TMGDK tarafından atanan TMGD' nını değiştirme talebinde bulunabilecek olup idare tarafından gerekçesi sunularak talep edilmesi halinde yüklenici tarafından TMGD değişikliği derhal sağlanacaktır. Değişiklikle ilgili tüm işlemlerden doğan işler yüklenici tarafından takip edilerek tamamlanacaktır.

6.28.                              Yüklenici     bu sözleşme süresi içerisinde çalıştıracağı personelin ilgili meslek kodu ile SGK'ya girişini yapmış olduğunu Kuruma yazılı bir belge ile ibraz edecektir.

7.  GİZLİLİK

7.1.   Yüklenici sözleşme süresince ve sözleşme bittikten sonra, İdare ile ilgili, İdare tarafından verilecek veya kendi elde edeceği bilgileri, raporları ve yazışmaları gizlilik prensipleri çerçevesinde saklayacak İdare'nin yazılı onayı olmaksızın üçüncü şahıs, kuruluş ve kişilere yazılı veya sözlü olarak kesinlikle bilgi vermeyecektir.

7.2.   Bu kapsamda Yüklenici ile İdare arasında gizlilik sözleşmesi imzalanacaktır.

8.  GENEL ŞARTLAR

8.1.  Mesleki ve Teknik Yeterliliğe İlişkin Belgeler

8.1.1.   Yüklenici, bu hizmet kapsamında danışman kaynağını hazır bulunduracaktır.

8.1.2.   Yüklenici, hizmet kapsamında kullanacağı danışmanların hepsinin veya bir kısmının daha önceden bu hizmet danışmanlığında tecrübeli olmasını güvence altına alacaktır.

8.1.3.   Yüklenici ve danışmanlar tehlikeli madde güvenlik danışmanlığı konusundaki uluslararası gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilecek, bu doğrultuda kendisini ve İdare'yi bilgilendirebilecek bir yapıya sahip olacaktır.

8.1.4.     Yüklenici, bu hizmet kapsamında kullanacağı danışmanların hepsini tehlikeli madde güvenlik danışmanı sertifikasına sahip kişilerden seçmelidir.

8.1.5.     Yüklenici, Bakanlık tarafından verilen ve bulunduğu UDHB Bölge Müdürlüğü yetki alanındaki tüm illerde geçerli "Tehlikeli madde güvenlik danışmanlığı kuruluşu                         yetki

belgesine" sahip olacaktır.

8.1.6.     Yüklenici kurulduğu UDHB Bölge Müdürlüğü yetki alanı dışında hizmet veriyorsa, Antalya UDHB bölgesinde şube açtığına dair belgeyi

8.1.7.   Danışmanlar Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmalı ve Türkçe bilmelidir.

8.1.8.     Yüklenici, mesleki ve teknik açıdan yabancı dil içeren konularda Türkçe sözlü/yazılı bildirimi güvence altına alacaktır.

8.1.9.      Görevlendirilecek TMGD' ları Fen Fakültesi (Biyoloji, Fizik, Kimya) Bölümü yada Mühendislik Fakültesi mezunu olmalıdır.

8.1.10.                                Yüklenici sağlık tesislerine görevlendireceği TMGD'ler için Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı Kuruluşlarının Yetkilendirilmesi Hakkında Yönergenin EK-4'deki formata uygun kirr


 

 

T.C.

SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Antalya Kepez Devlet Hastanesi

 

Metin Kutusu: 13/08/2018Sayı :

Konu : Teklife Davet

Sayın :.

Tel : Faks :

Kurumumuzun ihtiyacı olan (1) kalem TEHLİKELİ MADDE GÜVENLİK DANIŞMANLIĞI HİZMETİ ALIMI işi satın alınacaktır. İlgilendiğiniz takdirde K.D.V. hariç fiyat teklifinizi en geç 16.08.2018 tarih ve saat 10:00'a kadar göndermenizi, teklifinizde teslimat süresinin de bildirilmesini arz/rica ederim.

Metin Kutusu: Satınalma tarih ve saati Teklif Başvuru Yeri Teslimat Yeri Teklif TürüMurat DOĞAN İdari Mali İşler Müdür Yardımcısı

16.08.2018 - 10:00

Kepez Devlet Hastanesi

Kepez Devlet Hastanesi

Teklif Birim Fiyat - İş kalemleri bazında

İhtiyaç Listesi

Sıra No

Malın / İşin Adı

Miktar

Birim

Birim Fiyat

Tutar

1

TEHLİKELİ MADDE GÜVENLİK DANIŞMA HİZMET ALIMI

5

AY

 

 

EK: Teknik şartname


 

Satınalmanın Yapılacağı Birim: Kepez Devlet Hastanesi

Devlet Hastanesi Baştabipliği 07060 ANTALYA

Telefon: 242 339 11 00 Dahili:2025-2015-1903 Faks: 242 339 28 00 V.D. :Düden Vergi No: 0700357720 e-posta: kepezdhsatinalma@gmail.com Elektronik ağ:

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)