İhale No | 2023/430862 |
Sektör | Elektronik, Telekom Altyapı ve Ürünleri Satış, Bakım |
İdare | DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(DHMİ) SATIN ALMA VE İKMAL DAİRESİ BAŞKANLIĞI |
Şikayet Bedeli | 202.718,00 TL |
Yaklaşık Bedel | 253.439.417 TL'den fazla |
İhale Tipi | Mal Alımı |
İhale Usulü | Açık İhale |
İhale İli | Ankara |
İşin İli | Ankara |
Yayın Tarihi | 9 Mayıs 2023 |
İhale Tarihi | 4 Temmuz 2023 11:00 |
Temel
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (DHMİ)
9 Adet DVOR/DME Sistemi Temini ve Tesisi İşi mal alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecek olup, teklifler sadece elektronik ortamda EKAP üzerinden alınacaktır. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:
İKN | : | 2023/430862 |
1-İdarenin | ||
a) Adı | : | DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (DHMİ) |
b) Adresi | : | EMNİYET MAHALLESİ MEVLANA BULVARI (KONYA YOLU ÜZERİ) NO: 32 06560 - YENİMAHALLE/ANKARA |
c) Telefon ve faks numarası | : | +90 (312) 204 2340-204 2626-204 2341-204 2348 - +90 (312) 212 8158 |
ç) İhale dokümanının görülebileceği ve e-imza kullanılarak indirilebileceği internet sayfası | : | https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/ |
2-İhale konusu mal alımın
a) Adı | : | 9 Adet DVOR/DME Sistemi Temini ve Tesisi İşi |
b) Niteliği, türü ve miktarı | : | 9(Dokuz) Adet/Mal Alımı Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir. |
c) Yapılacağı/teslim edileceği yer | : | 1 adet Ağrı Ahmed-i Hani Havalimanı 1 adet Balıkesir Koca Seyit Havalimanı 1 adet Erzincan Yıldırım Akbulut Havalimanı 1 adet Kapadokya Havalimanı 1 adet Mardin Prof. Dr. Aziz Sancar Havalimanı 1 adet Sivas Nuri Demirağ Havalimanı (Gemerek İstasyonu) 1 adet Tekirdağ Çorlu Atatürk Havalimanı 1 adet Tokat Havalimanı 1 adet Ankara Esenboğa Havalimanı |
ç) Süresi/teslim tarihi | : | İşe Başlama Tarihi: Sözleşmenin imzalanmasını müteakip İdare tarafından yüklenicinin kendisine veya tebligat için gösterdiği adrese yapılacak tebligatın tarihi işe başlama tarihidir. İş Bitim Tarihi: Yüklenici geçici kabule hazır olduğunda bu durumu bir yazı ile İdareye bildirecektir. Bu tarih iş bitim tarihi olarak alınacaktır. Yüklenici sipariş edilmiş olan malzemeyi en fazla 2 partide sevk edecektir. 9 adet DVOR/DME'nin çalışır vaziyette teslim süresi en fazla 630 gündür. (teklifteki sürenin daha kısa olması durumunda bu süre dikkate alınacaktır.) Yüklenicinin Yabancı Olması Halinde Teslimat Programı: "Belirlenen Yerde/terminalde Boşaltılmış Teslim / Delivered At Place Unloaded (DPU)" esasları uygulanacaktır. Açılan akreditif kapsamındaki malzeme; en fazla iki partide sevk edilecektir. Ordino bedelinin ödenerek ordinonun alınması, gümrük formalitelerinin yerine getirilmesi ve ardiye ücretinin ödenmesi yükleniciye ait olup, yüklenici faturaları kendisi/temsilcisi adına düzenlettirecektir. Yüklenici ithal için gerekli izinleri DHMİ adına alacak, bu izinlerin alınması sırasında oluşacak bedelleri ödeyecektir. İthal için gerekli izin başvurularında DHMİ'nin başvurusunun zorunlu olduğu hallerde ise DHMİ izin belgelerini temin edecektir. DHMİ gümrükleme hizmeti için yüklenici tarafından talep edilecek yetki ve izin belgelerini, sevk vesaikinin Bankadan alınmasını müteakip en geç 3 iş günü içinde hazırlayarak yükleniciye verecektir. (Yüklenicinin vesaiki beklememesi durumunda da her türlü sorumluluk (maddi sorumluluk ve masraflar da dahil) yükleniciye ait olmak üzere yetki belgeleri verilebilecektir.) Gümrük Müdürlüklerine İthalat için ödenmesi gereken vergi resim ve harçlar İdaremiz sorumluluğundadır. Yüklenici, gümrükleme işlemleri sırasında yetki verilen Gümrük Müşavirliği tarafından doldurulan Gümrük Giriş Beyannamesini; tescil edilmeden önce DHMİ'ye kontrol amacıyla sunacak ve İdarenin onayını aldıktan sonra Giriş Beyannamesi muayene memuru tarafından kapatılacaktır. ( Bu işlemin yerine getirilmemesi durumunda sonucundan doğacak her türlü sorumluluk (maddi sorumluluk ve masraflar dahil) yükleniciye ait olacaktır.) Yüklenici Gümrük mal saymanlığına ödenecek bedeli, gümrük beyannamesinin bir suretini de ekleyerek yazılı olarak İdaremize bildirecektir. İdaremiz bu vergi, resim ve harçları ödemek için yüklenicinin bildirim tarihinden itibaren en geç 5 iş günü içinde bir eleman görevlendirecektir. Ancak yüklenici bu bedelleri ödeyip fili ithali gerçekleştirebilir. Akreditif kapsamındaki malzemenin fiili ithali Ankara/İstanbul Gümrük Müdürlüklerinden yapılacaktır. Yüklenici ihale konusu malı ithal ederek geçici kabule hazır hale getirilmesine kadar geçecek sürede, ihale konusu mal ve mal ile ilgili gerekli tüm cihaz ve kullanılması gerekli diğer malzeme ve ekipmanlarının ambalajlanmalarından, yüklenmelerinden, taşınmalarından, teslim alınmalarından, boşaltılmalarından, depolanmalarından ve korunmalarından sorumlu olacaktır. - Yüklenici geçici kabule hazır olduğunda bu durumu bir yazı ile İdareye bildirecektir. Bu tarih iş bitim tarihi olarak alınacaktır. - Geçici kabul, kesin kabul ve garanti süresi içerisinde yüklenicinin hatasından kaynaklanan eksik, arızalı ve hasarlı mallara ilişkin her türlü masraf yüklenici tarafından karşılanacaktır. - Geçici kabulün yapılmasını müteakip 12 ay sonra yüklenici kesin kabul için İdaremize başvuracaktır. - Kesin Kabul tarihinden 2(İki) yıl sonra yüklenicinin garanti süresi sona erer. |
d) İşe başlama tarihi | : | . İdare tarafından yapılacak tebligatın tarihi işe başlama tarihidir. |
3-İhalenin
a) İhale (son teklif verme) tarih ve saati | : | 04.07.2023 - 11:00 |
b) İhale komisyonunun toplantı yeri (e-tekliflerin açılacağı adres) | : | DHMİ Genel Müdürlüğü binası içerisinde bulunan Satın Alma ve İkmal Dairesi Başkanlığı |
4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeler ve yeterlik kriterleri ile fiyat dışı unsurlara ilişkin bilgileri e-teklifleri kapsamında beyan etmeleri gerekmektedir.
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren bilgiler;
4.1.2.1. Tüzel kişilerde; isteklilerin yönetimindeki görevliler ile ilgisine göre, ortaklar ve ortaklık oranlarına (halka arz edilen hisseler hariç)/üyelerine/kurucularına ilişkin bilgiler idarece EKAP’tan alınır.
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat bilgileri.
4.1.5 İhale konusu alımın tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belgeye ilişkin bilgiler,
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
İdare tarafından ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin kriter belirtilmemiştir. |
4.3. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: | ||||||||||||
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgelere ilişkin bilgiler: | ||||||||||||
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 20 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belge, teknolojik ürün deneyim belgesi veya üretim kapasite raporunu sunacaktır. Üretim kapasite raporu düzenlemesi : Bu ihale kapsamında satın alınacak sistem özel imalat süreci gerektirdiğinden, istekliler tarafından iş deneyim belgesi veya üretim kapasite raporundan birinin sunulması yeterlidir. |
||||||||||||
4.3.2. Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgelere ilişkin bilgiler: | ||||||||||||
a) İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgelere ilişkin bilgiler, b) Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgelere ilişkin bilgiler, c) Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerde belirtilen serbest bölge faliyet belgesine ilişkin bilgiler. İsteklilerin yukarıda sayılan bilgilerden, kendi durumuna uygun bilgi veya bilgileri belirten isteklilerin yeterlik bilgileri tablosu uygun kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgelerdeki bilgiler ile tevsik edilir. a) İsteklinin adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi, |
||||||||||||
4.3.3. | ||||||||||||
4.3.3.1. Kaliteye ilişkin belgelere ait bilgiler: | ||||||||||||
Kalite yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. İsteklilerden bu bilgilerin tevsik edilmesinin istenilmesi halinde, söz konusu belgelerin, bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu belgenin ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir. İş ortaklıklarında, ortaklardan birinin istenilen belgeye ilişkin bilgiyi belirtmesi yeterlidir. | ||||||||||||
4.3.3.2. Standarda ilişkin belgelere ait bilgiler: | ||||||||||||
İstekliler teklif ettikleri sisteme ait standart ve standartlara uygunluk belgesini (ISO 9000 ve üstü) teklif evrakları ile birlikte verecektir. |
||||||||||||
4.3.4. Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğraflarına ilişkin bilgiler ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları: | ||||||||||||
Teklif edilen sisteme ilişkin model ve versiyona ait güncelleştirilmiş, orijinal teknik dokümanlar aşağıda belirtilen hususlara uygun şekilde verilecektir. 1. Teklif ile birlikte verilecek Teknik Dokümanlar 1.1. Sistem/Parçaya ait orijinal Teknik doküman/katalog/broşürler, (söz konusu dosya “Orijinal Teknik Doküman” olarak etiketlenecektir) teklif evrakları ile birlikte verilecektir.İstekli; teklif ettiği sisteme ait orijinal teknik doküman/broşürde, Teknik Şartnamede belirtilen bazı hususlar tam olarak açıklanmıyor ise ayrı bir dosya halinde ilave teknik doküman/belge/broşür sunacaktır. (Söz konusu dosya “İlave Teknik Doküman” olarak etiketlenecektir.) 1.2. Birim fiyat cetvelinde yer alan kalemlerde yer alan malzemelere ait güncelleştirilmiş orijinal teknik dokümanlar bir takım halinde teklife eklenecektir. Dokümanlar Model, versiyon ve konfigürasyon olarak teklif edilen malzemelere ait olacaktır. 1.3. Sistemlere ilişkin temel nitelikte bir FHA (Functional Hazard Assesment) (Risk Analiz Raporu) dokümanı sunulacaktır. Bu raporda tehlike tanımlaması yapılacak, operasyonel ve teknik risk değerlendirmesi ile risk azaltma tedbirleri belirtilecektir. 1.4. Teklifle beraber sunulacak bir takım doküman: cihazların gerçek fotoğraflarının yer aldığı orijinal seri matbaa baskısı Katalog veya Broşür, Operatör (Kullanıcı) ve Teknik Bakım kitaplarından oluşacaktır. Teklif edilen cihazlara ait teknik dokümanlar teklif değerlendirmede ihtiyaç duyulacak cihaz ile ilgili tüm bilgileri (Genel prensipler, blok şemalar, cihaz yerleşim şemaları, modüller ve fonksiyonların detaylı açıklaması, montaj, kalibrasyon, arıza arama usulleri, ilk servise verme, bakım-onarım, açık devre şemaları, yedek parça listeleri v.b.) ihtiva edecek şekilde, eksiksiz olacaktır. Dokümanların sistemle ilgili tüm detayları kapsaması bilhassa aranacaktır. Eksik dokümanlar ile yapılacak değerlendirme sonuçlarından İdaremiz sorumlu olmayacaktır. 1.5. Teklifte sunulacak broşür ve bakım kitaplarında, teklif edilen DVOR/DME Sistemiyle aynı marka ve modelde DVOR ve DME Sisteminin ön ve arka görüntüleri en az birer adet olmak üzere gerçek fotoğrafla gösterilecektir. Her türlü müdahaleye açık olan, sadece bilgisayar ortamında yapılmış, sistem çizimleri kabul edilmeyecektir. 1.6. Sistem, shelter ve anten montajı ile ilgili her türlü proje teklife eklenecektir. 2. TEKNİK ŞARTNAMEYE VERİLECEK CEVAPLAR Teknik Şartnameye verilen tüm cevaplar, istekli tarafından kaşelenmiş, antetli sayfalar üzerine hazırlanmış olacak ve her sayfa istekliler tarafından imzalanacaktır. Teknik şartnamenin bütün maddelerine sırası ile cevap verilecek, Teknik Hususlar bölümü dışındaki diğer bölümler de dâhil cevaplandırılmamış hiçbir madde kalmayacaktır. Teknik Şartnameye verilecek cevaplarda, ilk önce konu ile ilgili detaylı ve açıklayıcı bilgiler verilecek, daha sonra Teknik/İdari Dokümanların ilgili bölüm ve sayfaları mutlaka referans olarak gösterilecektir. (Örneğin; dosya 1, bölüm 2, sayfa 4, madde 6) Ayrıca; teknik/idari dokümanda, referans gösterilen yer işaretlenecek ve hangi maddenin cevabı olduğu belirtilecektir. Teknik Şartnameye Verilecek Cevaplar 4 sütun halinde;
başlıkları altında hazırlanacaktır. Teknik şartnameye verilen cevaplarda "anlaşıldı", "not edildi" gibi cevaplar verilmeyecek, şartnamenin tüm maddeleri tam, açık, kesin ve yoruma kapalı bir şekilde cevaplandırılacaktır. Gerekli ve yeterli açıklama yapılmayan veya teknik şartnameye verilen cevaplar ile dokümanlar arasında çelişkili maddeleri olan teklifler değerlendirmeye alınmayacaktır. 3. YEDEK MALZEME LİSTESİ Teknik Şartnamenin "Yedek Malzeme" başlıklı 5. maddesinde yer alan hususlara ve formata uygun şekilde düzenlenerek teklif Ek'inde verilecektir. 4. GARANTİ BİTİMİNDEN SONRA 10 (ON) YILLIK SÜRE İÇİN YEDEK MALZEME TEMİNİ AMACIYLA VERİLECEK YEDEK MALZEME LİSTESİ Garanti süresi sonrasında, İdaremizin yedek malzeme ihtiyacını karşılamaya yönelik olarak hazırlanacak “Yedek Malzeme Listesinde” bulunan malzemenin, garanti bitiminden sonra 10 (On) yıllık süre için yedek parça desteğini ücreti mukabili verecektir. Bu listedeki yedek malzeme, teknik şartnamenin "yedek malzeme" başlıklı 5. maddesindeki formata uygun şekilde düzenlenecek ve 10 (On) yıllık süreyi kapsayacak şekilde DPU(incoterm 2020) şartlarında sabit fiyatlı olarak teklif Ek’inde verilecektir. Söz konusu listede yer alan malzemenin , garanti süresinin bitiminden sonraki 10 (on) yıllık süre içinde temininde, listede belirtilen yedek malzeme fiyatları esas alınacaktır. Cihazda kullanıldığı halde bu listeye dâhil edilmeyen malzemenin talep edilmesi halinde, bila bedel verilecektir. İdare, malzemeyi listede belirtilen fiyatlardan alıp almamakta serbesttir. (Yedek malzemenin satın alınması durumunda İdare sözleşme yapma, teminat alma hakkını saklı tutar.)
|
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler: |
4.4.1.
CVOR ve/veya DME ve/veya ILS ve/veya CVOR/DME ve/veya ILS/DME Sistemlerinin temini ve tesisi ve/veya üretimi kabul edilecektir. |
5. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.
6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup yerli malı teklif eden istekliye ihalenin tamamında % 15 (yüzde on beş) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.
7. İhale dokümanı EKAP üzerinden bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların, e-imza kullanarak EKAP üzerinden ihale dokümanını indirmeleri zorunludur.
8. Teklifler, EKAP üzerinden elektronik ortamda hazırlandıktan sonra, e-imza ile imzalanarak, teklife ilişkin e-anahtar ile birlikte ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilecektir.
9. İstekliler tekliflerini, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden teklif birim fiyat şeklinde verilecektir. İhale sonucunda, üzerine ihale yapılan istekli ile birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
10. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.
11. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.
12. Bu ihalede elektronik eksiltme yapılmayacaktır.
13. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 180 (YüzSeksen) takvim günüdür.
14.Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.
15. Diğer hususlar:
Teklif fiyatı ihale komisyonu tarafından aşırı düşük olarak tespit edilen isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.
Cetvel Adı | Miktar | Birim |
---|---|---|
DVOR Cihazı ve Anten Sistemi | 9 | adet |
DME Cihazı ve Anten Sistemi | 9 | adet |
DVOR/DME Cihazları Uzak Kumanda/Gözlem Ünitesi | 9 | adet |
DVOR Cihazı Yedek Malzeme Seti | 9 | set |
DME Cihazı Yedek Malzeme Seti | 9 | set |
Konturpua | 9 | adet |
DVOR Cihaz Barınağı (Shelter) | 9 | adet |
Paratoner | 9 | adet |
Bakım Bilgisayarı (PC) | 18 | adet |
Bakım Bilgisayarı (Dizüstü Bilgisayar) | 9 | adet |
Temel
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
Kurumsal
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
- +
- İhale Sonuç İlanları
- İlansız İhale Sonuçları
- Sonuç Alarmları
- KİK Kararları
- Firma ve Rakip Analizleri
- Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
- İhale Öncesi Olası Rakipler
- İdare Analizleri
- Bütçe Tahminleri
- Yüklenicileri
- Yaklaşık Maliyet Analizleri
- Sektör Analizleri
- Sektördeki Öncü Firmalar
- İş Dağılımları
- Pazar Araştırmaları
- Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
- Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
- Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)