İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

2018/3438 - Çağrı Merkezi Hizmeti Alınacaktır

İhale No 2018/3438
Sektör Eğitim, Danışmanlık ve Büro Personeli Hizmetleri
İdare KONSOLOSLUK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Şikayet Bedeli 152.021,00 TL
Yaklaşık Bedel 33.791.911 ile 253.439.417 TL arası
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Açık İhale
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 9 Ocak 2018
İhale Tarihi 8 Şubat 2018 11:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETİ ALINACAKTIR

DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI KONSOLOSLUK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Konsolosluk Çağrı Merkezi hizmet alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası : 2018/3438

1-İdarenin

a) Adresi : Eskişehir Yolu Üzeri Dr.Sadık Ahmet Cad. 8 06100 Balgat ÇANKAYA/ANKARA
b) Telefon ve faks numarası : 3122922199 - 3122922718
c) Elektronik Posta Adresi : asiye.atik@mfa.gov.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu hizmetin

a) Niteliği, türü ve miktarı : 40 kişi (33 kişi vatandaş temsilcisi, 4 kişi mevzuat uzmanı, 2 kişi takım lideri, 1 kişi birim yöneticisi)
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer : T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI KONSOLOSLUK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Dr.Sadık Ahmet Cad. No:8 Balgat/ANKARA
c) Süresi : İşe başlama tarihi 01.03.2018, işin bitiş tarihi 28.02.2021


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer : T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI KONSOLOSLUK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Dr.Sadık Ahmet Cad. No:8 Balgat/ANKARA
b) Tarihi ve saati : 08.02.2018 - 11:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar,
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir.
İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.2. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Toplam cironun teklif edilen bedelin %15’inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin %9’undan az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.

Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda, gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 25 oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler veya teknolojik ürün deneyim belgesi.
4.3.2. Kalite ve standarda ilişkin belgeler:

ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetimi Standartları sertifakası, TS EN ISO 9001:2008 veya TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi sertifikası.


Kalite yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu belgelerin ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir.
İş ortaklıklarında, ortaklardan birinin istenilen belgeyi sunması yeterlidir.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

Kamu veya özel sektörde yaptığı çağrı merkezi ve/veya etkileşim merkezi işi.


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.

Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesinde izlenecek yöntem, fiyat ve fiyat dışı unsurlar için nispi ağırlık katsayıları belirlenmesi şeklinde olacaktır.

İsteklinin teklifi, istekli tarafından verilen, her bir fiyat dışı unsurun mevcut olduğunu beyan ve taahhüt eder dokümanlar doğrultusunda idare tarafından puanlanacaktır.

Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, fiyat ve her bir fiyat dışı unsura verilen puan ile ilgili ağırlık katsayılarının çarpımı ile ortaya çıkacak puanların toplanması sureti ile belirlenecek ve en yüksek puana ulaşan teklif, ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak değerlendirilecektir.

Ağırlık katsayılarının toplamı 1 olacak ve değerlendirmeye alınacak fiyat ve fiyat dışı unsurlar “100” tam puan üzerinden puanlandırılacaktır. Hesaplamalarda elde edilen puanlarda virgülden sonra sadece 2 ondalık basamağa yer verilecektir. (Örnek:6,45)

Örnek:

Unsur Puan (100 üzerinden) Ağırlık Katsayısı

Fiyat 70 0,70

Fiyat Dışı Unsur 1 15 0,15

Fiyat Dışı Unsur 2 15 0,15

Toplam: 1,00

İdare tarafından yapılacak değerlendirmede kullanılacak unsurlar şu şekildedir.

Fiyat; Ağırlık Katsayısı: 0,70

Fiyat için verilecek puan hesaplanırken, idarece “aşırı düşük teklifler” hariç tutulmak üzere, değerlendirmeye alınacak en düşük teklife 80 tam puan verilir. Daha sonra diğer tekliflerin, bu en düşük teklife oranlanması sureti ile, her teklife verilen fiyat puanı hesaplanır.

Örnek: En düşük teklif : 800.000 TL - Fiyat Puanı 70

Diğer bir Teklif :1.100.000 TL - fiyat Puanı (800.000/1.100.000)x70= 50,91

Fiyat Dışı Unsur 1: En az 3 yabancı dilde hizmet veren çağrı merkezi hizmeti sunmuş olmak : 0,15

Fiyat Dışı Unsurun Tanımı: Tüm iletişim kanallarından çağrı merkezine ulaşan bilgi taleplerinin, önerilerin ve şikayetlerin, İdare beklentileri doğrultusunda kullanılan yabancı diller vasıtası ile cevaplanabilmesi ve kayıt altına alınabilmesi için tanımlanmıştır.

Değerlendirme kriteri olarak seçilme sebebi: Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımıza hizmet veren çağrı merkezinde yabancı dil kullanımı önem arz etmektedir. Yabancı dil kullanılan çağrı merkezlerinde yürütülen süreç yönetimi, performans ve kalite değerlendirmesi, yabancı dil bilen personel istihdamı konularındaki deneyimin önemi nedeniyle değerlendirme kriteri olarak belirlenmiştir.

Değerlendirme Kriteri ve Şekli: En az 3 yabancı dilde en az 1 (bir) yıl  hizmet verilen çağrı merkezi işletimi ile ilgili, hizmet sunan ve hizmet alan kurumlar arasında imza altına sözleşmenin noter tasdikli olarak İdareye sunulması gerekmektedir. Deneyimi belgeleyen istekliye 15 puan, sağlayamayan istekliye 0 puan verilecektir.

Fiyat Dışı Unsur 2: ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetimi Standartları sertifikasına sahip olmak: 0,15

Fiyat Dışı Unsurun Tanımı: İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Standardı ISO 22301:2012 bir kuruluşun sunduğu ürün ve hizmetleri kesintiye uğratacak deprem, yangın, sel, salgın hastalık, BT sistemlerinin çökmesi gibi etkisi çok yüksek tüm riskleri yönetmek ve bu ve benzeri riskler meydana geldiğinde kritik ürün ve hizmetleri sürdürebilmeyi  sağlamak üzere hazırlanmıştır. Amacı acil durumlarda öncelikle insan hayatını korumak, iş sürekliliği kesintisi risklerini minimize etmek, kesinti durumlarında da en kısa sürede tekrar hizmet verebilir hale gelmek ve nihayetinde normal koşullara dönebilmektir. Yetkin belgelendirme kuruluşları tarafından denetlenebilir bir standarttır. Bu standardın koşullarını sağlayan kurum ve kuruluşlar ISO 22301 Sertifikası ile belgelendirilirler.

Değerlendirme kriteri olarak seçilme sebebi: Mevcut verilmekte olan hizmetin en önemli kriterlerinden birinin hizmetin kesintisiz devam etme gerekliliği olması sebebi ile doğabilecek her türlü kesinti sebebine karşılık kesintisizlik planlarının yapılmış olması ve bunun belgelendirilmesi gerekliliğinden dolayı değerlendirme kriteri olarak eklenmiştir.

Değerlendirme Kriteri  ve Şekli: ISO 22301 sertifikasına göre puanlama yapılacaktır. İsteklilerin, akredite bir belgelendirme kurumundan almış oldukları, ihale tarihi itibariyle geçerli olan ISO 22301 sertifikasına göre değerlendirme yapılacaktır. İlgili sertifikayı sağlayan istekliye 15 puan, sağlayamayan istekliye 0 puan verilecektir.

Örnek Hesaplama

İstekli Fiyat FDU1 FDU2

A 80.000 Var Var

B 70.000 Yok Var

C 65.000 Yok Yok

Alınacak Puan

İstekli Fiyat FDU1 FDU2 Toplam

A (60/80)*70= 52,5 15 15 82,5

B (60/70)*70=60 0 15 75



6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 200 TRY (Türk Lirası) karşılığı T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI MERKEZ SAYMANLIK MÜDÜRLÜĞÜNÜN MERKEZ BANKASI ANKARA ŞUBESİ NEZDİNDEKİ TR91 0000 1001 0000 0350 1210 05 NUMARALI HESABA EFT YAPILACAK VE MAKBUZ KARŞILIĞI Dr. Sadık Ahmet Cad. No:8 Balgat Çankaya ANKARA adresinden satınalınabilecektir. adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar T.C. DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI KONSOLOSLUK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Dr.Sadık Ahmet Cad. No:8 Balgat/ANKARA adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

13.Diğer hususlar:
Teklifi sınır değerin altında kalan isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.

 

Cetvel Adı Kişi Sayısı Süre Birim
Çağrı Merkezi Personeli (Birim Yöneticisi) (Brüt asgari ücretin %400 fazlası) 1 36 Ay
Çağrı Merkezi Personeli (Takım Lideri)(Brüt asgari ücretin %231 fazlası) 2 36 Ay
Çağrı Merkezi Personeli (Mevzuat Uzmanı) (Brüt asgari ücretin %111 fazlası) 4 36 Ay
Çağrı Merkezi Personeli (Vatandaş Temsilcisi)(Brüt asgari ücretin %86 fazlası) 33 36 Ay
Staj (30 personel*7 gün+Konaklama+Gidiş Dönüş Uçak Bileti Ücreti 3 adet
Santral Uzak Uç Kullanım Bedeli (36 ay için) 1 adet
Şikago/Avrupa Çağrı Aktarım Bedeli(1.800.000 dakika *3 yıl =5.400.000. dakika ) 1 adet
Yazılım-Bakım-Geliştirme (36 ay için) 1 adet
Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günleri (Takım Lideri-Brüt Asgari Ücretin %231 fazlası) 46,5 gün
Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günleri (Mevzuat Uzmanı-Brüt Asgari Ücretin %111 fazlası) 93 gün
Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günleri (Vatandaş Temsilcisi-Brüt Asgari Ücretin %86 fazlası) 1.395 gün
Ulusal Bayram ve Genel Tatil Günleri (Birim Yöneticisi-Brüt Asgari Ücretin %400 fazlası) 20 gün
Çağrı Merkezi Hizmeti(Personel giderleri hariç teknik şartnamede belirtilen sözleşme konusu işin yürütülmesine ilişkin tüm giderler) 1 adet
İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol
İhale Sonuç İlanlarını Görebilmek İçin Üye Girişi Yapınız Yada Üye Olunuz

Üye Girişi - Üye Ol

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)