İhalePRO’nın yenilenen arayüzü ile tanışın!
Yeni Sürümde İncele

2054 Adet Zeytın Agacının Ürün Satısı

İhale No 1127097
Sektör Yem, Gübre, Canlı Bitki, Hayvan
İdare ERDEK DENİZ ÜS KOMUTANLIĞI / BALIKESİR
İhale Tipi Mal Alımı
İhale Usulü Doğrudan Temin
İhale İli Balıkesir
İşin İli Balıkesir
Yayın Tarihi 30 Haziran 2016
İhale Tarihi 12 Temmuz 2016 16:00

Temel

1.500 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Kamu İhaleleri
  • E-İhaleler
  • İlanlı, İlansız Tüm İhaleler
  • Doğrudan Temin İhaleleri
  • Sınırsız İhale Takibi
  • Sınırsız İhale Alarmı
  • Günlük İhale Raporu

Kurumsal

3.000 / 1 yıl
(KDV Hariç...)
  • Temel Paket Dahil
  • AB İhaleleri
  • İhale Sonuçları
  • Kazanan Firmalar
  • İhale Arşivi
  • KİK Kararları
  • Yasaklı Firma Sorgulama

ERDEK DENİZ ÜS KOMUTANLIĞI

 

ERDEK DENİZ ÜS KOMUTANLIĞI SINIRLARI İÇERİSİNDE YER ALAN 2.054 ADET ZEYTİN AĞACINA AİT ÜRÜNÜN (ZEYTİN) 2016-2020 YILLARI ARASINDA 5 YIL SÜREYLE SATIŞINA AİT İDARİ ŞARTNAME

 

I -   İHALENİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde 1- İş sahibi idareye ilişkin bilgiler

1.1. İş sahibi idarenin;

a)  Adı                         : Erdek Deniz Üs Komutanlığı

b)  Adresi                    : Erdek / BALIKESİR

c)  Telefon numarası  : 0 266 8351070 (3030/3068)

d)  Faks numarası      :  : 286 845 85 28

e)  Elektronik posta adresi: -

f)  İlgili personelinin adı-soyadı/unvanı : Erdek Satınalma K.Bşk.lığı (Tlf.:0 266. 8351070 Dahili: 3360-3361) veya Erdek Deniz Üs K.Lojistik.Ş.Md. İk.Bnb. Nail ÖZTÜRK

(TLF :0266.8351070 Dahili: 3030-3068)

1.2. İstekliler, ihaleye ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.

 

Madde 2- İhale konusu işe ilişkin bilgiler

2.1.İhale konusu işin;

a)   Adı                        : Erdek Deniz Üs K.lığı sorumluluk sahasında bulunan 2.054 Adet Zeytin Ağacına Ait ürünün satışıdır.

b)  Varsa kodu            : --

c)  Miktarı ve türü       :

ç) Teslim edileceği yer           : Erdek Deniz Üs Komutanlığı sorumluluk sahasında idare tarafından gösterilecek 2.054 Ad. Zeytin ağacı.

 

2.2. Satışa ait (varsa) diğer bilgiler: Ürün satışı 5 yıllıktır. 5 hasat dönemini kapsar. 5’ncı hasatın yapılmasını müteakip 31 Aralık 2020 tarihinde sona erer. Ödemeye ilişkin hususlar 40’ıncı maddede belirtilmiştir. Ağaçların şartname ve eklerinde belirtilen bakımı yapılacaktır.

 

Madde 3-İhaleye ilişkin bilgiler

3.1 İhaleye ilişkin bilgiler;

a)            İhale usulü: 3212 sayılı Silahlı Kuvvetler İhtiyaç Fazlası Mal ve Hizmetlerinin Satış, Hibe, Devir ve Elden Çıkarılması, Diğer Devletler Adına Yurt Dışı ve Yurt İçi Alımların Yapılması ve Eğitim Görecek Yabancı Personel Hakkında Kanun ile 21/1/2010 tarihli ve 2010/41 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı Kapsamında hazırlanan MSY 310-6 (B) 4.Kısım Madde 1.b.(2)  gereğince KAPALI TEKLİF AÇIK ARTIRMA USULÜ’ne göre ihale edilecektir.

 

b)            İhalenin yapılacağı adres: Erdek İhale Komisyon Başkanlığı Erdek Deniz Üssü Erdek/Balıkesir

c)            İhale tarihi: 12 TEMMUZ 2016

d)           İhale saati: 10:30

e)    İhale komisyonu toplantı yeri: Erdek İhale Komisyon Başkanlığı Erdek Deniz Üssü Erdek/Balıkesir

f)                     

Madde 4- İhale dokümanının görülmesi ve temini

4.1. İhale dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir. İhaleye teklif verecek olanların, İdarece onaylı ihale dokümanını satın alması zorunludur.

a)  İhale dokümanının görülebileceği yer: Erdek İhale Kom. Bşk.lığı Erdek / BALIKESİR

b)  İhale dokümanının görülebileceği internet adresi: ekm.tsk.tr

c)  İhale dokümanının satın alınabileceği yer: Erdek İhale Kom. Bşk.lığı Erdek / BALIKESİR

d)  İhale dokümanı satış bedeli (varsa vergi dahil): 5 (BEŞ)TL.

e)  Posta yoluyla ihale dokümanı satış bedeli: ): Bu madde boş bırakılmıştır.

 

4.2. İhale dokümanı, içeriğindeki belgeleri gösteren bir dizi pusulasıyla birlikte verilir. İstekli, ihale dokümanını oluşturan belgelerin aslına uygunluğunu ve belgelerin tamam olup olmadığını kontrol eder. İdare bu incelemeden sonra isteklinin, ihale dokümanını oluşturan belgelerin tamamını aslına uygun olarak teslim aldığına dair dizi pusulası üzerine yazılarak imzalanmış beyanını alır.

4.3. Posta yoluyla ihale dokümanı satış bedeli:[1] Bu madde boş bırakılmıştır.

4.4. İstekli ihale dokümanını almakla, ihale dokümanını oluşturan belgelerde yer alan koşul ve kuralları kabul etmiş sayılır.   

 

Madde 5- Tekliflerin sunulacağı yer, son teklif verme tarih ve saati

5.1. Tekliflerin sunulacağı yer, son teklif verme tarih ve saati;

a)  Tekliflerin sunulacağı yer: Erdek İhale Komisyon Başkanlığı Erdek Deniz Üssü Erdek/Balıkesir

b)  Son teklif verme tarihi (İhale tarihi) :12 TEMMUZ 2016

c)  Son teklif verme saati  (İhale saati) :  10:30

5.2. Teklifler ihale (son teklif verme) tarih ve saatine kadar yukarıda belirtilen yere verilebileceği gibi, iadeli taahhütlü posta yoluyla da gönderilebilir. İhale (son teklif verme) saatine kadar İdareye ulaşmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

5.3. Verilen teklifler, zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz.

5.4. Saat ayarlarında, Türkiye Radyo Televizyon Kurumunun (TRT) ulusal saat ayarı esas alınır.

 

Madde 6-İhale dokümanının kapsamı

6.1 İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:

İdari Şartname ( Toplam 18 sayfa)

Sözleşme Tasarısı  (Toplam 12 sayfa)

Birim Fiyat Teklif Mektubu (Toplam 2 sayfa)

Geçici Teminat Mektubu Örneği (Toplam 1 Sayfa)

Kesin Teminat Mektubu Örneği (Toplam 1 Sayfa)

İş Ortaklığı Beyannamesi Örneği (Toplam 1 Sayfa)

Tedarik Taahhütnamesi (Toplam 1 sayfa)

İhaleye Katılamayacak Durumda Olmadığına Dair Taahhütname (Toplam 1 sayfa)

 

II- İHALEYE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde 7-İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri

7.1. İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:

a)  Tebligat için adres beyanı ve ayrıca irtibat için telefon ve varsa faks numarası ile elektronik posta adresi,

b)  Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odası veya ilgili meslek odası belgesi;,

(1)  Gerçek kişi olması halinde, ilgisine göre, ticaret, sanayi odası veya esnaf ve sanatkâr siciline kayıtlı olduğunu gösterir belge,

(2)  Tüzelkişi olması halinde, tüzel kişiliğin siciline kayıtlı olduğu ticaret veya sanayi odasından veya idare merkezinin bulunduğu yer mahkemesinden veya benzeri bir makamdan, ihalenin yapıldığı yıl içinde alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge,

c)  Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri,

(1)  Gerçek kişi olması halinde noter tasdikli imza sirküleri,

                     (2) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya                      kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret           Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunması halinde, bu       bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren          belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

d)  İstekliler adına vekâleten ihaleye katılınıyor ise, istekli adına teklifte bulunacak kimselerin vekâletnameleri ile vekâleten iştirak edenin noter tasdikli imza sirküleri

e)  Şekli ve içeriği Şartnamede belirlenen teklif mektubunun verilmesi (EK-C LAHİKA-1),

f)   Bu şartnamede belirlenen geçici teminat,

g)  Bu şartnamenin 8 inci maddesinde sayılan durumlarda olunmadığına ilişkin yazılı taahhütname (EK-C LAHİKA-6),

h)  Tedarik Taahhütnamesi (EK-C LAHİKA-5),

i)    İsteklinin ortak girişim olması halinde, bu Şartname ekinde yer alan standart forma uygun iş ortaklığı beyannamesi (EK-C LAHİKA-4),

j)    İhaleye iş ortaklığı olarak teklif verilmesi halinde İş ortaklığının her bir ortağı tarafından 7.1 maddesinin (a), (b) ve (c) ve (g)  bentlerinde yer alan belgelerin ayrı ayrı sunulması zorunludur.

7.2. Belgelerin sunuluş şekli

7.2.1-İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesi’nin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde; Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca "aslının aynıdır" şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri kabul edilecektir.

7.2.2- Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.

7.2.3-İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihaleden önce idarenin yetkili personel tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşülen ve aslı kendilerine iade edilen belgelerin suretlerini de tekliflerine ekleyebilirler.

 

Madde 8-İhaleye katılamayacak olanlar

8.1.  Aşağıdaki şahıslar doğrudan veya dolaylı olarak ihalelere katılamazlar:

(a)            Satışla ilgili birimin amiri, ihale yetkilisi ve görevlileri ile bunların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatları ve evlat edinenler,

(b)            Kamu ihalelerinden yasaklı gerçek ve/veya tüzel kişiler ile bunların yarısından fazla sermayesine ortak oldukları tüzel kişiler,

(c)            2531 sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun kapsamına giren şahıslar,

(ç)            3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan dolayı hükümlü olanlar,

(d)            Örgütlü suçlardan ya da kamu görevlilerine rüşvet vermek suçundan dolayı hükümlü olanlar,

(e)  İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.

 

8.2 Yukarıdaki belirtilen kişilerden bu yasağa rağmen doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye girenin üzerine ihale yapılmış ise, ihale iptal edilerek geçici teminatı, sözleşme yapılmış ise, sözleşme fesih edilerek kesin teminatı hazineye irad kaydedilir.

 

Madde 9- İhale dışı bırakılma nedenleri

Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler, bu durumlarının tespit edilmesi halinde, ihale dışı bırakılacaktır;

a) İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilân eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan.

b) İflası ilân edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan.

c) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olan.

d) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu olan.

e) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen.

f) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, idareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyetlerde bulunduğu idare tarafından ispat edilen.

g) Sözleşme tarihi itibariyle, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan.

h) Bu maddede belirtilen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilen.

i) Bu Şartnamede ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılan.

j) Bu Şartnamede belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulunduğu tespit edilen.

 

Madde 10- Yasak fiil veya davranışlar

10.1. İhale süresince aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır:

a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.

b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak.

c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek.

d) Alternatif teklif verebilme halleri dışında, bir istekli tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif vermek.

e) Şartnamenin ilgili maddelereinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak.

10.2. Bu yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar hakkında 2886 sayılı ihale kanunu hükümleri uygulanır.

 

Madde 11- Teklif hazırlama giderleri

Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İdare, ihalenin seyrine ve sonucuna bakılmaksızın, isteklinin üstlendiği bu masraflardan dolayı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

 

Madde 12- İhale dokümanında açıklama yapılması

12.1. İstekliler, tekliflerin hazırlanması aşamasında, ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duydukları hususlarla ilgili olarak, son teklif verme gününden 5 (beş) gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edebilirler. Bu tarihten sonra yapılacak açıklama talepleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

12.2. Açıklama talepleri şahsen müracaat ile yapılır ve imza karşılığı, telefon, faks ve posta ile ihale dokümanını satın almış tüm isteklilere tebliğ edilir.

12.3. Açıklamada, sorunun tarifi ve idarenin ayrıntılı cevapları yer alır; açıklama talebinde bulunan isteklinin kimliği belirtilmez.

12.4. Yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanını açıklamanın yapıldığı tarihten sonra alan isteklilere ihale dokümanı içerisinde verilir.

 

Madde 13- İhale dokümanında değişiklik yapılması

13.1. İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esas olmakla birlikte, mecbur kalındığında, zeyilname düzenlenmek suretiyle ihale dokümanında değişiklik yapılabilir.

13.2. Zeyilname, ihale dokümanı alanların tümüne iadeli taahhütlü mektup yoluyla gönderilir veya imza karşılığı elden verilir ve ihale tarihinden en az 5 (beş) gün önce bilgi sahibi olmaları sağlanır.

13.3. Yapılan değişiklik nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, idare ihale tarihini bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi (20) gün süreyle zeyilname ile erteleyebilir. Erteleme süresince ihale dokümanı satılmasına ve teklif alınmasına devam edilecektir.

13.4. Zeyilname düzenlenmesi halinde, teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan isteklilere tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verme imkanı tanınacaktır.

 

Madde 14-İhale saatinden önce ihalenin iptal edilmesinde idarenin serbestliği

14.1. İdare tarafından gerekli görülen veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edildiği hallerde, ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir.

14.2. Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği ilan edilerek duyurulur. Bu aşamaya kadar teklif vermiş olanlara ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ edilir.

14.3. İhalenin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.

14.4. İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.

 

Madde 15- Ortak girişim

15.1. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi iş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir.

15.2. İş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verecek istekliler, iş ortaklığı yaptıklarına dair pilot ortağın da belirtildiği ekte örneği bulunan iş ortaklığı beyannamesini de teklifleriyle beraber sunacaklardır.

15.3. İhalenin iş ortaklığı üzerinde kalması halinde iş ortaklığından, sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli ortaklık sözleşmesini vermesi istenecektir.

15.4. İş ortaklığı anlaşmasında (iş ortaklığı beyannamesi) ve sözleşmesinde iş ortaklığını oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin taahhüdün yerine getirilmesinde müştereken ve müteselsilen sorumlu oldukları belirtilecektir.

15.5. İş ortaklığında pilot ortak, en çok hisseye sahip ortak olmalıdır. Ortakların hisse oranları, ortaklık anlaşmasında (iş ortaklığı beyannamesi) ve ortaklık sözleşmesinde gösterilir.

 

III. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

 

Madde16-Teklif ve sözleşme türü

İstekliler tekliflerini, zeytinin kilogram birim fiyatı ve üzerinden vereceklerdir. Sözleşme bu bedel üzerinde yapılacaktır.

 

Madde 17- Teklifin dili

Teklifin dili Türkçe’dir.

 

Madde 18-Kısmi teklif verilmesi

İşin tamamı için teklif verilecektir. Kısmi teklifler kabul edilmeyecektir

 

Madde 19-Tekliflerin sunulma şekli

19.1. Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak istenen bütün belgeler bir zarfa konulur. Zarfın üzerene isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan idarenin açık adresi yazılır.  Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır ve mühürlenir.

19.2. Teklif mektupları yazılı ve imzalı olarak sunulur. Teklif mektubunda ihale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması, üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması ve teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması zorunludur. Bunlardan herhangi birine uygun olmayan veya üzerinde kazıntı, silinti veya düzeltme bulunan teklifler ret edilerek işleme konulmaz.

19.3. Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında idareye (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir.

19.4. Teklifler iadeli taahhütlü olarak posta ile de gönderilebilir. Posta ile gönderilecek tekliflerin ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir ve değerlendirmeye alınmaz.

19.5. Verilen teklifler, bu Şartname hükümlerine göre zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.

19.6. Zeyilname ile teklif verme süresinin uzatılması halinde, idare ve isteklilerin ilk teklif verme tarihine bağlı tüm hak ve yükümlülükleri süre açısından, yeniden tespit edilen son teklif verme tarihine ve saatine kadar uzatılmış sayılır.

 

Madde 20-Teklif mektubunun şekli ve içeriği

20.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.

20.2. Teklif mektubunda;

a)    İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi,

b)    Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,

c)    Kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması,

d)    Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının, Türkiye’de faaliyet gösteren tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının belirtilmesi,

e)    Teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması, zorunludur.

20.3. Ortak girişim olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı tarafından veya teklif vermeye yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanması gerekir.

 

Madde 21- Tekliflerin geçerlilik süresi ve Teklif fiyata dahil olan masraflar

21.1.    Tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren en az 70 (Yetmiş) takvim günüdür.

21.2.    Teklife işin yapılması için gerekli her türlü ulaşım, masraf, vergi, sigorta, resim ve harç dahildir.

21.3.    Gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemleri oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilecektir.

 

Madde 22-Geçici teminat

22.1. Geçici teminat miktarı en az 1.232,40 TL’dir.

22.2. Geçici teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi belirtilmelidir. Bu tarih, teklif geçerlilik süresinin bitiminden itibaren otuz (30) günden az olmamak üzere isteklilerce belirlenir. Bu ihale için geçici teminat mektupları en az 01 EYLÜL 2016 tarihine kadar geçerli olmalıdır.

22.3. Geçici teminat mektubu süresiz olabilir.

 

Madde 23- Teminat olarak kabul edilecek değerler

23.1. Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır;

a)  Tedavüldeki Türk Parası.

b)  Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen teminat mektupları.

c)  Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.

23.2. (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.

23.3. İlgili mevzuatına göre Türkiye¢de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların veya özel finans kurumlarının düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.

23.4. Teminat mektubu verilmesi halinde,  bu mektubun kapsam ve şeklinin, Kamu İhale Kurumunun belirlediği esaslara uygun olması gerekir. Bu esaslara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.

23.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.

23.6. Her ne surette olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

 

Madde 24-Geçici teminatın teslim yeri

24.1.  Teminat mektupları, teklif zarfının içinde ihale komisyonuna sunulur.

24.2. Teminat mektupları dışındaki teminatların Saymanlık ya da Muhasebe Müdürlüklerine yatırılması ve makbuzlarının teklif zarfının içinde sunulması gerekir.

 

 

 

 

Madde 25-Geçici teminatların iadesi

25.1. İhale üzerinde kalan istekli ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait teminat mektupları ihaleden sonra Saymanlık ya da Muhasebe Müdürlüklerine teslim edilir. Diğer isteklilere ait teminatlar ise hemen iade edilir.

25.2. İhale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı ise, gerekli kesin teminatın verilip sözleşmeyi imzalaması halinde iade edilir.

25.3. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibine ait teminat, ihale üzerinde kalan istekli ile sözleşme imzalanmasından hemen sonra iade edilir.

 

IV. TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

26.     TEKLİFLERİN ALINMASI VE AÇILMASI:

(a) Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar idareye verilir. İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmis olduğu ihale teklif zarfları alındı tutanağı  (EK-G) ile tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye baslanır.

(b) İhale komisyonu teklif zarflarını alınıs sırasına göre inceler. Uygun olmayan zarflar bir tutanak ile belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde EK-Ğ’deki zarf açma ve ihale teklif tutanağındaki alınıs sırasına göre açılır. İhaleye teklif veren isteklilerin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı teyit edilir.

(c) İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile istenilmesi durumunda EK-D‘deki örnek belgeye göre hazırlamaları gereken geçici teminatların usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir.

(ç) Bu asamada hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez. Teklif zarflarının muhteviyatı kontrol edilir ve teklifler ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.

27.       TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

(a) İhale komisyonun talebi üzerine idare tekliflerin incelenmesi, karsılastırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden yazılı olarak tekliflerini açıklamalarını isteyebilir. Ancak bu açıklama, hiçbir sekilde teklif fiyatında değisiklik yapılması veya ihale dokümanında yer alan sartlara uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilmez ve yapılmaz.

(b) İhale komisyonu tarafından ilk önce isteklilerin vermis oldukları teklif mektubunda geçici teminat incelenir. Teklif zarfının içinde teklif mektubu ve/veya geçici teminat bulunmuyorsa bu tür teklifler hiçbir seklide değerlendirmeye alınmaz.

(c) Müteakiben ihale komisyonu tarafından isteklilerin teklif mektubu ve geçici teminatını ayrıntılı değerlendirmesi yapılarak uygunluğu tespit edilir. Teklif mektubunda rakamla ve yazı ile teklif fiyatı yer almayan ve/veya geçici teminatı usulüne uygun bulunmayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dısı bırakılır. Teklif mektubunda teklif fiyatı ve geçici teminata iliskin eksiklikler ve hatalar değistirilmez/tamamlattırılmaz. Bu tür tekliflerin değerlendirmeye alınmama gerekçesine tutanakta yer verilerek, istekliye ihale sonuçlandığında bildirilir.

(ç) Bu ilk değerlendirme ve islemler sonucunda teklif mektubu ile geçici teminatı

usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. Bu asamada, isteklilerin ihale konusu isi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen sartlara uygunluğu, birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Aritmetik hata bulunması durumunda isteklinin yazılı teyidi alınarak düzeltme islemi uygulanır. Geçici teminat eksik kalması halinde tamamlatılır. Bunun dısında uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri değerlendirme dısı bırakılır.

(d) İhale komisyonu tarafından yapılan inceleme neticesinde, geçici teminat (istenmesi halinde) ve teklif mektubunda teklif fiyatı hariç ihale komisyonu tarafından tespit edilen eksik belge, bilgi ve açıklanması gereken hususların tamamlattırılması/cevaplandırılması/giderilmesi/düzeltilmesi, istekli/isteklilerden idarece belirlenen sürede ve ihale dokümanında belirtilen sayıda, ihale komisyonu tarafından yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede amamlattırılması/cevaplandırılması/giderilmesi/düzeltilmesi istenen hususların yerine getirilmemesi halinde istekli/isteklilere ait teklif/teklifler değerlendirme dısı bırakılır.

 

28.    İSTEKLİLERDEN TEKLİFLERİNE AÇIKLIK GETİRİLMESİNİN İSTENİLMESİ:

28.1.    İhale komisyonunun talebi üzerine İdare, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere açık olmayan hususlarla ilgili isteklilerden açıklama isteyebilir.

28.2.      Bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında öngörülen kriterlere uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz.

28.3.      İdarenin yazılı açıklama talebine istekli tarafından yazılı olarak cevap verilir.

29.         BÜTÜN TEKLİFLERİN REDDEDİLMESİ VE İHALENİN İPTAL EDİLMESİNDE İDARENİN SERBESTLİĞİ:

29.1.      İhale yetkilisinin onayından önceki herhangi bir aşamada ihale komisyonu kararı üzerine idare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. 

29.2.      İhalenin iptal edilmesi halinde durum bütün isteklilere derhal bildirilir.

29.3.      Ayrıca, isteklilerin talepte bulunması halinde, idare ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden istekliye bildirecektir.

31.     İHALENİN KARARA BAĞLANMASI

31.1.    İhale komisyonunca, teklifleri uygun bulunan istekliler ile fiyat görüsmelerine geçilir. İhale komisyon baskanı tarafından isteklilerin sıra ile açık teklifte bulunmaları talep edilir ve açık artırma islemlerine baslanır. Fiyat görüsmesi esnasında istekli/isteklilerden açık arttırma teklifi ve en son açık arttırma teklifi yazılı olarak alınır. İhaleden çekilen istekliler ile ihale üzerinde bırakılan istekli ihale komisyon kararında belirtilir. Komisyonda kararlar oy çokluğu ile alınır, kararlarda çekimser kalınmaz.

 

31.2 Uygun bedel, tahmin edilen bedelden asağı olmamak üzere teklif edilen bedellerin en yükseğidir. İhaleye bedel tahmini yapılmadan çıkılan hallerde, ihale komisyonunca uygun görülmek sartıyla teklif edilen en yüksek bedel, uygun bedeldir.

 

31.3. İhale komisyonu kararı üzerine idare, verilmis olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum bütün isteklilere derhal bildirilir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak idare isteklilerin talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden isteklilere bildirir.

 

32.         EKONOMİK AÇIDAN EN AVANTAJLI TEKLİFİN BELİRLENMESİ:

32.1. Bu ihalede ekonomik açıdan en avantajlı teklif, Fiyat üzerinde görüşmeler sonucunda tahmin edilen bedelden aşağı olmamak şartıyla en yüksek fiyat teklifini veren isteklinin fiyat teklifi; ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak kabul edilecektir.

32.2. Fiyat dışı unsurlar: Bu madde boş bırakılmıştır.

32.3. İhale komisyonu; tekliflerin değerlendirilmesi sonucunda fiyat teklifini ekonomik açıdan en avantajlı teklif veren isteklinin belirlenmesinin yanında, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci veren istekliyi de belirleyebilir.

   İhale komisyonunca Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sahibi istekli ve ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihaleye katılmaktan yasaklı olmadığının tespiti yapılarak ihale yetkilisinin onayına sunulur. 

         Bu durumda, ihale üzerinde kalan istekli ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait geçici teminatlar dışındaki isteklilere ait geçici teminatlar hemen iade edilir.[2]

 

32.         İHALE KARARININ ONAYLANMASI

32.1.      İhale yetkilisince, karar tarihini izleyen 10 (on) iş günü içinde ihale kararı onaylanır veya iptal edilir.

32.2.      İhale; kararın ihale yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılacaktır.

33.      KESİNLEŞEN İHALE KARARININ BİLDİRİLMESİ:

          İhale sonucu; ihale kararlarının ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen
5 (beş) gün içinde, ihale üzerinde bırakılan istekli de dâhil ihaleye teklif veren bütün isteklilere imza karşılığı elden tebliğ edilir veya iadeli taahhütlü mektup ile tebligat adreslerine bildirilir. Yerli isteklilere, mektubun postaya verilmesini takip eden 7 (yedi)’nci gün, kararın isteklilere tebliğ tarihi kabul edilir. Ayrıca Elektronik ortamda veya belgegeçer ile de tebliğ edilebilir. Bu şekilde yapılan tebliğlerde bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. İhale kararlarının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere aynı şekilde bildirim yapılır.

34.      SÖZLEŞMEYE DAVET:

34.1.   Bu şartnamenin 33’üncü maddesinde belirtilen; kesinleşen ihale kararının bildirim sürelerinin bitimini izleyen günden itibaren 10 (on) gün içinde ihale üzerinde kalan istekli veya yurt içinde yetkilendirdiği şahıs, kurum/kuruluş vs. kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması için idareye davet edilir. İdarece hazırlanan davet yazısı ihale üzerinde kalan istekliye imza karşılığı elden teslim edilir. Elden teslim edildiği tarih sözleşmenin imzalanması hususunun ihale üzerinde kalan istekliye tebliğ tarihidir.  

34.2. Yüklenicinin davet yazısını elden teslim alacak temsilcisinin bulunmaması durumunda ise hazırlanan davet yazısı postalanmak suretiyle gönderilebilir. Bu durumda postaya verilmesini takip eden 7 (yedi)’nci gün isteklilere sözleşmenin imzalanması hususunun ihale üzerinde kalan istekliye tebliğ tarihidir.

34.3.       isteklinin tebliğ tarihini izleyen 10 (on) gün içerisinde, kesin teminatı idareye teslim etmesi ve sözleşmeyi imzalaması gerekmektedir.

34.4.       Sözleşme Öncesi Ödenecek Vergiler;

34.4.1.    Bu madde boş bırakılmıştır.

 34.4.2.   Ayrıca, yine yüklenici tarafından, sözleşme imzalanmadan önce, düzenlenecek bir asıl Sözleşme için Sözleşmeye ait Damga Vergisi, sözleşme bedelinin binde 9,48’i (dokuzvirgülkırksekiz) oranı kadar Erdek Mal Müdürlüğüne veya yüklenicinin bulunduğu bölgedeki vergi dairesine/saymanlığa yatırılacak ve yatırıldığına dair dekont İdare’ye teslim edilecektir.

34.5.    Sözleşmenin yapılmasına ait tüm vergi, harç ve diğer masraflar yükleniciye aittir.

35.       KESİN TEMİNAT VE EK KESİN TEMİNAT

35.1.    İhale üzerinde kalan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6 (yüzde altı) oranında kesin teminat alınır. Kesin Teminat Mektubu örneği EK-C LAHİKA-3’ tedir.

 

35.1.1. Ek kesin teminat: Bu madde boş bırakılmıştır.

35.2.    İhale üzerinde kalan isteklinin ortak girişim olması halinde, ortaklar hisseleri oranında kesin teminat verebilecekleri gibi, toplam kesin teminat miktarı ortaklardan biri veya birkaçı tarafından da karşılanabilir.

35.3.    Kesin teminat mektubu süresiz olabilecektir.

35.4.    Süreli olması halinde ise;

35.4.1. En az 1 Mart 2020 tarihine kadar geçerli olacaktır. Bu sürenin yeterli olmaması durumunda, İdarenin isteği üzerine teminat mektubunun süresinin uzatılması istenebilir, bu talebi zamanın karşılanmazsa nakde çevrilebilir.

35.5.    Kesin teminat, taahhüdü, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı idarece tespit edildikten sonra yükleniciye iade edilecektir.

35.6.    YÜKLENİCİ tarafından bu taahhüt nedeniyle İDARE’ye olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin, sözleşme süresinin bitimine kadar ödenmemesi halinde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı YÜKLENİCİ’ye iade edilir.

35.7.   İade edilemeyen teminatlar; Mahsup işlemi tamamlandıktan sonra; sözleşme süresinin bitim tarihinden itibaren 2 (iki) yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle, iade edilemeyen kesin teminat ve varsa ek kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve bankasına (Mevduat Bankaları ve Katılım Bankaları ile Kalkınma ve Yatırım Bankaları)  iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

35.8. Teminatların iade edilmesi Maliye Bakanlığınca belirlenen esas ve usuller çerçevesinde yapılır.

36.       SÖZLEŞME YAPILMASINDA İSTEKLİNİN GÖREV VE SORUMLULUĞU:

36.1.     İhale üzerinde kalan istekli, kesin teminatı vererek sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Geçici Teminat; sözleşmenin taraflarca imzalanmasını ve Kesin Teminatın ilgili Saymanlık tarafından teslim alınıp, alındığına ilişkin Menkul Kıymetler Alındısı veya Alındı Makbuzunun İdareye gönderilmesini müteakip iade edilir.

36.2.   İhale üzerinde kalan istekli kesin teminatı vererek sözleşme imzalaması zorunluluğuna uyma koşullarını yerine getirmediği takdirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı gelir kaydedilir.

36.3.   Ayrıca üzerine ihale yapıldığı halde mücbir sebep halleri dışında usulüne göre sözleşme yapmayan istekli, 6 (altı) ay süre ile 4734 sayılı Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanır.

36.4.    İhalenin, Yerli İstekli lehine sonuçlanması halinde, Madde 33.4.’de belirtilen Damga Vergilerinin yatırılmaması durumunda, istekli ile sözleşme imzalanmayacaktır. İstekli tarafından verilmiş olan Geçici Teminat irad kaydedilecektir. İstekli, 6 (altı) ay süre ile 4734 sayılı Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanacaktır.

 

37.       EKONOMİK AÇIDAN EN AVANTAJLI İKİNCİ TEKLİF SAHİBİNE BİLDİRİM

37.1.    Bu durumda ihale komisyon kararında ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli ile sözleşme imzalanabileceği belirtilmişse, 34’üncü maddede belirtilen sürenin bitimini izleyen 7 (yedi) gün içinde ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye 34’üncü maddede belirtilen şekilde tebligat yapılır. Tebligatı müteakip 10 (on) günlük süre içinde, kesin teminatı vermek suretiyle, bu isteklinin sözleşmeyi imzalaması gerekmektedir.

37.2.    Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin de sözleşmeyi imzalamaması durumunda ise, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın geçici teminatı gelir kaydedilerek  ihale iptal edilir.

37.3.    Ayrıca üzerine ihale yapıldığı halde mücbir sebep halleri dışında usulüne göre sözleşme yapmayan istekli, 6 (altı) ay süre ile 4734 sayılı Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanır.

37.4.    Madde 34.4.’de belirtilen Damga Vergilerinin yatırılmaması durumunda, istekli ile sözleşme imzalanmayacaktır. İstekli tarafından verilmiş olan Geçici Teminatı irad kaydedilecektir. İstekli, 6 (altı) ay süre ile 4734 sayılı Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanır.

 

38.       SÖZLEŞME YAPILMASINDA İDARENİN GÖREV VE SORUMLULUĞU:

            İdare, 34 ve 37’inci maddelerde yazılı süre içinde sözleşme yapılması hususunda kendisine düşen görevleri yapmakla yükümlüdür. İdarenin bu yükümlülüğü yerine getirmemesi halinde, istekli sürenin bitmesini izleyen günden itibaren en geç 5 (beş) gün içinde, 10 (on) gün süreli bir noter ihbarnamesi ile bildirmek şartıyla, taahhüdünden vazgeçebilir. Bu takdirde isteklinin geçici teminatı geri verilir ve İstekli teminat vermek için yaptığı belgelendirilmiş giderleri istemeye hak kazanır.

 

39.       İHALENİN SÖZLEŞMEYE BAĞLANMASI:

39.1.    İhale Komisyon Kararı verildikten sonra, ihale kararı üzerinde kalan istekli ile fiyat, sözleşme ve sözleşmenin Ek’leri üzerinde görüşme yapılamaz. Aynı zamanda diğer isteklilerin fiyat üzerinde yaptıkları indirim teklifleri dikkate alınmaz. İhale dokümanında belirtilen şartlara ve ihale komisyon kararına aykırı sözleşme düzenlenemez.

Sözleşme; EK-A’da yer alan Sözleşme Tasarısı ve İhale Komisyonu Kararı esas alınarak, İdare tarafından hazırlanır ve önce Yüklenici, sonra İdare adına İhale Yetkilisi tarafından imzalanır.

            Yüklenicinin ortak girişim olması halinde sözleşme, ortak girişimin bütün ortakları tarafından imzalanır. İhale Yetkilisinin sözleşmeyi imzaladığı tarih, sözleşmenin imzalanma tarihi olarak işlem görür. Ayrıca, sözleşmeler ve ekleri noter tasdik ve tescil işlemine tabi tutulmaz.

39.2.    Sözleşme Dosya sureti dışında, bir asıl nüsha olarak imza altına alınacak ve bu nüsha İdare’de alıkonulacaktır. Ancak, Sözleşmenin düzenlenmesi anında Yüklenici talep ederse (Sözleşmeye ait Damga Vergisi, Erdek Mal Müdürlüğüne veya yüklenicinin bulunduğu bölgedeki vergi dairesine/saymanlığa yatırılması kaydıyla) bir nüsha daha imza altına alınacak ve bu nüsha Yüklenici’ye verilecektir.

39.3.    Sözleşme ile ilgili tüm masraflar (sözleşme çoğaltma/fotokopi ücretleri dahil) yükleniciye aittir.

 

V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR

40. Ödeme Yeri ve Şartları:

40.1. Ödeme Yeri: M.S.B.nin 1 Nolu Merkez Saymanlığı  Merkez Bankası Ankara Şubesinde bulunan (Özel Hesap No: 350 121 009-4 (IBAN: TR80 0000 1001 0000 0350 1210 09)) aktarılmak üzere Erdek Mal Md.lüğüne yatırılacaktır.

 

40.2. Bu işin bedeli yüklenici tarafından her yıl; toplanan ürün kadar ödenecektir. Toplanan ürün ile ihalede belirlenen zeytin KĞ fiyatının (sonraki yıllarda 40.4 maddesi uygulanacaktır) çarpılması sonucu bulunan bedeldir.

 

40.3. Ürünün bedeli, toplanan ürünün tartılıp birlik sınırları dışına çıkarılmasından önce ödenecektir. Tartım işlemi idareye ait bir tartı cihazında ücretsiz veya belediye kantarında yoksa en yakın da bulunacak bedeli yüklenici tarafından karşılanmak şartıyla kantarda yapılabilir.

 

40.4.    Yüklenici talep ederse, ürüne ait o yıl ödenecek bedeli tahmin ederek, öngördüğü kısmını peşin yatırabilir, böylelikle her gün para yatırma işlemini sadeleştirebilir.

 

40.5. Yüklenicinin her yıl ödeyeceği birim fiyat, ihalede belirlenen KĞ fiyatının belli bir oranda artışına göre belirlenecektir.

2016 yılında ihale birim fiyatı uygulanacaktır.

Artış oranları;

 2017 yılında % 10,

2018 yılında % 12,

2019 yılında % 14,

2020 yılında % 16 olacaktır.

Kurulacak heyet tarafından fiyat yıllık artış küsuratları tama tamamlanarak içinde bulunulan yılın KĞ birim fiyatı tutanak ile tespit edilerek yükleniciye bildirilecektir.

 

40.6 Yüklenici, sözleşme konusu ağaçlara ait tüm ürünü toplayacaktır. Beğenilmeyen ürünün toplanmaması, yere dökülüp bırakılması gibi bedel tespitine esas zeytin miktarında azalmaya sebep olan davranışlar, sözleşme şartlarına uyulmaması olarak değerlendirilecektir.

 

41.       İşin Süresi :  5 yıldır. 5’ncı hasat dönemi olan 2020 yılında ürünün toplanmasını müteakip 31 Aralık 2020’de sözleşme sona erecektir.

 

41.1.    Mücbir Sebep Halleri: İDARE, Yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması, taahhüdün kısmen veya tamamen yerine getirilmesine engel nitelikte olması, yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması halinde bu durumun TC. Resmi makamları tarafından belgelendirilmesi kaydıyla aşağıda belirtilen halleri mücbir sebep olarak kabul eder:

 

41.1.1. Olağanüstü tabiat olayları, zelzele, yangın, su baskını gibi doğal afetlerin meydana gelmesi,

 

41.1.2. İmalatın yapıldığı işyeri, fabrika ve mıntıkada taahhüdü önemli ölçüde etkileyen kanuni grev, ayaklanma ve taşımada ulaşımın engellenmesi,

 

41.1.3. Genel salgın hastalık ve kıtlık olması veya bu nedenler ile giriş ve çıkışın işçi veya malzeme ulaşımının engellenmesi,

 

41.1.4. Yapılan Sözleşmelerden sonra Harp ve abluka hali olması, kısmî veya genel seferberlik ilânı,

 

41.1.5. Taşıma esnasında taşımayı engelleyen kazaların vuku bulması,

 

41.1.6. İdarenin sebebiyet verdiği ve/veya uygun gördüğü haller

 

41.1.7. İdare ve/veya ülkesindeki yetkili kurum ve kuruluşların işlemlerinden kaynaklanan ve sorumluluğu yükleniciye ait olmayan yer tesliminin yapılamaması, gibi durumlar

 

41.1.8. Türk resmi makam ve mercileri veya yüklenicinin memleketindeki resmi makamların karar ve işlemleri, malzeme ihraç lisansına tabi ise ihraç lisansının alınamaması veya alınmış ise iptal edilmesi sonucu ithalatın imkânsız hale gelmesi veya gecikmesi.

41.2.  Sözleşmede yazılı olmayan diğer mücbir sebeplerin meydana gelmesi ve yüklenici tarafından idareye bu madde de belirtilen şartlarda bildirilmesi halinde, Türkiye’deki yürürlükte bulunan mevzuata göre gerekli işlem yapılarak, netice yükleniciye bildirilecektir.

41.3.    Mücbir sebep/sebeplerin ihbarı ve süre uzatımı verilmesi veya sözleşmenin tasfiyesi şartları;

41.3.1. Süre uzatımı verilebilmesi için Yüklenicinin, mücbir sebep/sebeplerin meydana geldiği tarihi izleyen 10 (on) gün içinde, 41.1. maddesinde belirtilen yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi kaydıyla İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması zorunludur. 

41.3.2. İDARE’ce Yüklenicinin süre uzatımı isteğinin kabul edilmesi veya kabul edilmemesi hali en kısa zamanda yükleniciye bildirilerek, sözleşme hükümleri uygulanır.

41.4.    Bu şartnamenin 41.1. maddesinde belirtilen mücbir sebep hallerinden birinin veya bir kaçının vukuunda bu hallerin taahhüde tesir derecesine göre idarece, sözleşme süresi uzatılabilir veya sözleşmenin yerine getirilemeyeceği anlaşılmış ise sözleşme tasfiye edilir. Bu maddeye göre tasfiye halinde, Kesin Teminatı serbest bırakır.  Yükleniciye ihalelere katılma ile ilgili herhangi bir yasaklama cezası verilmez.

41.5.    Mücbir sebep nedeniyle tanınan süre toplamı, sözleşmede belirtilen teslim süresinin yarısını geçtiği takdirde, idare sözleşmenin tasfiyesini isteme hakkına sahip olacaktır. Sözleşmenin tasfiyesi hâlinde, mücbir sebep şartlarına maruz kalan yüklenicinin, bu durumu mücbir sebep hallerinde istenen belgelerle tevsik etmesi zorunludur. Bu durumda Kesin Teminatı serbest bırakır. Yükleniciye ihalelere katılma ile ilgili herhangi bir yasaklama cezası verilmez.

            Mücbir sebep/sebepler nedeniyle sözleşmenin tasfiye edilmesi veya süre uzatımı verilmesi durumunda yüklenici idareden herhangi bir ad altında hak, menfaat, fiyat farkı ve/veya tazminat v.b. taleplerde bulunamaz.

 

41.6.      Mücbir sebep/sebeplerin oluşması durumunda, bu zamana kadar kabul edilerek teslim alınmış malzemenin,  (teslim edilmemiş veya kabul edilmemiş malzemeden dolayı malzemenin bütünlüğü ve performansı etkilenmiyor ise) bedelinin yüklenici tarafından idareye ödenmesi mecburidir. Teslim alınan malın parası yükleniciye geri iade edilmez.

 

41.7.    Teslim alınamayan malzemeye ilişkin sözleşme şartlarının yerine getirilebileceğinin anlaşılması durumunda Yükleniciye, İdare’nin uygun görmesi kaydıyla ilâve süre verilir. Söz konusu ilave sürenin toplamı sözleşmede belirtilen teslim süresinin yarısını geçtiği takdirde, idare sözleşmenin tasfiyesini isteyebilir.

 

41.8.1.  Sözleşmenin tasfiyesi hâlinde, mücbir sebep şartlarına maruz kalan yüklenicinin, bu durumu mücbir sebep hallerinde istenen belgelerle tevsik etmesi zorunludur. İdare de Kesin Teminatı serbest bırakır.

 

41.8.2. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek, yukarıdaki esaslar doğrultusunda kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.     

 

42.    SÖZLEŞME KAPSAMINDA YAPILACAK İŞİN ARTIŞI VE EKSİLİŞİ VE İŞİN TASFİYESİ;

42.1.  Bu ihale için işin artışı ve eksilişi uygulanmayacaktır.

 

 

 

 

43.       CEZALAR, GECİKME CEZASI

 

43.1. Sözleşmeye uygun olmayan işler, davranışlar için YÜKLENİCİ’ye 10 gün süreli ihtar çekilecektir. Söz konusu eksiklik bu süre zarfında giderilmediği takdirde sözleşme fesih edilecektir.

 

43.2.    İdareden izinsiz birlik dışına ürün çıkarıldığı takdirde sözleşme ihtar çekilmeden fesih edilecektir.

 

43.3.    YÜKLENİCİ’nin yapması gerektiği ödeme yapılmadığı takdirde 2 gün süreli ihtar çekilir. Eksiklik giderilmediği takdirde sözleşme fesih edilir.

 

43.4.    Şartnamede belirtilen tüm bakımlar yapılmak zorundadır. Herhangi birinin yapılmaması veya eksik yapılması halinde YÜKLENİCİ’ye 5 gün süreli ihtar çekilir. Söz konusu eksiklik bu süre zarfında giderilmediği takdirde yükleniciye Tahmini Bedel Tutanağında komisyonca belirlenen 5 yıllık toplam bedel (41.080,00TL) üzerinden her yapılmayan iş için Binde 3 (0,003) oranında ceza uygulanacaktır. Yıl içinde farklı konularda 5 defa yapılmayan işler için Binde 6 (0,006) oranında ceza uygulanacaktır. Fesih durumunda 43.1

 

43.5.    Kesilen nakit ceza bedelleri, yüklenici tarafından Erdek Malmüdürlüğü veznesine nakden yatırılacak olup, alınacak makbuz Erdek Deniz Üs K.lığı Lojistik Şube Müdürlüğüne elden teslim edilecektir.

 

43.6.  YÜKLENİCİ, idarenin malına ve çevreye zarar verdiği takdirde, zararını tazmin etmek zorundadır.

VI. DİĞER HUSUSLAR

 

44.1.    Erdek Deniz Üs Komutanlığı sorumluluk sahasında idare tarafından gösterilecek 2.054 adet zeytin ağacı üzerinde bulunan zeytin ürünü satışının tamamı bir istekliye, 5 (beş) yıllığına, verilecektir.

 

44.1.2. Yüklenici, 2.054 adet ağacın aşağıda belirtilen bakımlarını ve Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğü tarafından belirlenecek bakımlarını her hasat döneminde yapacaktır.

 

44.1.3. Ağaçların ara sürümü yapılacaktır.

 

44.1.4. Ağaçların sürgün kesimi yapılacaktır.

 

44.1.5. Ağaçların gençleştirme ve aralama budaması yapılacaktır.

 

44.1.6. Ağaçların diplerinin çapalanması ve ağaçların bulunduğu mahallin ot temizliği yapılacaktır.

 

44.1.7. Ağaçların diplerindeki fışkınların temizliği yapılacaktır.

 

44.1.8. Ağaçların diplerine gübre atılacaktır.

 

44.1.9. Ağaçların ilaçlaması yapılacaktır.

 

44.1.10. Bu Madde Boş Bırakılmıştır.

 

44.1.11. Ağaçlara ait tüm zeytin ürünü toplanacaktır.

 

44.1.12. Budama işlemi uzman kişiler tarafından yapılacak, budama yapılırken ve ağaç üzerindeki zeytin mahsulü alınırken ağaca zarar verilmeyecektir.

 

44.1.13. Dip kurusu Zeytinlerin toplaması yapılacaktır.

 

44.1.14. Zeytin ağaçlarına Aralık ayında toprak analizi yaptırılarak laboratuvar sonuçlarına göre toprak altı gübreleme işlemi Şubat ayı içerisinde yapılacaktır.

 

44.1.15. Budama sonrası ağaçlara %2’lik bordo bulamacı atılacaktır.

 

44.1.16. Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğünce ilan edilen zamanlarda ve kullanılacak ilaçların etken maddeleri ile her yıl “Zeytin Pamuklu Biti” ve “Zeytin Güvesi” v.b zararlılarını kontrol altına alınacak zirai ilaçlama yapılacaktır. Yüklenici, Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğünce ilan olacak her türlü ilaçlama ve bakımı kabul eder.

 

44.1.17. Hasat sonrası; zeytin altlarının arazinin uygun olduğu yerlerde 15 cm. derinliğinde sürülerek işlenmesi ilkbaharda da 2. sürümün yapılarak tırmık ve diskaro çekilecektir. Arazinin uygun olmadığı yerlerde mümkün olan en iyi şekilde ağaçların tip bakımları yapılacaktır.

 

44.2. Yıllık eğitim plan, denetleme atış v.b. faaliyetler nedeniyle hasat/ilaçlama/budama yer ve tarihlerde İdarece uygun görülecek değişiklik yapılabilecektir.

 

44.3.    Zeytin toplama işi esnasında, işçi, araç, güvenlik esasları ile ilgili hususlar Şartname EK’inde sunulan “Müteahhidin Uyması Gereken Güvenlik Esasları” bölümünde ayrıca belirtilmiş olup, şartların yerine getirilmemesinden ve doğacak aksaklıklardan YÜKLENİCİ sorumlu olacaktır. Güvenlik Esaslarına uyulmadığı, sözleşme hükümlerine aykırı davranıldığı tespit edildiğinde sözleşme Erdek Deniz Üs Komutanlığınca tek taraflı olarak fesih edilecektir. Bu konuda Erdek Deniz Üs Komutanlığı tam yetkili sayılacaktır. İhale süresince askeri zaruretler sebebiyle Erdek Deniz Üs Komutanlığı Komutanlığının koyduğu-koyacağı tüm güvenlik talimat, kanun ve kurallara YÜKLENİCİ uymak zorundadır.

 

44.4. Teslim, tesellüm ve nakil masrafları ile her türlü harç, resim, pul vergi gibi giderler ile şartnamelerde belirtilen her türlü giderler yükleniciye aittir.

 

44.5.    Yüklenici, 2.054 adet ağacın bakımı, gençleştirilmesi, toprağın işlenmesi, gübrelenmesi, budanması, zirai mücadelesi ve hasadı için Komutanlığımız ile bir hafta önceden koordine kuracak olup, Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğü, Yüklenici (alıcı), idare tarafından gerektiğinde bakımlar için yapılacak üçlü protokolün hükümlerine uyacaktır. İdare yapılan bakımların kontrolünü Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğüne yaptırabilecek verilecek raporta yapılmayan bakımlar için cezai işlem uygulanacaktır.

 

44.6.    Zeytin ağaçlarının budanması sırsında ortaya çıkacak dallar, zeytin yaprakları, çalı çırpı idarece değerlendirilecektir. Çıkan dallar YÜKLENİCİ tarafından idarenin gösterdiği yerde biriktirilecek, idare tarafından istenilirse odun değeri olanlar idarenin yararına ayıklanacaktır. Geri kalanlar YÜKLENİCİ tarafından birlik dışına çıkarılarak imha/bertaraf edilecektir.  

 

44.7.    Çalışma esnasında yangına karşı tedbirler YÜKLENİCİ alınacaktır. İşçilerin gelişi güzel yerlerde sigara içmeleri ve ateş yakmaları YÜKLENİCİ tarafından önlenecektir         

 

44.8.    Her yıl 01 Şubat tarihine kadar hasat dönemine ait iş planı YÜKLENİCİ tarafından idareye teslim edilecektir. Yapılan işler 15 Haziran, 01 Ekim ve hasat sonunda idareye yazılı olarak teslim edilecektir. Dönem sonlarında ve hasadın bitimini müteakip en geç 2 (iki) iş günü içinde yapılan işlemlerin muayenesi yapılacaktır.

 

44.9.    Budama sırasında zeytin ağaçlarına zarar verdiği gerekçesiyle; zeytin ağaçlarının taç yaprakları dâhil, herhangi bir yerine temas etmeyen diğer ağaçlar kesilmeyecek ya da budanmayacaktır.

 

44.10   Yüklenici (Alıcı) ihalenin şartname hükümleri süresi içinde gösterdiği ikametgâhında bizzat bulunmaya veya kanuni vekilini bulundurmaya mecburdur. Yüklenici, ihalenin şartname hükümleri süresince ikametgâhını değiştirmek durumunda kalırsa, yeni ikametgâh adresini ikametgâhını değiştirmeden üç (3) gün önceden Erdek Deniz Üs Komutanlığına bildirecektir. Bu mecburiyete uymadığı takdirde eski ikametgahına yapılacak tebligat muteber sayılacaktır.

     

44.11.  Bakım/budama işleri yüklenici veya kanuni vekili ile Erdek Deniz Üs Komutanlığı’nın bu iş için görevlendireceği personel nezaretinde, ayrıca Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğü’nce görevlendirilecek bir ziraat mühendisi/teknisyeni kontrolü ve koordinesinde gerçekleştirilecektir.

     

44.12.  Zeytin toplama ve budama süresince veya nakil esnasında bölgedeki zeytin ağaçlarına ve çevreye zarar verilmemesi yüklenici tarafından sağlanacak ve meydana gelen zararlar düzeltilecek/onartılacaktır.

 

44.13.  İhaleye satışa iştirak eden istekliler bu şartnamenin ve ihale dokümanının bütün şartlarını kabul etmiş sayılır. Bu şartnamenin ve yapılacak sözleşmenin uygulanmasından doğabilecek ihtilaflar, idarenin bulunduğu yer mahkemelerinde çözümlenir.

 

44.14.  İdare tarafından düzenlenen ihaleye ait bilgi ve belgelerde sehven yapılmış hatalar ve uyumsuzluklarda 4734 ve 4735 Sayılı kanun hükümleri çerçevesinde İdare lehine işlem yapılacaktır

 

44.15.  Yüklenici işe başlama tarihinden sözleşmenin bitim tarihine kadar geçen süre içinde, idarenin sınırları dahilinde işin her aşamasında kullanacağı araç, malzeme, ihzarat, iş ve hizmet makineleri, taşıtlar ile çalıştıracağı personel üzerinde her türlü emniyet tedbirlerini alacak olup, idarenin sebebiyet vereceği haller dışında olabilecek kazalarda idare kesinlikle taraf olmayıp, idarenin hiçbir şekilde tazminat yükümlülüğü bulunmadığını Yüklenici peşinen kabul edecektir.        

 

44.16.  Yüklenici, işin her aşamasında çalıştıracağı personelin işverenidir. İşveren olarak  ilgili sosyal güvenlik mevzuatı gereklerini sağlamaktan, emniyet tedbirlerini almaktan  ve ilgili diğer mevzuatlardan sorumlu olup, idarenin hiçbir şekilde yükümlülüğü bulunmadığını Yüklenici peşinen kabul eder. Sosyal Güvenlik mevzuatına göre yapılacak bütün işlemlerden ve ileride idare ve yüklenici adına çıkabilecek ceza/cezai işlemlerden yüklenici sorumludur.  

 

44.17.  Muayene ve kabul işlemleri, idarelerce kurulacak en az üç kişilik Muayene ve Kabul Heyetince yapılacaktır.  Gerekli durumlarda ve komisyonlara yeteri kadar teknik personel ve bilirkişi ilave edilecektir. Muayene ve kabul komisyonu heyetlerince, ihale dokümanı içinde yer alacak protokol esasları ve diğer dokümanlar dahilinde madde 44.8’ e istinaden muayene ve kabul işlemleri yapılacaktır. Her türlü muayene gider ve masrafları yükleniciye aittir. Yüklenici yapacağı bakımlar Muayene zamanları yüklenicinin vereceği iş programında belirtiği işlemlerin tamamlandığı ve hasat sonunda tüm zeytinlerin toplandığının kontrolü yapılacaktır. Muayene heyeti idare tarafından muayene aşamasında belirlenecektir.

 

44.18.  Yüklenici mesai günleri dahilinde her gün 08:00-18:00 saatleri arasında çalışabilir. İdare özel durumlara istinaden çalışma saatlerinde değişiklik yapabilir, yüklenici buna uymak zorundadır. Yüklenicinin çalışma saatlerindeki değişiklik talepleri, idare uygun gördüğü takdirde uygulanacaktır.

 

44.19. Bu Şartnamenin ve yapılacak sözleşmenin uygulanmasında doğabilecek itilaflar, idarenin bulunduğu mahalli mahkemelerce ve bu ihaleye ait sözleşme hükümleri çerçevesinde çözümlenir.

 

44.20.  Zeytin hasadında sırık kullanılmamaya dikkat edilecek, olgunlaşan zeytinler en geç 01 Kasım tarihinden itibaren başlamak suretiyle, elle veya makine ile silkelenerek toplanılacak ve 31 Aralık tarihine kadar da hasat işlemleri tamamlanacaktır

 

44.21. Yüklenici, ihale süresince bakım ve hasat işlemlerine devam edeceğinden, ihtiyaç doğrultusunda Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğü’nün teknik danışmanlığı ile kontrolörlüğünü kabul edecektir. Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğü'nün teknik personeli tarafından görülebilecek herhangi bir aksak husustan sorumlu tutulabilecektir. Erdek Gıda Tarım ve Hayvancılık Md.lüğü’nün temsilcisi ve kontrol ekibinin uygulamalar hakkındaki ikaz ve önerilerine yüklenici aynen riayet edecektir.

 

44.22.  Yüklenici, ihale kapsamındaki zeytin alanlarında Üs Komutanlığı’nın yapacağı tatbikat ve eğitim faaliyetlerinde zeytin ürününün zarar görmemesi için hasat programını dikkate alarak gerekli önlemlerin önceden alınmasından sorumludur. Herhangi bir sebeple doğacak zarardan Komutanlığımız sorumlu tutulamaz.

 

 

44.23.  Sözleşme, 4734 ve 4735 Sayılı Kanunlarda belirtilen hükümler çerçevesinde ita amirinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk ihaledeki şartlar aranır. İzinsiz devir yapılması halinde, sözleşme bozulur ve 36 ıncı Madde hükümleri uygulanır.

 

44.24.  Yüklenicinin ölümü halinde, yapılmış olan işler tasfiye edilerek kesin teminatı ve sair alacaklı ve varislerine verilir. Ancak, idare varislerden istekli olanlara, ölüm tarihinden itibaren 30 gün içinde kesin teminat verilmesi şartıyla sözleşmeyi devredebilir.

 

VII GÜVENLİK ESASLARI

44.25.   Yüklenici firma personeli (İşçi Sorumlusu ve İşçiler), güvenlik konuları ile ilgili olarak Üs Savunma Birlikleri Komutanlığınca alınacak tedbirlere ve Nöbetçi Heyetleri’nce bildirilecek hususlara riayet edecektir.

 

44.26.  Yüklenici personeli (İşçi Sorumlusu ve İşçiler), yaptıkları işlerin nedeni ve faaliyetlerin icrası hakkında açıklama yapmamaları konusunda firma yetkililerince uyarılacaktır.

 

44.27.  Yüklenici, personelinin (İşçi Sorumlusu ve İşçiler) birlik sınırları içinde icra ettiği faaliyetlerinden sorumludur.

 

44.28.  Birlik içinde çeşitli işlerde çalışan işçiler, birlik içerisinde iş mahalli dışında bulunmayacaklardır.

 

44.29.  Yüklenici işe başlamadan önce tüm işçilerin idare tarafından istenecek tüm belgeleri (onaylı nüfus cüzdanı suretlerini vb. gerekli görülecek tüm belgeler) ve Yüklenicinin kendisine ait Mahalli Savcılıktan alınacak Sicil Kaydını içeren bir personel dosyası oluşturarak idareye teslim edeceklerdir.

           

44.30.  Yüklenici firma tarafından verilecek personel dosyasındaki listede ismi bulunan işçiler işe gelirken nüfus cüzdanlarını yanlarında getireceklerdir. 1 No’lu Lumbarağzı’nda yapılacak kontrolden sonra kendilerine verilen “Giriş Kartları”nı yakalarına takarak birlikten çıkıncaya kadar kullanacaklardır. Yapılan işin cinsi, kartlı olarak çalışmayı engelliyorsa iş yerine kadar kart takılacak, iş yerinde kart işçinin yanında bulundurulacak, iş sonunda kartlar 1 No’lu Lumbarağzına teslim edilerek çıkış yapılacaktır.

 

44.31.  Yüklenici, iş yerinde işçilerden sorumlu olacak İşçi sorumlusu bir personel tayin edecek ve kimliğini idareye bildirecektir. Sorumlu tayin edilen kişi Yüklenicinin olmadığı durumlarda işçilerin kontrolünden sorumlu olacaktır.

 

44.32.  Yüklenici firma personeli (İşçi Sorumlusu ve İşçiler) birlik içinde kamu kurumları kılık kıyafet yönetmeliğinde belirtilen kılık ve kıyafette bulunacaklardır.

 

44.33.  Yüklenici firma her ayın son haftasında, çalıştırdığı personel (İşçi Sorumlusu ve İşçiler) listesini bir sonraki ay için giriş vizesi almak üzere Üs Savunma Birlikleri Komutanlığına teslim edecektir.

 

44.34.  Yüklenici tarafından, görevli araçlar ve bu araçları kullanacak personel listesini içeren dosya Üs Savunma Birlikleri Komutanlığına teslim edilecektir. Dosyada araçların, ruhsat fotokopisi ve sürücü ehliyet fotokopisi mevcut olacaktır.

 

44.35.  Yüklenici firmanın teslim ettiği personel ve araç listesi Üs Savunma Birlikleri Komutanlığınca 1 No’lu Lumbarağzı Nöbetçi Subaylığına gönderilecek ve burada, giriş/çıkışlar liste üzerinden çek edilerek yapılacak ve giren/çıkan personel ile araçların kayıtları düzenli olarak tutulacaktır. Liste haricindeki personel ve aracın birlik içine alınmaması Nöbetçi Heyeti’nce sağlanacaktır.

 

44.36.  Yüklenici, personelini (İşçi Sorumlusu ve İşçiler) çalışma saatleri dışında Erdek Deniz Üs Komutanlığı dahilinde bulunmamaları ve özellikle çalışma saatleri haricinde herhangi bir neden ile birlik sınırları içine girmeye teşebbüs etmemeleri için uyaracaktır.

 

44.37   Yüklenici, personel ve araç değişikliklerini iki gün önceden Üs Savunma Birlikleri Komutanlığına bildirecektir.

 

44.38.  Yüklenici, araçlarının kendilerine bildirilen yollardan intikalini ve sürücülerinin trafik kurallarına ve park yeri yasaklarına riayetini sağlayacak, araçlarına Erdek Deniz Üs Komutanlığı dahilinde/haricinde görev yapan askeri personel dahil hiç kimseyi bir yerden başka bir yere nakil maksatlı almayacaktır.

 

44.39   Yüklenici firmaya ait araç veya iş makinelerinin birlik içinde neden olduğu hasarlar Yüklenici firmaca tazmin edilecektir.

 

44.40.  Personelin (İşçi Sorumlusu ve İşçiler) işyerine intikali Yüklenici firmaca alınacak tertibe göre toplu olarak yapılacak ve münferit giriş/çıkışlara izin verilmeyecektir.(Hastalık, münferit işin bitimi vb. durumlar hariç)

 

44.41   İşyerinde koruyucu önlemler Yüklenici firmaca alınacaktır.

 

44.42   İşyerine gerekli izin alınmadan yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı madde getirilmeyecektir.

 

44.43   Yüklenici firma, personelinin dikkatsizlik, tedbirsizlik veya bilgisizliğinden doğabilecek her türlü zarar ile kanun, idari şartname, sözleşme ve taahhütname dışı davranışlarından sorumlu olacaktır.

 

44.44   Yüklenici firmanın yaptıkları işler esnasında teknik konularla ilgili koordinatörlüğü Lojistik Şube Müdürlü İstikam kısım Amirliği, iş güvenliği konularıyla ilgili Üs Savunma Birlikleri Komutanlığına görevlendirilecek bir personel tarafından sağlanacaktır.

 

44.45   Bu güvenlik maddelerinin uygulanması ile iş güvenliğinden görülen eksik/aksak hususların derhal giderilmesi yüklenici tarafından sağlanacaktır.

 

44.46.  Güvenlik ve iş güvenliği ile ilgili mevcut uygulamalarda aksaklık olduğu taktirde

 

44.1., 44. Ve 45. dahil maddeler Erdek Deniz Üs Komutanlığınca kısmen ya da tamamen değiştirilebilecek, gerekli maddeler ilave edilebilecek ya da iptal edilebilecektir.

 

45. Yüklenici firma Birlik bünyesinde yapacağı işlerde 18 yaşından küçük ve sigortasız İşçi çalıştırmayacaktır.

 

46. İş bu idari şartname bu madde ile birlikte 46 (kırkaltı) maddeden ibarettir.

 

EKLER                       :

EK-A Sözleşme Tasarısı  (Toplam 12 sayfa)

EK-B LAHİKA-1 Birim Fiyat Teklif Mektubu (Toplam 2 sayfa)

EK-B LAHİKA-2 Geçici Teminat Mektubu Örneği (Toplam 1 Sayfa)

EK-B LAHİKA-3 Kesin Teminat Mektubu Örneği (Toplam 1 Sayfa)

EK-B LAHİKA-4 İş Ortaklığı Beyannamesi Örneği (Toplam 1 Sayfa)

EK-B LAHİKA-5 Tedarik Taahhütnamesi (Toplam 1 sayfa)

EK-B LAHİKA-6 İhaleye Katılamayacak Durumda Olmadığına Dair Taahhütname (Toplam 1 sayfa)

 

 

 

Temel

500 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama

Kurumsal

1000 / 1 yıl
  • EKAP İhaleleri
  • Kurum İhaleleri
  • Doğrudan Teminler
  • İhale Alarmı - Sınırsız
  • İhale Takip - Sınırsız
  • Çoklu Rapor Alıcısı
  • Mobil Uygulama
  • +
  • İhale Sonuç İlanları
  • İlansız İhale Sonuçları
  • Sonuç Alarmları
  • KİK Kararları
  • Firma ve Rakip Analizleri
  • Müşteriler, İş Bitirme Bilgileri, Kırım Oranları
  • İhale Öncesi Olası Rakipler
  • İdare Analizleri
  • Bütçe Tahminleri
  • Yüklenicileri
  • Yaklaşık Maliyet Analizleri
  • Sektör Analizleri
  • Sektördeki Öncü Firmalar
  • İş Dağılımları
  • Pazar Araştırmaları
  • Üst Yüklenici ve Alt Yüklenici Araştırması
  • Rakip/Firma – İdare – Sektör Özel Takibi
  • Haftalık İstihbarat Raporu (PDF)