İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Kantin Kiralama İhalesirnrnihale 01.09.2016 Perşembe Günü Saat 10:30'da Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliği Toplantı Salonunda Yapılacaktır.rndosya Teslimi İhale Saatine Kadar Genel Sekreterlik Gelir Gerçekleş

İhale No 1159281
Sektör Tesis İşletme, Gayrimenkul Satış ve Kiralama Hizmetleri
İdare BURSA KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Bursa
İşin İli Bursa
Yayın Tarihi 29 Ağustos 2016
İhale Tarihi 1 Eylül 2016 10:30

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 
İşin Adı Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Kantin Kiralama İhalesiİhale 01.09.2016 Perşembe günü saat 10:30'da Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliği Toplantı Salonunda yapılacaktır.Dosya teslimi ihale saatine kadar Genel Sekreterlik Gelir Gerçekleştirme Birimine yapılacaktır. İhaleye katılacakların şartnameyi dikkatle incelemeleri ve ihale edilecek yeri görmeleri önem arzetmektedir.2886 Sayılı Devlet İhale Kanununun 45. Maddesine göre Açık Teklif Usulü ihale edilecektir.İhale ilk ilan(Yerel) : 17.08.2016 Olay Gazetesiİkinci İlan (Yerel): 22.08.2016 Yeni Marmara GazetesiUlusal İlan: 17.08.2016 Vatan Gazetesiİlan metni ve şartname ektedir. İlan Olunur.
İhale/KİK no 2
İhale Tarihi 01.09.2016 10:30
İhale Tipi/Durumu Ihale
İhale Tipi Açıklama Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Kantin Kiralama İhalesi
Son Başvuru Tarihi 01.09.2016 10:30
Görevli Personel  
İletişim  

T.C.

SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

İŞLETME HAKKI VERİLEN BÜFE, KANTİN, ÇAY OCAĞI GİBİ YERLERE AİT

İŞLETME HAKKI ŞARTNAMESİ

I- GENEL ŞARTLAR

Madde 1- Kiraya verilecek taşınmazın;

 

Metin Kutusu: ili
İlçesi
Mahalle/Köyü
Mevkii
Pafta No/Cilt No Ada N./Sayfa No Parsel No./Sıra No
^ 7 •• •• ı ••	••
Yüzölçümü Hazine Payı Cinsi Sınırları İmar Durumu Niteliği
Kiralama Amacı
: Bursa : Osmangazi

: Hüdavendigar Mah. Nazlı Cad.

: H22.D.01.D.3b / 9 : 4624/825 : 1 / ...

: 55.457,69 m2 : Tam : Hastane

: Bursa Çekirge Devlet Hastanesi ana hizmet binası ve bahçesinde bulunan 267,84 m2 açık alan (243,84 m2 kantin bahçesi, 24 m2 yoğun bakım girişi) ve 108,25 m2 kapalı alan (71,85 m2 kantin, 36,40 m2 yanm kat depo+ıslak zemin) olmak üzere toplamda 376,09 m2’lik ticari alan.

: Büfe-Kantin-Kafeterya Olarak Kullanılmak Üzere.


 


Madde 2- Yukarıda tapu kaydı, niteliği ve diğer özellikleri belirtilen taşınmazlar Bursa Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği hizmet binasında toplantı salonunda <P/./ö^2016... ./e tyt/tobC- günü saat 10:30’dayapılacak ihale ile kiraya verilecektir.

Madde 3- İhale Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği hizmet binası toplantı salonunda 08/09/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde Açık Teklif usulü ile yapılacaktır.

Madde 4- Kira süresi 1 (bir) yıldır. Kantin alanının kira süresi, Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Ana Hizmet Binası içerisinde bulunan toplamda 376,09 m2’lik alanın yer teslimini takiben 1 (bir) yıldır.

Madde 5- Taşınmazın tahmin edilen bedeli (yıllık kira bedeli) 880.000,00- TL (sekizyüzseksenbintürklirası) ve geçici teminat miktan (yıllık kira bedelinin %30’u oranında) 264.000,00 TL (ikiyüzaltmışdörtbintürklirası)’dır.

Madde 6- Kesin teminat, ihale bedeli üzerinden alınır. Oranı %6 (yüzde altı), tutan .............. TL (........................ ) dır.

Madde 7- Kira bedelinin dörtte biri sözleşmenin düzenlenmesinden önce, kalanı üçer aylık dönemler hâlinde üç eşit taksitle, peşin olarak ödenir.

Vadesinde ödenmeyen kira bedellerine, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51. maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme faizi uygulanır.

Madde 8- İhaleye katılabilmek için; 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmelikte belirtilen nitelikleri haiz olmak, anılan Kanun ve Yönetmelikte açıklanan biçimde teklifte bulunmak ve geçici teminatı yatırmak şarttır.

Madde 9- İhale komisyonu, gerekçesini kararda belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir. Komisyonların ihaleyi yapmama kararına itiraz edilemez.

Madde 10- İhale komisyonları tarafından alman ihale kararlan ita amirlerince, karar tarihinden itibaren en geç on beş iş günü içinde onaylanır veya iptal edilir. İta amirlerince karar iptal edilirse ihale hükümsüz sayılır.

İta amirlerince onaylanan ihale kararlan, onaylandığı günden itibaren en geç beş iş günü içinde, müşteriye veya vekiline imzası alınmak suretiyle elden veya iadeli taahhütlü mektupla tebliğ edilir.

2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 31. veya 76. maddelerine göre onaylanan ihale kararlannın yukanda açıklanan şekilde tebliğinden itibaren onbeş gün içinde müşteri; kesin teminatı yatırmak, sözleşmeyi düzenlemek, sözleşmenin notere tescili gereken hâllerde notere tescil ettirmek ve ihaleyle ilgili vergi, resim, harç ve diğer giderleri ödemek zorundadır. Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale bozulur, geçici teminat Hâzineye gelir kaydedilir ve aynca, müşteri hakkında 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 84 üncü maddesi uyannca işlem yapılır.

İdare de aynı süre içerisinde taşınmazı müşteriye mahallinde düzenlenecek tutanakla şartnamede belirtilen sınır ve niteliğe göre teslim eder. Tutanakta, taşınmaz bina ise müştemilatı, değilse üzerindeki muhdesat ve dikili şeyler değerleri itibariyle gösterilir, teslim tutanağı ilgili memur ve kiracı tarafından imzalanır.

Kira sözleşmesinin süresi, mahallinde yapılan yer teslimi tarihinde başlar.

Madde 11- Kiracı, sözleşmenin devamı süresince, mücbir ve kamudan kaynaklanan sebepler haricinde, sözleşme süresinin uzatılması, kira bedelinin indirilmesi, ödeme tarihi ve miktarlannın, kiralanan alanın yüzölçümünün değiştirilmesi talebinde bulunamaz.

Madde 12- İşletme hakkı verilen işletmeci, temizlik ve sağlık koşullanna uygun faaliyette bulunur. Kiraya verilen yer; bina ise kiracı sabotaj, yangın gibi tehlikelere karşı her türlü tedbirleri almak, gerektiği takdirde binanın genel görünüm ve ahengine uygun biçimde boya, badana gibi onanmını yapmak, arsa veya arazi ise değerini düşürmeyecek, özelliğini, verim gücünü bozmayacak önlemleri almak, tedbirsizlik, dikkatsizlik, ihmal, kusur gibi nedenlerle vuku bulacak zarar ve ziyanı Hastane İdaresine ödemek zorundadır.

Madde 13- Kiracı, idarenin izni olmadan sözleşmenin bir kısmını veya tamamını devredemez, sözleşmeye ortak alamaz (kiracının şirket olması halinde hisse devirleri hariç), kiraya verilen yeri genişletemez, değiştiremez ve amacı dışında kullanamaz. Kiraya verilecek taşınmazlar üzerinde sabit tesis yapılamaz. Ancak, kiralama süresi sonunda kaldınlmak ve kiralama amacına uygun olmak kaydıyla takılıp sökülebilir malzemelerle kapalı alan oluşturulabilir.

n r '

Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmeliğin 73/A maddesi uyannca kendilerine alt kiracılık hakkı tanınan gerçek ve tüzel kişiler bu haklarını kısmen veya tamamen devredemez ve sözleşmelerine ortak alamaz.

İşçi çalıştırılabilmesi büfe, kantin, çay ocağı gibi yerlerin bulunduğu daire amirinin yazılı muvafakatine bağlıdır. Bu durumda çalıştıracağı işçilerin isim ve adreslerini idareye yazılı olarak bildirir.

Madde 14- İşletme hakkı verilen yere Bakanlığımızca ya da kamu kurum ve kuruluşlarınca ihtiyaç duyulması veya taşınmazın satışı halinde sözleşme tek taraflı olarak feshedilecek, kiracı kurumdan hiçbir hak ve tazminat talebinde bulunmadan, yapılacak tebligatı takip eden 15 gün içersin de taşınmazı tahliye edecektir. İdarece tahliyesine lüzum görülen hallerde tebligatı müteakip 15 gün içinde tahliye edilir.

Ayrıca Sağlık Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı arasında 15.06.2011 tarihinde Mülkiyeti Hâzineye ait/Hazine ile hisseli/ üst yapı Hâzineye ait ya da zemini Hâzineye ait olup, Sağlık Bakanlığına tahsisli olan yerler ile Sağlık Bakanlığınca kiralanmış ve kira bedelleri merkezi yönetim bütçesinden karşılanan hastane ve birinci basamak sağlık kumullarındaki ticari amaçla kullanılması mümkün olan bölümlerinin (söz konusu taşınmazların Aile Hekimlerine kiralanması dâhil olmak üzere) Sağlık Bakanlığı tarafından Döner Sermaye İşletmeleri eliyle işlettirilmesine ilişkin esas ve usullerin belirlenmesi amacıyla imzalanan protokolün herhangi bir gerekçe ile sona ermesi halinde kira sözleşmesi tek taraflı olarak feshedilecek, kiracı hastaneden hiçbir hak ve tazminat talebinde bulunmadan, yapılacak tebligatı takip eden on beş gün içerisinde taşınmazı tahliye edecektir.

Madde 15- Kiracının; fesih talebinde bulunması, kira dönemi sona ermeden faaliyetini durdurması, kiralananı amacı dışında kullanması, taahhüdünü sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi, işletme ruhsatı alamaması, her ne sebeple olursa olsun işletme ruhsatının iptal edilmesi veya üst üste iki taksitin vadesinde ödenmemesi hâllerinde kira sözleşmesi, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 62’ nci maddesine göre tebligat yapmaya gerek kalmaksızın idarece feshedilerek, kesin teminatı gelir kaydedilir ve cari yıl kira bedelinin yüzde yirmi beşi tazminat olarak tahsil edilir. Sözleşmenin feshedildiği tarihten sonraki döneme ilişkin varsa ödenmiş kira bedeli öncelikle kiracıdan alınacak tazminata mahsup edilir.

Madde 16- İşletme hakkı verilecek yer, büfe, kantin, çay ocağı gibi yerlerin bulunduğu daire ve işletme hakkını kiraya veren Bursa Çekirge Devlet Hastanesi mahallinde tanzim edilecek tutanakla teslim edilir. Tutanakla teslim edilen yerdeki kapı, pencere, dolap, musluk lavabo gibi levazımın tam ve sağlam olup olmadığı, işletme hakkı verilecek taşınmaz mal içerisinde malzemede (ocak, masa, sandalye vb.)bulunuyorsa bunlar da çeşitleri ve değerleri itibariyle ayrı ayrı belirtilir.

Teslim tutanağı, yukarıda adı geçen daire yetkilileri ile işletme hakkı verilen kuruluş veya şahıs tarafından imzalanır. İşletme hakkı müddeti, işletme hakkına konu yerin yukarıda açıklanan şekilde bu yeri işletecek kuruluş veya şahıs mahallinde yapılan yer teslimi tarihinde başlar. Madde 17- Kira sözleşmesi sona erdiğinde kiraya verilen yer, kiracı tarafından herhangi bir tebligata gerek kalmadan taşınmazı kiraya veren idare yetkililerine bir tutanakla teslim edilir. Bu tutanakta; kiraya verilen yer teslim edilirken bu yerlerle birlikte kiracının tasarrufuna bırakılan ve teslim tutanağında belirlenen müştemilat veya üzerindeki muhdesat ile dikili şeylerin de tam ve sağlam olup olmadığı yazılır. Noksan olan, kınlan veya kaybolan malzeme ve muhdesat kiracı tarafından aynen temin edilir veya bedeli muhasebe birimine yatırılır.

rf. f 3

^

Madde 18- Kira süresinin sona ermesi veya sözleşmenin feshi hâlinde taşınmaz idareye teslim edilmezse, geçen her gün için cari yıl kira bedelinin binde beşi oranında ceza itirazsız olarak ödenir ve bunlardan ayrıca ecrimisil alınmaz.

Ancak, kiracı tarafından kira süresinin sona ermesinden en az üç ay önce taşınmazın yeniden kiralanmasının talep edilmesine rağmen, bu talebin idarece uygun görülmemesi halinde; kira süresinin sona erdiği tarih ile taşınmazın kiraya verilmesinin uygun görülmediğinin bildirildiği tarih arasında kalan sürede cezai şart alınmaz, bu süre için kullanım bedeli tahsil edilir.

Ceza ödenmesi taşınmazın kullanılmasına ve tahliyenin geciktirilmesine neden olamaz. Sonradan sözleşme ve şartnamede yazılı hususlara yapılan itirazlar kabul edilmez.

Madde 19- Kiracı kira süresinin bitiminde derhâl, sözleşmenin feshi hâlinde ise, tebligatı müteakip onbeş gün içinde taşınmazı tahliye etmek zorundadır. Kiracının kiralananı nzaen tahliye etmemesi hâlinde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun 75 inci maddesine göre kiracı tahliye edilir.

Madde 20- Bu şartnamede yer alan, kiraya veren idarece belirlenen ve kira sözleşmesine konulan kurallara kiracı tarafından riayet edilmediği takdirde, bu şartnamenin 15 inci maddesine göre işlem yapılır

Madde 21- Bu şartname, belirlenecek özel şartlarla birlikte sözleşmenin ekini teşkil eder. Madde 22- Bu şartnamede hüküm bulunmayan hâllerde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ile Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmelik hükümleri ile diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Madde 23- Gerektiğinde ihtilafların hal mercii BURSA icra daireleri ve mahkemeleridir. II.ÖZEL ŞARTLAR

Madde 24- İhaleye katılabilmek için gereken belgeler:

a)     İstekliler ilanda belirtilen ihale tarih ve saatine kadar Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Gelir Gerçekleştirme Birimine ihale evrak dosyasını teslim edecekler veya 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 37. Madde hükümlerine uygun olarak düzenleyecekleri evraklarını iadeli taahhütlü posta yoluyla gönderebileceklerdir. Teklif sahibi komisyonda hazır bulunmadığı takdirde ihale dosyasının içinde teklif mektubunu da sunacaktır. Bu durumda posta ile gönderilen teklif son ve kesin teklif olarak kabul edilir. Postada meydana gelebilecek gecikmeler kabul edilmez. Gelir Gerçekleştirme birimi dışında dosya teslimi olmayacaktır. Belirtilen saatten sonra ihale dosyası teslim alınmayacaktır.

b)     Geçici teminat; Kantin için tahmini bedelin en az % 30’u oranında 264.000,00 TL (ikiyüzaltmışdörtbintürklirası), Bursa Çekirge Devlet Hastanesi veznesine ya da Bursa Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliğinin Türkiye Halk Bankası Bursa şubesi IBAN: TR02 0001 2009 2780 0005 0000 98 nolu hesabına yatırılan makbuz/dekont veya 2886 sayılı Kanunun 26. maddesine göre düzenlenmiş süresiz geçici teminat mektubu. (Teminat mektubu üzerinde İdarenin adı, İşin adı, Mektup sahibi firma/kişi adı, ihalenin tabi olduğu yasa ve süresiz olduğu ibareleri ve beraberinde Banka Teyit yazısı mutlaka bulunmalıdır.)

c)     Dokümanın alındığına dair makbuz. İhaleye iştirak eden kira şartnamesi genel ve özel hükümlere ait tüm maddelerini önceden okumuş ve kabullenmiş sayılır. İstekliler kira şartnamesinin ve doküman makbuzunun bir nüshası ilgili alanı imzalayarak ihale dosyasına ekleyecektir.

d)     Yer gördü belgesi. İhaleye katılan her istekli, kiralanacak taşınmazı yerinde gördüğüne ve özelliklerini öğrendiğine dair Hastane İdaresince düzenlenecek belgeyi imzalı şekilde ihale dosyasına ekleyecektir.

e)     Gerçek kişi olması halinde Nüfus Cüzdanı sureti ve fotokopisi, tüzel kişi olması halinde ise vergi kimlik numarasını gösterir belge. r

4

f)       Tebligat için son 3(üç) ay içerisinde alınmış ikametgâh belgesi (Nüfus Müdürlüğü veya Muhtarlıktan alınacak)

g)      Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odası veya ilgili meslek odası belgesi;

1.     Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkârlar odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

2.      Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

h)      Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;

1.     Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

2.      Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortaklan, üyeleri veya kuruculan ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususlan gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri

i)        Vekaleten ihaleye katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi.

j) Vakıflardan; ihaleye katılmak üzere yetkili organ tarafından alınmış kararın aslı veya noter tasdikli sureti ve ihaleye katılmak üzere yetkilendirilen kişinin noter tasdikli imza sirküleri Demeklerden; ihaleye katılmak üzere yetkilendirdiği kişiyi belirten karar defterinin ilgili sayfasının noter tasdikli sureti ve yetkilinin noter tasdikli imza beyannamesi, Demek tüzüğünün noter tasdikli sureti, Temsil durumunda; Noter tasdikli vekâletname ve vekâlet edene ait İmza Beyannamesi,

k) Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, devlet sırlanna karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandmcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat kanştırma, edimin ifasına fesat kanştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlanndan mahkum olmadığına [Özel Hukuk Tüzel Kişilerde tüm ortaklar dahil (halka açık kısmı hariç)] dair savcılıktan son altı ay içinde alınmış Adli sicil kayıt örneği.

1)      Gerçek kişilerden; resmi kurumlardan alınmış kantin alanı kiralama işi için kantin işletmeciliği, kantin işletmeciliği ustalık belgesi veya diploması, m) Özel hukuk tüzel kişilerinin kiralama konusu işin faaliyetleri arasında yer aldığına dair ana sözleşmesinin yayınlandığı ticaret sicil gazetesi veya ilgili evrak, n) Ticaret/Sanayi ve / veya İlgili Meslek Odasından ya da Kantin Odasından ihalenin ilk ilan tarihinden sonra alınmış mesleki faaliyetten men olmadığını veya mesleki faaliyetinin devam ettiğini gösteren belge,

o)   İhaleye ilan tarihinden sonra temin edilmiş tarih sayı ve banka kaşesini ihtiva eden çift imzalı ve genel müdürlükten teyitli kullanılmamış nakit kredisi veya kullanılmamış teminat mektubu kredisini gösteren banka referans mektubu, (kullanılmamış nakit kredisi veya teminat mektubu tahmin edilen bedelin % 50’sinden az olamaz.) p) İlk ilan tarihi itiban ile Vergi Dairesine borcunun bulunmadığına dair belge.(İlk ilan tarihi ile ihale günü arasındaki ilk ilan ve ihale günü dahil olmak üzere herhangi bir gün Vergi daireleri veya Resmi İnternet Sitesinden alınabilir.) q) İlk ilan tarihi itiban ile SGK borcunun bulunmadığına dair belge.(İlk ilan tarihi ile ihale günü arasındaki ilk ilan ve ihale günü dahil olmak üzere herhangi bir gün SGK veya Resmi İnternet Sitesinden alınabilir.

A * ' k

r) 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 6. maddesinde belirtilenler doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamazlar.

s) İhaleye katılacak isteklilerin kamu ihalelerinden yasaklı olup olmadığı sorgulanacaktır.

Yasaklı olan isteklinin şartları tam bile olsa ihale dışı bırakılacaktır, t) Ortak girişim olarak ihaleye teklif verilemez.

u) İhale konusu kira bedeli üzerinden alınacak vergi, resim, harç vb. ihaleyi kazanacak yüklenici tarafından ödenecektir.

v) İhale dokümanı, idare web sitesinde (http://bursa.khb.saglik.gov.tr) ve idarenin adresinde görülebilir ve 200,00 TL (ikiyüztürklirası) karşılığı, şartname bedeli Bursa Çekirge Devlet Hastanesi veznesine yatırılarak Satmalına Biriminden satın alınabilir veya şartname bedeli Türkiye Halk Bankası Bursa şubesi IBAN: TR02 0001 2009 2780 0005 0000 98 nolu hesaba yatırılarak, Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinden doküman temin edilebilir. İhaleye teklif verecek olanlann ihale dokümanını satın alması zorunludur.

w) İhale komisyonu, gerekçesini kararda belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir. Komisyonların ihaleyi yapmama kararına itiraz edilemez.

Madde 25- İdarenin yazılı onayı alınmadan, kiralanan alanla ilgili hiçbir değişime gidilmeyecektir.

Madde 26- İşletme hakkı verilen yerdeki bakım ve onanmlar kiracı tarafından yapılacak, sözleşmenin süresi içerisinde veya süresinin dolması veya feshedilmesi halinde idareden herhangi bir hak, bedel ve tazminat talep edilmeyecektir.

Madde 27- Kantine kiracı tarafından yapılan her türlü harcamalar kiracı ile yapılan sözleşme süresinin dolması veya sözleşmenin fesih edilmesi halinde yaptırılan malzemeler için bir bedel talep edilmeyecek ve bu malzemeler veya müştemilat bedelsiz olarak kuruma kalacaktır.

Madde 28- Kantin ile teslim edilen demirbaş eşyada kullanılmadan dolayı medyana gelen aşınmalar dışındaki zararlann bedelleri kiracı tarafından ödenecektir.

Madde 29- Kantinin çalışma saatleri Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Yöneticiliği tarafından belirlenecek ve işletmeci belirlenen bu saatler içinde kantini açık bulunduracaktır.

Madde 30- Hastane bahçesi ve bina içinde, kiralanan mekânlar dışında; poliklinik birimleri, servisler veya koridorlarda seyyar araba veya kişiler aracılığı ile satış, idarenin izni ve onayı olmadan kesinlikle yapılmayacaktır.

Madde 31- İdarenin istemesi halinde uygun göreceği alanlara yiyecek içecek otomatları konulacaktır.

Madde 32- Kantinin, acil durumlarda müdahale edilebilmesi için yedek anahtarları hastanemizin de güvenliği için hastane idaresinin ulaşabileceği yerde bulundurulacaktır.

Madde 33- Acil durumlarda işletmeciye en kısa sürede ulaşılacak telefon numaralan (cep, ev vs...) Hastane Yöneticiliğine bildirilecektir.

Madde 34- Kantin işletmecisi o işletmede hizmet yürüttüğü sürece işyeri ve hastanenin güvenliğini koruyacak fiziki ve insani tedbirleri alacaktır. İşletmeci her türlü güvenlik önlemini almak zorundadır ve yeterli güvenlik önlemlerinin alınmaması sebebiyle doğabilecek kazalardan meydana gelebilecek hasar ve zarann giderilmesinden sorumludur.

Madde 35- Hastanenin huzuru, güvenliği ve gizliliği konularında Hastanesi Yöneticiliğinin koyacağı kurallara tam anlamıyla riayet edilecektir. Ürünlerin taşınacağı güzergâh, ürünleri indireceği bölge ve saat idare tarafından belirlenecektir.

Madde 36- Hastane bünyesindeki hizmetin gerektirdiği malzeme dışında tehlike doğurabilecek nitelikteki malzemeler depolanmayacaktır. (tüp- gaz vs...)

Madde 37- Bursa Çekirge Devlet Hastanesi tarafından hazırlanan yangın önleme ve söndürme yönergesi hükümlerine aynen uyulacaktır. Elektrikli aletlerin kullanımına dikkat edilecek ve

yanıcı, patlayıcı maddeleri kontrol altında bulundurup, patlayıcı maddeler kantine sokulmayacaktır (depolanmayacaktır).İşletme sahibi yangın söndürme araçlannı bizzat temin ederek personeline kullanımını öğretecektir.

Madde 38- Kantinde kullanılan makine, teçhizat ve ekipman mutlaka işletmecinin malı olacaktır. Kantinde kullanılan elektrikli cihazlar, hastane elektrik tesisatına göre çalışabilecek cihazlar olacaktır.

Madde 39- Kantin ve çevresinde kullanılan tüm materyallerin fiziki temizliği ve hijyeni işletmeci tarafından aksatılmadan sağlanacaktır.

Madde 40- İşletme hakkı verilen yerde satılacak ve kullanılacak ürünler TSE standartlarına uygun olacak ve ürünlerin tümü saklama, paketleme, ambalaj ve teşhir dahil her ürün için ilgili mevzuatça belirlenmiş sağlık ve hijyen hükümlerine uygun nitelikte olacaktır.

Madde 41- İşletme hakkı verilen yerde düşük dereceli de olsa bira dahil alkollü içkiler bulundurulamaz ve satışı yapılamaz. İşletme hakkı verilen yerde hizmetin gerektirdiği malzeme veya eşya dışında devlet güvenliği, örf, adet ve genel ahlaki değerlere aykın ve idarece sakıncalı bulunacak her türlü ürün, alet, kitap, broşür gibi eşya bulundurulması ve satılması yasaktır. Reçeteye bağlı ürünler, oyuncak, tıbbi sarf, vb. ürünler bulundurulamaz ve satılamaz.

Madde 42- Kiralanan yerlerde her türlü şans oyunları, kumar ve kuman andıran tüm oyunlar, siyasi ve ideolojik içerikli, genel ahlaka aykın afiş, broşür, cd, film vb. yasak olup aksi halde Şartnamenin 64’üncü maddesi uygulanacaktır.

Madde 43- Kiralanan yerler hizmet amacı dışında (misafirhane, internet kafe vb) kullanılmayacaktık olup kiralanan yerlerde idarenin izni olmadan hiçbir değişiklik yapılmayacaktır. Aksi takdirde Şartnamenin 64’ünü maddesi uygulanacaktır.

Madde 44- Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 2011/2 nolu genelgesine istinaden, hastane içerisinde satılması veya kullanılması yasaklanmış olan ürünler (4207 Sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlannın Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun kapsamındaki ürünler) satılmayacaktır.

Madde 45- Kantinde satılacak ürünler; hasta, hasta yakını ve hastane çalışanlarının hastanede bulunduğu sürece ihtiyacını karşılayacak türden olmalıdır. Aynca kantin olarak kullanılacak alanda idarenin onayı olmadan KOKU YAYICI her türlü yiyecek maddelerini hazırlamak ve satışını yapmak yasaktır.

Madde 46- Tost makinesi, bıçak, spatula gibi araçların ve gıdalar ile temas eden diğer malzemeler paslanmaz çelikten yapılmış olacak, düzenli olarak temizlenecek, bakımlan periyodik olarak yapılacaktır.

-          Çöp ve her türlü atıklann konulacağı yeterli sayıda ve büyüklükte, ağzı kapalı, paslanmaz metal veya plastik malzemeden yapılmış, silindirik, kolay yıkanabilir, ayak pedallı çöp kutusu olacak ve çöp kutusunun içerisinde uygun renk ve nitelikte çöp torbası bulundurulacaktır. Çöpler atık yönetimine uygun olarak aynştınlmalı ve bertaraf edilmelidir.

İlgili mevzuat gereğince haşere ve kemirgenlere karşı gerekli önlemlerin alınmış olacak, periyodik olarak gıda güvenliğini tehlikeye atmayacak şekilde kantin içerisinde aylık ve gerektiğinde ilaçlama yaptınlarak, ilgili belgeler idareye düzenli biçimde ibraz edilecektir.


 

 


 

7


-         Gıda ile temas eden tezgâh ve/veya doğrama tahtaları, araç ve gereçlerin temizliğinde uygun dezenfektanlı maddeler kullanılacak, kullanılan deterjan ve dezenfektanlar ilgili mevzuat uyannca Sağlık Bakanlığından izinli/ruhsatlı olacaktır.

Kullanılan ve satışa sunulan tüm gıda maddelerinin ilgili mevzuat uyannca T.C. Gıda, Tanm ve Hayvancılık Bakanlığı üretim veya ithalat izni olacaktır ve tümü TSE ve/veya ISO standartlanna uygun olacaktır.

-         Gıdalann ambalajsız ve açıkta satışı yapılmayacak, satış ve servis sırasında gazete kâğıdı kullanılmayacak, uygun gıda ambalajı kullanılacak, ambalajlı gıda maddesinin ambalajının yırtılmış, kınlmış, paslanmış olmayacaktır. Ürünler istiflenirken palet üzerine istiflenecektir.

Ambalajlı ve soğuk ortamda saklanması gereken gıdalann (süt, ayran, yoğurt vb) muhafazası için ayn bir buzdolabı bulundurulacaktır.

Çiğ et ve ürünleri hiçbir şekilde bulundurulmayacaktır.

-         Hazır ve yan hazır işlenmiş et ve et ürünlerinin (kırmızı ve beyaz etten imal edilmiş döner, köfte, şnitzel, hamburger köftesi, tavuk burger, sucuk vb) Tanm ve Köy işleri Bakanlığından üretim veya ithalat izni bulunacak, etiketinde üretim ve son kullanım tarihi bilgilerine yer verilecek ve uygun koşullarda ve sıcaklıkta muhafaza edilecektir. Aynca bu ürünler sebze, ekmek vs. gibi gıdalardan ayn bir soğutucuda ve özelliğine uygun ısıda saklanacaktır, bunlar çizelgeler ile takip edilecek, idarenin yapılacağı kontrollerde çizelgeler istenecektir.

Kantinde tıbbi malzeme ve ilaç gibi ürünler bulundurulmayacaktır.

El ile temas etme zorunluluğu olan gıda maddelerinin satış ve servisinin uygun malzeme ve alet/donanım ile yapılacak, hazırlama ve ambalajsız ürünlerin servisi sırasında tek kullanımlık eldiven kullanılacaktır.

Gıdalar ile temas eden madde ve malzemeler, temizlik malzemeleriyle aynı yerde bulundurulmayacaktır.

Her türlü içeceğin servisinde tek kullanımlık kağıt bardak kullanılacaktır.

Madde 47- İdare tarafından oluşturulan kontrol teşkilatı veya kantin sorumlusu kantini ayda en az bir kez olmak üzere istediği zaman denetleyecektir. Bu denetlemelerde Ek-1 de sunulan “Denetleme Formu” kullanılacak olup, bu form gerek kontrol teşkilatı, gerekse işletmeci tarafından imzalanacaktır. Denetleme esnasında tespit edilen aksaklıklar forma yazılacak ve işletmeci tarafından aksaklıklann giderilmesi hususu takip edilecektir. İşletmeci tarafından giderilmeyen aksaklıklar ile ilgili olarak ilgili mevzuatlar çerçevesinde cezai müeyyidelere gidilecektir. İşletmeci bu şartnamede yazılı kurallara uymak zorundadır. Kantin denetlenmesi yapılırken veya idare tarafından görülen eksik ve aksaklıklar veya şartnameye uymayan usulsüzlüklerde 64’üncü madde de belirtilen cezalar uygulanır. Personel, hasta ve hasta yakınlannm tarafımıza yaptıklan şikayetler idaremizce değerlendirilip gerekli işlemler tarafınıza iletilecektir.

Hastanemizin Enfeksiyon Kontrol Komitesi her zaman Kantini denetleyebilecektir. Komite yapmış olduğu denetimlerde konusu ile ilgili gerekli uyanlarda bulunma ve müdahale etme hakkına sahiptir.

Madde 48- Kantin içerisinde görünür bir yerde ve içerisinde gerekli tüm malzemelerin bulunduğu bir ilk yardım kutusu bulunacaktır.


 

 


 

8


Madde 49- İşletme hakkı verilen işletmenin çalışanları; hasta, hasta yakını veya hastane personeline karşı davranışlarında nezaket ve ciddiyet kurallarına uygun olarak hareket edecektir. Hastane İdaresi, hal ve davranışları itibari ile hijyen, ahlak, çalışma vs. kurallarına uymadığı saptanan işçilerin değiştirilmesini isteyebilecektir. 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri ihlal edilmesinden kaynaklı tazminat ve sorumluluklar işletme hakkı verilen işletmeciye aittir.

Madde 50- İşletme hakkı verilen işletmeci kantinde çalıştırdığı personelin tüm haklannı 4857 sayılı iş kanunu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa göre düzenleyecektir. Bununla ilgili her türlü hukuki sorumluluk, işletmecidedir.

Madde 51- İşletme personeli aşağıda belirtilen kurallara uymak zorundadır.

a)    Hastane koridorlarında yüksek sesle konuşulmayacak ve hastalan rahatsız edecek davranışlardan kaçınılacaktır.

b)   Hastane içerisinde sigara içilmeyecektir.

c)  Hastane içinde iş takibi yapılmayacaktır.

d)   Kişisel temizliğine azami özen gösterilecektir.

e)                                   Çalışırken     hijyen için gerekli malzemeleri (eldiven, bone, maske, kolluk, galoş vb.) kullanmak zorunludur.

Madde 52- İşletme hakkı verilen firma veya şahıs, bir kişiyi işletme sorumlusu olarak tam gün çalışacak şekilde istihdam edecektir. Hizmetin aksamadan yürütülmesi için, hafta sonu tatil günlerinde, resmi ve dini bayram günlerinde işletme sorumlusu olarak bir kişi mutlaka işletmede bulunacaktır. Kantinde çalıştınlan personellin üretici, kasiyer, garson, bulaşıkçı vb. yaptıklan iş belirtilip yaka kartlarında yazacaktır. İşletmeci hizmeti aksatmadan yapabilmek için gerekli personeli sağlamakla mükelleftir. Vatandaşa verilen hizmet, masalar ve kantin içi temizlik aksatılmadan yapılmalıdır.

İşletme hakkı verilen firma sorumlusu, sözleşme, şartname maddelerini eksiksiz olarak yürütülmesinden sorumludur. Haftanın en az 6 günü mesai saatleri içerisinde sürekli hastanede bulunacak olup, aynca resmi tatil ve dini bayramlar vb. dahil tüm günlerde hizmetin tam ve eksiksiz olarak, aksatılmadan yürütülmesini sağlayacaktır.

Madde 53- İşletme hakkı verilen işletmeci personelini Sağlık Tesisinin uygun gördüğü kıyafet ile çalıştırmalıdır ve yaka kartı düzenleyecek, bu kartlar işletme yetkilisi tarafından onaylandıktan sonra çalışma saatleri içerisinde yakalannda takılı olacaktır. Yaka Kartlannda Adı Soyadı, Görevi ibaresi kolayca okunacak şekilde olacaktır. Çalışan personelin tırnaklan kesilmiş, saç ve sakal tıraşı resmi dairede çalışmaya uygun olacaktır.

Madde 54- İşletmeci işe başlamadan önce çalıştıracağı tüm elemanlannın portör olmadıklannı her türlü bulaşıcı hastalık, cilt hastalığı bulunmadığını ilgili kuruluşlardan alacaklan sağlık kurulu raporu ile belgelemek ve hastane idaresine vermek zorundadır. Hekim gerekli görürse tetkik isteyebilir.

Zorunlu olan tetkikler aşağıda belirtilmiştir:

Gaita kültürü (salmonella ve shigella yönünden) en az yılda bir

Gaitanın mikroskobik incelenmesi (Entamoeba, histolytica kistleri, giardialamblia kistleri ve helmint yumurtalan yönünden) en az 6 ayda bir

Boğaz ve burun kültürü (staphylococcusaureus yönünden) en az yılda bir

Akciğer grafısi (tüberküloz yönünde) en az yılda bir

Seroloji testleri en az 6 ayda bir

Giderleri İşletmeci tarafından karşılanmak suretiyle yaptırılacak ve sonuçlan personel dosyasında bulundurulacaktır. İlgili döneme ait raporlar hastane idaresi ve enfeksiyon komitesine ibraz edilecektir. Çalışan personelin sonuçlanna göre işletmeci tedavilerinin uygulanmasıyla yükümlüdür. Bu kontroller hastane yetkililerince gerektiği zaman ayrıca tekrarlattınlabilir. Aynca işe başlayan personele hijyen eğitimi işletmeci tarafından verilmeli ve hastane idaresine sunulmalıdır.

Madde 55- Hastane çalışanlan ve hastalar için çıkanlan yemekten İşletmeci, personellerinin ücretsiz yararlanmalan mümkün değildir.

Madde 56- İşletmeci ve çalışanlannm adli ve idari yönden her hangi bir sakıncalı durumunun olmaması gerekmektedir. Çalıştınlacak her personel için bir dosya tutulacak, nüfus cüzdanı örneği, ikametgâh örneği, sağlık raporu (gaita, burun, boğaz kültürü, HBC ve akciğer grafısi verem savaştan alman rapor), sabıka kaydı belgesi, SGK işe giriş bildirgesi ve diğer gerekli görülen belgeler her zaman personel sicil dosyasında hazır bulundurulacaktır. Hangi personelin hangi görevde çalıştığını gösterir belgeyi işe başladığında ve her değişiklik olduğunda firma listeyi idareye vermek zorundadır. Personelin onaylı iş ve ücret sözleşmesi iki nüsha olarak düzenlenip, bir nüshası personel dosyasında bulundurulacak olup, diğer nüsha işçinin kendisine verilecektir.

Madde 57- Kiracı kira dönemi boyunca yapılacak imalat ve satış faaliyetleri dolayısıyla 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nda öngörülen belge düzenine uymak zorundadır. Kira dönemi boyunca çeşitli tarihlerde üç kez bu zorunluluğa uyulmadığının tespit edilmesi halinde, sözleşme İdarece tek taraflı olarak feshedilecektir.

Aynca, Vergi Usul Kanunu’nun 359. maddesinde sayılan fiillerden biriyle, Kaçakçılık suçu işlediği kesinleşen kiracılann, kira kontratı hüküm alınmaya gerek kalmaksızın feshedilecektir. (Teminatı gelir kaydedilir) Kiracı buna karşılık hiçbir hak ve tazminat istemeyecektir. İdarenin inisiyatifi dışındaki hukuki ve yasal fiilî durumlarda söz konusu durumun Kurum tarafından yazılı olarak kiracıya bildirilmesini müteakip, sözleşme feshedilmiş kabul edilecek ve hiçbir şekilde geçmiş ve gelecek dönemler için bir hak talebinde bulunulmayacaklardır.

Madde 58- Satışa sunulan ürünlerin tavan fıyatlan, Bursa Kantinciler Odasının belirlediği ürün bedellerinin %80’ini aşmayacaktır. Yüklenici tarafından belirtilen oranın üzerinde satış yapıldığının tespiti halinde her bir ürün için 3 aylık kira bedelinin % 0,1 ( binde bir) oranında cezai işlem uygulanacak ve cari ay dönemine ait kira bedeline ilave edilecektir. Bahse konu ihlallerin tespitinde yukanda sözü edilen ceza ürün başına uygulanacaktır.

Aynca Kantinciler Odasının belirlediği fiyatlannı belirlediği ürünler dışındaki, satışı yapılan ürünlerim mal ve hizmet bedelleri piyasa rayicinin üzerinde satılmayacak şekilde piyasa koşullanna uygun olarak belirlenerek Sağlık Tesisi yönetiminin onayı alınmalıdır. İdarece bir fiyat tarifesinin önerilmesi halinde önerilen fiyat tarifesine uygun satış yapılacaktır.

Madde 59- Kantinin görünür bir yerine uygulanan fiyat tarifesi bulundurulacak ve fiyatlar anlaşılır biçimde yazılacaktır.

Madde 60- Elektrik-Su-Doğalgaz vb. abonelikler Kiracı tarafından Hastaneden ayn olarak kendi adına yaptınlacaktır. Buna imkan yok ise bu hizmetler Hastane tarafından karşılanacak, Elektrik-su ve ısınma bedeli süzme sayaçlar veya tahmin edilen değerler üzerinden hesap edilecek, fatura bedellerini her ay düzenli olarak Hastane hesabına veya veznesine yatınlacaktır. Madde 61- Kiraya verilen alanı bünyesinde bulunduran Bursa Çekirge Devlet Hastanesi Binasında yapılacak tadilat, tamirat, yenilemeler ve sağlık tesisinde kısmen hizmet sunumunun yapılmaması gibi durumlarda, kira bedelinden indirim talep edilemez.

ı ' ' y


                       
   

Madde 62- Kantinde kullanılacak masa, sandalye, tablo, tuzluk, peçetelik, kitaplık vb. tüm malzemeler idarenin onayından geçecek ve gerektiğinde değiştirilecektir.

Madde 63- Mülkiyeti üçüncü şahıslara ait olmakla birlikte belli bir süre ile kullanım hakkı protokol ile Bakanlığımıza veya Valiliğe bırakılan taşınmazlardaki ticari alanların kiraya verilmesinde Strateji Geliştirme Başkanlığı 2011/43 ve 2012/49 sayılı genelge hükümleri uygulanacaktır.

Madde 64- Bu şartname ve eklerinin eksik uygulanmasından kaynaklanan durumların idarece tespitinden sonra işletmeciye aşağıdaki ceza müeyyideleri uygulanır. Bu şartname ve eklerinin her bir maddesinin yapılmaması veya eksik yapılmasının tespiti halinde; İdare tarafından en az beş gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikilen her takvim günü için 3 aylık kira bedelinin % 0,1 (binde bir) oranında ceza kesilecektir. Bu cezaların uygulanmasına rağmen, aynı veya farklı bir kusurun 3 (üç) defa gerçekleşmesi halinde bu şartnamenin 15. maddesi uygulanır.

İşbu şartname 64 maddeden ve 3 sayfa Ek-1 Denetleme Forumundan oluşmaktadır. Bu şartnamenin özel ve genel eklerinde öngörülemeyen, hizmetin yürütülmesi sırasında ihtiyaç duyulan ve oluşabilecek değişiklikler olduğunda idarenin onayı alınacaktır.

 
 
 

“ Bu şartnamedeki yazılı hususları olduğu gibi kabul ve taahhüt ederim. Her çeşit tebligatın, aşağıdaki adresime yapılmasını kabul ediyorum.”

Müşterinin (Tüzel kişiliklerde yetkili temsilcinin ) Adı - Soyadı

 

Tebligata Esas Adresi

 

İmza Tarihi

 

İmzası

 

 

 
 
   

İzzet KORKMAZ Müdür ^ ardımcısı

 
   

Meral ABİT PEKER Koordinatör Hemşire

 
   

İ.Hakkj AKARSU Hasta Hym. ve Sağlık Otel.

 
 
 
 
   

Prof. Dr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



BURSA KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ

............ HASTANESİ YÖNETİCİLİĞİ

KANTİN DENETLEME FORMU

Ek:l

A)Fiziki Koşullar, Araç-Gereçler

Uygun

Uygun

Değil

1

Kiralanan alanın kullanımının şartname ölçülerine uygun olması

 

 

2

Zemin, tavan ve duvarların temiz ve bakımlı olması

 

 

3

Zeminde kirli suların, yiyecek kırıntılarının kolay tahliyesini sağlayan gider bulunması

 

 

4

Havalandırma ve baca düzeninin, her türlü kokuyu önleyecek şekilde olması

 

 

5

Ortamın aydınlanmasının ve ısınmasının yeterli ve sağlıklı olması

 

 

6

Gıdaların hazırlandığı çalışma tezgâhlarının mermer, paslanmaz çelik veva benzeri malzemeden vapılmıs olması

 

 

7

Gıdaların hazırlandığı çalışma tezgahlarının, donrama tahtalarının ve di£er arac-eerecin temiz olması

 

 

8

Tost makinesi, bıçak, spatula gibi araçların ve gıdalar ile temas eden diğer malzemelerin paslanmaz çelikten vapılmış olması, düzenli olarak temizlenmesi ve bakımlarının vaoılması

 

 

9

Bulaşık yıkama lavabosunun olması ve bulaşık yıkama alanının temiz olması

 

 

10

Ambalajsız gıda satışı varsa (tost, sandviç, simit vb) ayrı bir el yıkama lavabosunun bulunması ve burada el yıkama amaçlı dezenfektanlı sıvı el sabunu İle kağıt havlunun bulunması

 

 

11

Tezgâh ve lavabonun bulunduğu verdeki duvarın en az 2 metre vüksekli£e kadar acık renkli favans. mermer veva benzeri kolav temizlenebilir malzeme ile kanlı olması

 

 

 

12

Tuvaletlerin kantinlerdeki gıda üretim, satış ve tüketim yapılan yerlerden uygun uzaklıkta bulunması

 

 

13

Çöp ve her türlü atıkların konulacağı yeterli sayıda ve büyüklükte, ağzı kapalı, paslanmaz metal veva plastik malzemeden vapılmış. silindirik. kolav vıkanabilir. avak pedallı cöp kutusu olması ve cöd kutusunun içerisinde cöd torbası bulunması

 

 

14

İlgili mevzuat gereğince haşere ve kemirgenlere karşı gerekli önlemlerin alınmış olması

 

 

15

Temizlik amaçlı kullanılan bezlerin temiz olması ve rutin aralıklarla dezenfeksiyonunun sağlanması (mümkünse tek kullanımlık temizlik bezlerinin tercihi önerilmektedir)

 

 

16

Kiralanan alan içerisinde, satışı yapılan gıdaların tüketimi için alan oluşturulmuş ise, bu alanın hijyenik ve güvenilir bir tüketim alanı olması

 

 

17

Kantin salonu bulunan kantinlerde masa ve sandalyelerin temiz ve sağlam olması

 

 

18

Depo veya satış alanında hiçbir gıdanın yer ile direkt temasmın olmaması

 

 

B.Gıd

la Hijyeni

 

 

19

Gıda ile temas eden tezgah ve/veya doğrama tahtaları, araç ve gereçlerin temizliğinde uygun dezenfektanlı maddelerin kullanılması, kullanılan deterjan ve dezenfektanların ilgili mevzuat uyarınca Sağlık Bakanlığından izinli/ruhsatlı olması

 

 

20

Kullanılan ve satışa sunulan tüm gıda maddelerinin İlgili mevzuat uyarınca Tarım ve Köy işleri Bakanlığından üretim veya ithalat izinli olması,

 

 

21

Son kullanım tarihi geçmiş gıda maddelerinin tüketime sunulmaması, kirlenmiş, kokuşmuş, nitelikleri ve görünümü bozulmuş, bomba) yapmış, kurtlu ve küflü olmaması

 

 

 


22

Gıdalann ambalajsız ve açıkta satışının yapılmaması, satış ve servis sırasında gazete kağıdı kullanılmaması, uvgun gıda ambalaiı kullanılması ambalailı eıda maddesinin ambalajmm yırtılmış, kırılmış, oaslanmıs olmaması

 

 

23

Ambalajlı ve soğuk ortamda saklanması gereken gıdalann (süt, ayran, yoğurt vb) muhafazası için bir buzdolabı bulunması

 

 

24

Hazır ve yan hazır işlenmiş et ve et ürünlerinin (kırmızı ve beyaz etten imal edilmiş döner, köfte, nııgget, şnitzel, hamburger köftesi, tavuk burger, sucuk vb) Tanm ve Köyişleri Bakanlığından üretim veya ithalat izni almış, etiketinde üretim ve son kullanım tarihi bulunmuş olması ve uygun koşullarda ve sıcaklıkta muhafaza ediliyor olması,

 

 

25

Çiğ olarak servis edilecek olan gıdalann (salata, meyve vb) bol su ile iyice yıkanarak hazırlanması, hazırlandıktan sonra üzeri streç-fılm ile kapatılarak servise kadar buzdolabında muhafaza edilmesi

 

 

26

Satışı yapılıyor ise sebzeler ile et ürünlerinin hazırlanacağı ekipmanların (bıçak, tezgah, doğrama tahtası vb) ayn olması

 

 

27

Kiralanan alandan reklam, promosyon ve tanıtım amaçlı afiş, poster, broşür vb. doküman bulundurmak için İdareden izin alınması

 

 

28

Yetersiz ve dengesiz beslenmeye neden olabilecek gıda maddelerinin tüketimini özendirici her türlü reklam, promosyon ve tanıtım amaçlı afiş, poster, broşür vb. bulunmaması

 

 

29

El ile temas etme zorunluluğu olan gıda maddelerinin satış ve servisinin uygun malzeme ve alet/donanım ile yapılması, hazırlama ve ambalajsız ürünlerin servisi sırasında tek kullanımlık eldiven kullanılması

 

 

30

Gıdalar ile temas eden madde ve malzemelerin, temizlik malzemeleriyle aynı yerde bulundurulmaması

 

 

31

Satışa sunulan gıda maddelerinin uygun koşullarda (Sıcaklık, nem vb.) saklanması; döner, pizza vb sıcak servis yapılacak gıdaların 65 °C üzerindeki sıcaklıklarda bekletilmesi; oda sıcaklığında 2 saatten fazla bekletilmemesi, süt, yoğurt, ayran, puding vb gıdaların 5 °C ve altındaki sıcaklıklarda uygun koşullarda bekletilmesi, kullanılıyor İse dondurulmuş ürünlerin — 18 C 'de iken teslim alınması ve son kullanma tarihine kadar -18 C de saklanması

 

 

32

Servise sunulan gıdaların tüketimi için tek kullanımlık araç-gereçlerin (bardak, çatal, tabak, kaşık vs) kullanılması, bu araç ve gereçlerin tekrar kullanılmaması

 

 

33

Çöplerin biriktirilmemesi ve kantin içerisinde birikmiş çöp bulundurulmaması

 

 

34

Kantinde çalışan personelin Hijyen Eğitim Belgesinin olması

 

 

35

Kantinde çalışan personelin sağlık karneleri ve portör muayenelerinin olması

 

 

36

Portör muayenelerinin ilgili mevzuat çerçevesinde zamamnda yapılıyor olması

 

 

37

Personelin kantinde çalışmayı engelleyecek hastalığının olmaması

 

 

38

Çalışanlann tırnaklarının kısa kesilmiş ve temiz olması, sakalsız olunması, ellerde açıkta yara ve keşi bulunmaması, eğer var İse su geçirmez bandaj ile iyice kapatılmış olması

 

 

39

İş kıyafetlerinin bulunması

 

 

40

iş kıyafetlerinin temiz ve yedekli bulunması

 

 

41

Personelin tüm hizmet aşamalarında eldiven, maske ve bone kullanması

 

 

42

Personelin soyunma dolabının olması

 

 

43

Kantin personelinin yaka kartı bulunması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D) İş Güvenliği

 

 

44

Her çalışanın SGK girişinin bulunması

 

 

45

Yeni işe başlayanlar dahil bütün personelin isim ve adres bilgilerinin İdareye bildirilmiş olması

 

 

46

15 Mayıs 2013 tarih ve 28648 sayılı Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereği, eğitimlerin verilmiş olması

 

 

47

İlk yardım malzeme dolabının olması, ilk yardım malzemelerinin eksiksiz bulunması

 

 

48

Tüp gaz kullanıyor ise emniyetinin bulunması

 

 

49

Yangın söndürücünün bulunması

 

 

50

Kantinin görünür bir yerinde uygulanan fiyat tarifesi bulunması

 

 

51

İşletmeci belirtilen yerde yazar kasa bulundurmak ve yaptığı her bir satış için kasa fişi vermekle yükümlüdür.

 

 

52

Satışa sunulan raf ömürlü gıda maddelerinin, raf ömürlerinin satışa uygun olması

 

 

53

İlgili mevzuat ile çocuklar ve gençler için satışı yasak olan (eneıji içecekleri, alkol, tütün ve tütün mamulleri) ürünlerin satışının olmaması

 

 

54

Kapalı Oturma Alanı bulunan alanlarda “Sigara İçilmez” uyarısı bulunması

 

 

55

Kantinin, İdarenin uygun gördüğü saatlerde çalışıyor olması

 

 

 

 

 

 

F)

Görülen Diöer Eksiklikler, Düşünceler:

 

 

 

 

•Bu hükümler sadece ambalajlı gıda (bisküvi, UHT süt. kraker vb.) satışı yapan yerler için zorunlu değildir.

 

 

DENETLEME TARİHİ    /               /201..

 

 

Denetleyenin Denetleyenin Denetleyenin Kiracının

Adı Sovadı / Ünvanı Adı Soyadı / Ünvanı Adı Soyadı / Ünvanı , _ .

. . . Adı Sovadı / İmzası /İmzası /imzası /imzası


T. C.

SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

BURSA ÇEKİRGE DEVLET HASTANESİ KANTİN KİRALAMA İHALE İLANI

1)                   İhale  konusu iş: Mülkiyeti Hâzineye ait olup, kullanım hakkı T.C. Sağlık Bakanlığı'na bağlı Bursa Çekirge Hastanesi olarak Sağlık Bakanlığına tahsisli taşınmazın; Ana Hizmet Binası ve bahçesinde bulunan 267,84 m2 açık alan (243,84 m2 kantin bahçesi, 24 m2 yoğun bakım girişi) ve 108,25 m2 kapalı alan (71,85 m2 kantin, 36,40 m2 yarım kat depo+ıslak zemin) olmak üzere toplamda 376,09 m2'lik alanın 1 (bir) yıl süre ile büfe-kantin- kafeterya ticari alanı olarak kiralanması işi.

2)  İhale Usulü: Söz konusu kantin ihalesi 08/09/1993 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 45. maddesi gereğince açık teklif usulü ile yapılacaktır.

3)  Kantin-Kafeterya ve Büfe Kiralama İhalesi:

a.       İhalenin Yapılacağı Tarih/Saat : 01.09.2016 Perşembe günü Saat: 10:30

b.      Kira Tespit Komisyonunca Kantin için belirlenen

•          1 yıllık Muhammen Bedel : 880.000,00 TL (sekizyüzseksenbintürklirası)

•        Geçici Teminat Bedeli(% 30) : 264.000,00 TL (ikiyüzaltmışdörtbintürklirası) c-Kantin Alanı : 376,09 m2

d- Tekliflerin Sunulacağı Yer         : Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

Gelir Gerçekleştirme Birimi e- İhalelerin Yapılacağı Yer                                   :Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

Toplantı Salonu

4)      İhaleye katılabilmek için gereken belgeler:

a)      İstekliler ilanda belirtilen ihale tarih ve saatine kadar Bursa İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Gelir Gerçekleştirme Birimine ihale evrak dosyasını teslim edecekler veya 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 37. Madde hükümlerine uygun olarak düzenleyecekleri evraklarını iadeli taahhütlü posta yoluyla gönderebileceklerdir. Teklif sahibi komisyonda hazır bulunmadığı takdirde ihale dosyasının içinde teklif mektubunu da sunacaktır. Bu durumda posta ile gönderilen teklif son ve kesin teklif olarak kabul edilir. Postada meydana gelebilecek gecikmeler kabul edilmez. Gelir Gerçekleştirme birimi dışında dosya teslimi olmayacaktır. Belirtilen saatten sonra ihale dosyası teslim alınmayacaktır.

b)      Geçici teminat; Kantin için tahmini bedelin en az % 30’u oranında 264.000,00 TL (ikiyüzaltmışdörtbintürklirası), Bursa Çekirge Devlet Hastanesi veznesine ya da Bursa Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliğinin Türkiye Halk Bankası Bursa şubesi IBAN: TR02 0001 2009 2780 0005 0000 98 nolu hesabına yatırılan makbuz/dekont veya 2886 sayılı Kanunun 26. maddesine göre düzenlenmiş süresiz geçici teminat mektubu. (Teminat mektubu üzerinde İdarenin adı, İşin adı, Mektup sahibi fırma/kişi adı, ihalenin tabi olduğu yasa ve süresiz olduğu ibareleri ve beraberinde Banka Teyit yazısı mutlaka bulunmalıdır.)

c)      Dokümanın alındığına dair makbuz. İhaleye iştirak eden kira şartnamesi genel ve özel hükümlere ait tüm maddelerini önceden okumuş ve kabullenmiş sayılır. İstekliler kira şartnamesinin ve doküman makbuzunun bir nüshası ilgili alanı imzalayarak ihale dosyasına ekleyecektir.

d)      Yer gördü belgesi. İhaleye katılan her istekli, kiralanacak taşınmazı yerinde gördüğüne ve özelliklerini öğrendiğine dair Hastane İdaresince düzenlenecek belgeyi imzalı şekilde ihale dosyasına ekleyecektir.

e)      Gerçek kişi olması halinde Nüfus Cüzdanı sureti ve fotokopisi, tüzel kişi olması halinde ise vergi kimlik numarasını gösterir belge.

f)       Tebligat için son 3(üç) ay içerisinde alınmış ikametgâh belgesi (Nüfus Müdürlüğü veya Muhtarlıktan alınacak)

g)      Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odası veya ilgili meslek odası belgesi;

1.     Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkârlar odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

2.      Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

h)      Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;

1.     Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

2.      Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortaklan, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususlan gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri

i)        Vekaleten ihaleye katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi.

j) Vakıflardan; ihaleye katılmak üzere yetkili organ tarafından alınmış karann aslı veya noter tasdikli sureti ve ihaleye katılmak üzere yetkilendirilen kişinin noter tasdikli imza sirküleri

Demeklerden; ihaleye katılmak üzere yetkilendirdiği kişiyi belirten karar defterinin ilgili sayfasının noter tasdikli sureti ve yetkilinin noter tasdikli imza beyannamesi, Demek tüzüğünün noter tasdikli sureti, Temsil durumunda; Noter tasdikli vekâletname ve vekâlet edene ait İmza Beyannamesi,

k) Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, devlet sırlanna karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandıncılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat kanştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkum olmadığına [Özel Hukuk Tüzel Kişilerde tüm ortaklar dahil (halka açık kısmı hariç)] dair savcılıktan son altı ay içinde alınmış Adli sicil kayıt örneği.

1)      Gerçek kişilerden; resmi kurumlardan alınmış kantin alanı kiralama işi için kantin işletmeciliği, kantin işletmeciliği ustalık belgesi veya diploması, m) Özel hukuk tüzel kişilerinin kiralama konusu işin faaliyetleri arasında yer aldığına dair ana sözleşmesinin yayınlandığı ticaret sicil gazetesi veya ilgili evrak, n) Ticaret/Sanayi ve / veya İlgili Meslek Odasından ya da Kantin Odasından ihalenin ilk ilan tarihinden sonra alınmış mesleki faaliyetten men olmadığını veya mesleki faaliyetinin devam ettiğini gösteren belge, o) İhaleye ilan tarihinden sonra temin edilmiş tarih sayı ve banka kaşesini ihtiva eden çift imzalı ve genel müdürlükten teyitli kullanılmamış nakit kredisi veya kullanılmamış teminat mektubu kredisini gösteren banka referans mektubu, (kullanılmamış nakit kredisi veya teminat mektubu tahmin edilen bedelin % 50'sinden az olamaz. Teyit Belgesi mutlaka bulunmalıdır.) p) İlk ilan tarihi itiban ile Vergi Dairesine borcunun bulunmadığına dair belge.(İlk ilan tarihi ile ihale günü arasındaki ilk ilan ve ihale günü dahil olmak üzere herhangi bir gün Vergi daireleri veya Resmi İnternet Sitesinden alınabilir.)

q) İlk ilan tarihi itiban ile SGK borcunun bulunmadığına dair belge.(İlk ilan tarihi ile ihale günü arasındaki ilk ilan ve ihale günü dahil olmak üzere herhangi bir gün SGK veya Resmi İnternet Sitesinden alınabilir, r) 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun 6. maddesinde belirtilenler doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamazlar.

s) İhaleye katılacak isteklilerin kamu ihalelerinden yasaklı olup olmadığı sorgulanacaktır. Yasaklı olan isteklinin şartları tam bile olsa ihale dışı bırakılacaktır, t) Ortak girişim olarak ihaleye teklif verilemez.

u)   İhale konusu kira bedeli üzerinden alınacak vergi, resim, harç vb. ihaleyi kazanacak yüklenici tarafından ödenecektir.

v) İhale dokümanı, idare web sitesinde (http://bursa.khb.saglik.gov.tr) ve idarenin adresinde görülebilir ve 200,00 TL (ikiyüztürklirası) karşılığı, şartname bedeli Bursa Çekirge Devlet Hastanesi veznesine yatırılarak Satınalma Biriminden satın alınabilir veya şartname bedeli Türkiye Halk Bankası Bursa şubesi IBAN: TR02 0001 2009 2780 0005 0000 98 nolu hesaba yatırılarak, Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğinden doküman temin edilebilir. İhaleye teklif verecek olanlann ihale dokümanını satın alması zorunludur.

w) İhale komisyonu, gerekçesini kararda belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir. Komisyonlann ihaleyi yapmama kararına itiraz edilemez.

 

 

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)