İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

221 Yol Bakım Onarım Şefliği Mıntıkası Seyrüsefer Güvenliği Sağlanması İçin Yarma Genişletme Ve İmla Takviyelerinde Çalıştırılmak Üzere 30 İş Günü Süreyle Yakıtı Kurumumuzca Karşılanmak Üzere İş Makinası Çalıştırılması İşi

İhale No 1098269
Sektör İş Makineleri ve Ekipmanları Alımı, Kiralanması, Bakımı
İdare TCDD Ankara 2. Bölge Müdürlüğü
İhale Tipi Hizmet Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Ankara
İşin İli Ankara
Yayın Tarihi 3 Mayıs 2016
İhale Tarihi 5 Mayıs 2016 10:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

 221 YOL BAKIM ONARIM ŞEFLİĞİ MINTIKASI SEYRÜSEFER GÜVENLİĞİ SAĞLANMASI İÇİN YARMA GENİŞLETME VE İMLA TAKVİYELERİNDE ÇALIŞTIRILMAK ÜZERE 30 İŞ GÜNÜ SÜREYLE YAKITI KURUMUMUZCA KARŞILANMAK ÜZERE İŞ MAKİNASI ÇALIŞTIRILMASI İŞİNE AİT

TEKNİK ŞARTNAME

 

1- 221 Yol Bakım Onarım Şefliği emrinde,(Irmak-Çerikli arası demiryolu hattı) muhtelif Km’lerde bulunan menfezlerin debuşe ve mecra temizliği yapılması, muhtelif km’lerde yarma taraması, hemzemin geçitlerin görüş mesafesinin arttırılması için şev taraması yapılması, çeşitli km.’lerde yarma genişletilmesi, istinat duvarı üstlerinin temizliği, imla takviyesi, şev yüzeylerin kademelendirilmesi, hendek kazılması v.b. işlerinde çalıştırılmak üzere 1 Adet Paletli Ekskavatör ve 1 adet Traktör Kepçe (Kazıcı ve Yükleyici) ve 2 Adet en az 10 tonluk kamyon kiralanacaktır.

 

2- Paletli Ekskavatör en az 20-22 tonluk 210 HP gücünde, 2007 model veya daha üst model olacaktır. Ekskavatör yarma temizliği, hafriyat taşınması, yarma taraması, kademeli şev yapılması, kademeli şevlerin temizlenmesi, yeni kademeler açılması, hendek açılması, beton travers yükleme- boşaltma (gerektiğinde iş makinesi vagon üzerine çıkarak çalışacaktır) v.b. işlerde kullanılacaktır.

 

3- 1 adet Traktör Kepçe (Kazıcı ve Yükleyici) gücü en az 100 HP gücünde, kazıcı ve yükleyici özellikli 2009 model veya daha üst model olacaktır. Traktör Kepçe (Kazıcı ve Yükleyici) , köprü ve menfezlerin debuşe ve mecra temizliklerinin yapılması, muhtelif km.lerde yarma taraması, hemzemin geçitlerin görüş mesafesinin arttırılması için şev taraması yapılması, çeşitli km.lerde yarma genişletilmesi, istinat duvarı üstlerinin temizliği, imla takviyesi, şev yüzeylerin kademelendirilmesi, hendek kazılması v.b. işlerde kullanılacaktır.

 

4- İşin süresi fiili olarak işe başlama tarihinden itibaren

1 adet Paletli Ekskavatör için 30 iş günü, günlük 8 saat çalışma süresi,

1 adet Traktör Kepçe (Kazıcı ve Yükleyici) için 30 iş günü, günlük 8 saat çalışma süresi,

2 adet 10 tonluk Kamyon 30 iş günü, günlük 8 saat çalışma süresi,

olacaktır.

 

5- İş makinalarının akaryakıt hariç (yakıt idare tarafından karşılanacaktır) arıza, tamir bakım, yedek parça, yağ vs. her türlü gideri yükleniciye aittir.

6- Kiralanacak makineler ve araçlar temiz, bakımlı ve faal durumda olacaktır.

 

7- Makine arızası vb. sebeplerle çalışılamayan günler çalışma süresine eklenecektir. Araçlar günlük çalışma sürelerinden eksik ya da fazla çalıştırılması durumunda; bu süre, toplam çalışma sürelerinde herhangi bir artış ya da azalış olmadan sonraki günlerden telafi ettirilecektir. Toplam çalışma süresi dolmadığı halde kiralama süresinin tamamlanması durumunda fiili çalışma miktarı kadar ödeme yapılacaktır. Makine ve araçların nakliyesi için geçecek zaman çalışma süresine dahil edilmeyecektir. Araçların arızalanması halinde arızanın giderilmesi 1 İş gününü aşması halinde aynı özellikte başka bir araç temin edilecek olup bu yüzden çalışılmayan her gün için sözleşme bedelinin ‰ 2’si (binde ikisi) oranında ceza kesilecek olup ayrıca bu süre çalışma süresine eklenecektir.

 

8- Demiryolu üzerinde çalıştırılacak araç ve makinelerin lastik aşınmaları göz önüne alınarak teklif verilecektir.

9- Hizmet alımına konu iş makinesinin her türlü vergi giderleri, sigorta giderleri, bakım onarım giderleri vb. her türlü giderler yükleniciye aittir.

 

10- İş makinesinde; ilkyardım çantası, çekme halatı, reflektör, kriko, zincir makineye uygun nitelikte yangın söndürme cihazı gibi araç gereçler eksiksiz ve faal halde bulunmalıdır.

 

11- Bir günlük çalışma süresi 8 saattir. Cumartesi-Pazar, resmi tatil günleri ile fazla mesai yaptırtmak idarenin yetkisindedir.

 

12- Yüklenici, istenilen iş makinesini normal mesai günlerinde 08:00-17:00 saatleri arasında günlük bakım ve yakıt ikmalini yapmış ve hizmete hazır bir şekilde işyerinde veya ilgili yerde hazır bulunduracaktır. Gerektiğinde çalışma saatleri öne alınabileceği gibi bitiş saatleri uzatılabilecektir.


13- Fazla mesai, Cumartesi-Pazar, resmi tatil günlerinde yapılan çalışmalar diğer günlerdeki çalışmalar gibi değerlendirilir. Yüklenici demiryolu hattında yada hatta yakın yerlerde (topoğrafya itibari ile demiryolunu etkileyen coğrafyalarda) TCDD refakat elemanlarının gösterdiği / tarif ettiği şekilde yapmak zorundadır. TCDD refakat elemanlarının iş sahasına götürülüp getirilmesi yüklenici tarafından sağlanacaktır. Makinanın karayolundaki nakliyeleri yükleniciye aittir.

 

14- Günlük puantaj; iş makinesini çalıştıran birim görevlisi tarafından her mesai günü sabahı ve akşamı kontrol edilerek yazılır. Puantaj, ay sonunda ilgili kısmın amir veya yetkilisi tarafından onaylanır.


15- İş makinesi iş gereği, 22 Yol Bakım Onarım Müdürlüğü ve bağlı Şefliklerinde görevlendirilebilir. İş makinesinin nakliyesi ve operatörünün her türlü masrafı, konaklama gideri vb. gibi her türlü gider yükleniciye aittir.

 

16- Makinanın akaryakıtı kurum tarafından karşılanacaktır İş başlangıcında yüklenici tam depo ile işe başlayacak yakıt azaldıkça makinanın yakıtı kurum tarafından tamamlanacak iş bitiminde makinanın deposu kurum tarafından doldurulacaktır. Makinenin tamir, bakım, yağ vs. giderleri ile personelin çalışma ve fazla çalışması yükleniciye aittir. Yağ, her türlü gider ve asgari ücretlerden doğan artışlarda fiyat farkı ödenmeyecektir.

 

17- Yol Bakım Onarım Şefliği, araçların iş tanımı ve çalışma yeri konularında değişiklik yapabilme hakkına sahiptir.

 

18- İş makinelerini kullanan personel, operatör belgesine sahip ve en az 3 yıl iş deneyimli olduğunu belgeleyecektir. Yüklenici, operatörün iş makinesi için G sınıfı sertifikasını, sürücü belgesine işlenmiş durumda idareye teslim edecektir.

 

19- İş makinesi operatörünün sorumluluğu (maaş, sigorta primleri, tazminatlar, işsizlik sigortası primleri, kıdem tazminatları vb. gibi kesintiler ve ödemeler)ve her türlü masrafları yükleniciye aittir.


20- Operatörün izin, hastalık vs. sebeplerden dolayı işyerinden ayrılması halinde yüklenici, aynı gün idareye bilgi verecek ve işte aksama olmayacak şekilde başka bir operatör görevlendirecektir.

 

21- Operatör, iş makinesinin görevlendirildiği kısmın amir veya yetkilisinin kendisine verdiği resmi görevle ilgili işleri yerine getirmekle yükümlüdür.

 

 

22- Yüklenici, çalıştıracağı operatörlerin listesini işe başlamadan 3 gün önce ve işe başladıktan 3 (gün) sonrada aynı operatörlerin SSK giriş bildirim listesini idareye sunmak zorundadır. 

 

23- Sözleşme imzalandıktan sonra her üç araç için genel bir yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. Ancak araçların fiili işe başlama tarihleri Yol Bakım Onarım Şefliğince belirlenecek olup araçlar ayrı tarihlerde fiili olarak işe başlatılabilecektir. Fiili olarak işe başlama tarihleri, her araç için ayrı olmak şartıyla, yüklenici imzasının da bulunduğu tutanakla kayıt altına alınacaktır. Araçlar genel yer teslimi tarihinden sonra en fazla 10 (on) gün içerisinde fiili olarak işe başlatılacaktır. Araçların çalışma sürelerinde, fiili olarak işe başlandığı tarih temel alınacaktır. Yol Bakım Onarım Şefliği uygun gördüğü takdirde hafta sonu ve tatil günlerinde çalışma yapılabilecek, bu çalışmalar çalışma iş günü yerine geçecektir (Toplam işgünü üzerine eklenmeyecektir.)

 

24- İhaleyi alan istekli sözleşme imzalanmadan önce teknik şartnamede belirtilen Model ve kapasitedeki tüm araçlara ait belge veya belgeleri (Araçlar İsteklinin kendi adına ise ruhsatları, finansal kiralama yolu ile tedarik edilecekse belgeleri) İdare’ye sunulacaktır.

 

25- Yüklenici, hizmet verdiği iş makinesini, aynı evsafta veya daha yüksek vasıflı kendisine ait başka bir iş makinesi ile değiştirmek istediğinde; yazılı müracaat ederek, önce idarenin onayını alacak, sonra hizmete sokabilecektir.

 

26- Yüklenici, taahhüdünü başkasına veya alt yükleniciye devredemez.

 

27- Yüklenici, Sözleşme, İdari ve Teknik Şartnameler ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesi hükümlerine aynen uymak zorundadır.

 

28- Yüklenicinin iş kanunu ve sosyal sigortalar kanunu hükümlerine ve bu hususlardaki tüzük ve yönetmeliklere uyması mecburdur. Bu kanunlar ile diğer hukuki mevzuata uyulmaması dolayısıyla her türlü ceza, maddi ve manevi sorumluluk yükleniciye aittir.

 

29- İş makinesinin çalışma mahalline nakil edilmesi ve işin tamamladıktan sonra çalışma mahallinden başka bir yere nakli yükleniciye ait olup, idarece bu nakliyeler ile ilgili bir ödeme yapılmayacaktır.

 

30- İdareden kaynaklanan çalışılmaması durumunda yüklenici firmaya herhangi bir ödeme yapılmayacaktır.

 

31- Makinelerin korunmasından ve güvenliğinden yüklenici kendisi sorumlu olacaktır.

 

32- Yüklenici işin yapılması sırasında İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği mevzuatında gösterilen tedbirleri almak, alet, edevat ve malzemeyi kullanarak yerine getirmek zorundadır. İş makineleri operatörlerinin İş güvenliği belgelerinin bir nüshasını idareye teslim etmek zorundadır. Bunları yapmadığından dolayı veya çalışma sırasında meydana gelen iş kazasına uğrayan idarenin personeli veya diğer kişilerin haklarından tamamen yüklenici sorumlu olacaktır. Bundan dolayı idareye gelen zararları da aynen kabul edecek ve idarenin her türlü rücu hakkı saklı tutulacaktır.

 

33- Çalışmaların şekli ve koordinasyonu TCDD kontrol elemanınca yapılacaktır. TCDD elemanının vereceği talimatlara mutlak surette uygun hareket edilecektir.

 

34- Demiryolu hattı üzerinde yapılacak çalışmalara TCDD’nin görevlendirdiği yetkili personel olmadan ve yol kapama yetkili personelce alınıp çalışmaya müsaade verilmeden kesinlikle başlanılmayacaktır. TCDD’nin seyrüseferle ilgili vereceği her türlü talimata harfiyen uyulacaktır. Olabilecek hadislerden Kuruluşumuz ve Kuruluşumuz personeli sorumlu olmayacaktır.

 

35- Çalışmalar esnasında demiryoluna ve tesislerine verilebilecek her türlü zarar ve hasarlar TCDD tarafından yükleniciye fatura edilecektir. Demiryolu ve tesislerine zarar vermemek için yüklenici kontrol elemanlarının vereceği talimata uygun hareket edecektir.

 

36- Çalışmalar esnasında tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile 3. şahıslara gelebilecek zarar ve ziyan Yükleniciye ait olup, firma bu hususta her türlü güvenlik tedbirini almak zorundadır. Araçların korunması, nakliye için vagonlara yüklenmesi ve indirilmesi konularında her türlü emniyet tedbirini almaktan yüklenici kendisi sorumlu olacaktır.

 

37- Tünellerden ve yarmalardan çıkarılacak olan malzemeler TCDD istimlâk sınırları içerisinde kontrol elemanlarının uygun gördüğü yerlere dökülecek olup gelişi güzel dağınık şekilde atılan hafriyatlar yüklenici tarafından kaldırılacaktır.

 

38- Teklif edilen fiyata genel giderler dahil fiyat verilecek olup, hiçbir sebeple fiyat farkı talep edilmeyecektir.

 

39- İş makinesinin mazeretsiz çalışmaması durumunda günlük her bir iş makinesi için 200 TL para cezası uygulanır.

 

40- Demiryolu üzerinde, kenarında ve yakınında yapılacak çalışmalarda TCDD Genel Müdürlüğü 2701 Numaralı Genel Emir esasları doğrultusunda yüklenici tarafından çalışanlara aldırılması gereken eğitimler tamamlanmadan Yer Teslimi yapılmayacaktır.

 

41- Yüklenici, İdareye bildirdiği isimler dışında hiçbir suretle işçi ve operatör çalıştırmayacak, herhangi bir sebeple personel değişikliği olması halinde en az bir gün öncesinden yetkili personele yazılı olarak bildirecektir. İş makineleri operatörlerinin TCDD Genel Müdürlüğü 2701 Numaralı Genel Emir eğitimi aldığını gösteren belgelerinin bir nüshasını idareye teslim etmek zorundadır (Demiryolu üzerinde, kenarında ve yakınında yapılacak çalışmalarda TCDD Genel Müdürlüğü 2701 Numaralı Genel Emir esasları doğrultusunda eğitim almamış personel geçici de olsa hiçbir suretle çalıştırılmayacaktır.)

 

42- Bu Teknik Şartname sözleşmenin eki sayılacaktır.

 

EK-A ÖZEL TEKNİK ŞARTNAME

(TEKNİK ŞARTNAME EKİ)

2701 Numaralı genel emir gereğince İdarenin yapması gerekenler:

  1. İdare, genel emrin 4. Maddesinin 4. Fıkrası gereğince çalışmaya başlamadan önce Yüklenici personeline konvansiyonel hatlar için “ Üçüncü Şahısların Demiryolu Hattı Üzerinde veya Yakınında Yapacakları Çalışmalarda Uyması Gereken Kurallar Eğitimi” verilecektir (Eğitime, Genel Emir eklenecektir).Her bir eleman için 2 gün eğitim verilecek ve her bir eleman için eğitim katılım ücreti alınacaktır.

  2. Eğitim ve Emniyet Planı onayı sonrasında, çalışmanın içeriği ve süresi gerekli işlemler tamamlandıktan sonra sözleşmeyi yürütecek servis tarafından çalışma şekli ve kuralları Trafik Servisi’ne bildirecektir.

  3. Çalışma süresince sözleşmeyi yürüten servis yetkilileri ve servis kontrol elemanları emniyet planındaki yazılı hususlara uyulup uyulmadığını kontrol edecek, eksiklik gördüğü takdirde giderilinceye kadar işi durduracaktır.

  4. Çalışmalar sırasında servis tarafından bir Refakat Memuru görevlendirecektir.

  5. Emniyet Planı’na Demiryolu Trafik Emniyeti ile ilgili hükümler eklenecek, plan onaylanmadan yer teslimi yapılmayacaktır.2701 Numaralı genel emir gereğince Refakat Memurunun (İdare Personeli) yapması gerekenler:

  6. Refakat Memuru; tren trafiği konusunda eğitim almış, Trafik Kumanda Merkezi ile görüşme yeterliliğine sahip olacaktır.

  7. Refakat Memuru, çalışma formu tutarak yapılan çalışma ve emniyetle ilgili alınan önlemleri günlük kayıt altına alacaktır. Tutulan formu işin başındaki Emniyet görevlisine imzalatacaktır.

  8. Yüklenici, Refakat Memurunun trafik emniyetine dair verdiği tüm talimatlara uyacaktır.

  9. Refakat Memuru, çalışma alanına girmeden önce Trafik Kumanda Merkezinden mutlaka izin alacaktır.

  10. Refakat Memuru, bölge zaman iznini alacaktır. Alınan izinler 5722 modele kaydedilecek ve bir sureti Yüklenici Emniyet Görevlisine verecektir.

  11. Refakat Memuru, çalışma izni bitiminde hat üzerinde ekip ve ekipman bulunmadığına dair Trafik Kontrolörüne teminat verecektir.

  12. 641 Numaralı Tamim gereğince, belirlenen çalışma alanı haricine Yüklenici geçirilmeyecektir.

  13. 2701 Numaralı genel emir gereğince Yüklenici Firmanın yapması gerekenler:

  14. Yüklenici işe başlamadan önce genel emrin 4. Maddesinin 2. Fıkrasında yazılı mevzuatlar gereğince bir emniyet planı oluşturmak zorundadır. Demiryolu Trafik Emniyeti ile ilgili hükümler, Sözleşmeyi yürüten birim tarafından eklenecektir.

  15. Yüklenici işin başlangıcından bitene kadar Emniyet Yöneticisi ve Emniyet Görevlisi görevlendirmek zorundadır.

  16. Yüklenici genel emrin 4. Maddesinin 6. Fıkrasındaki hükümleri yerine getirmek zorundadır (Çalışma alanı belirlenecektir).

  17. Yüklenici çalışanları, Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) dışında ayrıca uzaktan fark edilebilen reflektif yelek veya kaban giymek zorundadır.

  18. Yüklenici, Refakat Memuru bulunmadan ve izin olmadan çalışma alanına girmeyecektir.

  19. Konvansiyonel hatlarda Yüklenici çalışma alanında gerektiğinde trenlerin durdurulması için “ Trafik Hazırlanması ve Trafiğe Ait Yönetmelikte” belirtilen standartlara uygun iki takım durma işareti bulunduracaktır.

  20. Yüklenici, sözleşme imzalarken, yer tesliminden önce Emniyet Planını, Emniyet Yöneticisini, Emniyet Görevlisini ve çalıştıracağı personelin T.C. Kimlik No.ları bulunan nüfus cüzdanları fotokopileri ekinde dilekçe ile verecek, personelinin gerekli eğitimi tamamlanmadan ve Emniyet Planı İdarece onaylanmadan yer teslimi yapılmayacaktır.

  21. Çalışma alanları dışında (641 Numaralı Tamim gereği) bulunulmayacak, ayrıca çalışanların trenlere karşı korunması için ilave uyarı ve ikaz işaretleri kullanılabilecektir.

İŞ CETVELİ

221 YOL BAKIM ONARIM ŞEFLİĞİ MINTIKASI SEYRÜSEFER GÜVENLİĞİ SAĞLANMASI İÇİN YARMA GENİŞLETME VE İMLA TAKVİYELERİNDE ÇALIŞTIRILMAK ÜZERE 30 İŞ GÜNÜ SÜREYLE YAKITI KURUMUMUZCA KARŞILANMAK ÜZERE İŞ MAKİNASI ÇALIŞTIRILMASI İŞİ

Sıra No

Tanımı

Birimi

Miktarı

1

Ekskavatör (paletli) (210 HP) (maksimum 2,5 m3) (maksimum çalışma ağırlığı 20-22 ton)

Saat

240

2

Kazıcı yükleyici (100 HP) (maksimum 2,5 m3)

Saat

240

3

Kamyon (120 HP gücünde, 10 ton kapasiteli)(2 adet kamyon X 240 saat = 480 saat)

Saat

480

 

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)