(1) Teklifler en geç 21/05/2019 saat 11.00 'e kadar elden / posta / belgegeçer vb. yoluyla ulaştırılacaktır.
(2) Hizmet alımına ilişkin dökümanlar JSGA İhale Komisyonu Başkanlığından tedarik edilecektir. (Doküman sayısının fazla olması)
(3) Taathhüde ilişkin belgeler Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Başkanlığı 414 Nu.lı Taşınır Mal Saymanlığıdır.
(4) Sözleşme yapılacak ve sözleşme bedelinin % 6'sı oranında kesin teminat alınacaktır.
(5) İhtiyaçların tamamı bir istekliden temin edilecek olup teklifler KDV hariçtir.
(6) Asansör periyodik bakım ve onarımı işi ekte sunulan teknik şartnamede ve TMMOB Makine Mühendisleri Odası asansör periyodik kontrol formlarında belirtilen hususlara göre gerçekleştirilecektir.
(7) Teknik bilgi için 0 (312) 464 4527- 464 45 28 alım ile ilgi bilgi için 0 (312) 464 4551- 464 4552 telefon numaraları aranabilir. Belgegeçer (Fax) için 0(312) 464 43 45 - 464 43 42 numaraları kullanılabilir.
(8) Şartlı ve alternatifli sunulan teklifler değerlendirme dışı bırakılacaktır.
ŞEHİT KORGENERAL İSMAİL SELEN KIŞLASI
JANDARMA VE SAHİL GÜVENLİK AKADEMİ BAŞKANLIĞI
ASANSÖR BAKIM ONARIM HİZMET ALIMI TEKNİK ŞARTNAMESİ
1. KONU
Bu şartname; Şehit Korgeneral İsmail Selen Kışlasında konuşlu bina ve kolaylık tesislerinde bulunan ve aşağıda listesi verilen asansörlere ait Asansör Bakım Onarım Hizmet Alımının teknik özelliklerini, denetim ve muayene metotlarını ve ilgili diğer hususları konu alır.
2. GENEL HUSUSLAR
2.1. Tanımlar
2.1.1. 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği, Asansör Yönetmeliği (95/16/AT), Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği’nde kullanılan tanımlar geçerlidir.
a. A tipi muayene kuruluşu: Asansörlerde periyodik kontrol ve muayene konularını içerecek şekilde TS EN ISO IEC 17020 standardı kapsamında akredite olan Türkiye’de yerleşik özel veya kamu kuruluşunu,
b. İdare: Jandarma Ve Sahil Güvenlik Akademisi Başkanlığını,
c. Bakım: Asansörün Hizmete alınmasından sonra kullanım ömrü boyunca kendisinin ve bileşenlerinin, fonksiyonlarının ve güvenlik gereklerinin tasarlandığı veya yürürlükteki mevzuata uygun olarak revize edildiği biçimde devamlılığını sağlamaya yönelik, asansör monte eden veya onun yetkili servisi tarafından periyodik olarak ayda bir yürütülen işlemleri,
ç. Kontrol Teşkilatı: Asansörün güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak amacıyla, sözleşme dahilinde yüklenici firmaya düzenli bakımını, periyodik kontrolünü ve onarımını yaptırmaktan sorumlu olan idare tarafından görevlendirilen kişi ve/veya kişileri.
d. Bina Sorumlusu: Asansörün bulunduğu binanın sorumlu Hizmet Takım Komutanını ve/veya idare tarafından görevlendirilen diğer personeli.
e. Kurtarma Çalışması: Asansör içerisinde insanın veya insanların mahsur kaldığına dair bilginin alınmasıyla birlikte kurtarma talimatına uygun olarak yapılan ve insanın veya insanların serbest kalmasıyla sonuçlanan çalışmayı,
f. Mevcut Asansör: Yönetmeliğin zorunlu uygulamaya girdiği 15/8/2004 tarihinden önce monte edilen ve halen kullanılmakta olan asansörü.
g. Takip Kontrolü: Asansör periyodik kontrolünde belirlenen uygunsuzlukların giderilip giderilmediğine dair A tipi muayene kuruluşu tarafından yapılan gözetim faaliyetini,
ğ. TSE EN 81-80 standardı: Asansör-Yapım ve montaj için güvenlik Kuralları: Yolcu ve Yük Asansörleri için Özel Uygulamalar Bölüm 80 : Mevcut Yolcu ve Yük Asansörlerinin Güvenlik geliştirme kurallarını.
h. TSE: Türk Standartları Enstitüsünü,
ı. Yetkili Servis: Asansörlerde aylık bakım ve servis hizmetinin yürütülebilmesi için asansör monte edenin kendi adına kurduğu servis istasyonu ve/veya sorumluluğu kendinde olmak üzere sözleşme ile yetki verdiği gerçek veya tüzel kişiyi.
i. Periyodik Kontrol: Asansörün güvenli ve işletme yönünden uygun çalışıp çalışmadığına dair yılda en az bir defa yaptırılacak olan muayeneyi,
j. Yönetmelik: Asansör Yönetmeliği (95/16/AT)ni,
k. Yeni Asansör: Yönetmeliğin zorunlu uygulamaya girdiği tarihten sonra piyasaya arz edilen asansörü.
l. Yüklenici: Sözleşme ile JSGA Başkanlığına bağlı 12 Adet insan ve yük asansörünün bakım onarımını yapan gerçek veya tüzel kişiyi, ifade eder.
2.2. Kısaltmalar
2.2.1. Teknik şartnamelerde, bundan sonra “Asansör Bakım Onarım Hizmet Alımı” ifadesi yerine, “hizmet” ifadesi kullanılacaktır.
2.3. Asansör Kimlik Bilgileri
Asansörün Yeri Kg Asansör Kimlik No Kapasite Açıklayıcı Bilgiler
1 Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademi Başkanlığı Karargah Binası A Asansörü 630 356186247/02 8 kişilik 10 Durak
2 Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademi Başkanlığı Karargah Binası B Asansörü 630 356186247/03 8 kişilik 10 Durak
3 Kriminal Daire Başkanlığı Asansörü 800 356186247/04 10 kişilik 4 Durak
4 Kütüphane A Asansörü 400 356186247/06 5 kişilik 4 Durak Sıklıkla kullanılan ana asansör
5 Kütüphane B Asansörü 400 356186247/05 5 kişilik 4 Durak Daha az kullanılan diğer asansör
6 Müze Müdürlüğü Asansörü 320 356186247/07 4 kişilik 3 Durak
7 Şehit J.Bnd. Hüseyin IŞIK Apt. (Komutan Konutu) Asansörü 800 356186247/08 10 kişilik 4 Durak
8 Akademi Başkanı Asansörü 400 356186247/01 5 kişilik 3 Durak Hidrolik asansör
9 Eğt.Mer.K.lığı 1’nci Asb. Tb. K.lığı Yemekhanesi Asansörü (ASEM 1) 630 356186247/12 8 kişilik 4 Durak Yemek taşıma maksatlıdır
10 Eğt.Mer.K.lığı Yemekhanesi Asansörü (SUEM YEMEKHANE) 630 356186247/11 8 kişilik 4 Durak Yemek taşıma maksatlıdır
11 Eğt.Mer.K.lığı 2. Tabur K.lığı Yemekhane Asansörü (ASEM 2) 630 356186247/09 8 kişilik 4 Durak Yemek taşıma maksatlıdır
12 Eğt.Mer.K.lığı 3. Tabur K.lığı Yemekhane Asansörü (ASEM 3) 630 356186247/10 8 kişilik 4 Durak Yemek taşıma maksatlıdır
3. İSTEK VE ÖZELLİKLER
3.1. Genel İstekler
3.1.1. Yukarıda anılan toplam 12 adet asansörün aylık bakımı yapılacaktır.
3.1.2 Asansör tesisatında meydana gelebilecek her türlü arıza ve hasar idare tarafından derhal yükleniciye bildirilecektir. Yüklenici derhal servisini yönlendirecektir. Kesinlikle gecikmeye mahal verilmeyecektir. İdare, yüklenici elemanlarına mesai saatleri dâhilinde yüklenici belgesini görmek kaydıyla asansör dairesine girmesine izin verecektir. Normal bakım yüklenicinin yetkili teknik personeli (bakımcı) tarafından her asansör için ayda en az 1 (bir) defa yapılacaktır.
3.1.3. Tüm asansörler yüklenici firma tarafından yapılan aylık kontroller haricinde iki kez (Sözleşmenin imzalanmasını müteakip 30 gün içerisinde ve sözleşme bitimine 60 gün kala) A Tipi muayene kuruluşu tarafından ilgili yönetmelik ve TS EN 80-81 standarttı kapsamında kontrolleri yüklenici firmaca yaptırılacak, Asansör Periyodik Kontrol Raporu yüklenici firma tarafından idareye teslim edilecektir.
3.1.4. A Tipi Muayene Kuruluşu tarafından muayenesi yapılan asansörlerin toplam muayene ücreti yüklenici firma tarafından ödenecek olup, dekont veya fatura/ödeme makbuz fotokopisi idare teslim edilecektir.
3.1.5. A Tipi Muayene Kuruluşunca periyodik kontrol sonucu asansörde tespit edilen eksik ve kusurlar, (3.1.6 Maddesinde belirtilen) bakım onarım ve malzeme ihtiyacı yüklenici firma tarafından ayrıca ÜCRET TALEP ETMEKSİZİN yapılacak, yaptırılacak asansörlerin Standartlara Uygun (YEŞİL ETİKETLİ) olması sağlanacaktır.
3.1.6. A Tipi Muayene Kuruluşunca 2018 VE 2019 Yılı ASANSÖR PERİYODİK KONTROL RAPORLARI ile Kontrol Teşkilatı tarafından bildirilen Arızalı veya değişim ihtiyacı belirtilen malzemelere ait liste Ek’te sunulmuş olup, yüklenici firmaca arızalı parçaların onarımı ve/veya değişimi ayrıca ücret talep etmeksizin 30 (Otuz) gün içerisinde yapılacaktır.
3.1.7. Sözleşmenin bitimine 60 gün kalımı A Tipi Muayene Kuruluşu tarafından yapılacak kontrol sonucu belirtilen eksik ve kusurlara istinaden yüklenici firmaca malzeme ihtiyaç listesi idareye bildirilecektir.
3.1.7. Yüklenici tarafından kazalara karşı sorumluluk sigortası (All Risk) yapılacaktır.
3.1.8. Yüklenici, asansörlerin arızası durumunda bina sorumlusu veya kontrol teşkilatından bir personelin yüklenici tarafından verilen telefonu arayarak arıza kaydı oluşturmasını müteakip en geç 2 (iki) saat içerisinde arızaya müdahale edecektir. Arızanın mesai saatleri dışında ve hafta sonu oluşması durumunda nöbetçi heyetince aranmaya müteakip 2-3 saat içerisinde arızaya müdahale edilecektir.
3.1.9. Hizmet kapsamında kullanılacak el aletleri, ölçü aletleri ve sarf malzemesi vb. tüm cihaz, alet ve avadanlık setleri yüklenici tarafından temin edilecek ve iş yerinde bulundurulacaktır.
3.1.10. Hizmetin icrası için yüklenici tarafından görevlendirilen teknik personel, hizmet kapsamında yer alan asansörlerin markalarına göre servis yetki belgesine sahip olacaktır.
3.1.11. Yüklenici her arıza bildiriminde en az 2 (iki) teknik personel görevlendirecektir.
3.1.12. Hizmet kapsamında alt maddelerde belirtilen formlar yüklenici tarafından 5 (beş) nüsha halinde İdareye teslim edilecektir.
3.1.13. Bakım Sözleşmesi Kapsamında,
3.1.13.1. Yapılan onarımlar için Çizelge-1’deki Arıza Bildirim ve Onarım Formu
3.1.13.2. Değiştirilen parçalar için Çizelge-2’deki Malzeme ve Parça Değiştirme Formu
3.1.13.3. Periyodik bakımlar için Çizelge-3’deki Periyodik Bakım Kontrol Formu
3.1.14. Yüklenici hizmetin icrasında gerekli emniyet tedbirlerini almakla yükümlüdür.
3.1.15. Yüklenici, hizmet kapsamında arıza giderme işini, 24 (yirmi dört) saat esasına göre yerine getirecek, bu amaçla idarenin yükleniciye ulaşma için irtibat sistemini 24 (yirmi dört) saat esasına göre tesis edecektir.
3.1.17. Yüklenici, hizmet kapsamında görevlendirdiği personel için koruyucu teçhizatı temin edip, personelinin koruyucu teçhizatla çalışmasını sağlayarak, yürürlükteki iş ve işçi sağlığı ile iş güvenliğine dair tüm yasal düzenlemeleri uygulamaktan sorumlu olacaktır.
3.1.18. Söz konusu iş süresi içerisinde oluşan arızalar nedeniyle A Tipi Muayene kuruluşunca tespit edilen yedek parçalar için; Yüklenici tarafından arızalı asansör ve parça için tutanak hazırlanır, hazırlanan tutanak içerisinde arızalı asansör ve parçaların alıma esas olmak üzere teknik özellikleri (eni, boyu, gücü, kapasitesi markası, modeli vb. özellikleri) net olarak yazılarak, tutanak kontrol teşkilatına teslim edilir. Tutanakta belirtilen yedek parça idare tarafından temin edilerek yükleniciye teslim edilir, parçanın yerine montajı yüklenici tarafından yapılıp arızalı parça ilgili saymanlığa teslim edilmek üzere bina sorumlusuna veya kontrol teşkilatına teslim edilerek, onarım tamamlanır.
3.1.19. Onarımlar asansörlerin bulunduğu yerde yapılacak, ancak yerinde onarımı mümkün olmayan arızalar halinde makine servise alınacaktır. Bu işler için herhangi bir nakliye ücreti vb. ücret herhangi bir sebeple idareden talep edilmeyecektir.
3.1.20. Asansörler üzerinde değişme durumu olan parçalarda mutlak suretle idare ve kontrol teşkilatının onayı alınmadan yüklenicinin kendi isteği ile parça değiştirilmeyecektir.
3.1.21. Onarılarak kullanılması mümkün olan parçalar yüklenici tarafından ücretsiz olarak tekrar işler hale getirilecek ve idareye verilecek bilgiye müteakip yerine montajı gerçekleştirilecektir.
3.1.22. Yüklenici bakımda kullanılmak üzere yağ, üstübü, benzin, mazot, gres yağı, kontak temizleyici sprey, zımpara ve bilumum bakım malzemesini ilgili bakım alanlarında kullanmak üzere bakım esnasında bulunduracaktır.
3.1.23. Yüklenici acil müdahale için mesai ve sonrası arıza ekiplerinin sabit ve mobil telefon numaralarını idareye liste halinde verecektir.
3.1.24. Yüklenicinin servis olarak görevlendireceği personeller Asansör İşletme ve Bakım Periyodik Kontrol Yönetmeliğinin 14. Maddesine göre yeterli bilgi ve belgeye sahip olacaktır.
3.1.25. Arızalara müdahale için yüklenici tarafından bakım personeline araç tahsisi yapılacak bunun için idareden ayrıca ücret talebinde bulunulmayacaktır.
3.1.25. Yüklenici tarafından kurtarma çalışması (Asansörde kalan personelin kurtarılması) kapsamında bina sorumlularına acil kurtarma eğitimi verilerek ilgili personele birer adet kabin anahtarı teslim edilecektir. Kurtarma talimatları kurtarma çalışmasını yapacak olanların kolaylıkla görebilecekleri yerlerde muhafaza edilecektir.
3.1.26. Yukarıdaki nedenlerden dolayı ayrıca ücret talep edilmeyecektir. Bakım onarım yapılırken asansör boşluğunda, asansörler ile ilgili tüm mahallerde her türlü emniyet tedbiri yüklenici firma tarafından alınacaktır. Meydana gelebilecek herhangi bir olayda firma sorumlu olacaktır.
3.1.27. Asansörler için yapılacak aylık periyodik bakım işlemi asgari 4 (dört) gün olmalıdır. Yüklenici herhangi bir mazeret dolayısıyla bu süreyi kısaltamaz.
3.1.28. Bakım periyotlarına uygun iş programı yer teslimini müteakip 5 gün içerisinde yapılarak idarenin onayına sunulacaktır.
3.1.29. Bakım ve onarım hizmetini verecek olan firma ilgili tüm ISO ve TSE Hizmet Yeterlilik Belgelerine sahip olacaktır.
3.1.30. Tüm bakım işlemleri; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yayınlanan güncel ‘Asansör Bakım ve İşletme Yönetmeliği’ ne uygun olarak yapılacaktır. Aksi durumda sorumluluk yüklenici firmaya ait olacaktır.
3.1.31. Yüklenici firmadan istenen tüm belgeler, sözleşmenin imzalanmasına müteakip işe başlama tarihinden önce kontrol teşkilatına sunulacaktır.
3.2. Teknik İstekler
3.2.1. Hizmet kapsamında asansörlerin bakım onarım faaliyetleri, üretici firmanın bakım onarım ile ilgili katalog, kitap ve şema dokümanına göre yapılacaktır.
3.2.2. Yüklenici tarafından temin edilmesi durumunda, menşei onaylı yedek parçalar, üretici firmanın veya yetkili temsilcisinin onaylı belgesine sahip olacaktır.
3.2.3. Yüklenici tarafından temin edilmesi durumunda, menşei onaysız yedek parçalar, asansörün performansına ve diğer parçalara zarar vermeyecektir.
3.2.4. Yüklenici tarafından temin edilmesi durumunda, menşei onaysız yedek parçalar, kendisi veya asansörde herhangi bir tadilat yapılmadan yerine monte edilebilir ve kullanılabilir olacaktır.
3.2.5. Değiştirilen tüm malzemeler idareye / kontrol teşkilatına teslim edilecektir.
3.2.6. Hizmet kapsamında bakım faaliyetleri asansörlerin ana birimlerine göre alt maddelerde belirtildiği gibi olacak ve bakım esnasında tespit edilen arıza ve eksiklikler yüklenici tarafından giderilecektir.
3.2.7. Asansör çalışırken tutukluk, sarsıntı, sallantı, sürtünme kontrolleri yapılacak, tespit edilen aksaklıklar giderilecektir.
3.2.8. Motor, fren, kumanda aletleri, fiş, kontak ve kapı kilitleme düzenlerinin görevlerini kusursuz yapıp yapmadıkları kontrol edilecektir.
3.2.9. Kabin maksimum yükte aşağı-yukarı çalıştırıldığında, asansörün her bakımdan kusursuz çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
3.2.10. Kabin maksimum yükle yükte iken, asansörün projesinde belirtilen maksimum hızda çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir.
3.2.11 Kapılar kapanmadan kabinin hareket edip etmediğinin kontrolü yapılacaktır. Hareket ediyorsa gerekli düzeltici işlem yapılacaktır.
3.2.12. TS EN 81/1+A3 Standardındaki 15.4.-15.5.-15.6.-15.7.-15.8.-15.9.-15.10.-15.11.-15.12.-15.13.-15.14.-15.15.-.15.16. maddelerine göre uyarıcı etiketlerden eksik olanlar, yüklenici tarafından tamamlanacaktır.
3.2.14. Makine Dairesi
3.2.14.1. Elektriğin bulunduğu bölgelerde uyarıcı etiketlerden eksik ve yıprananlar, yüklenici tarafından değiştirilecektir.
3.2.14.2. Aydınlatma tesisatının çalışıp çalışmadığının kontrolü yapılacaktır. Kuyu, makine dairesi aydınlatmalarının çalışır durumda olması sağlanacaktır.
3.2.14.3. Makine dairelerinin temizliği yapılacak, kapıları kilitli olacaktır.
3.2.14.4. Makine dairesinin kapısında Asansör Makinesi Dairesi yazılı 25x35 cm (yirmi beş çarpı otuz beş santimetre) ebatlarında beyaz zemin üzerinde kırmızı yazı ile yazılı uyarı levhası olacaktır.
3.2.14.5. Makine dairesindeki diyafonun fonksiyon kontrolü yapılacaktır. Arızalı olan diyafonlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15. Tahrik Makinesi
3.2.15.1. Motorun milinde bulunan sarı dişlinin çatlak kontrolleri, dişli kontrol cihazı, kontrol aynası ve titreşim metre vasıtasıyla yerinde yapılacaktır. Kırık, çatlak tespit edilen sarı dişli yenisi ile değiştirilecektir. Ayar bozukluğu tespit edilen sarı dişlilerin ayarı yapılacaktır.
3.2.15.2. Sarı dişlinin aşınma kontrolü yapılacaktır. Aşınma miktarı dokümanda verilen değerlerden fazla ise yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.3. Yataklarda bulunan rulman kontrolleri yapılacaktır; aşınan, yıpranan, balans yapan rulman varsa yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.4. Bütün cıvata, somun, pim ve diğer bağlantı elemanlarında gevşeyen parçaların olup olmadığı kontrol edilecek, tespit edilenler uygun takım alet vasıtasıyla sıkılacaktır.
3.2.15.5. Ayar gerektiren parçaların ayarları, uygun alet kullanılarak yapılacaktır.
3.2.15.6. Fren tertibatının akuplaj lastiklerinde boşluk, vuruntu, anormal ses olup olmadığı kontrol edilecek, uçuş veya el direksiyonu çevrildiğinde 1,5 mm (bir virgül beş milimetre)’den fazla dönüyorsa lastik değiştirilecektir.
3.2.15.7. Tahrik kasnağının milinde, kasnak rulmanında boşluk, vuruntu, anormal ses olup olmadığı kontrol edilecektir. Rulman iç çapı 120 mm (yüz yirmi milimetre)’ye kadar olanlar için, makaraların hareketi en fazla 0,135 mm (sıfır virgül yüz otuz beş milimetre), rulman iç çapı 120 mm (yüz yirmi milimetre)’den fazla olanlar için, makaraların hareketi en fazla 0,160 mm (sıfır virgül yüz altmış milimetre) olacaktır. Makara hareketleri bu miktarların üzerinde olan rulmanlar değiştirilecektir.
3.2.15.8. Tahrik makinesinin yağı kontrol edilecektir. Eksik yağ olması durumunda, yağ kontrol çubuğunun üst çizgisine kadar eksikleri tamamlanacaktır.
3.2.15.9. Tahrik makinesinde kullanılan yağ, 300000 (üç yüz bin) sefer/yıl’dan küçük ise on yılda bir, 300000 (üç yüz bin) sefer yıldan büyük ise beş yılda bir veya bozulması durumunda tahrik makinesinin üreticisi firmanın uygun gördüğü veya gönderdiği yağ ile değiştirilecektir.
3.2.15.10. Saptırma kasnağında, milinde ve kasnak yuvasında boşluk, vuruntu kontrolü yapılacak, tespit edilen sorun varsa bakım kitabında verilen değerler doğrultusunda giderilecektir.
3.2.15.11. Saptırma kasnağında aşınma kontrolleri yapılacak, aşınma veya deforme olma tespit edilirse yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.12. Fren balataları, makine çalıştığı zaman 1-1,5 (bir tire bir virgül beş) mm arası açıklık bulunup bulunmadığı kontrol edilecek ve fren balataları açıklıklarının bu aralıkta olması sağlanacaktır.
3.2.15.13. Fren balatalarının, yağlanıp yağlanmadığı kontrol edilecek, yağlı ise temizlenecektir. Temizlenmeyen balata yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.14. Fren bobinine bağlı fren güvenlik kontakları kontrol edilecek, bozuk veya yıpranmış olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.15. Fren balatalarının kontrollerinde yıpranma, kırık, çatlak tespit edilenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.16. Fren bobininin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek ve temizliği yapılacaktır. Görev yapmayacak arıza tespit edilenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.15.17. Makine motor temizliği yapılacaktır.
3.2.15.18. Motor soğutma fanının çalışıp çalışmadığı kontrol edilecektir. Arızalı olan fanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.16. Hız Regülatörü
3.2.16.1. Kama üzerinde bulunan lastiğin kontrolü yapılacak, yıpranma, aşınma, kırık ve çatlak tespit edilenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.16.2. Hız regülatörü halat kanalında aşınma kontrolü yapılacak, aşınma var ise regülatör yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.16.3. Hız regülatörü halatında aşınma, yıpranma, liflenme ve yağlanma var ise yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.16.4. Regülatör üzerinde bulunan güvenlik kontaklarının (sınır güvenlik kesicileri) kontrolü yapılacak, güvenlik kontaklarında deformasyon varsa güvenlik kontakları yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.16.5. Hız regülatörlerinin işlevini yerine getirip getirmediği kontrolü yapılacaktır. Arızalı ise yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.17. Çelik Halatlar
3.2.17.1. Halat bağlantı noktaları (kabin, karşı ağırlık ve palangalı sistemlerde askı noktaları) TS EN 81-1+A3 Standartlarındaki 9.2. maddesine göre kontrol edilecektir. Tespit edilen arızalar giderilecektir.
3.2.17.2. Çelik halatların yağlı olmaması sağlanacaktır. Yağlı olan halatlar temizlenecektir.
3.2.17.3. Halatların, bağlantı kilit ayarı TS EN81-1+A3 Standartlarındaki 9.2. maddesine göre kontrol edilecek, ayarlarda bozulanlar varsa yeniden ayarlanacaktır.
3.2.17.4. Taşıyıcı halatların kabin ve arşı ağırlık tespitleri (halat bağlantı kilitleri) somun ve kopilyaları kontrol edilecektir, ayarlarda bozulanlar varsa yeniden ayarlanacaktır.
3.2.17.5. Halatlar arasındaki gerginlin eşit olup olmadığı kontrol edilecek, eşitlik yoksa ayarları hassas ölçü aletleri vasıtasıyla yapılacaktır.
3.2.17.6. Halat büklümleri ve tel kopuklukları kontrol edilecektir. Kopan tel tespit edildiğinde halatlar takım olarak yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.17.7. Yapılan halat değişimleri kayıt altına alınacaktır. Yapılan kayıtlarda halat ile ilgili “halat çapı, tel sayısı, tel çapı, kopma dayanımı, montaj tarihi” bilgileri bulunacaktır.
3.2.18. Raylar
3.2.18.1. Ray bağlantıları üzerinde oluşan pürüzler eğe ve zımpara ile temizlenecektir.
3.2.18.2. Raylar ve rayların bina bağlantı yerleri, cıvata ve somunların konsol ek kısımları kontrol edilecektir. Tespit edilen arızalar giderilecektir.
3.2.18.3. Raylar yağlanacak, kontrol formlarına yağlama tarihleri kaydedilecektir.
3.2.18.4. Karşı ağırlık rayları ve yağdanlık yağ seviyeleri kontrol edilerek eksik ise tamamlanacaktır.
3.2.18.5. Rayların kenarlarında ve yüzeyinde taşan yağlar ve yabancı maddeler temizlenecektir.
3.2.18.6. Karşı ağırlık muhafazaları birleşim noktaları kontrol edilecektir. Cıvata, somunlarda ve kaynak yerlerinde tespit edilen arızalar giderilecektir.
3.2.19. Kumanda Panosu
3.2.19.1. Elektrik bağlantı noktaları, şalterler kontrol edilecek, arızalı ve deformasyona uğrayanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.2. Elektrik klemens bağlantıları kontrol edilecek, gevşeklik, yıpranma varsa kablo ve klemenslerde deformasyona bağlı sorunlar tespit edilirse yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.3. Asansörü oluşturan sistemlerin topraklama hatları kontrol edilecek, standartlara uymayan hatlar tamir edilecek veya yenilenerek topraklama standardına uygun hale getirilecektir.
3.2.19.4. Pano içi ve bağlantı noktaları temizlenecektir.
3.2.19.5. Kablo ve klemenslerin değişimi sırasında, üzerlerinde bulunan numaratör ve işaretlerin aynısının kullanılması sağlanacaktır. Bu numaratör ve işaretlere orijinal proje ve tasarımında olmayan sembol veya işaret konulmayacak/kullanılmayacaktır.
3.2.19.6. Kart soketi ve soket bağlantılarının kontrolleri yapılacak, hasarlı, yıpranmış, sinyal ve enerji geçişlerinde kesintilere neden olan soket veya soket grubu tespit edilirse yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.7. Elektrik panolarında sistemlerde kullanılan sigortaların, yıpranma ve çalışma kontrolleri yapılacak; kırık, yıpranmış, deforme olmuş olanlar orijinaline uygun amperde sigortalar ile değiştirilecektir.
3.2.19.8. Bütün yük kesici sigorta kutuları kontrol edilecek, kontaklarında veya muhafazalarında kırık, çatlak, aşınma tespit edilenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.9. Kumanda tablosu üzerindeki elektronik kart ve malzemelerin tozları kablolara zarar vermeyecek şekilde temizlenecektir. Temizleme işi yapılırken, izole edilmiş, yalıtkan içerikli malzemeden oluşan kuru havalı cihazlar kullanılacaktır.
3.2.19.10. Bütün kontaktörler kuru bir fırça veya kuru hava ile temizlenecektir. Meme yapan kontaktörler temizlenmeyecek, kontaktör takımı blok olarak değiştirilecektir. Kontaktör takımı değişmiyorsa kontaktör takımının kullanıldığı malzeme yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.11. Kontaktörlerde ve kontaktörlerin temas ettiği yüzeylerde aşınma, yıpranma var ise yenisi ile değiştirilecek, onarıma gidilmeyecektir.
3.2.19.12. Kumanda tablosundaki şalterler kontrol edilecek; çalışmayanlar, kırık, çatlak olanlar ve aşırı akıma maruz kalıp fiziksel özelliklerinde bozulma olanlar değiştirilecektir.
3.2.19.13. Redresör, kondansatör ve kontaktörlerin kabloları elektriksel akımı iletip iletmediği kontrol edilecek, yıpranan, deformasyona uğrayanlar değiştirilecek ve gevşeklikler sıkılacaktır.
3.2.19.14. Alarm ve acil aydınlatma batarya grubu kontrol edilecek, arızalı ve ekonomik ömrünü tamamlamış bataryalar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.15. Asansör sistemi üzerindeki tüm elektronik kartlar kontrol edilecektir. Arızalı olduğu tespit edilen kart arızası giderilerek asansör çalışır vaziyete getirilecektir. Aynı kartın tekrar arızalanması durumunda yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.16. Elektronik kartların bağlantı noktaları, klemensleri, soketleri kontrol edilecek, yıpranan, bozuk, iletişimi sağlamayanlar orijinaline uygun soket ve bağlantı elemanları ile değiştirilecektir.
3.2.19.17. Elektronik kartlarda tespit edilen ve giderilemeyen, sorun ve arızaların tamiri idarenin bilgisi dahilinde yetkili servisinde yapılacaktır. İdarenin bilgisi ve onayı dışında kart tamiri ve bakımı yapılmayacaktır.
3.2.19.18. Ana işlemci kartlarının işletme yazılımları kontrol edilecek, güncellemesi yapılacaktır. Yapılan çalışmalar için sonuç raporu hazırlanarak idareye verilecektir.
3.2.19.19. Ana işlemci kart üzerindeki operatör panelinden işlemci ile saha elemanları arasındaki haberleşme ayrıntıları ve parametreler kontrol edilecektir. Kontrol esnasında çıkan arızalar giderilecek, arızası giderilemeyen malzemeler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.20. Kumanda panosu kontrolü yapılacak, kapak ve pano kilitlerinin sağlam ve çalışır halde olması sağlanacaktır. Yapılan çalışmalar tamamlandıktan sonra pano kapısı kapatılarak kilitlenecektir.
3.2.19.21. Frekans konvertörü üzerindeki soğutucu fanın kontrolü yapılacak, fan menfezinde oluşan toz ve kir plakaları temizlenecek, arızalı fanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.19.22. Frekans konvertörü elektrik bağlantıları ve kontaktör blokları kontrol edilecek, arızalı ve deforme olanlar değiştirilecektir.
3.2.20. Kabin
3.2.20.1. Kabin üstü ve içinin temizliği yapılacaktır.
3.2.20.2. Kabin içi kaplamalar ve zeminler kontrol edilecek, bozulmuş olanlar yenilenecektir.
3.2.20.3. Yağdanlıklar kontrol edilecek, eksik yağlar yağ haznesinin en fazla yarısına kadar doldurulacaktır. Çalışmayan yağdanlıklar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.4. Bütün emniyet tertibatları ile güvenlik kontakları kontrol edilecektir. Tespit edilen arızalar giderilecektir.
3.2.20.5. Kabin iskeletindeki bağlantı elemanları, cıvata ve somunlar kontrol edilecek, gevşek olanlar sıkılacaktır, deformasyona uğrayanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.6. Kat kapıları kapanmadan kabinin hareket edip etmediğinin kontrolü yapılacak, hareket ediyorsa tamir edilecektir.
3.2.20.7. Kabin içi butonları ile her kata inilip çıkılarak, kabin içi kumanda elemanlarının, ışık ve sinyallerinin, alarm butonlarının kontrolleri yapılacaktır. Arızalı olanlar tamir edilecek, arızalı giderilemeyenler yenisi ile değiştirilerek, çalışır durumda olması sağlanacaktır.
3.2.20.8. Kabin içinde ve dış çağrı kasetlerinde bulunan bakalit aksesuarlar kontrol edilecektir. Kırık, çatlak bulunan aksesuarlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.9. Kabin içi kapısı üzerinde bulunan paten askı makarası ve kapı açma mekanizması kontrol edilecektir. Arızalı olanlar tamir edilecek, arızası giderilemeyenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.10. Kabin kapısı kayışları kontrol edilecek, kopan veya yıpranan kayışlar takım olarak yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.11. Kuvvet kontağı ve sehpası kontrol edilecek, arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.12. Kapı fotoseli (boy), kontrol edilecek, testleri yapılacak, arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.13. Kapı stop butonu kontrol edilecek, testleri yapılacak, arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.14. Kapı motoru kontrol edilecek, testleri yapılacak, arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.15. Fren bobini ve bağlantı noktaları kontrol edilecek, testleri yapılacak, arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.16. Kapı kartları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.17. Otomatik kapı kolları ve kabloları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.18. Kabin üstü aydınlatma kontrolleri yapılacak, arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.19. Kabin üstü korkuluk kontrolleri yapılacak, kırık ve gevşek noktalar var ise tamir edilecektir.
3.2.20.20. Kabin ve katlardaki etek sacları kontrol edilecektir. Kapı mekanizmasının çalışmasına engel olanlar ile arızalı olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.21. Kabin içi küpeşte kontrolleri yapılacaktır. Kapı mekanizmasına engel olanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.22. Kabin aynası kontrol edilecek, kırık, çatlak ve deformasyon var ise yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.23. Kabin aydınlatması kontrol edilecektir. Arızalı veya eksik olanlar yenisi ile değiştirilecektir/tamamlanacaktır.
3.2.20.24. Kabin üstündeki hassas seviye manyetik şalterinin kesici lamaları kontrol edilerek tespit edilen arızalar giderilecektir.
3.2.20.25. Yük ölçme sistemi kontrol edilecek ve ayarları yapılacaktır. Ölçüm sisteminde hata devam ederse sistemi oluşturan parçalar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.26. Kabin üstü fertay kutusu bağlantıları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulan bağlantı noktaları ve klemensleri yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.20.27. Kabin üstü rezerve kutusunun anahtar, acil durdurma anahtarı ve diğer sistemleri kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21. Kat Kapıları
3.2.21.1. Kapı askı makaraları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.2. Kapı alt patenleri kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.3. Kapı yayları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.4. Ağırlık lastikleri, ip askı makaraları ve ipleri kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.5. Fiş kontak ve kilit mesafesi tampon lastikleri kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.6. Kapı açma makaraları kontrolü ve temizliği yapılacak, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.7. Kapıların normal çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek ve kapı ayarları yapılacaktır.
3.2.21.8. Hızlı veya yavaş kapanan kapıların gerekli ayarları yapılacak, normal seyrinde çalışmaları sağlanacaktır.
3.2.21.9. Çağırma – gönderme ve yön göstergesinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek, arızalı olanlar tamir edilecek, arızası giderilemeyenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.10. Kapı, fiş – kontak, kilitleme ve emniyet sistemi kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.11. Kapı güvenlik kontakları aşınma kontrolü yapılacak, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.12. Kapı açma kilitleri kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.13. Fotosel çıtaları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.14. Otomatik kapı ağırlıkları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.21.15. Kapı iç ve dış yüzeyi temizlenecek, boyasız, boyası kirli yüzeyler boyanacak, kaplaması bozulanlar yenilenecektir.
3.2.22. Emniyet Tertibatı
3.2.22.1. Kuyu dibi stop butonu kontrolleri yapılacak, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.22.2. İç ve dış kapılarda bulunan fiş ve kilitler kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.22.3. Paraşüt düzeninin çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek, yıpranan ve bozulan mekanizmalar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.22.4. Kuyu sonu kesicileri emniyet tertibatının çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.22.5. Halat gevşeme güvenlik kontağı kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.22.6. Regülatör karşı ağırlık halat uzama güvenlik kontağı kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.22.7. Tampon kontağı kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23. Asansör Kuyusu
3.2.23.1. Denge zinciri ve makarası kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23.2. Kuyu içi aydınlatmalarının çalışıp çalışmadığı kontrol edilecek, aydınlatmalardan yanmayanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23.3. Regülatör kuyu altı mekanizması kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23.4. Kuyu ve kuyu dibi temizliği yapılacaktır.
3.2.23.5. Kabin ve karşı ağırlık kuyu dibi tamponları kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23.6. Karşı ağırlık bağlantılı kontrolleri yapılacaktır. Tespit edilen arızalar giderilecektir.
3.2.23.7. Kuyu içinde sistem harici malzeme kontrolü yapılacak, bulunan ve tespit edilen malzemeler kuyudan çıkarılacaktır.
3.2.23.8. Kablolar kontrol ve test edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23.9. Kuyu set kontrolleri yapılacaktır.
3.2.23.10. Kuyu içi merdivenlerinin bağlantı kontrolleri yapılacak, kırılma, gevşeme varsa tamir edilecektir. Tamir edilemeyen merdivenler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.23.11. Kuyu içerisinde su sızıntısı, nemlenme tespit edilirse koruyucu tedbirler alınarak oluşan nem ve suyun sisteme zarar vermesi engellenecektir.
3.2.24. İşletme Otomasyonu
3.2.24.1. Asansör sistemlerini kontrol eden işletme otomasyonu ve işletme programının çalışır durumda olması sağlanacaktır.
3.2.24.2. Bağlantıları, sinyal ve data kabloları, haberleşeme modülleri, kontrol edilecek, yıpranan ve bozulanlar yenisi ile değiştirilecektir. Yapılan tüm işlemler kayıt altına alınacaktır.
3.2.24.3. İşletme bilgisayarının kontrolü yapılarak arızalar giderilecektir. Arızası giderilemeyen malzemeler yenisi ile değiştirilecektir.
3.2.24.4. Her bakım döneminde yazılım güncellemesi yapılarak kayıt altına alınacaktır.
3.2.24.5. Yapılan lisans güncelleme programları, güncel ve lisanslı olacaktır.
.
4. DENETİM VE MUAYENELER İÇİN NUMUNE ALMA
4.1. Parçalı hizmette denetim ve muayeneler için numune alma işlemi, yürürlükteki Mal ve Hizmet Muayene Yönergesi Esaslarına göre yapılacaktır.
4.2. Hizmet kapsamında yapılan her bakım ve onarım ile bu faaliyetler sonucunda tanzim edilen formlar, numune olarak kabul edilecektir.
5. DENETİM VE MUAYENE
5.1. Genel Hususlar
5.1.1. Denetim ve muayeneler, yürürlükte olan Hizmet Alımları, Muayene ve Kabul Yönetmeliği Esaslarına göre yapılacaktır.
5.1.2. Muayene esnasında lüzumlu her türlü alet, araç gereç, ortam, test ve ölçme cihazı/aleti, sarf malzemeleri, doküman, yardımcı personelin masrafları ve muayene masrafları yüklenici tarafından temin edilecektir.
5.1.3. Yüklenici tarafından karşılanan ve muayenelerde kullanılacak tüm cihaz ve ölçüm aletlerinin kalibrasyonlarının yapıldığına dair kalibrasyonu yapan akredite firma/ kurum veya kuruluşun verdiği muayene esnasında geçerli bulunan belge/sertifika, muayeneler sırasında Muayene ve Kabul Komisyonuna ibraz edilecektir.
5.1.4. Muayene esnasında tasarım ve imalat hataları sebebi ile meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
5.1.5. İdare, ihtiyaç duyduğu takdirde Makine Mühendisleri Odası Asansör Kontrol Merkezi’ni masrafları yükleniciye ait olmak üzere hizmet süresince azami 3 (üç) defa çağırabilir.
5.2. Yapılacak Muayeneler
5.2.1. Göz Muayenesi: Teknik şartnamede yer alan gözle kontrol edilmesi gereken hususların muayenesi ve istek ve özellikler bölümünde uygunluğu belgelendirme ve yazılı taahhüt şeklinde yükleniciden talep edilen hususlar için yüklenici tarafından teslim edilen belgelerin istek ve özellik ile uyumluluğu ve geçerliliğinin kontrolü yapılacaktır.
5.2.2. Ölçü Muayenesi: Teknik şartnamede yer alan ölçerek kontrol edilmesi gereken hususlar, amaca uygun ve kalibrasyonlu ölçü aleti kullanılarak kontrol edilecektir. Sayısal istek ve özelliklerde yer alan toleransların değerlendirilmesi yürürlükteki Teknik Şartname Hizmetleri Yönergesinde belirtildiği gibi olacaktır.
5.2.3. Fonksiyon Muayenesi: Teknik şartnamede yer alan fonksiyonel özellikler, malzemenin kullanımına yönelik olarak kontrol edilecektir.
6. YARARLANILAN KAYNAKLAR
6.1. Bahsi geçen ilgili tüm Türk Standartları, kanun, yönetmelik ve yönergeler ile teknik şartnameler ve asansör bakım onarım dokümanı.
7. EKLER
7.1. Çizelge 1: Arıza Bildirim ve Onarım Formu
7.2. Çizelge 2: Malzeme ve Parça Değiştirme Formu
7.3. Çizelge 3: Periyodik Bakım Kontrol Formu
7.4. A Tipi Kontrol Teşkilatı Asansör Periyodik Kontrol Formu (14 Sayfa)
|