İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

Bakım Ve Onarım Hizmeti

İhale No 2158809
Sektör Elektrik, Elektromekanik İşleri Donanım, Yapım ve Bakım
İdare Orhangazi Devlet Hastanesi
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Bursa
İşin İli Bursa
Yayın Tarihi 14 Aralık 2020
İhale Tarihi 17 Aralık 2020 18:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 

T.C.

BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Orhangazi Devlet Hastanesi

TEKLİF MEKTUBU

Say. : /                                                                                                                                                                                                 14.12.2020

Konu : Teklif Formu

Sayın İlgili

İdaremizin ihtiyacı olan cins ve miktarı yazılı (5) kalem 2021 Yılı 5 Kalem Elektrik Sistemleri Bakım Onarımı (Asansör, Trafo+Kompanzasyon , Jeneratör , Ups, Santral) alımı işi 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca ihale edilecektir. Söz konusu alıma esas olmak üzere K.D.V. hariç birim fiyatlarının karşılarına yazılarak 17.12.2020 tarihine kadar bildirilmesini rica ederiz.

Sıra

No

Malın / İşin Cinsi

Miktar

Birimi

Birim Fiyat

Toplam Fiyat

1

Bakım ve Onarım Hizmeti (Senkronizasyon Panosu ve Jenetratör Bakım ve Onarımı)

2

BAKİM

 

 

2

Bakım ve Onarım Hizmeti (Trafo Merkezi OG Panosu AG Panolan Scada ve

Kompanzayoıı Sisteminin Bakım ve Onarımı ve Kuvvetli Akım Tesisi İşletme

Sorumluluğu)

12

BAKIM

 

 

3

Bakım ve Onarım Hizmeti (Asansör Bakım ve Onarımı)

12

BAKİM

 

 

4

Bakım ve Onarım Hizmeti (Kesintisiz Güç Kaynağı (UPS) Bakım ve Onarımı)

2

BAKİM

 

 

5

Bakım ve Onarım Hizmeti (Telefon Santrali Bakım vc Onarımı)

1

BAKIM

 

 

Toplanı

 

 


 

 
 

22 D Doğrudan Temin Sözleşme Yapılacaktır. Teminat Alınmayacaktır.

Arapzadc Malı. Tekneli Küp Cd Fındıklı Yolu Üzeri No:65 Orhangazi/BURSA Orhangazi BURSA Telefon: 0224 573 12 70 Faks: 0224 573 06 53 -52

Metin Kutusu: 1/1e-posta: orhangazisatinalma@gmail.com - bursadhs9@saglik.gov.tr Elektronik ağ: http://orhangazidh.saglik.gov.tr

2021 Yılı Senkronizasyon Panosu Ve Jeneratörlerin Bakım Teknik

Şartnamesi

Madde: 1 İşin Tanımı

Orhangazi devlet hastanesi döküm listesinde kayıtlı bulunan 1000 KVA 2 adet AKSA marka jeneratör sistemlerinin 01.01.2021 ve 31.12.2021 tarihler arasındaki süreyi kapsayan bir yıllık periyodik bakım ve onarım işidir.

Madde:2 İhalenin kapsamı.

Arızalı olsun ya da olmasın; her altı (6) ayda bir olmak üzere genel kontrol yılda iki (2) kez ŞUBAT ve AĞUSTOS aylarında cihazların genel bakımlarının yapılmasını, ayrıca genel bakım dışında oluşabilecek arızalara da müdahale edilmesini kapsar.(2021 yılı itibari ile 12 aylık dönem)

Madde:3- Genel ve periyodik bakımın kapsamı

Madde:3-1.Bakım sırasında tebit edilen arızalı parçalar raporla bildirilip idare tarafından satın alındıktan sonra değişimleri sözleşme dahilindeki firma tarafından ücretsiz bir şekilde yapılacaktır.

Madde:3-2.Yüklenici firma cihazların ilk bakımlarını;ŞUBAT ayında yapacak, cihazlarla ilgili kullanıcı personele eğitim verecek.

1. periyodik bakıma gelindiğinde;

Sistemin genel temizliği yapılmalı

Tüm elektiriksel bağlantılar ve elektronik kartların işlevlerinin kontrolü Giriş-çıkış faz sıralarının ve iletken kesitlerinin yük altında deforme olup olmadığı elle ve ya gözle kontrolünün yapılması Akü seviye ve şarj kontrolü Yakıt hatlarının kontrolü

Yakıt Boruları, Hortum ve bağlantıların kontrolü Kayışların gerginlik kontrolü

Titreşim takozları ve Bağlantı yerlerinin kontrolü ve torklaııması Hareketli parçaların gresleıımesi Egzost sistem kontrolü

Yağ ve yakıt filtrelerinin değişimi (ilk bakımda yağlar ve filtreler firma tarafından değişecektir.

Yağlar Castrol,mobil,shell ve total markalarından herhangi biri olacaktır.

Hava filtresi değişimi varsa(firma tarafından değiştirilecektir.)

Varsa Turbo Yağ, Hava borularının ses ve gezinti kontrolü

Uygun çalışma kontrolü

Marş ve Şarj sisteminin çalışma kontrolü

Göstergelerin Kontrolü ve varsa Elektronik modül kontrolü

Isıtıcı ve ısıtma bujisinin kontrolü

Akümülatörün genel kontrolü

Antifriz kontrolü ve tamamlanması

Motor temizliği

Jeneratörün çalışma testleri yapılacaktır.

2. Bakımagelindiginde Yag ve filtre değişimi yapılmayacak değişim gerekirse firma idareye teknik servis raporu ile bildirecektir.

2. periyodik bakıma gelindiğinde;

Sistemin genel temizliği yapılmalı

Tüm elektriksel bağlantılar ve elektronik kartların işlevlerinin kontrolü Giriş-çıkış faz sıralarının ve iletken kesitlerinin yük altında deforme olup olmadığı elle veya gözle kontrolünün yapılması

Akü seviye ve şarj kontrolünün yapılması Yakıt hatlarının kontrolü

       
  Metin Kutusu: /
   
 

Yakıt boruları,Hortum ve bağlantılarının kontrolü Kayışların gerginlik kontrolü Titreşim takozları ve bağlantı yerlerinin kontrolü Varsa Turbo Yağ, Hava borularının ses ve gezinti kontrolü Uygun çalışına kontrolü .-'—'(Vlarş ve Şarj sisteminin çalışma kontrolü


 

Göstergelerin Kontrolü ve varsa Elektronik modül kontrolü

Isıtıcı ve ısıtma bujisinin kontrolü

Akümülatörün genel kontrolü

Antifriz kontrolü ve tamamlanması

Motor temizliği

Jeneratörün çalışma testleri yapılacaktır

Madde:3-3.Yüklenici firma Jeneratörlerin arıza durumunda ya da periyodik bakımda değişmesi gereken parçaların listesini hastane idaresine firmalarının açık adres ya da kaşesini taşıyan servis bakım belgeleriyle bildireceklerdir.

Madde:3-4.Her altı (6) ayda bir yapılan bakım ve/veya kontroller firma teknisyeni tarafından üç nüshalı olarak doldurularak çek liste şeklinde sunulacaktır. İkinci nüshası hastane teknik komisyonuna ya da teknik servis sorumlusuna teslim edilecektir, üçüncü nüsha firmanın kendisinde kalacak ilk nüshası hak ediş talebi yapılırken faturayla birlikte idareye(satın alma birimine) sunulacaktır. Sonradan doldurularak gönderilen çek listeler kabul edilmeyecektir.

Madde:3-5.Yüklenici Firma, kurumun yedek parça teminini bildirmesini takip eden en geç iki (2) işgünü içinde yedek parçalan değiştirecektir.

Madde:3-6.Değiştirilen yedek parçaların arızalı olanlarının tamamı hastane teknik servisine teslim edilecektir.

Madde:3-7.Yüklenici firma teknisyenleri, bakıma ya da arızaya geldiğinde hastane teknik servisi bilgisi dâhilinde müdahale edecektir.

Madde:3-8.Temin edilen parça ve sarf malzemeler firma tarafından cihaza ücretsiz takılacaktır.

Madde:3-9.Arızalı parçaların yerinde tamir edilmesi. Yerinde tamiri mümkün değilse tüm nakliye ücretleri firmaya ait olacaktır.

Madde:3-10.Jeneratörlerin bakım onarım ya da parça değişiminde doğacak kayıp ve zararlar firmaya ait olacaktır.

Madde:3-ll. Yüklenici firma yag ve filtre değişimi geldiğinde zaman hastanenin belirlediği yağları temin edip değişimi yapacaktır.Degişen yağları ve filtreleri firma hastaneye bırakmayıp kendi alacaktır.

Madde:4-Yüklenici idarenin belirlediği tarihte Jeneratörlerin ilk bakımlarını yapacak ve idarenin belirlediği yıllık bakım takvimine uyacaktır.

Madde:5-Yüklenici firma Jeneratörlerin tek yetkili servisi ise; tek yetkilisi olduğunu gösteren gerekli belgelerin noter onaylı nüshalarını teklifiyle birlikte sunacaktır.

Madde:6-Bu şartnamenin uygulanmasında 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet işleri genel Şartnamesinde ve İhale dokümanım oluşturan belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde:7-Belirlenen bakım takvimi dışında oluşacak arıza durumunda hastane telefon veya faksla arızayı bildirecek, firma elemanlarının kuruma gelmeleri, il içi altı(6) saat il dışı ise, yirmi dört (24) saattir. Bu süre iklim şartlarının normal olması durumunda geçerlidir. İklim ve yol durumunun uygun olmadığı durumlarda arızanın acili yetine hastane idaresi (teknik servis sorumlusu, cihazı kullanıcı birim sorumlusu)karar verir.

Madde:8-Yüklenici firma hizmet vereceği teknik personelinin isim listesini ve cihazlarla ilgili eğitim sertifikalarını teklifiyle sunacaktır.

Madde:9-Yüklenici firma Jeneratörleri üretici firmadan yetkili servis belgesine ve eğitim sertifikasına sahip olmalı ve bu belgeleri teklifi ile beraber vermelidir.

Madde: 10- Yüklenici firma cihaz başına göre fiyat belirleyecektir. Kurum herhangi bir nedenle (Hek, arıza vs.) cihazlardan bir veya birkaçını bakım dışında tutmak isterse, yüklenici firma yalnızca bakımını yaptığı cihazlar için ücret talep edecektir.

           
    Metin Kutusu: 2
     
 
 

Madde: 11- Merkezimiz idaresi tarafından bakımın yetersiz görüldüğü veya şartname kurullarının ihlali durumlarında sözleşme tek taraflı olarak feshedilebilecektir. Fesih durumu ilgili fıımaya yazılı olarak bildirilecektir. Fesih tarihüıden itibaren meydana gelecek aksi durumlardan firma sorumlu tutulmayacaktır.

2021 Yılı Trafo Merkezi ,OG hücresi, AG Panoları, Sonda Ve Kompanzasyon
Sisteminin Bakını, Onarım Ve Kuvvetli Akını Tesisi İşletme Sorumluluğu

Teknik Şartnamesi

Madde:l İşin Tanımı

Orhangazi Devlet Hastanesi döküm listesinde kayıtlı bulunan 2 adet 1000 KVA akım trafosunun,OG Hücresi, AG panoları, ve kompanzasyon sisteminin 01.01.2021 ve 31.12.2021 tarihler arasındaki süreyi kapsayan 12 Aylık periyodik bakım ve onarım işidir.

Madde:2 İhalenin kapsamı.

Arızalı olsun ya da olmasın; yılda 12 kez olmak üzere cihazların genel bakımlarının yapılmasını, ayrıca genel bakım dışında oluşabilecek arızalara da müdahale edilmesini kapsar.(2021 yılı itibari ile 12 aylık dönem)

*   Bakım ve Onarım işi AG panoları,scada,Trafolar, YG modüler hücreler ile ayırıcı ve kesiciler, Enerji Otomasyon ve kompanzasyon sistemini kapsamaktadır.

*    Bakım onarım işi dâhilinde bir kez periyodik bakım, sözleşme sonuna kadar da arızalara müdahale ile gerekli durumlarda manevra kabiliyetini de içeren Kuvvetli Akım işletme Sorumluluğunu kapsamaktadır.

*    Trafo SEM Marka 1000 kVA 2 adettir.

*    Firmaların teklif vermeden önce keşifte bulunmaları yararlarına olacaktır.

*   Bakımdan önce fabrika çıkış ölçüm değerleri, bakım sonrasındaki ölçümlerle karşılaştırılmak üzere, her iki trafo üreticisinden temin edilecektir. Karşılaştırma sonrasında ise sonuçlar rapor olarak sunulacaktır.

*    Trafo periyodik bakımı sözleşme imzalanma tarihini müteakip 20 iş günü içerisinde yapılacaktır.

*    Periyodik Bakıma mesai saatleri içerisinde gelinecektir.

*    Mesai dışındaki saatlerde çalışılması gereken durumlarda idaren onayı mutlaka alınacaktır.

*    Bakım ve onarım sırasında kullanılan her türlü alet ayar cihazı, araç, gereç ve avadanlık yüklenici firma tarafından temin edilecektir.

*    Mevcut kullanılmakta olan Enerji otomasyon sistemine ait mekanik ve elektronik arızalara müdahale edebilecek ve giderebilecek teknik bilgi ve donanıma sahip olunmalıdır.

*    Bakım ve onarım hizmeti sırasında kullanılacak bakım formları ve bakım prosedürleri Trafo ve OG modüler hücrelerin üreticisi veya Türkiye temsilciliğinden temin edilip ihaleden önce kurum idaresine sunulacaktır.


 

*    Bakım ve onarım hizmeti Trafonun ve OG modüler hücrelerin üretici firmalarından veya Türkiye Temsilciliklerinden temin edecekleri bakım formları ve bakım prosedürleri doğrultusunda yapacak ve bakım onarım sonrasında bu formlar kurum yetkilisine onaylanacaktır.

*    Arızalara ilk müdahale süresi mesai saatleri içerisinde en fazla 4 saat, mesai saatleri dışında da en fazla 12 saattir. Acil durumlarda bu süreler dikkate alınmayıp, en kısa zamanda sağlanacaktır.

*    Trafo Merkezinin işletme sorumluluğu yüklenici firmada olacağından herhangi planlı manevralarda 24 saat, plansız acil durumdaki manevralarda en kısa süre içerisinde müdahaleye hazır bulunulacaktır.

*    Yüklenici firma Trafonun arıza durumunda ya da periyodik bakımda değişmesi gereken parçaların listesini hastane idaresine firmalarının açık adres ya da kaşesini taşıyan servis bakım belgeleriyle bildireceklerdir.

*    Yüklenici Firma, kurumun yedek parça teminini bildirmesini takip eden en geç üç (3) işgünü içinde yedek parçaları değiştirecektir.

*    Değiştirilen yedek parçaların arızalı olanlarının tamamı hastane teknik servisine teslim edilecektir.

*    Yüklenici firma teknisyenleri, bakıma ya da arızaya geldiğinde hastane teknik servisi bilgisi dâhilinde müdahale edecektir.

*    Kurum tarafından temin edilen parça ve sarf malzemeler firma tarafından cihaza ücretsiz takılacaktır.

*    Kompanzasyon sistemine ayda en az 2 kez firma teknik elemanları tarafından kontrolleri yapılacak olup, aktif ve reaktif kontrolleri yapılacaktır.

*    Kompanzasyon sisteminden kaynaklanan her hangi bir cezai işlem durumunda kurumumuz sorumlu olmayıp cezanın tamamı yüklenici tarafından karşılanacaktır.

*    Yılda en az bir kez topraklama ve paratoner ölçümleri yapılacak olup, sonuçlar raporlanacaktır. Bu ölçümler sözleşme kapsamında olup, firmaya herhangi bir bedel ödenmeyecektir.

*    Bakım onarım ya da parça değişiminde doğacak kayıp ve zararlar firmaya ait olacaktır.

*    Merkezimiz idaresi tarafından bakımın yetersiz görüldüğü veya şartname kurullarının ihlali durumlarında sözleşme tek taraflı olarak feshedilebilecektir. Fesih durumu ilgili firmaya yazılı olarak bildirilecektir. Fesih tarihinden itibaren meydana gelecek aksi durumlardan firma sorumlu tutulmayacaktır.

*    Teklif veren firmalar ISO 9001 CE Standartlarına uygun olmalı ve bu belgeler teklifle birlikte verilmelidir.


 

* Teklif ve teknik servis hizmeti veren firmalar TSE kurumundan hizmet yeterlilik belgesine sahip olmalı ve ayrıca sanayi bakanlığından alınmış olan satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi teklif ile birlikte verilmelidir.(satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi şartı üretici durumunda olan firmalar için geçerlidir).

Madde:3 Genel ve periyodik bakımın kapsamı

Madde:3-1.Bakım sırasında değiştirilmesi gereken parçaları firma teknik servis formunda belirtecek. Hastane idaresi tarafından temin edildikten sonra yine firma tarafından montajı yapılacak.

Madde:3-2. Yüklenici firma cihazların ilk bakımlarını; işin yükleniciye verildiği tarihten itibaren en geç on beş gün içinde yapacak, cihazlarla ilgili kullanıcı personele eğitim verecek, eğitim verecek personelin eğitici sertifikası olacaktır.

Ayrıca her periyodik bakıma gelindiğin de:

1-     ) Trafolar için

a.       Trafo soğutma sistemi ve sıcaklık koruma sisteminin kontrolü ve gerekli ayarlamaları yapılacak.

b.      Trafo üzerinde korozyona uğramış kısımları uygun bir yöntemle temizlenip boyanacak.

c.      Buşingler kontrol edilecek.Kırık veya çatlak olanlar degiştirilecek.Sağlam buşingler uygun solüsyon ile temizlenecek.

d.      Buşinglerin bağlantılarının uygun faz kontrolü, mekanik sağlamlığı kontrol edilecek. Bütün buşing terminal bağlantıları kontrol edilecek ,iyi temas etmeyen paslı.oksitli kısımlar temizlenecek.

e trafonun tüm bağlantı noktalarının torklu anahtar ile sıkılık kontrolü yapılacak.

fTrafo üzerindeki alçak gerilim ve orta gerilim izolatör bağlantıları kontrol edilerek geçiş dirençleri ölçülecek.

g.      Ark boynuzların temizliği yapılacak ve aralıkları kontrol edilerek ayarlanacak.

h.      Trafonun dış temizliği ve trafo odasının temizliği yapılacak.Trafonun çalışma sırasında ses kontrolü yapılacak.

i.         Çevirme oranı (TTR) testi yapılacak.Sargı direnci testi yapılacak.

j.         İzolasyon (AG,YG -AG,NÜVE- YG.NÜVE arası) testi yapılacak.

k.      Trafoların işletme ve koruma topraklamalarının ölçümleri yapılacak.

l.         Yapılan tüm test ve ölçüm sonuçları ayrı ayrı raporlanarak imzalı ve onaylı şekilde idareye teslim edilecek.Ölçüm ve test işlemlerinde kullanılan cihazların geçerli kalibrasyon sertifikaları ölçüm raporlarıyla birlikte idareye teslim edilecektir.

2-     ) OG re elemanları için

a.     OG hücresinde bulunan ölçii ve koruma elemanlarının (kesici,ayırıcı,sigorta,buton,röle,akım trafosu,gerilim trafosu,izalatör,termostat,pano içi aydınlatma vb.) elemanların bakımı ve kontrolü yapılacaktır.Çalışma fonksiyonları test edilecektir.

b.     DC besleme ünitesinin bakımları yapılacaktır.

c.      SF6 gazlı kesicilerin gaz şarjları kontrol edilecek.Gaz şarjı gerekiyorsa yapılacak.

d.     Yağlı kesicilerin kutup yağları kontrol edilecek,gerekiyorsa değiştirilecek.



 

e.    Kesicilerin üreticisi tarafından belirtilen genel bakımları yapılacak.Acma kapama zaman ayarları yapılacak.Kontak geçiş dirençleri ve izalasyon dirençleri ölçülecek.iVIekanik akşamların bakım ve ayarlamaları yapılacak.

f.     Ayırıcıların (trafolara ait ayırıcılarda dahil)Koııtak geçiş dirvvençleri ölçülecek.Kontaklarda oluşan ark çapakları temizlenecek Mekanik akşamların bakını ve ayarları yapılacak,sigortalı ayırıcıların sigortaları kontrol edilecek.

g.    OG hücresi bara bağlantılarının kontolü yapılacak.OG hücresinin topraklama bağlantıları kontrol edilecekt e geçiş dirençleri ölçümleri yapılacaktır.

h.    OG hücresi üzerinde bulunan aşırı akını koruma,sekonder koruma,toprak kaçağı koruma ,sıcaklık koruma vb. koruma röleleri ile , kontrol,arıza ve uyarı sistemlerinin bakımı, ayarlan ve testleri yapılacak.Röle ayarları ilgili elektirik dağıtım firması ile irtibatlı ve selektif korumayı sağlayacak şekilde yapılacaktır.

i.      OG sigortalarının kontrolü yapılacak.

j.     Yapılan tüm test ve ölçüm sonuçları ayrı ayrı raporlaııarak imzalı ve onaylı şekilde idareye

teslim edilecek.Ölçüm ve test işlemlerinde kullanılan cihazların geçerli kalibrasyon sertifikaları ölçüm raporlarıyla birlikte idareye teslim edilecektir.

3-                 ) Kompanzasyoıı panoları içiıı

a.    Şartellcrin,kontaktürleriıı,kondansatörlerin,lıarmonik reaktörlerin,haraların bağlantıları kontrol edilecek.Gevşeklik olan kısımlar uygun toık ile sıkılacak.Arızalı okluğu tespit edilen ekipmanların değişimi yapılacak.

b.    Panoların topraklama bağlantıları kontrol edilerek topraklama ölçümleri yapılacak.

c.    Kondansatörlerin kapasite ölçümleri yapılacak,kapasite kaybı%20'deıı fazla olan kondansatörler yenisiyle değiştirilecek.

d.    Harmonik reaktörlerin kontrolleri ve temizliği yapılacak,izolasyon durumu kontrol edilecek.

e.     Reaktif güç kontrol rölesinin tüm bağlantıları kontrol edilerek gerekli tüm ayarlamalar yapılacak.

f.     Kompanzasyoıı panolarının ve tüm ekipmanlarının(sigorta,şalter,kondansatör,röle vb.)gcnel temizliği yapılacak

".Kompanzasyoıı panosunun soğutucu fanlarının ve ısıtıcu termostatlarının genel kontrolleri ve temizliği yapılacak.

h.    kompanzasyoıı pano odası genel temizliği yapılacak.

i.      Firma sürekli sistemi takip edecek ve abonelerin endüktif reaktif ve kapasitif reaktif cezaya girmemesi için gerekli her türlü tedbiri almakla sorumludur. Endüktif reaktif ve Kapasitif reaktif enerji tüketiıııininEPDK tarafından müsaade edilen sınırların altında tutulması yüklenicinin taahhüdü altında olacaktır.Endüktif reaktif ve Kapasitif reaktif cezaya girmesi durumunda ceza yüklenici tarafında karşılanacaktır.

j.     Yüklenici sayaç endekslerini pazartesi ve perşembe günleri okuyacak ve aktif reaktif tüketim değerlerini hazırlayacağı bir tabloya kaydedecek.Savaç endekslerinin yazıldığı her satırda yüklenicinin ve işletme sorumlusunun imzası olacaktır.Tablo ay sonunda işletme sorumlusuna teslim edilecektir.

k.    Yüklenici firma reaktif tarifeye tabi 11. Maddede belirtilen listedeki abonelerin endüktif reaktif ve kapasitif reaktif cezaya girmesi halinde hiçbir suretle idareye sorumluluk yüklenmeyecek,endüktif reaktif ve kapasitif reaktif tüketim bedelleri ve bedele ilave edilen tüm vergi ve harçlaryüklenici tarafından ödeııecektir.Yüklenici bu bedeli faturanın son ödeme tarihine kadar ilgili dağıtım Firmasına yada idarenin bildireceği hesaba ödeyerek makbuzunu idareye teslim edecektir.

l.      Hak edişler ,lıak edişin düzenlendiği tarihe kadar olaıı faturalarda rcaktif(eııdüktif ve kapasitif) tüketim bedeli olup olmadığı kontrol edildikten ve bedeller yüklenici tarafından ödendikten sonra onaylanacaktır.

 
 

ııı. Bakım sözleşmesi süresi içerisinde EPDK,TEDAŞ yada tedarikçi kuruluş tarafından endüktif reaktif ve kapasitif reaktif ceza oranlarının değiştirilmesi halinde yeni oranlara göre de yüklenicinin sözleşme konusu yükümlülüğü aynen devam edecektir.

Madde:4 Teknik açıdan sözleşme yapılacak firmada çalışacak teknik personelde bulunması gereken belgeler

4-             )AG panoları için

a.    Hastahane içinde bulunan tüın (UPS ve EBEKE) panolarının sigorta ve klemeııslerinin kontrolü arızalı olanların değişimi.

b.    Hastahane içinde tutmayan sigorta varsa arızanın tespiti ve giderilmesi.

Madde:4 Teknik açıdan sözleşme yapılacak firmada çalışacak teknik personelde bulunması gereken belgeler:

a- TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası SMM ve BT Belgesi b- Elektrik Mühendisi Belgesi

c- Kuvvetli Akım Tesislerinde Yüksek Gerilim Altında Çalışma İzin Belgesi d- Elektrik Teknisyen Belgesi e- Yedek Parça Taahhütnamesi f- Yedek Parça Fiyat Listesi

Madde:5 İş deneyimi belgeleri

Kamu ve Özel Sektörde Benzer Tesis kurmak, işletmeye almak ve Bakım Onarım Gibi hizmetlerden bazılarını yaptığını gösterir iş bitirme belgesi veya MÜHENDİSLİK BELGELERİ İş bitirme olarak kullanılabilir.


 

2021 YILI ASANSÖR BAKIM ve ONARIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ

KONU - KAPSAM:

Söz konusu iş, Orhangazi Devlet Hastanesinde (Aşağıda “idare" olarak anılacaktır) bulunan Sumay marka asansörlerin yedek parça hariç koruyucu bakımı ve meydana gelebilecek arızaların giderilmesi konularında anlaşmaya varılan firma (aşağıda "yüklenici” olarak anılacaktır) tarafından karşılanması ve asansörlerin sürekli çalışır durumda olması işidir. Teklif verenler; tüm açıklama, belge, proje ve dokümanları, dikkatle tetkik etmelidir. Teklifin verilmiş olması; teklif verenlerin her türlü inceleme ve araştırmayı yapmış olduğunu, işi yaparken karşılaşabileceği her türlü durumu göz önüne aldığını, yapılacak işin kalitesi ve miktarı hakkında tam bilgi sahibi olduğunu ifade eder. Bakım anlaşması sayesinde ekipmanın daha verimli çalışması, olası arızalarının önlenmesi, ömrünün uzaması, enerji kayıplarının minimum seviyeye çekilmesi, asansörlerin sağlıklı çalışması, hasta ve çalışan mağduriyeti yaşanmaması ve bununla beraber işletme maliyetlerinin minimum seviyede tutulması hedeflenmektedir.

BAKIM SÜRESİ:

Sözleşme imzalanma tarihinden itibaren sözleşme bitimine kadar 12 ay süresince geçerli olacaktır.

BAKIMIN YAPILACAĞI DÖNEMLER :

Asansörlerde meydana gelebilecek arızalan önlemek ve asansörlerin performansını arttırmak, arıza olasılığını azaltmak asansörlerin ömrünü uzatmak, etkin çalışmasını sağlamak amacıyla yüklenici tarafından asansörlerin yapısına uygun olarak temizleyici, koruyucu ve düzeltici nitelikte ve gerektiğinde idarenin onayını alarak parça değiştirmeyi (monte etmeyi), güncel olarak yönetmelik değişikliklerini takip etmeyi de kapsayan her türlü girişim ve onarım yüklenici tarafından zaruri haller dışında sözleşme süresince ayda 1 (bir) kere 12 Ay boyunca yapılacaktır. Firma asansörlerin her türlü sorumluluğunu alarak, yaptığı her bakım için rapor tutacak ve bu raporun 1 nüshası idarece yetkili kılınan teknik birim sorumlusuna teslim edilecektir.

ARIZALARIN BİLDİRİLMESİ:

Arıza oluşması durumunda idare durumu derhal e-mail, telefon, fax, vb. yollarla günün 24 saatinde firmaya bildirimde bulunabilir. Bildirim tarih ve saatleri hakkında kurum kayıtları esas alınacaktır. Yüklenici, idarenin arıza bildirimlerini rahatlıkla yapılabilmesi için, e-mail, çağrı merkezi, telefon ve faks numaraları gibi bilgileri yazı ile Orhangazi Devlet Hastanesi teknik hizmetler birimine bildirecektir.

ARIZA HALİNDE MÜDAHALE SÜRESİ:

Firma; arıza bildirim saatinden geçerli olmak koşulu ile en geç 4 (dört) saat içerisinde arızalı cihaza müdahale etmeyi, parça değişimi gerekmeyen arızalarda takip eden 6 (altı) saat içersinde arızayı giderip cihazı çalışır konuma getirmeyi; parça değişmesi gereken arızalarda ise yedek parçanın temininden sonraki 24 (yirmi dört) saat içersinde cihazı çalışır konuma getirmeyi kabul eder. Yüklenici, bu şartnamede belirtilen süre zarfında arızaya müdahale etmediği taktirde hastanece tutulacak rapor içeriğini kabullenmiş sayılır. Hastanenin uğrayacağı zararı tazmin etmekten sorumludur.

BAKIM YAPILACAK SİSTEM VE DONANIMLAR:



 

 
  Metin Kutusu: Sıra
No	Asansör Kapasitesi	Kullanım Amacı	Miktar/
Birimi
	Tam otomatik kapılı 1600 kg kapasiteli 5		2
1	(Beş) duraklı, dubleks kumandalı, frekans	Yük / İnsan Asansörü	
	hız kontrollü, sesli anonslu.		Adet
	Tam otomatik kapılı 800kg kapasiteli 5 (Beş)		2
2	duraklı, dubleks kumandalı, frekans hız	Yük / İnsan Asansörü	
	kontrollü, sesli anonslu..		Adet
	Tam otomatik kapılı 1600 kg kapasiteli 3		1
3	(Üç) duraklı, dubleks kumandalı, frekans hız	Yük / insan Asansörü	
	kontrollü, sesli anonslu.		Adet

ÖZEL ŞARTLAR:

•         Yüklenici cihaz başına fiyat belirleyecektir. Kurum herhangi bir nedenle (HEK, kullanılamaz hale gelme vb.) cihazlardan bir veya birkaçını bakım dışında tutmak isterse, yüklenici firma yalnızca bakımını yaptığı cihazlar için ücret talep edecektir.

•         Yüklenici, mevzuata uygun olarak her yıl asansörlerin, hükümet tarafından yetkilendirilen Makine Mühendisleri Odası,TSE gibi kuruluşlar tarafından çelik halat, kasnak ve fren v.s. gibi gerekli görülen kısımlarının mukavemet testlerini yaptırarak, işletme uygunluk belgesi (Yeşil etiket ) alacak ve bu işlemlerin ücreti Yüklenici tarafından karşılanacak alınan rapor ve belgelerin nüshalarını hastane idaresine teslim edecek etiketleri asansör kabinlerine yapıştıracaktır.Bu eksiklikten ötürü doğan tüm sorumluluk, masraflar ve cezai işlemler yüklenici firma tarafından karşılanacaktır.

•         Yüklenici, asansörlerin her türlü kontrol, bakım ve onarımı ile onarımı mümkün olmayan ve değişmesi gereken parçaları değiştirerek, teknik şartnamede olmasa da mevzuatta mevcut olan şartların tümünü yerine getirecek ek bir işçilik ücreti talep edemeyecektir

•         Yüklenici, asansörlerin bakım ve onarım işini alt yükleniciye veya taşerona kesinlikle devredemez.

•         Firma sözleşme başlangıcında sistemi oluşturan tüm malzemelerin fiyatlarından oluşan bir listeyi teslim edecek ve sözleşme süresince değiştirilmesi gereken yedek parça fiyatlandırmaları bu liste fiyatları üzerinden yapılacaktır. Fiyatlar sözleşme bitimine kadar geçerliliğini koruyacaktır. (Yurtdışı endeksli parçaların fiyatları firmanın gerekçe raporlarına göre, merkez bankası döviz kuru baz alınarak hesaplanacaktır.)

•         Yukarıda istenen bakım ve onarımlarda parça değişimlerine esas olmak üzere, yönetmelikler ve tüzüklerde istendiği gibi TSE uygunluk belgesi, ISO veya CE belgesi ve malzeme üzerinde ISO veya CE işareti olacak, yönetmelikler ve tüzüklerde istendiği gibi TSE’ye uygunluk belgesi ile ISO ve CE belgeleri ile işareti olmayan malzeme kabul edilmeyecektir.

•         Bakım ve onanma; 7 gün/24 saat/365 gün ve resmi tatiller dahildir.

•         Firma tarafından temin edilen ve montajı yapılan yedek parçalar kullanım hataları haricinde firma tarafından en az 1 yıllık garanti altında olacaktır. Değiştirilen parça garanti kapsamında iken 2. (ikinci) kez değiştirilmesi durumunda yüklenici firma parça bedeli hastaneden talep etmeyecektir.

       
  Metin Kutusu: Turgay DEVECİ
Teknik Servis Sorumlusu
   
 

• Yüklenici; Asansör yönetmeliği (95/16/AT), 18/11/2008 Tarih ve 27508 Sayılı (Değişik: RG-05.11.2011-28106) Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği” nde belirlenen kurallara riayet edecek, asansör Yönetmeliği (95/16/AT) gereğince yapımı zorunlu olan Asansör kontrollerini, A Tipi Muayene kuruluşuna yaptırarak hastane idaresine sunacak ek bir ücret talep edemeyecektir.



 

BAKIM İŞLEMLERİ

ÖZEL TALİMATLAR:

•          Bakım Sırasında imalatçının işletme ve bakım talimatını inceleyip özel talimatı varsa uygulayınız.

•          Sisteme ait cihazlarda kullanılan yazılımlarda meydana gelen hataların düzeltilmesi için öncelikle asıl yazılım yüklenecek, bunun mümkün olmaması durumunda idarenin onayı ile üst sürüm yazılım yüklenecektir. Yüklemeler sonunda sistemde eksik fonksiyon kalmayacaktır. Lisanslama işlemlerinin sorumluluğu yükleniciye aittir. (Yazılım şifreleri ve kodları hastane idaresine verilecektir.)

•          Mekanik bakım sırasında bakıma başlamadan önce işletici personel nezdinde elektrik girişini keserek sistemi devre dışı bırakınız Bakım bitinceye kadar sistemi kimsenin çalıştırmamasını sağlayıcı tedbirleri alınız.

•          Bakım sırasında sağlığınıza (el, göz ve ciğerler)zararlı olabilecek maddelere karşı gerekli tedbirleri alınız. Eldiven gözlük ve gerekiyorsa solunum cihazı kullanınız.

•          Bakım sırasında çevreye zararlı olabilecek yağ, yakıt, asitkostik, kirlenmiş sıvı ve zararlı gazlar gibi atılacak maddelerin imhası (yok edilmesi) için gerekli tedbirleri alınız.

•          Bakım çevrenize gerekli emniyet tedbirleri alınız.

• Sistemin bakımını, bağlantılı olduğu diğer ünitelerin bakımı ile müşterek olacak şekilde planlama yapınız.

PERİYODİK BAKIM:

TS2168 ve TS10922 standartlarında yer alan Asansör Bakım Kurallarına uygun bakım prosedürü uygulanacaktır,

•          Bakım Sırasında imalatçının işletme ve bakım talimatını inceleyip özel talimatı varsa uygulayınız.

•          Sisteme ait cihazlarda kullanılan yazılımlarda meydana gelen hataların düzeltilmesi için öncelikle asıl yazılım yüklenecek, bunun mümkün olmaması durumunda idarenin onayı ile üst sürüm yazılım yüklenecektir. Yüklemeler sonunda sistemde eksik fonksiyon kalmayacaktır. Lisanslama işlemlerinin sorumluluğu yükleniciye aittir.

•          Asansörlerin Makine Motor grubunun yağ seviyeleri kontrol edilecek, eksik ise tamamlanacak frenlerin ayarları kontrol edilecek, bozuk olanlar yeniden ayarlanacaktır.

•          Kumanda tablosu elektrik akşamı kontrol edilecek. Kontaktörler ve klemensler kontrol edilecek, gevşek olanlar sıkılacaktır.

•          Paraşüt, regülatör halatı, bağlantı noktaları ve kesici füzeleri kontrol edilecektir.

•          Nihai kesici şalter kesme mesafeleri kontrol edilecektir.

•          Kabin ve ağırlık kılavuz rayları kontrol edilecek, yağları tamamlanıp patenleri kontrol


 

edilecek aşınmalar var ise değiştirilecektir.

•          Kabin ve ağırlık halat bağlantı şişeleri, klemensleri kontrol edilecek, gevşek olanlar sıkılacaktır. Kabin halatlarında aşınma olup olmadığı kontrol edilecektir.

•          Kabin revizyon kumanda kutusu revizyon butonları, stop kontaklarının çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek, arızalı olanlar değiştirilecektir.

•          Kat kapıları kontrol edilerek kilitlerin, fiş kontakların, diktatörlerin ayarı bozuk olanların ayarları yapılacak, kapıların normal çalışması sağlanacaktır. Kapı emniyet gereçleri kontrol edilerek standartlara uygun çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir. Arızalı kilit ve fiş kontakları değiştirilerek asansör çalıştırılmalıdır. Kesinlikle kapı emniyet tertibatı iptal edilerek çalıştırılmamalıdır.

•          Asansörün duruş seviyeleri kontrol edilerek, bozuk olanlar ayarlanacaktır.

•          Kat gösterge elemanları ve butonları kontrol edilerek, buton ve göstergeler üzerindeki yanmayan lambalar yüklenici firmanın vermiş olduğu rapor doğrultusunda değiştirilecektir.

•          Asansör kuyu dipleri temizlenecektir. Asansörün bakımı bittikten sonra kumanda tablasındaki soğutucu fanlar, kontaktörler vb. temizliği, asansör kabin üzerinin temizliği, kuyu temizliği yapılacaktır. Asansör rayları gaz ile silinip yeniden yağlanıp, kat kapılarının kanal temizlikleri, makine grubunun fan motorunun temizliği ve şanzımandan dışarı akan yağların temizliği makine dairelerinin temizliği ve halat temizlikleri vb. tüm temizlikler yüklenici firma tarafından her aylık bakımda yapılacaktır. Temizlik yapılmadığı takdirde temizlikten doğabilecek parça arızalarından yüklenici firma sorumlu olacaktır.

•          Asansör bakım işi bitirildikten sonra asansör bir süre kontrol çalışmasına alınarak anormal bir durum olup olmadığı kontrol edilecektir.

•          Asansörlerin bakımı sırasında tabi aşınmadan, malzeme yorulmasından, rutubetten ve benzeri nedenlerden dolayı meydana gelen arızalarda değişmesi gereken parça değişecek, arızalı olan parçaların ilk önce tamiri yoluna gidilecek, tamiri mümkün olmadığı takdirde takılacak yedek parçalar aslına uygun olmak üzere yerine takılacak (idare kontrollü). Bütün arızalar firmaca giderilecek, sökülen parçalar temizlenerek Kurum teknik personeline tutanakla teslim edilecektir.

•          Periyodik olarak bakım ve onarımları yapılacak olan tüm asansörlerin arıza yaptığında değişmesi gerekebilecek tüm parçalarının (mekanik-elektrik) tek tek parça fiyatlarını yüklenici firma ihale teklifleriyle verecektir. Asansörün değişmesi gereken yedek parça, malzeme veya cihazı Yüklenici, hastane Yönetimine rapor edecek, hastane yönetimi malzemeyi acilen temin edecektir. Montaj ve asansörün çalışır duruma getirilmesi yükleniciye ait olup ek bir ücret talep edemez.

•          Yüklenici Firma, periyodik bakım ve onarımlar sonucu yapılmış işleri rapor ederek, idare tarafından yetkili kılınan teknik işlerden sorumlu kişinin imzası altına aldıracaktır.

•          Söz konusu iş kapsamında idarece firma tarafından yapılmasına karar verilen makine ve teçhizatta yapılacak tadilat, yenileme gibi değişiklikler, firmanın ihale dosyasında verecek olduğu parça fiyatları listesinde belirtilen fiyatların üzeri olmayacaktır. Diğer bakım onarım dışındaki diğer boyama, inşaat ve benzeri gibi işler idare tarafından giderilecektir.

• Sistemin çalıştırılması ve diğer konularda Kurum teknik elemanlarına firma tarafından teorik bilgi ve eğitim verilerek sertifikaları hastane idaresine teslim edilecektir.



 

•         Asansörlerdeki tüm cihazlarla ilgili çalışma prensibi, bakım ve onarım talimatnameleri, asansör güvenliği ile ilgili tüm tabela vb. levhalar firma tarafından hazırlanacak ve uygun yerlere asılacaktır. Bu etiketler ve levhalar için ek bir ücret talep edilmeyecektir.

•         Kurum dilediği asansörü bakım kapsamından çıkarabilir, bakım kapsamından çıkarılan asansör için yüklenici firmaya hiç bir şekilde aylık periyodik bakım/onarım kapsamında hak ediş yapılmaz.

•         Periyodik bakım işleri her ayın 1'i ile 15'i arasında 30'ar günlük periyotlarla idarenin belirleyeceği saatlerde yapılacak, kabin, vinç, taşıyıcı halatlar, elektrik tesisatı, kumanda tablosu ve diğer akşamı devamlı emniyet içinde işler durumda bulunacaktır.Yüklenici bakıma gelmeden bir gün önce Teknik birim sorumlusunu arayarak randevu alacaktır.

•         Bakım işleri esnasında kullanılması gereken her türlü temizlik malzemesi ve araçların temini firma tarafından bedelsiz olarak karşılanacaktır. Makine ve motor gruplarının yağlan bakım süresince 2(iki) kez değiştirilecek ve bu değişim ayrıca yüklenici firma tarafından bakım formlarında belirtilecektir. Yağ değişiminde kullanılacak makina/motor yağları kullanıldığı miktar baz alınarak teknik servis formuna işlenecek ve ayrıca ücret talep etmeyecektir.

•         Yükleniciden kaynaklı nedenlerle asansörlerin çalışmaması halinde, hastanemizin teknik servis personeli tarafından tutulacak bir tutanakla bu durum tespit edilecektir. Yükleniciden kaynaklanan nedenlerle çalışmayan her bir asansör için aylık hak edişlerden kesinti yapılacaktır.

•         Yüklenici firma asansörleri işletirken; periyodik bakım hizmetlerinde olsun, arıza giderilmesi aşamasında olsun mevcut asansörlerin;

•         Makina motor akşamlarının ve raylarının temizlenmesi,

•         Tüm güvenlik sisteminin kontrolü,

•         Elektrik-Elektronik, sinyalizasyon ve aydınlatma donanımlarının kontrolü,

•         panoların kontrolü ve temizliği,

•         Asansör ile ilgili tüm akşamların gözetim altında tutulması, işlerini eksiksiz bir şekilde yapmakla mükelleftir. Asansörlerin bakımı gerçekleştirilirken yürülülükte bulunan bakım ile ilgili standartlar dikkate alınacaktır.

•         Yapılacak olan peryodik bakım/onarımlar Sanayi Ve Ticaret Bakanlığımın asansör işletme yönetmeliğine göre yapılacak olup, aşağıdaki kapsam ve şekillerde uygulanacaktır:

Yağlama - temizleme,

Kontroller,

Kurtarma çalışmaları,

Ayarlama işlemleri.

Can ve mal güvenliğinin devamını sağlamak için; asansörün ve tüm akşamlarının bakımı, bakım ve işletme klavuzlarında yer alan talimatlara göre yapılmalıdır.

       
  Metin Kutusu: üstlenmiş olur.
r	/ A
   
 

• Yüklenici firma, emniyet tedbirlerindeki yetersizlik, standartlara uygunsuzluk veya parça bekleyen arızalar sebebiyle hastane idaresine bilgi vermek suretiyle asansörleri işletmeye kapatabilecek olup; olumsuzluklar düzeltildiğinde tekrar işletmeye açabilecektir. Yüklenici firma tanımlanan tüm bu görevleri ile bahsedilen tüm asansörlerin işletme sorumluluğunu



 

•         Yüklenici firma her bakım periyodunda Asansör Makina Dairelerinde bulunan UPS Cihazlarının, Akülerin ve panoların fonksiyon testleri ve genel temizliklerini yapacaktır. Yüklenici sözleşme süresince 1 (bir) kez olmak üzere sisteme gelen toprak hattını kontrol edecek ve ölçüm sonucunu teknik servis raporunda belirtecektir.

•         Yüklenici firma Asansörlerin sahip olduğu tüm fonksiyonların testlerini her bakim periyodunda hastane teknik personeli nezaretinde yapacak ve servis formuna işleyecektir.

İŞİN KONTROLÜ:

•         Asansörlerin yüklenici tarafından yapılan tüm aylık bakım-onarım ve değişecek tüm parçalarının kontrolü idarece yetkili kılınan teknik birim sorumlusu tarafından yapılıp, firma tarafından müşterek tutulacak olan rapor ile belirtilecektir.

•         Yüklenici firma yaptığı bakım ve onarım esnasında kullandığı malzemenin hatalı, yanlış seçimi, standartlara uygunsuzluğu, kullanıcı hatası v.s. nedenlerle meydana gelebilecek her türlü zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur.

•         Firma tarafından temini gerçekleştirilen yedek parçalar için İşçilik nakliye ve montaj firma tarafından ücretsiz gerçekleştirilir.

•         Bakım için görevli gelen yetkili teknisyen, hizmetleri hastane teknik birimi ve onun görevlendireceği teknisyen nezaretinde yürütecektir.

•         Yüklenici firma, bakım sözleşmesinin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 7(yedi) gün içerisinde asansörlerin genel kontrolünü ve muayenesini yapacak, Asansör kullanım talimatları olmayan Asansörlere talimatlar asılacak, asansörler emniyet tedbirleri ve kullanım standartları bakımından uygun ise firma tarafından işletmeye alınacaktır. Bu durumlarla ilgili oluşturacağı teknik raporu hastane idaresine teslim edecektir. Bu işlemden dolayı yüklenici firma herhangi bir bedel talep etmeyecektir.

•         Bakım ekibi, asansörlerin bakımının yapılması esnasında ileriye dönük alınması gereken tedbirleri aylık peryodik bakım tutanağına yazarak imza altına alacak ve teknik işlerden sorumlu idare yetkililerine bildirecektir.

•         Arıza için gelen personel mutlak surette firma elemanı olduğunu belirten firma kimliğini taşıyacaktır. Firma bakım elemanları personel listesini hastanede bulunan teknik işlerden sorumlu ekibe verecektir. Bu listede ismi bulunmayan personelin Asansörlere müdahale etmesine kesinlikle müsaade edilmeyecek ve bundan kaynaklanan gecikmeler için ilgili cezai müeyyideler işletilecektir.

•         Hastane isterse yüklenici firma tarafından kullanılacak yedek parçaları, ihale kanunu yönetmeliği hükümleri dahilinde diğer firmalardan teklif usulu ile temin etmekte serbesttir. Yüklenici firma bu husuta itirazda bulunamaz. Temin edilen parçaların montajı yüklenici firma tarafından ücretsiz yapılacaktır.

•         Gerek periyodik bakım, gerekse herhangi bir arızaya müdahale sonrasında cihazın mevcut işlevlerinde zayıflama, işlevlerin ortadan kalkması veya fonksiyon kayıpları gibi bir durumla karşı karşıya kalınırsa bu durum yüklenici firma sorumluluğunda olup herhangi bir bedel talep edilmeden ivedi olarak düzeltilecektir.

•         Yüklenici firma, sözleşmenin bitim tarihinden 5(beş) gün önce bakım işlemini 1 (bir) defalığına tekrarlıyacak ve asansörlerle ilgili kapsamlı bir rapor oluşturup teknik işlerle ilgili


 

sorumlusuna teslim edecektir.

FİRMANIN SORUMLU OLMAYACAĞI KONULAR:

Deprem, yangın, sel gibi mücbir sebeplerden dolayı meydana gelecek arızalardan firma sorumlu olmayacaktır.

ALINACAK EMNİYET TEDBİRLERİ:

Bakım işlemleri sırasında olması muhtemel kazaya karşı ikaz ve emniyet tedbirleri firma tarafından alınacak ve emniyeti gerektiren uyarı ve talimatları istemlerin görünür yerlerine asılacaktır. Aksi takdirde doğabilecek her türlü kaza ve elektrik akşamından çıkacak zarar ve hasarlardan firma sorumlu olacaktır.

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ:

Çalıştırılacak bütün firma elemanlarının can güvenliği gerek iş mahallinde ve gerekse ulaşım esnasında firmaya aittir. Firma, bünyesinde çalıştırdığı personelin sosyal güvenlik sigortalarını yaptırmak zorunda olup, idaremiz bu konuda sorumlu değildir. Bu işte sigortasız eleman kesinlikle çalıştırmayacak olup, İdarenin, sigortasız işçi çalıştırılması durumunda SGK'ya şikâyet etme ve sözleşmeyi feshetme v.s. gibi mevzuat hükümleri saklıdır. Firma iş mahallinde iş güvenliği tedbirlerini almak zorundadır. Yüklenici hiçbir ihtar ve ikaza gerek kalmadan gerekli emniyet tedbirlerini zamanında alma ve kazalardan korunma yöntemlerini işçilerine öğretmekle yükümlüdür. Bu itibarla hizmetin ifasında, gerek ihmal, dikkatsizlik ve tedbirsizlikten ve gerekse ehliyetsiz işçiler çalıştırmaktan veya herhangi bir sebeple vuku bulabilecek kazalardan yüklenici sorumludur.

YÜKLENİCİ FİRMADAN İSTENEN BELGELER

•          24 saat ulaşılabilir telefon, faks, mail, vb. iletişim adresi.

•          Bakım anlaşmalı firmalar, arızalı tespit edilen malzemelerin hastane tarafından temini yapılması sırasında her türlü talep için (sarf, yedek veya arızalı parça, yazılım program gibi) fiyat vermek zorundadır. Firmalar parçaları temin edebileceklerine dair taahhütte bulunmalıdır.

•          Yüklenici Firma, teknik şartnameye uyacağına ve asansörlerin her türlü bakımı ve arızasını giderebileceğine dair taahhütnameyi idareye verecektir.

•          Yüklenici, hizmet vereceği teknik personelinin isim listesini ve cihazlarla ilgili eğitim sertifikalarını teklifiyle sunacaktır.

•          Yapılacak iş konusunda en az 2 yıldır faaliyet gösterildiğine dair belge.

•          Sanayi ve Ticaret Bakanlığının 20.12.1995 Tarih ve 22499 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan “Asansör Yönetmeliği “ gereklerine dair belgeler (Büro tescil ve satış sonrası hizmet yeterlilik).

•          Sanayi ve Ticaret Bakanlığından veya Bakanlığın yetkili kıldığı merciden alınan “yetkili servis” sertifikası

•          Yedek parça bedellerini içeren fiyat listesi (Sözleşme süresince geçerli olacak).

SORUMLULUK

İşbu teknik şartnamede, aşağıdaki mevzuat idari ve adli konularda bağlayıcı olup İdari Şartname ile de olsa çelişki halinde, kamunun menfaati esas olduğundan güncel mevzuatlar (Kanun, KHK, yönetmelik, tüzük, tebliğ v.s.) geçerlidir;

a)     Asansör yönetmeliği (95/16/AT),

b)     Asansör Bakım ve işletme Yönetmeliği,

c)    Tel Halatların, Zincirlerin ve Kancaların Belgelendirilmesi ve İşaretlenmesi ile ilgili Yönetmelik,

d)     İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,

e)    Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik,


 

-¥■

i '

T.C.

 

SAĞLIK BAKANLIĞI

i ' '. '• • t •

Bursa İl Sağlık Müdürlüğü

Orhangazi Devlet Hastanesi

•V > *■ 1 VJHreJcncff

 


 

2021 Yılı Kesintisiz Güç Kaynağı (UPS) Bakımı Teknik Şartnamesi Madde: 1 İşin Tanımı

Orhangazi devlet hastanesinde kullanılmakta olan 1 adet 125kVA, 1 adet 75kVA ve 1 adet 6 kVA kesintisiz güç kaynağının 01.01.2021 ve 31.12.2021 tarihler arasındaki süreyi kapsayan bir yıllık periyodik bakını ve onarım işidir.

Madde:2 İhalenin kapsamı.

Arızalı olsun ya da olmasın; Genel kontrol MART ve EKİM aylarında olmak üzere yılda iki (2) kez cihazların genel bakımlarının yapılmasını, ayrıca genel bakım dışında oluşabilecek arızalaıa da müdahale edilmesini kapsar.(2021 yılı itibari ile 12 aylık dönem)

Madde:3- Genel ve periyodik bakımın kapsamı

Madde:3-l.Bakım sırasında değiştirilmesi gereken parçaların yerine orijinal parçalar kullanılacaktır. Değişmesi gereken parça ve sarf malzemeler idare tarafından satın alınacak, firma montajını sözleşme dâhilinde ücretsiz yapacaktır.

Madde:3-2.Yüklenici firma cihazların ilk bakımlarını; işin yükleniciye verildiği tarihten itibaren en geç on beş gün içinde yapacak, cihazlarla ilgili kullanıcı personele eğitim verecek.

Ayrıca her periyodik bakıma gelindiğin de;

•          Genel temizliği yapılacak

•          Bütün bağlantılar kontrol edilecek

•          Elektronik kartlar kontrol edilecek

•          Evirici ve Doğrultucunun işlevleri kontrol edilecek

•          Statik ve Manuel by - pass üniteleri kontrol edilecek

•          Güç elemanlarının işlevleri kontrol edilecek

•          Besleme kaynaklarının işlevleri kontrol edilecek

•          Akülerin genel kontrolüyapılacak

Madde:3-3.. Yüklenici firma cihazların arıza durumunda ya da periyodik bakımda değişmesi gereken parçaların listesini hastane idaresine firmalarının açık adres ya da kaşesini taşıyan servis bakım belgeleriyle bildireceklerdir. Arızalı parçalar kurum tarafından temin edilecektir.

Madde:3-4 Belirlenen bakım takvimi dışında oluşacak arıza durumunda hastane telefon veya faksla arızayı bildirecek, firma elemanlarının kuruma gelmeleri il içi 6 (altı) saat il dışı ise 24 (yirmi dört) saattir. Bu süre iklim şartlarının normal olması durumunda geçcrlidir. İklim ve yol durumunun uygun olmadığı durumlarda arızanın acili yetine hastane idaresi (teknik servis sorumlusu, cihazı kullanıcı birim sorumlusu) karar verir. Arıza tespitinden kırk sekiz (48) saat içinde bitmiş olacaktır.

Madde:3-5.Yüklenici Firma, kurumun yedek parça teminini bildirmesini takip eden en geç iki (2) işgünü içinde yedek parçaları değiştirecektir.

 

“■ * " ■

 

 

T.C.

SAĞLIK BAKANLIĞI

Bursa İl Sağlık Müdürlüğü

0»         K. <y,. IUU.1MVI                   |1

Orhangazi Devlet Hastanesi

 


 

Madde:3-6.Değiştirilen yedek parçaların arızalı olanlarının tamamı hastane teknik servisine teslim edilecektir ve onanında kullanılan her türlü yedek parça en az 2 (iki) yıl süre ile garantili olacaktır.Bu sırada arızalanan parça firma tarafındanücretsiz olarak değiştirilecektir.

Madde:3-7.Yüklenici firma teknisyenleri, bakıma ya da arızaya geldiğinde hastane teknik servisi bilgisi dâhilinde müdahale edecektir

Madde:3-8. Arızalı parçaların yerinde tamir edilmesi. Yerinde tamiri mümkün değilse tüm nakliye ücretleri firmaya ait olacaktır

Madde:3-9Yüklenici işin verildiği tarihten itibaren 15 (on beş) gün için de ilk bakımlarını yapacak ve idarenin belirlediği yıllık bakım takvimine uyacaktır.

Madde:3-10.Teklif verecek olan firmalar teklifleri ile birlikte ilgili cihazların yedek parça fiyat listelerini verecektir

Madde:3-llYüklenici taahhüt ettiği hizmeti kendisi yapmakla yükümlü olup,idarenin haberi olmadan üçüncü bir taşeron firmaya işi devredemez veya yaptıramaz.

Madde:3-12Her bakım sonrası bakını formu düzenlenecek,düzenlenen servis formu yetkili teknik personele onaylattıktan sonra bir nüsha hastane idaresine iletecektir.Servis formunun bir nüshası da ilgili fatura ekinde satmalına birimine iletilecektir.

Madde:3-13-Yüklenici firma hizmet vereceği teknik personelinin isim listesini ve cihazlarla ilgili eğitim sertifikalarını teklifiyle sunacaktır.

Madde:3-14 Merkezimiz idaresi tarafından bakımın yetersiz görüldüğü veya şartname kurullarının ihlali durumlarında sözleşme tek taraflı olarak feshedilebilecektir. Fesih durumu ilgili firmaya yazılı olarak bildirilecektir. Fesih tarihinden itibaren meydana gelecek aksi durumlardan firma sorumlu tutulmayacaktır.



 

 
  Metin Kutusu: l		T.C.	
ğj	SAĞLIK BAKANLIĞI
Bursa İl Sağlık Müdürlüğü	
X-İ3Q*!*/	f&i K|j
Lrio’A) K .»ivil t iv 1*.1 ijıvnıİjjjAi'iteMkı;	Orhangazi Devlet Hastanesi

2021 Yılı TELEFON SANTRALİ BAKIM VE ONARIMI ÖZEL TEKNİK ŞARTNAMESİ İŞİN TANIMI

Orhangazi devlet hastanesinde kullanılmakta olan LG-ERICSSON İPECS-MG marka otomatik bilgisayar destekli Telefon Santralinin koruyucu bakımı ve meydana gelebilecek arızaların giderilmesi ve ses kayıtlarının sürekliliğinin sağlanması.

İHALENİN KAPSAMI

Arızalı olsun ya da olmasın; Genel kontrol yılda bir (1) kez cihazların genel bakımlarının yapılmasını, ayrıca genel bakını dışında oluşabilecek arızalara da müdahale edilmesini kapsar.(2021 yılı itibari ile 12 aylık dönem)

BAKIM YAPILACAK SİSTEM VE DONANIMLAR:

1.      1 adet santral

2.      1 adet PRI

3.      6 sayısal hat

4.      282 analog hat

5.      24 harici hat

6.      12 Adet Gıgaset SL400 (telsis)Telefon

YAPILACAK İŞLER VE UYGULANACAK PROSEDÜR

1.      Birinci bakım, sözleşme imzalandıktan sonra teknik servisin belirteceği tarihte başlayacaktır.

2.      Yüklenici firma sistemde çıkabilecek herhangi bir problemden dolayı sistemin durması ya da sistemin stabil çalışmaması durumunda arızayı net olarak tespit etmelidir. Arıza tespiti için firma imkanları yeterli değilse firma bunun için kendi adına hizmet alabilir ancak bu hizmet bedelini hastaneden talep edemez. Yine arıza tespiti için bahsi geçen cihazların taşınması vs. gibi durumlar oluşursa bu tip durumlarda tüm nakliye masrafları firmaya aittir. Firma her şartta arızayı net olarak tespit edebilmeli, arıza maliyetini çıkarabilmclidir. Tespit edilen arızanın giderilmesi ancak sistemin halen çalışmaması durumunda aynı arıza için yapılacak 2. Arıza giderme yönteminden (firmanın önerdiği) de sonuç çıkmaması durumunda sistemin çalışır hale getirilmesi işi parça dahil firmaya ait olacaktır.

3.      Bakım için gerekli sarf ve bakım malzemeleri Yüklenici taralından temin edilecektir.

4.      Ekonomik ömrü doldurmuş veya hatalı kullanım ve diğer sebeplerden ötürü değiştirilmesi gereken parçalar için, İdare muvafakati alınacaktır.

5.      Parça değiştirme gerekli hallerde, yapılan işin kullanılan malzemenin cinsini bildiren iki kopyalık bir iş fişi tanzim edilecek ve işin bitiminde bu fişin Yönetim tarafından onaylanması müteakip bir nüshası Yükleniciye iade edilecektir.

6.      Her türlü periyodik bakım, arızalanın giderilmesi ve parça değişimi Yönetimin kontrolünde ve bilgisi dahilinde; Orhangazi Devlet Hastanesi Teknik biriminden en az

// ‘ r)

 
  Metin Kutusu: orumlusu

Turgay DEVECİ


 

1 kişi nezaretinde yapılacaktır. Periyodik bakım öncesi hastane teknik sorumlularından randevu alınmalı ve bir program dâhilinde hizmet verilmelidir.

7.    Yüklenici firma teknisyeni tarafından, iki nüsha olarak doldurulacak Bakım ve Servis Formu, teknisyen ve idare tarafından yetkili kılınan kişi tarafından imzalandıktan sonra birinci nüshası yetkili kılınan kişiye teslim edilecektir.

8.    Cihazların ölçümleme ve ayarları firma tarafından ücretsiz yapılacaktır.

9.    Yüklenici, bina sorumlusunun, iki kişiden az olmamak üzere cihaz sayısını dikkate alarak belirleyeceği sayıda kişiye acil durumlarda çalışması konusunda eğitim vermek zorundadır. Verilen bu eğitim bir tutanakla kayıt altına alınacaktır. Ayrıca cihazların çalışmalarını içeren talimatı, çalışma yapacak olanların kolaylıkla görebilecekleri yerlerde muhafaza edilecektir. Bina sorumlusu, eğitim alan kişilerin değişmesi halinde yeni görevlilere eğitim verilmesini sağlayacaktır.

10.              Bakım sırasında oluşan arızalaıdan yüklenici firma sorumludur. Bu arızalarm giderilmesi için malzeme ve işçilik ücreti ödenmeyecektir.

11.              Garanti süresi kapsamındaki parça değişimleri ücretsiz yapılacaktır(işçilik ücreti ödenmez).

12.              Bakım anlaşmalı firmalar, arızalı tespit edilen malzemelerin hastane tarafından temini yapılması sırasında her türlü talep için (sarf, yedek veya arızalı parça, yazılım program gibi) fiyat vermek zorundadır. Firmalar parçaları temin edebileceklerine dair taahhütte bulunmalıdır.

13.              Yüklenici Firma tarafından yerinde detaylı inceleme yapılarak, sözleşme başlangıcında sistemi oluşturan tüm malzemelerin fiyatlarından oluşan bir listeyi, idareye teslim edecek ve sözleşme süresince değiştirilmesi gereken yedek parça fiyatlandırmaları bu liste fiyatları üzerinden yapılacaktır. Fiyatlar sözleşme bitimine kadar geçerliliğini koruyacaktır. (Yurtdışı endeksli parçaların fiyatları firmanın gerekçe raporlarına göre, merkez bankası döviz kuru baz alınarak hesaplanacaktır.)

14.              Yüklenici firma bakım ve onanma gönderdiği eleman, gerekli teknik bilgiye sahip olacak ve bir belge ile bunu belgeleyecek.

15.              Olası arıza durumunda arızalı parça veya ünitenin yüklenicinin göstereceği Tamir ve bakım atölyesine şevki ve revizyonu sonrasında çalışma yerine şevki yüklenicinin sorumluluğundadır.

16.              Yüklenici her periyodik bakım hizmeti sonunda yapılan işi, testleri ve ayarlamaları, işveren teknik elemanlarına bizzat göstererek bakım ve servis formlarını imzalatacaktır. Yüklenici elemanı yazdığı formlarda hangi periyodik bakım olduğunu açıkça belirtecektir.

17.              Gerek bakım sonrasında gerekse arıza onarımı sonrasında yanlış ve hatalı bağlantılar nedeniyle Hastanemizde kullanılmakta olan sistemde arıza meydana gelmesinden yüklenici sorumludur.

18.              Yüklenici firma, işin bir kısmını ya da tamamını alt yükleniciye yaptırmaz ve idarece kabul edilmedikçe bakımı başka firmaya devredemez

19.              İdare yüklenici firmanın teknik personelinin, gerek teknik yetersizliği nedeniyle gerekse uygunsuz tavır ve davranışları nedeniyle değiştirilmesini talep edebilir. Yüklenici firma bu hususta herhangi bir itirazda bulunamaz.

20.              Bu teknik şartnamede açıkça belirtilmemiş veya hiç konu edilmemiş hususlarda ilgili bakanlıkların Genel Şartnamesi, Özel Şartnameleri ve bu sözleşme konusu ile ilgili ve sözleşmenin imzalanması tarihinde yürürlükte bulunan teknik ve idari tüzük ve yönetmelik hükümleri uygulanacaktır.

 

 

 

/ //

 

 

 

 

 

BAKIM İŞLEMLERİ

ÖZEL TALİMATLAR:

1.      Bakım, onarım, test, kontrol ve ayar işlemleri cihazın teknik dokümanlarına ve üretici ayarlarına uygun olarak yapılacaktır. Bakım Sırasında imalatçının işletme ve bakım talimatını inceleyip özel talimatı varsa uygulayınız.

2.      Sistemin bakımını, bağlantılı olduğu diğer ünitelerin bakımı ile müşterek olacak şekilde planlama yapınız.

3.      Sisteme ait cihazlarda kullanılan yazılımlarda meydana gelen hataların düzeltilmesi için öncelikle asıl yazılım yüklenecek, bunun mümkün olmaması durumunda idarenin onayı ile üst sürüm yazılım yüklenecektir. Yüklemeler sonunda sistemde eksik fonksiyon kalmayacaktır. Lisanslama işlemlerinin sorumluluğu yükleniciye aittir. (Yazılım şifreleri ve kodlan hastane idaresine verilecektir.)

4.      Yüklenici, Sistem odasında hastanemiz muayene komisyonuna bakım sonrası gerçek zamanlı demonstrasyon sağlayacaktır. Komisyon; ses kayıtları ve santralle ilgili isteklerinin uyarlanmasını tespit etmeden bakım işlemi bitmiş sayılmayacaktır.

PERİYODİK BAKIM:

1.     Bakım, onarım hizmeti sonunda sistemde fonksiyon kaybı olmayacak veya bakım, onarım öncesinde var olan işlevler iptal edilmemiş olacaktır.

2.      Bakım kapsamında yapılacak temel işlemler;

a.      Mekanik donanımının kontrol edilmesi, temizliğinin yapılması

b.      Yazılım güncellemelerinin yapılması,

c.      İdarenin isteği üzerine gerektiğinde iç hat numara değişikliklerinin sağlanması,

d.       Hastane ve Türk Telekom arasındaki haberleşme protokollerinin kesintisiz olarak sağlanması,

3.     ilgili eksiklikler veya arızalar tespit edilirse bu eksiklikler ve arızalar giderilerek sistem çalışır vaziyette getirilecektir.

4.     Bakım esnasında karşılaşılan arızalı cihazların arızaya geçme sebebi belirlendikten sonra; tamir edilebilirse tamiri, tamir imkanı yok ise idarenin yazılı onayı alındıktan sonra yedek parça temini sonrasında değişiminin yapılması.

ARIZALARIN TAMİRİ:

1.      Söz konusu sistem içinde meydana gelebilecek arızalara, firmanın yetkili kıldığı elemanlarca müdahale edilecek ve arızalı cihaz veya sistem tam çalışır hale getirilecektir.

2.      Sistemin bakım, onarım, arıza giderimi ve yedek parça değişimi işinde kullanılan alet ve edevat tamamen firma tarafından temin edilecektir.

3.      Cihazların arıza yapması durumunda arızanın kısa sürede giderilmesi için firma gerekli yedek parçaları kendi bünyesinde bulunduracaktır.

4.      Firma, tamiri mümkün olmayan donanım (veya ekipman) aynısından bulunamaması durumunda; önerilecek cihazların yapılandırması ve özellikleri orijinal katalogları ile birlikte idareye yazılı olarak bildirilecek ve onay alınacaktır. Aksi taktirde farklı donanım (veya ekipman) değişimi mümkün olmayacaktır.

5.      Firma sistem ile ilgili olarak yapacağı her müdahale için, mutlaka servis formu düzenleyecektir. Servis formu üzerinde; arızanın ne olduğu, yapılan bütün işlemler, arızaya müdahale tarih ve saati ile arızanın giderilme tarih ve saati, değiştirilen bütün donanım parçaları bilgileri mutlaka yer alacaktır. Bu bilgiler detaylı ve okunaklı bir şekilde yazılacaktır. Firmanın is sahibi yetkilisine imzalatmadığı belgeler geçerli

/        / O .

Metin Kutusu: ,vTurgay DEVECS

/Teknik Servis Sorumlusu

fm

olmayacaktır.

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ:

Firma mahallinde, işgüvcnliği tedbirlerini almak zorundadır. Yüklenici hiçbir ihtar ve ikaza gerek kalmadan gerekli emniyet tedbirlerini zamanında alma ve kazalardan korunma yöntemlerini işçilerine öğretmekle yükümlüdür. Bu itibarla hizmetin ifasında, gerek ihmal, dikkatsizlik ve tedbirsizlikten ve gerekse ehliyetsiz işçiler çalıştırmaktan veya herhangi bir sebeple vuku bulabilecek kazalardan yüklenici sorumludur.

YÜKLENİCİ FİRMADAN İSTENEN BELGELER

1.    24 saat ulaşılabilir telefon, faks, mail, vb. iletişim adresi.

2.    Yüklenici Firma, teknik şartnameye uyacağına dair taahhütnameyi (teknik şartname uygunluk belgesi) idareye verecektir.

3.     Bakım anlaşmalı firmalar, arızalı tespit edilen malzemelerin hastane tarafından temini yapılması sırasında her türlü talep için (sarf, yedek veya arızalı parça, yazılım program gibi) fiyat vermek zorundadır. Yedek parça taahhütnamesi.

4.    Yedek parça fiyat listesi(Sözleşme süresince geçerli olacak).

5.    Yüklenici firma, hizmet vereceği teknik personelinin isim listesini ve cihazlarla ilgili eğitim sertifikalarını teklifiyle sunacaktır.

6.    Yüklenici Firma, yapılacak iş konusunda en az 2 yıldır faaliyet gösteriyor olmalı ve idareye belgelemclidir.

7.     Yüklenici Firma, yukarıda bahsedilen sistem cihazlarının bakım ve onarım işlerini yapabileceğine dair Teknik Servis Yetki Belgesine sahip olmalıdır ve belgenin aslını ibraz ederek bir kopyasını fiyat teklifi ile birlikte idareye sunmalıdır.

SORUMLULUK:

Yüklenici yukarıdaki cihazların sağlıklı çalışması amacıyla yapmış olduğu her türlü hatalı ve eksik bakım onarım veya sonucunda meydana gelebilecek kaza, zarar ve ziyandan sorumludur.


Firma, bahsi geçen cihazın aktif çalışma süresinin (up-time) Cihaz aktif faaliyet süresi” Strateji Geliştirme Bakanlığının 13.07.2012 tarih ve 94 sayılı 2012/30 genelgesinde belirtilen ideal oranda (%95) olması gerekmektedir” ibaresine göre hareket edecektir. Aksi takdirde geçen her süre için bakım süresine iki kat süre eklenecektir. (Cihaz aktif faaliyet süresi 365 gün üzerinden hesaplanır)

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)