İhale No | 2020/48762 |
Sektör | Muhtelif Hizmetler ve Ürünler |
İdare | TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU BİLİM TOPLUM DAİRE BAŞKANLIGI |
İhale Tipi | Mal Alımı |
İhale Usulü | İstisna / Kapsam Dışı İhaleler |
İhale İli | Ankara |
İşin İli | Ankara |
Yayın Tarihi | 31 Ocak 2020 |
İhale Tarihi | 20 Şubat 2020 10:30 |
Temel
(KDV Hariç...)
- Kamu İhaleleri
- E-İhaleler
- İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
- Doğrudan Temin İhaleleri
- Sınırsız İhale Takibi
- Sınırsız İhale Alarmı
- Günlük İhale Raporu
Kurumsal
(KDV Hariç...)
- Temel Paket Dahil
- AB İhaleleri
- İhale Sonuçları
- Kazanan Firmalar
- İhale Arşivi
- KİK Kararları
- Yasaklı Firma Sorgulama
BİLİM VE TOPLUM DAİRE BAŞKANLIĞI DİĞER ÖZEL BÜTÇELİ KURULUŞLAR TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU
İhale Kayıt Numarası | : | 2020/48762 |
İşin Adı | : | 81 İlde Deneyap Teknoloji Atölyesi Kurulması Protokolü Kapsamında 18 İlde 19 Deneyap Teknoloji Atölyeleri Temel Teknik Ekipmanları Kurulum Ve Montaj Dahil 3 Kısım Mal Alımı |
İhale Türü - Usulü | : | Mal Alımı - Pazarlık İhale Usulü |
1 - İdarenin | ||
a) Adresi | : | TÜBİTAK ATATÜRK BULVARI NO: 221 06100 KAVAKLIDERE ANKARA |
b) Telefon ve faks numarası | : | 3122981458 - 3124273698 |
c) Elektronik posta adresi | : | neslihan.polat@tubitak.gov.tr |
ç) İhale / Ön Yeterlik dokümanının görülebileceği internet adresi |
: | |
2 - İhale konusu malın | ||
a) Niteliği, türü ve miktarı | : | 81 İLDE DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYESİ KURULMASI PROTOKOLÜ KAPSAMINDA 18 İLDE 19 DENEYAP TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ TEMEL TEKNİK EKİPMANLARI KURULUM VE MONTAJ DÂHİL 3 KISIM MAL ALIMI |
b) Teslim [yeri / yerleri] | : | Adıyaman, Afyonkarahisar, Ağrı, Antalya, Çanakkale, Çorum, Elazığ, Gaziantep, Isparta, Kahramanmaraş, Kastamonu, Malatya, Rize, Sakarya, Samsun, Şanlıurfa, Tokat, Yozgat İllerindeki ve Alanya ilçesindeki Deneyap Teknoloji Atölyeleri |
c) Teslim [tarihi / tarihleri] | : | 1. Kısım 31.03.2020 2.Kısım 31.03.2020 3. Kısım 15.04.2020 |
3- İhalenin / Ön Yeterlik / Yeterlik Değerlendirmesinin: |
||
a) Yapılacağı yer | : | TÜBİTAK BAŞKANLIĞI - Atatürk Bulvarı No:221, Satınalma Müdürlüğü, 06100 Kavaklıdere / ANKARA |
b) Tarihi ve saati | : | 20.02.2020 - 10:30 |
4-İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler : |
4.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir. a. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri; 1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi, b. İdari Şartname ekinde yer alan standart forma uygun teklif mektubu,
4.2. İhaleye iş ortaklığı olarak teklif verilmesi halinde; 4.2.1. İş ortaklığının her bir ortağı tarafından 4.1 maddesinin (a) bendinde yer alan belgelerin ayrı ayrı sunulması zorunludur. İş ortaklığının tüzel kişi ortağı tarafından, iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, bu ortak (h) bendindeki belgeyi de sunmak zorundadır. 4.3. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler 4.3.1. Banka Referans Mektubu Banka referans mektubuna ilişkin yeterlik kriterleri aşağıdaki esaslara göre belirlenir: a. İsteklinin bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayri nakdi kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatı, teklif edilen bedelin % 10’undan (yüzdeonundan) az olamaz. İş ortaklığında, ortaklardan biri, birkaçı veya tamamı tarafından ortaklık oranına bakılmaksızın bu yeterlik kriteri sağlanabilir. 4.3.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri a.İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterleri sağlandığını gösteren bölümlerini, sunmaları gerekmektedir. 4.3.2.1. Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde; a.Belli sürelerde nakit akışını sağlayabilmesi için gerekli likiditeye ve kısa dönem (bir yıl) içinde borç ödeme gücüne sahip olup olmadığını gösteren cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması, (hesaplama yapılırken; yıllara yaygın inşaat maliyetleri dönen varlıklardan, yıllara yaygın inşaat hakediş gelirleri ise kısa vadeli borçlardan düşülecektir),
ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur. Sunulan bilançolarda varsa yıllara yaygın inşaat maliyetleri ile yıllara yaygın inşaat hakediş gelirlerinin gösterilmesi gerekir. Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk 4 (dört) ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. Bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir ya da vergi dairesince onaylanmış olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ise o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir. İsteklinin ortak girişim olması halinde, ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı ayrı sunması ve yukarıda belirtilen kriterleri sağlaması zorunludur. 4.3.3. İstekli tarafından; a. İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosunun, birinin sunulması yeterlidir. 4.3.3.1 Taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının hesabında, yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirilen işlerden elde edilen gelirlerin toplamı dikkate alınır. 4.3.3.2. Toplam cironun teklif edilen bedelin % 25’inden (yüzdeyirmibeşinden), taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15’inden (yüzdeonbeşinden) az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk 4 (dört) ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. 4.3.3.3. Gelir tablosunun, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması zorunludur. 4.3.3.4. İş ortaklığı olarak ihaleye katılan aday ve isteklilerde; iş hacmine ilişkin kriterlerin, her bir ortak tarafından iş ortaklığındaki hissesi oranında sağlanması zorunludur. 4.4. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler 4.4.1. İsteklinin teknolojik ürün deneyim belgesi ya da tek bir Sözleşme kapsamında benzer işlere ilişkin olarak; ilk ilan tarihinden geriye doğru son 5 (beş) yıl içinde kabul işlemleri tamamlanan benzer işlerle ilgili iş deneyimini gösteren ve İdari Şartname Ek-1’de yer alan standart forma uygun olarak düzenlenen belgeleri sunması zorunludur. İstekli tarafından teklif edilen bedelin % 20'sinden (yüzdeyirmisinden) az olmamak üzere, ihale benzer işe ait tek Sözleşmeye ilişkin iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması gerekir. İş deneyim belgelerinin EKAP üzerinden düzenlenerek kayıt edilmesi zorunludur. EKAP üzerinden kayıt edilme zorunluluğu getirilen iş bitirme belgeleri EKAP üzerinden kayıt edilmedikleri müddetçe iş deneyimini tevsik için kullanılamaz. Özel sektöre gerçekleştirilen veya iş deneyim belgesi düzenlenmeyen durumlarda; işe ilişkin Sözleşme ve bu Sözleşmenin uygulanmasına yönelik olarak 213 sayılı Vergi Usul Kanununun ilgili hükümleri çerçevesinde düzenlenen fatura örnekleri veya bu örneklerin noter, serbest muhasebeci mali müşavir, yeminli mali müşavir veya vergi dairesi onaylı suretleri ile serbest meslek makbuzu nüshaları veya bu nüshaların noter, serbest muhasebeci mali müşavir, yeminli mali müşavir veya vergi dairesi onaylı suretleri, iş deneyimini gösteren belgelerdir. Aday veya istekli, iş deneyimini gösteren bu belgeleri başvuru veya teklifleriyle birlikte sunar. Bu maddede belirtilen işler için iş bitirme belgesi düzenlenmiş olsa bile, ihale komisyonunca dikkate alınmaz. 4.4.2. İş ortaklığında pilot ortağın, asgari iş deneyim tutarının en az % 20’sini (yüzdeyirmisini) sağlaması gerekir. Ancak, her durumda pilot ortağın iş deneyim tutarının diğer ortaklardan her birinin iş deneyim tutarından fazla olması zorunludur. Pilot ortağın iş deneyim tutarının diğer ortaklardan her birinin iş deneyim tutarından fazla olması ve asgari iş deneyim tutarının en az %20’sini (yüzdeyirmisini) sağlaması şartıyla iş deneyim tutarının kalan kısmı diğer ortaklardan biri, birkaçı veya tamamı tarafından karşılanabilir. Pilot ortağa ait iş deneyimini gösteren belgenin tek başına yeterlik kriterini sağlaması halinde, diğer ortaklar iş deneyimini gösteren belge sunmak zorunda değildir; sunulduğu takdirde dikkate alınmaz. Ancak ihaleye katılan iş ortaklığının ortakları tarafından ortaklık oranları ve yapısı aynı olmak kaydıyla daha önce kurulmuş olan iş ortaklığının gerçekleştirdiği bir işten elde edilen iş deneyimini gösteren belgelerin sunulması halinde, pilot ortağın birinci cümledeki orana göre asgari iş deneyim tutarını sağlaması koşulu aranmaz. Pilot ortağın teknolojik ürün deneyim belgesi sunması durumunda, pilot ortağın asgari iş deneyim tutarının en az %20’sini (yüzdeyirmisini) sağlaması ve diğer ortaklardan her birinin iş deneyim tutarından fazla olması koşulu aranmaz; asgari iş deneyim tutarının kalan kısmının diğer ortaklardan biri, birkaçı veya tamamı tarafından karşılanması zorunludur.
4.5. İdare, kanunlara ve emredici hukuk kurallarına aykırı olmamak ve rekabeti engellemeyecek şekilde İdari Şartnamenin diğer hususlar kısmında belirtmek suretiyle ihale konusu işin yerine getirilmesine yönelik gerekli gördüğü diğer kriterlere ilişkin düzenleme yapabilir.
4.6. Benzer iş olarak kabul edilecek işler Yurt içinde veya yurt dışında, kamu veya özel sektörde bedel içeren tek bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ve kabul işlemleri tamamlanan eğitim atölyeleri, müze ve bilim merkezleri alanları tanzim ve tefriş işleri, bilgisayar, cnc, 3D yazıcı ve diğer teknik ekipman temini işleri, sarf malzeme temini işleri benzer iş olarak kabul edilecektir. 5. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir. 6. İhaleye sadece yerli istekliler katılabilecektir. 7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması: 7.1. İhale dokümanının satın alınmasından önce, ihale doküman bedelinin İdarenin hesabına/veznesine yatırıldığına ilişkin dekont/makbuz İdareye sunulacaktır. 7.2. İhale dokümanı idarenin, TÜBİTAK Başkanlık, Atatürk Bulvarı No:221 Kat: 7 06100 Kavaklıdere/ANKARA adresinde hafta içi bedelsiz olarak görülebilir ve/veya 100 (ikiyüz) Türk Lirası karşılığı satın alınabilir. 7.3. İhale dokümanının satın alma bedelinin yatırılacağı adres, TÜBİTAK Muhasebe ve Kesin Hesap Müdürlüğüdür. (TÜBİTAK Başkanlık, Atatürk Bulvarı No:221 Kat: 7 06100 Kavaklıdere/ANKARA).Doküman bedelinin havale edileceği IBAN, T.C. Ziraat Bankası, TR 04 0001 0017 4506 0280 7250 37’dir. 7.4. İhaleye teklif verecek olanların, İdarece onaylı ihale dokümanını en geç 13/02/2020 tarihi saat 17:00’a kadar satın alması zorunludur. 7.5. İhale dokümanının posta veya kargo yoluyla satış bedeli olan 150 (ikiyüzelli) Türk Lirasının İdarenin T.C. Ziraat Bankası TR 04 0001 0017 4506 0280 7250 37 IBAN numaralı hesabına yatırılması kaydıyla, ihale dokümanı iadeli taahhütlü posta veya kargo yoluyla da satın alınabilir.
7.5.1. İhale dokümanın, iadeli taahhütlü posta veya kargo yoluyla satın alınabilmesi için adına ihale dokümanı satın alınacak gerçek/tüzel kişiye ait T.C. Kimlik/Vergi Kimlik numarası ve adres / varsa KEP bilgilerini de içeren talep yazısının ve doküman bedelinin idarenin hesabına yatırıldığına ilişkin dekont ile birlikte en geç 11/02/2020 tarihi saat 13:00’a kadar idareye idareye elektronik posta (e-mail) yoluyla bildirilmesi gerekmektedir İdare, talebin alındığı tarihi izleyen 2 (iki) iş günü içinde dokümanı, dokümanın satın alındığına ilişkin İdare yetkilisince imzalı formu da ekleyerek, talep sahibinin belirttiği adrese gönderir. Bu durumda dokümanın iadeli taahhütlü postaya veya kargoya verildiği tarih, dokümanın satın alınma tarihi olarak kabul edilir. Dokümanın ulaşmamasından veya geç ulaşmasından ya da eksik olmasından dolayı İdare hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. 8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar TÜBİTAK Satınalma Müdürlüğü Atatürk Bulvarı No:221 Kat: 7 06100 Kavaklıdere/ANKARA adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta veya kargo vasıtasıyla da gönderilebilir. 9. İstekliler tekliflerini, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatlarının çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden vereceklerdir. 9.1. İhale sonucu, ihale üzerine bırakılan istekliyle her bir iş kaleminin miktarı ile iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden Birim Fiyat Sözleşme imzalanacaktır. 10. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür. 11. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez. 12. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. 13. Diğer Hususlar 13.2. Bu ihalede kısmi teklif verilebilir. Kısım sayısı 3’tür. İstekli 3 kısım için kısmi teklif verebilir. 13.3. İhale komisyonu verilen teklifleri İdari Şartnamenin 31 inci maddesine göre değerlendirdikten sonra, diğer tekliflere veya İdarenin tespit ettiği yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit eder. İhale komisyonu, yaklaşık maliyetin % 50’sinden (yüzdeellisinden) düşük teklifleri aşırı düşük teklif olarak değerlendirilecek ve aşırı düşük teklif veren isteklilerden TÜBİTAK Ar-Ge İhale Yönetmeliği’nin 30’uncu maddesine göre açıklama istenecektir. 13.4. Teklif belgeleri, şeffaf dosyalara konarak ve etiketlenerek İdari Şartname Ek-1’deki Belge Kontrol Listesindeki sıraya göre tek bir dosya halinde bir zarfa/paket içinde sunulacaktır. |
Temel
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
Kurumsal
- EKAP İhaleleri
- Kurum İhaleleri
- Doğrudan Teminler
- İhale Alarmı - Sınırsız
- İhale Takip - Sınırsız
- Çoklu Rapor Alıcısı
- Mobil Uygulama
- +
- İhale Sonuç İlanları
- İlansız İhale Sonuçları
- Sonuç Alarmları
- KİK Kararları
- Firma ve Rakip Analizleri
- Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
- İhale Öncesi Olası Rakipler
- İdare Analizleri
- Bütçe Tahminleri
- Yüklenicileri
- Yaklaşık Maliyet Analizleri
- Sektör Analizleri
- Sektördeki Öncü Firmalar
- İş Dağılımları
- Pazar Araştırmaları
- Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
- Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
- Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)